SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: kenneth aalborg efter Juni 14, 2006, 05:05:53 pm
-
Hey venner!! Jeg har gået og tænkt lidt over at smide en tand eller to mere i bag på min svér. Når den får fuld hammer i 6 gear kan den ikke trække helt ud. og den ville jo nok blive lidt hurtigere i optræk. Men mister jeg så meget på toppen, også skal jeg væl skifte pænt hurtigt igennem de første par gear?? Så her kommer spørgsmålet. Hvad har folk af erfaringer med dette.. Alle svar bliver kært modtaget, men vil meget gerne høre fra nogen der har prøvet det på deres egen svér.
På forhånd mange tak. Vi ses der ude... :-)
-
Uden at have haft behov for at ændre på tandhjulene(kører jo KiloSVin), vover jeg alligevel et lille svar, en mindre gearing kan jo ikke skade,
du vil få en fejvisning på speedo og km tæller, du vil nemmere kunne køre den helt ud i 6 når du kører på bane eller er i Germanien ;-), wheelier bliver meget nemmere, osv...hvis der ikke er andre som har prøver/følt behov endnu, så bare gi den gas og kom tilbage med en vurdering/anmeldelse
-
Han får ingen fejlvisning da sensoren sidder på forhjulet.
Ole S.
-
har jeg nogensinde påstået andet :shocked: :shocked: :shocked:
-
Tak for svaret.. :D Så har jeg lige et andet spørgsmål. Ved jo godt at ingen af jer køre på rullen :lol: Men når det un alligevæl sker for jer, hvad gør i så helt præcist?? Slet ikke fordi jeg har tænkt mig at lege med det, men det er jo altid rart at vide :angel:
-
Slipper gassen og pisser i bukserne :x
-
Ja det er jo en gammel tråd men jeg har i vinter monteret nye tandhjul. 1 tand mere i bag og en tand mindre foran og det kan mærkes :shock: skal love for at forhjulet hænger løst fast under accelleration og 100 - 200 på motorvej går meget hurtigt nu men så er der også dømt rødt felt ved 200 km/t.
-
Hej med jer
Skal have skiftet kæde på min nu og dermed også de 2 tandhjul.. Jeg går og overvejer om jeg skulle geare den som du skrev der for at gøre den lidt hurtigere i accelerationen og lige gøre forhjulet den smule lettere..
Men hvad skal man købe..... Hvilket mærke er godt når det kommer til det her og hvilken kæde sakl jeg købe til det.. (stadig en 525 emn igen fra hvem)
-
Hej med jer
Skal have skiftet kæde på min nu og dermed også de 2 tandhjul.. Jeg går og overvejer om jeg skulle geare den som du skrev der for at gøre den lidt hurtigere i accelerationen og lige gøre forhjulet den smule lettere..
Men hvad skal man købe..... Hvilket mærke er godt når det kommer til det her og hvilken kæde sakl jeg købe til det.. (stadig en 525 emn igen fra hvem)
Jeg er med på en lytter her :thumbsup:
-
Lytter lige med her. :D
Det ville jo være fedt at have en SV der er lidt extra kvik når vi snakke fra 0-150Km/t
-
Hey hey
Jeg har fået chiptunet min og gearet den en ekstra tand.
Har desværre ikke fået den målt endnu, men synes nu den er blevet noget hurtigere både i optræk og på toppen.
Har godt nok "kun" kørt 205 endnu, men den havde mere i sig.
Det er bare ikk så rart at køre så stærkt uden kåber.
Men regner stærkt med at om en lille måneds tid skulle jeg få den på rullen.
Nogen der kan anbefale et godt sted på Sjælland til dette?
Mvh Michael
-
Chiptunet???? :shock:
Hvis du vil have den til at vise mange HK så få den rullet i lydmuren, så yder den snildt en 5 - 7 heste mere end andre rullefelter. :lmao: :lmao: :lmao:
-
Lydmuren er måske ikke at anbefale, eller...?
Er der er godt sted ellers... Som bare er nogenlunde tæt på kbh/nordsjælland. :undecided:
-
Lydmuren er måske ikke at anbefale, eller...?
Er der er godt sted ellers... Som bare er nogenlunde tæt på kbh/nordsjælland. :undecided:
Hvis det var mig så ville jeg tage et smut forbi Mr. Dyno http://www.dot-e.dk/
-
Ulfborg??
Det lyder langt væk :undecided:
Hvor slem er "Lydmuren" da siden det ikke anbefales?
-
Hvor slem er "Lydmuren" da siden det ikke anbefales?
Ikke alle er helt glade for lydmuren...
http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=801.0
-
Ulfborg??
Det lyder langt væk :undecided:
Hvor slem er "Lydmuren" da siden det ikke anbefales?
Ja det er det også men deres værksted ligger i 4690 Haslev
-
Se det er jo straks mere overkommeligt :)
-
Ikke for at "afbryde" jer men for lige at vende tilbage til emnet så siger du at du har fået gearet om så den har mere bundtræk OG er hurtigere i toppen....! :shock:
Hvordan er det lige det kan lade sig gøre..?
Men hvordan har du fået den gearet.?
-
Der er sat andet tandhjul i...
Ved ikk med sikkerhed om den er hurtigere på toppen.
Har været oppe på 211 ved 11.000 omdrejninger.
- Ved ikk hvor den lå som standard.
Men i hvertfald noget hurtigere i optræk. :)
-
Men hvilket tandhjul og hvor mange tænder er der på dem..? færre eller flere tænder..?
-
Uh det må du næsten ikke spørge om.
Tror der er færre, men du må ikke hænge mig op på det :)
Du kunne tage med til MC-tirsdag i Buddinge og få syn for sagen...
Det er måske lidt bedre...?
-
Uh det må du næsten ikke spørge om.
Tror der er færre, men du må ikke hænge mig op på det :)
Du kan uden det store besvær se hvor mange tænder der er på bagtandhjulet - det står derpå. Fortandhjulet er lidt sværrere hvis ikke du har lidt værktøj ved din side.
Hygge
-
Ikke for at "afbryde" jer men for lige at vende tilbage til emnet så siger du at du har fået gearet om så den har mere bundtræk OG er hurtigere i toppen....! :shock:
Hvordan er det lige det kan lade sig gøre..?
Let nok, op på det forreste og ned på det bagerste :)
Seriøst: Hvis man er for fed kan man måske godt vinde lidt på toppen ved at geare ned, altså hvis 6. gearet ikke kan køres helt ud.
-
[/quote]
Fortandhjulet er lidt sværrere hvis ikke du har lidt værktøj ved din side.
Hygge
[/quote]
Læg et lille stykke kridt på kæden, kør det rundt om det fortandhjulet og vupti - du kan tælle hullerne mellem kridtmærkerne.
Sådan gjorde Gert & Helge, når de checkede gearing på vores Kreidlere og Puch Flagskibe for nogle få år siden...
Og kridtet kan bare pustes af - det skader ikke.
-
Ikke for at "afbryde" jer men for lige at vende tilbage til emnet så siger du at du har fået gearet om så den har mere bundtræk OG er hurtigere i toppen....! :shock:
Hvordan er det lige det kan lade sig gøre..?
Let nok, op på det forreste og ned på det bagerste :)
Seriøst: Hvis man er for fed kan man måske godt vinde lidt på toppen ved at geare ned, altså hvis 6. gearet ikke kan køres helt ud.
Er dette hvis man vil have mere topfart??
For jeg troede at hvis man ville være hurtigere fra 0-150 så skulle man vælge et mindere tandhjul foran og et større bag til. Ret mig hvis jeg er helt forkert på den :oops:
-
Ikke for at "afbryde" jer men for lige at vende tilbage til emnet så siger du at du har fået gearet om så den har mere bundtræk OG er hurtigere i toppen....! :shock:
Hvordan er det lige det kan lade sig gøre..?
Let nok, op på det forreste og ned på det bagerste :)
Seriøst: Hvis man er for fed kan man måske godt vinde lidt på toppen ved at geare ned, altså hvis 6. gearet ikke kan køres helt ud.
Er dette hvis man vil have mere topfart??
For jeg troede at hvis man ville være hurtigere fra 0-150 så skulle man vælge et mindere tandhjul foran og et større bag til. Ret mig hvis jeg er helt forkert på den :oops:
Du er IKKE forkert på den, men det er som regel nok enten at sætte et mindre på foran ELLER et størrer bagpå - alt efter hvor meget man vil geare den ned.
Mvh
GD
-
Hey hey
Jeg har fået chiptunet min og gearet den en ekstra tand.
Mvh Michael
Chiptunet :huh: :huh: hvordan det ??
Mvh
GD
-
Ikke for at "afbryde" jer men for lige at vende tilbage til emnet så siger du at du har fået gearet om så den har mere bundtræk OG er hurtigere i toppen....! :shock:
Hvordan er det lige det kan lade sig gøre..?
Let nok, op på det forreste og ned på det bagerste :)
Seriøst: Hvis man er for fed kan man måske godt vinde lidt på toppen ved at geare ned, altså hvis 6. gearet ikke kan køres helt ud.
Er dette hvis man vil have mere topfart??
For jeg troede at hvis man ville være hurtigere fra 0-150 så skulle man vælge et mindere tandhjul foran og et større bag til. Ret mig hvis jeg er helt forkert på den :oops:
Pardon, du har helt ret, det med op på det forreste og ned på det bagerste var ment som en dårlig joke, da det ville udligne hinanden :)
Ja, du kan gøre din gearing lavere både ved at sætte et mindre tandhjul på foran og at sætte et større på bag til.
Angående at opnå højere tophastighed med en lavere gearing, så kan man nogle gange opnå det hvis man med den høje gearing er forholdsvist langt fra at kunne køre gearet helt ud, høj gearing giver lavere moment. Men det kommer an på hvordan motorens momentforløb er, hvis momentet falder så meget ved høje omdrejninger at det udligner den lavere gearing er man jo lige vidt mht topfart, men det kan man jo regne på...
Mvh
Christoffer
-
:huh: Lige der tager du så fejl. Det udligner ikke hinanden hvis du går op foran og ned bagi det gør bare gearingen endnu højere hvilket vil sige mere fart (teoretisk, det er jo ikke sikkert motoren kan trække det).. går du ned foran og op bagi giver det en lavere gearinge hvilket vil sige mere træk (igen teoretisk) og "lettere forende" :D
Alt det der er Matematisk-logik og det handler bare om at jo flere gange det lille tandhjul skal køre rundt for at det store har taget en omgang jo mere rå power men mindre fart på toppen..
selvfølgelig er det hele bare i teori for jeg har ikke prøvet.. Endnu..! :wink:
Nogen der har nogle mærker der er værd at gå efter når vi snakker kæder og tandhjul..?
-
:lmao:
-
:huh: Lige der tager du så fejl. Det udligner ikke hinanden hvis du går op foran og ned bagi det gør bare gearingen endnu højere hvilket vil sige mere fart (teoretisk, det er jo ikke sikkert motoren kan trække det).. går du ned foran og op bagi giver det en lavere gearinge hvilket vil sige mere træk (igen teoretisk) og "lettere forende" :D
Grrr, jeg skrev aldrig noget om antal af tænder op, jeg skrev om gear ratio... hvilket var underforstået :)
-
Et hurtigt svar jeg har købt et kit i str 420 med to tænder mere bagpå og i alu, det har fjernet ca 1 og et halvt kilo
og den går 217 på gps
og er meget vildere,
Kan kun anbefale til alle med 650
-
Et hurtigt svar jeg har købt et kit i str 420 med to tænder mere bagpå og i alu, det har fjernet ca 1 og et halvt kilo
og den går 217 på gps
og er meget vildere,
Kan kun anbefale til alle med 650
Hej, hvor har du købt det kit? Hvad kostede det?
Mvh
Gindes
-
jeg blev af den "lokale" MC-handler rådet til bare at købe et kæde kit til en Naked da den har en tand
mindre :oops: mere bagpå og det ville være rigeligt..
men venter lige lidt endnu og håber på at få lidt guldkorn fra de erfarne..
og nu vi er der.. hvad betyder/står 525 og 420 for..?
ps skynd jer at svare inden kæden falder helt fra hinanden :D
-
Hvad skal sættet hedde hvis man gerne vil have 2 tænder mere bagpå? Og kan man få farvede tandhjul???