SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: Koster efter Juni 11, 2006, 10:59:17 pm
-
Hej :D
Er der nogen der har et tip til hvordan man lettest får den rigtige højde på nærlyset ?
F.eks. på 1 m. afstand i hvilke højde skal overkanten af lyskeglen så være ? :police:
pft.
-
Det er vel lige meget? Det er vel faldet det kommer an på? Og det er 1 cm pr. meter. Så lav et mærke på væggen og træk cyklen x antal meter tilbage, og se om lyset er faldet nok :)
-
Ja du har ret.
Fandt denne andetsteds :
"
Det er at tage og stille cyklen på et plan sted ved siden af en væg. tænde
lyset og marker med en blyant hvor lysets øvre linje er. Skub så cyklen 1
meter bagud og mål igen. Der skal mindst være 1 cm imellem linjerne for at
lyset er lovlig. og den 2 linje skal selvfølgelig være UNDER den 1 linje
"
-
Bare sørg for at lygten blænder, så er chancen for at du bliver overset mindre.. :wink:
-
Bare sørg for at lygten blænder, så er chancen for at du bliver overset mindre.. :wink:
Præcis sådan jeg justerer min op til folk blinker og lidt retur. Virker fint... :cheesy:
-
Jeg ved godt, at jeg nu bevæger mig lidt ud ad tangenten, men alligevel:
I solskin kører jeg ofte med det lange lys tændt, for nemmere at blive set.
Det er de færreste der blinker ad mig, og beder mig blænde ned.
Hvordan opfører I Jer på dette felt?
Kører I også med fjernlyset tændt om dagen?
-
Jeg ved godt, at jeg nu bevæger mig lidt ud ad tangenten, men alligevel:
I solskin kører jeg ofte med det lange lys tændt, for nemmere at blive set.
Det er de færreste der blinker ad mig, og beder mig blænde ned.
Hvordan opfører I Jer på dette felt?
Kører I også med fjernlyset tændt om dagen?
Nærlys, skrues op så det blænder lidt 8bliver set)
Tænder sjældent fjernlyset, da jeg gerne vil have det som reserve (dvs ikke tændt) så har jeg nemlig mulighed for at blinke ad folk, der f.eks holder ad side veje, ir kryds osv. man ved jo aldrig hvornår de tumper i biler finder på at køre ud foran en.
-
Jeg kører også kun med nærlys om dagen, og af samme grunde som Luske 8)
-
Jeg ved godt, at jeg nu bevæger mig lidt ud ad tangenten, men alligevel:
I solskin kører jeg ofte med det lange lys tændt, for nemmere at blive set.
Det er de færreste der blinker ad mig, og beder mig blænde ned.
Hvordan opfører I Jer på dette felt?
Kører I også med fjernlyset tændt om dagen?
Tror faktisk der er blevet svaret så præcist som man kan på dette spørgsmål, så vi kan vel godt tillade os at spamme tråden lidt.
På min tidligere maskine (GSX600f) kørte jeg altid med det lange lys tændt om dagen. Jeg tror ikke at nogensinde har oplevet, at nogen blinkede til mig (udover tøserne selvfølgelig :twisted:).
Jeg gjorde det dels for at blive set, men så sandelig også fordi min maskine kun lyste i den ene lygte med nærlys og det så lidt underligt ud.
-
Xenon er svaret - så bliver man set af alle :)
(http://www.jesperj.dk/pics/Xenon/DSC_3099.JPG)
-
Xenon er svaret - så bliver man set af alle :)
Hvad har du givet for det lys (og hvor)??? Det ser squ godt ud....
-
prøv på dioder.dk der har de flere forskellige sæt