SVRider.dk Forum
Forumliv => Lidt af hvert => Emne startet af: Brian Lund efter Juni 08, 2006, 10:59:02 am
-
Nu inden jeg ryger ud og bestiller en ny sv1000, er der så nogen der kan fortælle lidt om komforten på længere ture?
Lige nu pendler jeg fra falster til København på min Yamaha FZR600R, hver dag og er fuldt tilfreds. Jeg har ikke indtryk af at køre positionen på SV1000S er mere ekstrem end på min nuværende, men jeg hører gerne fra nogen der har kørt nogle lange ture og kan fortælle lidt om hvor ondt de har bagefter. SV1000n er ikke rigtig en mulighed, tror jeg vil blive træt af +250km hver dag uden kåbe.
-
Man sidder godt nok på en sv 1000 eller 650 vil jeg tro Sser!
Bagsædepassageren kan dog godt få ondt et meget centralt sted!
Selv synes jeg jeg får ondt i arme albuer og hænder!
Så til længere ture synes jeg styret er for lavt placeret!
Man kan tage en del af belastningen ved at læne sig op ad tanktasken hvis den er fyldt nok!
Jeg har et lidt højere dubble bubble kåbeglas på.
Det tager meget af uroen bag kåben men øger selvf problemet med den foroverbøvede stilling!
8) Ritzau
-
Jeg begynder typisk at få ondt i bagdelen efter 1-1½ times kørsel.
Jeg tror det primært skyldes sædets konstruktion, fordi man (jeg) har tendens til at sidde langt fremme på sædet, hvor sædet er smallest og dermed er der mindre overflade vægten fordeles på.
På en motorvej eller andet ligeud stykke kan jeg rykke bagdelen tilbage på sædet hvor sædet er bredere, men ligeså snart jeg skal holde ved lyskryds eller dreje skarpt må jeg sidde fremme på sædet igen.
Der er selvfølgelig forskel på bagdele, kropsvægt osv, men det er altså hvad jeg oplever.
Ja, jeg kører på en SV650S, men siddestilling og sæde er jo altså det samme som 1000'eren.
På den anden side; så koster et nyt sæde ca. 2000,- hvilket ikke er en herregård hvis man har forelsket sig i SV'erens charme.
Det kunne f.eks. være et Corbin sæde, som generelt for meget god kritik for sine langtursegenskaber.
-
Lyder nu meget godt, jeg er nok også efterhånden lidt hærdet så det burde forhåbentligt ikke være et problem, jeg er heller ikke bange for et lidt hårdt sæde og sporty kørestilling.
Yamaha'en bliver afhentet på søndag og så er der forhåbentligt Suzuki til mig hurtigt derefter :)
-
Jeg kører fra Næstved til Hillerød og retur(men kun når vejret er godt og Majse ikke har snuppet den) i starten blev specielt mine hænder/håndled belastet, men det vænner man sig til at kompensere for,ved at undgå at lade overkroppen hvile i armene, men holde den vha ryg og mave.
En SV'er vibrerer en del, så hvis man holder meget "fast" i styret igennem længere tid, kan fingrene godt småsove, men igen det lærer man at holde op med.
Og lige en sidste ting, hvis man har købt et lavere sæde(fordi ens bedre halvdel har lave ben), begynder ens røv næsten med garanti at sove, da de udelukkende har fjernet polstring i sædet for at gøre det lavere.
-
Jeg regner med at beholde standard sædet, da det kun er mig selv der skal køre den og jeg ikke har de længste ben.
Samtidig overvejer jeg kraftigt en fuldkåbe, ikke sikker på at det giver mere læ, men det ser da ihvertfald godt ud :)
-
Man kan selv ændre på sædet. Problemet ved mange MC-sæder er at de rent faktisk er for bløde. Når éns "dertil indrettede" presser polstringen sammen, kommer man faktisk til at sidde på selve sædebunden. Dette kan åbenbart elimineres ved at skille sædet ad, fjerne den oprindelige skumgummi og erstatte den med en tyk gel-pad.
-
Man kan selv ændre på sædet. Problemet ved mange MC-sæder er at de rent faktisk er for bløde. Når éns "dertil indrettede" presser polstringen sammen, kommer man faktisk til at sidde på selve sædebunden. Dette kan åbenbart elimineres ved at skille sædet ad, fjerne den oprindelige skumgummi og erstatte den med en tyk gel-pad.
Det vidste jeg ikke ! Nu er jeg jo heller ikke den der "putter" i munden hele tiden :grin:
-
Jeg har selv underkåben, og den dækker da en lille smule for benene, først og fremmest gør den cyklen mere stabil og ja som du skriver ser den da godt ud!
Hvis jeg skulle køre rigtigt langt ville jeg investere i højere styr (som koster en bondegård) og måske et dissideret touring kåbeglas, så tror jeg det ville blive en super langtursmaskine!
Synes ikke rystelserne er noget problem (men jeg er jo også gl Triumphkører).
8) ritzau
-
Jeg har faktisk en Zero Gravity Double bubble kåbeglas på min nuværende, det er jeg ikke helt vild med da jeg syntes det ved alm. kørsel kaster mere vind i hovedet på mig. Har dog ladet det sidde på da det gør det nemmere at dukke sig helt ned under kåbeglasset når det skal gå rigtig stærkt :)
Jeg er ihvertfald ikke afskrækket og tror bare jeg starter med at købe maskinen og så tage den derfra hvis der skal gel-seat eller lignende på.
Så mangler jeg bare det bliver søndag så jeg har lidt penge til den, tror dog jeg kigger forbi enghave i eftermiddag og hører dem hvor lang tid der går fra bestilling til levering.
Tak for svarene :)
-
Så er der bestilt ét stk. SV1000SK6 med fuldkåbe.
Desværre var der 3 ugers leveringstid, da der skal monteres alarm - var lige ved at smutte igen og prøve et andet sted men Enghave ligger bare så pokkers bekvemt :/
-
Så er der bestilt ét stk. SV1000SK6 med fuldkåbe.
Desværre var der 3 ugers leveringstid, da der skal monteres alarm - var lige ved at smutte igen og prøve et andet sted men Enghave ligger bare så pokkers bekvemt :/
Kan du så ikke abre få den leveret, og bestille tid til montering af alarm?
Så kan du få kørt noget i det gode vejr...
-
Her er lige lidt smart styrnoget!
8) Ritzau
-
Så er der bestilt ét stk. SV1000SK6 med fuldkåbe.
Desværre var der 3 ugers leveringstid, da der skal monteres alarm - var lige ved at smutte igen og prøve et andet sted men Enghave ligger bare så pokkers bekvemt :/
Kan du så ikke abre få den leveret, og bestille tid til montering af alarm?
Så kan du få kørt noget i det gode vejr...
Jo hvis ikke det var fordi forsikringsselskabet forlanger at der er alarm på, jeg er dog ved at prøve at se om jeg ikke kan få dispensation hos GF, selv om jeg først fylder 30 om et par måneder, der er prisen også 50% af lloyds.
Mvh,
Brian
-
Nå, OK - fair nok.
-
GF sagde ok, selv om jeg kun er 29, så det er bare fint - så kan jeg få monteret alarm senere.
Som ekstra bonus skal jeg som sagt kun give ca. 50% af prisen hos lloyds, nemlig 7000,- og der er ikke 20% selvrisiko ved tyveri som nogle andre steder.
Så venter jeg bare på at høre tilbage fra Enghave at alt er ok med financieringen.
-
GF sagde ok, selv om jeg kun er 29, så det er bare fint - så kan jeg få monteret alarm senere.
Som ekstra bonus skal jeg som sagt kun give ca. 50% af prisen hos lloyds, nemlig 7000,- og der er ikke 20% selvrisiko ved tyveri som nogle andre steder.
Så venter jeg bare på at høre tilbage fra Enghave at alt er ok med financieringen.
OK, det lyder fint.
Lægger du ikke dine forsikringsoplysninger op i forsikringstråden?
-
OK, det lyder fint.
Lægger du ikke dine forsikringsoplysninger op i forsikringstråden?
Det vil jeg gøre lige så snart jeg har noget underskrevet :)