SVRider.dk Forum
Forumliv => Lidt af hvert => Emne startet af: Asthpe efter Juni 20, 2006, 10:09:17 pm
-
Jeg går og leder efter en sv650s, der blev desværre ikke råd til en 1000. Forsikringen gør forskellen. Jeg har snakket med Enghave, og han vil gerne sælge sin demo cykel. Ja den er jo så fra i år og har kørt godt 2K, men er det overhovedet en god idé? Jeg tænker på hvor vigtigt er det nu om dage at man kører stille og roligt de første par tusinde km?? Han skal tage min virago 535 i bytte, og vi har ikke snakket om nogen pris endnu. Aagesen vil give 50K i ren handel for min virago, hvad skal jeg forvente at give i bytte for democyklen?
-
Jeg ville ikke købe en demo-cykel. Den har været igennem mange "hænder", og jeg gætter på at en temmelig stor del har kørt som svin (nej, ikke os) på sådan en.
-
Ville nu også tage en ny, du vil sikkert altid vil være i tvivl med om du gjorde det rigtige valg med demo modellen hvis den en dag driller eller siger en mærkelig lyd ? Selv om den højst sansynlig er god som ny og aldrig vil drille :huh: Med en ny får du helt store fornøjelse selv at vide hvordan den er kørt til.
Henrik
-
Ville nu også tage en ny, du vil sikkert altid vil være i tvivl med om du gjorde det rigtige valg med demo modellen hvis den en dag driller eller siger en mærkelig lyd ? Selv om den højst sansynlig er god som ny og aldrig vil drille :huh: Med en ny får du helt store fornøjelse selv at vide hvordan den er kørt til.
Henrik
Jeg kunne ikke være mere enig... Alternativet til en ny kunne måske være en der kun er en enkelt sæson "gammel", og som højst sandsynligt er kørt ordentligt til (af en der rent faktisk holdt af sin maskine).
Meeeen jeg ville helt sikkert foretrække en ny. Så er man ude over tvivlen som Henrik nævner!
-
tjaah men hvis prisen er rigtig......
-
Den skal godt nok være billig.. Demo-cykler får tæsk.. Køb en ny eller en "almindelig" brugt..
-
Den skal godt nok være billig.. Demo-cykler får tæsk.. Køb en ny eller en "almindelig" brugt..
Tæsk ja, men var der ikke et eller andet indlæg om tilkøring med smæk på :?:
Noget med at det ikke betød så meget, men igen, jeg ville også ha det i baghovedet hvis den en dag begyndte at sige en mærkelig lyd................. :? :?
-
Jeg kørte sgu pænt på Enghaves demo-SV'er tilbage i 2003, så hvis alle kørte som mig, så er den i super stand :grin: :rolleyes:
(men det er jo ikke den samme demo-SV de har i dag, så...)
-
Mit råd er :
1. Se grundigt efter tegn på misbrug/uheld
2. Start den op og lyt godt efter mislyde
3. Kør en god tur, og se om den kører som forventet (få evt en erfaren Sv-kører til at prøve den :idea:)
4. Når den har kørt en tur og er blevet godt varm, så tag gryden af og lyt til den igen.
Hvis alt forløber tilfredsstilllende så skru det kritiske pokerfjæs på, og forhandel dig frem til en god pris :wink:
Jeg tror ikke det her det store at sige at det er en demo cykel !
SV'eren og især dens motor har efterhånden bevist at man skal være mere end almindeligt grum får at tage livet af den.
-
Jeg ville ikke være nervøs ved en democykel. Du har jo stadig garanti. Det må være begrænset hvor meget skade/slidtage sådan en cykel har efter 2k km. Kunder der prøver sådan en cykel i 15-20 minutter kan ikke engang komme til at give det gas i området omkring Enghave. Og den "traktor motor" kan holde til lidt af hvert :D
-
køb en lidt brugt... køber du en ny taber du bare en masse penge i øjeblikket du kører ud over dørtærsklen hos forhandleren.
der findes masser af SV'ere til salg, syntes at se en del der sælger dem relativt hurtigt (inden for de første 6000 km. Det er smartere at købe sådan en.. så er du fri for de første service, tilkørning og du taber ikke mange penge hvis du vil skifte den ud senere.
god jagt
-
Tak for de mange gode råd. Jeg kan se vandene er delte, jeg må se hvad der byder sig. Jeg skal holde jer underrettet om hvad det bliver.
-
SV'eren og især dens motor har efterhånden bevist at man skal være mere end almindeligt grum får at tage livet af den.
Så er jeg mere end almindeligt grum...
-
SV'eren og især dens motor har efterhånden bevist at man skal være mere end almindeligt grum får at tage livet af den.
Så er jeg mere end almindeligt grum...
Hvad var det egentlig der skete med den ?
-
Tak for de mange gode råd. Jeg kan se vandene er delte, jeg må se hvad der byder sig. Jeg skal holde jer underrettet om hvad det bliver.
Ikke for at spamme tråden med ligegyldigheder, men hvorfor står der "beskeder: 2" ved siden af dit indlæg?? Jeg kan se på din profil at du har skrevet 4.... (husker du at trykke enter?? :D ha ha).
Nå der må være gået sommerferie i tælleren (ellers er det bare mig der er gået på sommerferie i øjnene).
Glæder mig i øvrigt til at høre nærmere om din beslutning. Jeg er jo selv i gang med at købe!
-
Jeg kan ikke tale for Enghave, men jeg ved at KOK-mc selv tilkører deres demo MC'er og udfører service før de bliver brugt til demo.
Så er der da skiftet olie, og de første 800-1000 Km er kørt rimeligt fornuftigt.
Jeg tror også at de fleste rent faktisk er lidt påpasselige med en cykel de ikke kender, om ikke andet for deres egen skyld.
Det der kan genere mig, er tanken om at den nok har fået klø på en kold maskine et par gange, og alene det vil afskrække mig fra at købe demo. Specielt fordi Enghave åbenbart tror at en demo er guld værd ( er der nogen der kan huske hvor lang tid deres SV1000S demo var sat til 132K, efter en var sat ned til 120K :? WFT?)
-
Tak for de mange gode råd. Jeg kan se vandene er delte, jeg må se hvad der byder sig. Jeg skal holde jer underrettet om hvad det bliver.
Ikke for at spamme tråden med ligegyldigheder, men hvorfor står der "beskeder: 2" ved siden af dit indlæg?? Jeg kan se på din profil at du har skrevet 4.... (husker du at trykke enter?? :D ha ha).
Nå der må være gået sommerferie i tælleren (ellers er det bare mig der er gået på sommerferie i øjnene).
Glæder mig i øvrigt til at høre nærmere om din beslutning. Jeg er jo selv i gang med at købe!
Jeg tror der er gået sommerferie i tælleren!! ALLE fire beskeder er da blevet postet og der er også kommet respons på dem, så jeg er glad og tilfreds.
-
Tak for de mange gode råd. Jeg kan se vandene er delte, jeg må se hvad der byder sig. Jeg skal holde jer underrettet om hvad det bliver.
Ikke for at spamme tråden med ligegyldigheder, men hvorfor står der "beskeder: 2" ved siden af dit indlæg?? Jeg kan se på din profil at du har skrevet 4.... (husker du at trykke enter?? :D ha ha).
Nå der må være gået sommerferie i tælleren (ellers er det bare mig der er gået på sommerferie i øjnene).
Glæder mig i øvrigt til at høre nærmere om din beslutning. Jeg er jo selv i gang med at købe!
Jeg tror der er gået sommerferie i tælleren!! ALLE fire beskeder er da blevet postet og der er også kommet respons på dem, så jeg er glad og tilfreds.
Der tælles ikke i følgende kategorier:
"Lidt af hvert" & "sjov & Spas".
-
Hvis jeg bevæger mig lidt ind i min egen branche som jeg gerne vil lige nu..., så mine damer og herre... er motorcykler som biler allerede kørt til fra fabrikkens side.... Motorcyklen er næsten kørt til,( bliver derefter nulstillet ) så derfor sker der ikke det store ved et par hurtige ryk på kold motor... Derudover vil jeg skrive som Nyg at de fleste er påpasselige når de kører på en cykel de ikke kender......
Ja, man skriver at man ikke må komme op over et vis antal omdrejninger de første 1500 km... Men der sker altså ikke noget ved det... men det er vigtigt at man får sit første service, da alle ting skal efterspændes... Dette kunne jo have været gjort fra fabrikken ville man nok sige... Men nej, for på fabrikken står den på stativ, så der er ikke bump eller ujævnheder som kan være i en vejbane der kan ryste tingene fra hinanden... Så husk første service...
Mit råd, køb den democykel hvis du kan få den til en god pris... Og lad være med at tænk så meget over det.. Skulle der komme en mislyd, som der også kan opstå i en cykel som ikke har kørt en km, så har du garantien...
Mekanikeren
-
måske kan du prutte noget lækkert udstyr ud af dem istedet for en prisnedsættelse!!! 8) 8)
ellers spørg de få jyder der huserer herinde de ved hvad de snakker om :grin:
-
Motorcyklen er næsten kørt til,( bliver derefter nulstillet ) så derfor sker der ikke det store ved et par hurtige ryk på kold motor...
Arggg ikke helt enig der Majse.
ALDRIG høje omdrejninger på en kold motor!!
Jeg er ikke så nervøs for lidt høje omdr. på en ny motor, men den skal altid være varm så olien er rundt og smører alle delene.
Min holdning er den at en democykel fra forhandlere i byen - Nej tak for lyskryds-race på kold motor koster levetid, hvorimod forhandler "på landet" hvor man kører direkte ud på de små veje er ok, for der indbyder det ikke lige så meget til tæsk.
Husk nu at du kun har garanti det første ½ år, for derefter er det dig der skal bevise at fejlen var der på købstidspunktet. Pænt svært hvis den smadre noget i "hesten"
-
Formuleret forkert... selvfølgelig ikke fyre den af på kold motor... Det jeg mente var at der sker ikke noet ved at den ryger op over omdrejningsgrænsen de første 1500 km... Idet den er kørt til...
sorry :)
-
Formuleret forkert... selvfølgelig ikke fyre den af på kold motor... Det jeg mente var at der sker ikke noet ved at den ryger op over omdrejningsgrænsen de første 1500 km... Idet den er kørt til...
sorry :)
Præcis... Så er vi enige. :wink: