SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Modifikationer => Emne startet af: capstardk efter Juli 02, 2006, 09:58:59 am
-
Hej
Nogen der har erfaring med det monteret på en SV650 S 2001 K1.
Hvad gør det ved maskinen?
Kan man selv montere eller kræver det rullefeldt?
Og hvad koster det?
Mvh
Casper
-
Kan ikke lade sig gøre, med mindre du skifter dine karburatorer ud med indsprøjtning.
-
Kan ikke lade sig gøre, med mindre du skifter dine karburatorer ud med indsprøjtning.
OK :-) Er jo nybegynder.
Findes der andre lign ting man så kan gøre ved karburator modellen så den bliver lidt mere sprød i kanterne :-)
Mvh
Casper
-
Den billige løsning er bare en omdysning på rullefelt.
Den lidt dyrere er det samme + et dynojet jetkit.
Jeg har kun selv prøvet power commanderen da jeg har indsprøjtning, men mon ikke der er nogen der kan uddybe nærmere :)
-
Den billige løsning er bare en omdysning på rullefelt.
Den lidt dyrere er det samme + et dynojet jetkit.
Jeg har kun selv prøvet power commanderen da jeg har indsprøjtning, men mon ikke der er nogen der kan uddybe nærmere :)
Jo, det kunne da være rart at høre andres erfaringer med omdysning m.m.
/Casper
-
Der er kun en at spørge i dit tilfælde: http://www.svrider.dk/forum/index.php?action=profile;u=48
Han ved alt der er værd at vide om det...
-
Hvis du vil være rigtig hardcore, kan du starte med at tage ned til Holtug MC og smide 9.995,- for det sæt Keihin 38mm Flatslides (fladspjældskarburatorer) som John har liggende. Luftfilter behøver du ikke spekulere ret meget på, da der sidder et par fine blå tragte til at hive masser af luft lige ned i svælget på Keihin'erne. Men et godt udstødningssystem til 10 af de brede (eller mere) vil sikkert gøre sig rigtig godt. Og så måske lige en times tid eller to på rullefelt. Så er din K1'er vist ved at være tilpas sprød! :D :D
-
Ja, altså..
Det med Jetkit af den ene eller anden art, det hjælper da udemærket.
man vil opleve et renere og en lille smule kraftigere træk. (og en smule kortere på literen)
kombinér det evt med et "N"-kædekit, så får du lidt hurtigere optræk.
De nævte fladspjælds-karburatorer kender jeg ikke effekten af, men den er sikkert udemærket.
dog lidt rigeligt at betale for karb. og det medfører formegentlig nogle andre udgifter.
men yderligere vil jeg ikke "kloge den"
(første gang på skrift !!)
Men hvis du/man er ude efter at hive nogle flere heste ud af maskinen, så kan jeg af erfaring
sige at et sæt "stage 2" knastaksler spiller rigtig godt !!
Har selv monteret et sæt (JHS) med 1,4 mm højere løft, et dyno-jetkit med andre hoveddysser, og til sidst BMC luftfilter.
pris ca 7000,- for stumper.
Jeg har ikke fået den målt endnu, men et kvallificeret bud er ca 10 hk mere på hjulet.
den trækker ihvetfald nemmere på hjul end før. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Og NO WAY at jeg køber en 1000'er (foreløbig...) :D :D
hvad skal man med de "overkubikére" ??
spørg løs hvis der er flere spørgsmål.
-
Interessant læsning i denne tråd. Jeg er jo ligesom capstardk forholdsvis "rookie" på tunings/optimerings området :shock:
Jeg regner med at køre sæsonen ud med standard motor, gearing osv. Men når vinteren falder over os vil jeg prøve at forbedre maskinen (mens den står i stuen - man er vel single 8)).
Jeg har efterhånden fået indtrykket af at PC III giver en bedre motorgang, og kunne være en rigtig god investering. Så sammen med en nyt luftfilter og en tur på rullen, håber jeg at kunne få et optimeret SVin til en fornuftig penge. Jeg er nærmest ligeglad med heste og topfart. Jeg vil dog gerne have en perfekt motorgang, og heftigt optræk.
Jeg var ikke klar over man kunne hente bedre optræk med N kædekit. Troede at gearingen var ens på S og N modellerne. Men det lyder da meget logisk at anden ikke skal bruge topfart men hjulspinskræfter :twisted: Jeg har dog set det lavet på en duc og det gav faktisk ret meget. Vil seriøst overveje denne løsning når det er skifte tid.
-
Jeg var ikke klar over man kunne hente bedre optræk med N kædekit. Troede at gearingen var ens på S og N modellerne.
Gearingen på 1000'eren er også ens, det er på 6½'eren den er forskellig.
men hvis det er, kan man sætte et mindre tandhjul på foran, eller et større bagpå.
her kommer nogle små udgangs punkter:
1 tand bagpå= ca 8 km/t mindre eller mere på toppen.
1 tand foran = svarer ca til 3 tænder bagpå.
-
jeg kørte med en tand mindre forand sidste år men det var lige i overkanten efter min mening og rimeligt hårdt for kæden.
i år har jeg geart den to tænder bag i og kører med 520 kædekit det kan varmt anbefales jeg mangler dog stadig at få fat i dimsen det koder speedometeret om så den passer 100% igen
jeppe