SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Modifikationer => Emne startet af: GTI efter Juni 29, 2006, 10:42:20 pm
-
Så var TRSen montert, men jeg synes den henger for langt ute.
Noen som har hatt samme problemet?
Det nederste bilde viser jo hvordan det SKAL være.. Er rådvill.... Fet lyd da..;)
-
Det nederste billede kan du ikke helt regne med, da det er et Hi-Level system. Hvis du kigger nærmere efter, kan du se at man er nødt til at ofre den bageste fodhviler i højre side, når man sætter et Hi-Level Yoshimura på, netop fordi potten sidder så langt ude. Jeg er i øvrigt skuffet over at Yoshimura ikke har formået at klare det problem. Micron har løst det ret elegant: når man køber et Hi-Level fra dem, medfølger der et par fine små spacere samt nye (længere) bolte til de bageste fodhvilere. Til begge sider, vel at mærke. Og det ser ikke engang grimt ud.
-
Dine potter sidder rigtigt, der er kun en måde at sætte dem på. Jeg har også Yoshimura TRS Titanium
på min (SV1000SK6) og de passer fint.
-
Synes dog den sitter for langt ute til siden, går nesten på linje med fothviler foran. Men har sett over monteringsinstruksjonene igjen og igjen, kan ikke se at der er noen annen måte...
-
Synes dog den sitter for langt ute til siden, går nesten på linje med fothviler foran. Men har sett over monteringsinstruksjonene igjen og igjen, kan ikke se at der er noen annen måte...
Sidder beslaget omkring potten på indersiden af fodviler beslaget?
-
Synes dog den sitter for langt ute til siden, går nesten på linje med fothviler foran. Men har sett over monteringsinstruksjonene igjen og igjen, kan ikke se at der er noen annen måte...
Sidder beslaget omkring potten på indersiden af fodviler beslaget?
Jepp, den gjør det. Skal på 18K service neste torsdag, så mekanikeren skulle sjekke det da..
-
prøv at drej potten lidt i røret.. den ser ud som om den sidder skævt. det kan være derfor at den stikker lidt ud, fordi potten og mellemrøret ikke sidder korrekt
-
Luske: Har forsøkt det, men uten hell. Lar det gjøres av litt mer fingernemme folk på 18K service neste uke.
Men lyden, my god, den er fet.
Kommer rett fra en 200km tur sammen med tre kompiser; Duc 996 m/carbonpotter, 2 stk ZX6R med bolt-on i titan. Eksoslyden var i klasse med duccen, bare litt mer "mekanisk" lyd fra den motoren. Kawa-gutta kunne ikke høre sine maskiner...
-
Kommer rett fra en 200km tur sammen med tre kompiser; Duc 996 m/carbonpotter, 2 stk ZX6R med bolt-on i titan. Eksoslyden var i klasse med duccen, bare litt mer "mekanisk" lyd fra den motoren. Kawa-gutta kunne ikke høre sine maskiner...
Så vidt jeg har ladet mig fortælle er carbon-pøtter altid lidt dybere og blødere i lyden end titanium-pøtterne 8)
Det kan måske forklare den "mekaniske" lyd....
-
Kommer rett fra en 200km tur sammen med tre kompiser; Duc 996 m/carbonpotter, 2 stk ZX6R med bolt-on i titan. Eksoslyden var i klasse med duccen, bare litt mer "mekanisk" lyd fra den motoren. Kawa-gutta kunne ikke høre sine maskiner...
Så vidt jeg har ladet mig fortælle er carbon-pøtter altid lidt dybere og blødere i lyden end titanium-pøtterne 8)
Det kan måske forklare den "mekaniske" lyd....
Et fuldt system lyder bare anderledes og meget bedre.. og især Yoshimura !
-
Et fuldt system lyder bare anderledes og meget bedre.. og især Yoshimura !
Hear-hear... Så synes jeg at motorens trekkvilje virker merkbart sterkere mellom 3000 og 8000 rpm...