SVRider.dk Forum
Forumliv => Lidt af hvert => Emne startet af: Rasmus efter Juli 14, 2006, 06:29:33 pm
-
Giv evt. en begrundelse for jeres valg :D
-
Motorbremser primært. Synes det giver mere glidende kørsel, og så lyder det også bedre :D
Især V2'ere lyder fantastisk når man motorbremser
Har hørt både for og imod, men aner ikke hvad der er bedst.
-
Enten det ene eller det andet eller i kombination ... :wink:
Det kommer an på hvor, hvorhurtigt og hvordan jeg skal bremse ... hvis det overhovedet er nødvendigt ;-)
-
fortrinsvis motorbremse, mest pga. jeg kan og den er effektiv
-
Motorbremser så ofte jeg kan: Det giver en god og sikker føling med kørslen. Og så lyder det bare så godt :D
-
fortrinsvis motorbremse, mest pga. jeg kan og den er effektiv
Motorbremser mest i byen 8) Det lyder bare ... 8).
-
Iflg. Keith Code i en af hans to legendariske bøger om racing:
"The engine is for going, the stoppers are for stopping".
Hans ræsonnement er at motorbremsning slider på motoren, og at bremserne er nemmere at skifte end motoren. Hvilket vel egentlig giver ret meget mening, hvis altså han har ret.
-
Motorbremser næsten altid, hvis jeg kan "nå" det. Aktivérer dog altid lige bremselyset med fodbremsen, da kæresten har brokket sig over at hun er ved at køre mig ned, når hun har kørt bag ved mig. Motorbremsen er dog som regel rigelig effektiv.........
-
Som så mange andre motorbremser jeg også så meget som muligt.
Det sker af flere grunde.
1. Jeg vil hellere skifte kobling, end skiver. Og det har ikke været nødvendigt at skifte kobling endnu, så helt åndsvagt kan det ikke være.
2. Det er oftest rigeligt i normal trafik (hvis man har lidt overblik :wink:)
3. Skulle det så endelig blive nødvendigt at kaste anker for alvor, så har cyklen allerede sat sig en smule bag i ( som Bronze-kursus folket jo så godt kan lide :wink:)
At det også lyder forbandet godt, og gør bilisterne opmærksom på at der kommer "noget" er kedelig bivirkning jeg kan leve med :mrgreen:
M.h.t den gode Keith Code.
Jeg har begge hans bøger og har fået ikke så lidt ud af at læse dem.
Hans måde at kunne splitte højhastigheds kørsel ad i smådele, og beskrive hver enkelt er mildest talt imponerende, og forbander lærerigt !
Men ! Hans bøger er primært skrevet med banekørsel i tankerne, og endda banekørsel på række-maskiner.
Vores V2 motorer motorbremser langt langt mere effektivt end de rækkeådsler han har i tankerne i sine bøger :wink:
Bøgerne kan vist desværre ikke købes her hjemme, men er afgjort værd at søge lidt efter, hvis man kunne tænke sig at vide lidt om hvad pokker det er der sker når man leger !
-
Jeg motorbremser gerne. Ved egentlig ikke hvorfor, men igen det kommer an på hvordan og hvorledes jeg skal bremse. Motorbremser også gerne uden brug af kobling, så kan vi snakke smidig nedbremsning uden nogen former for hakken.
-
Hvordan vil du også motorbremse med kobling?
Jeg tror mest jeg laver en kombination, men skal jeg bare lidt ned i fart lader jeg motoren om det, det lyder jo også meget godt!
-
det er forskelligt hvad jeg bruger..
Det kommer an på kørestilen dén dag.. :D
-
fortrinsvis motorbremse, mest pga. jeg kan
Hvordan gør man egentlig, og hvad er fordelen ved det i stedet for de 2 andre bremser?? Vil jeg kunne gøre det, når min cykel er så bette??
-
fortrinsvis motorbremse, mest pga. jeg kan
Hvordan gør man egentlig, og hvad er fordelen ved det i stedet for de 2 andre bremser?? Vil jeg kunne gøre det, når min cykel er så bette??
Du lukker bare for gassen mens du er i gear. Så motorbremser du.
-
fortrinsvis motorbremse, mest pga. jeg kan
Hvordan gør man egentlig, og hvad er fordelen ved det i stedet for de 2 andre bremser?? Vil jeg kunne gøre det, når min cykel er så bette??
Du lukker bare for gassen mens du er i gear. Så motorbremser du.
Gear'er ned og lukker ned for gassen igen .... Gear'er ned og lukker ned for gassen igen .... Gear'er ned og lukker ned for gassen igen .... Gear'er ned og lukker ned for gassen igen .... Gear'er ned og lukker ned for gassen igen ...Gear'er ned og lukker ned for gassen igen....
Hvis du har 6 gear ;-)
-
Husk at bremselyset ikke lyser, så hvis du har en aggresiv taxi liggende i røven, er det en dårlig idé.
-
Jeg motorbremser ofte pga at kørslen så forekommer mere glidende. Synes især godt om den form for opbremsning ind i kurver...´Og så lyder det jo godt :D
-
Hvordan vil du også motorbremse med kobling?
Nedgearing uden kobling, har godt nok ikke lige så stor effekt, som når du bruger koblingen, da du kan geare ned med kobling fra højere omdrejninger.
-
Nedgearing uden kobling, har godt nok ikke lige så stor effekt, som når du bruger koblingen, da du kan geare ned med kobling fra højere omdrejninger.
Og det mener du ikke man kan uden kobling. :huh: :huh: :huh:
Træd på pedalen (varsomt) slip gassen og giv lidt gas igen så er den et gear lavere, men pas på for den kan godt tage lidt hårdt ved, så jeg anbefaler at bruge koblingen ved nedgearing... :D
-
Nedgearing uden kobling, har godt nok ikke lige så stor effekt, som når du bruger koblingen, da du kan geare ned med kobling fra højere omdrejninger.
Og det mener du ikke man kan uden kobling. :huh: :huh: :huh:
Træd på pedalen (varsomt) slip gassen og giv lidt gas igen så er den et gear lavere, men pas på for den kan godt tage lidt hårdt ved, så jeg anbefaler at bruge koblingen ved nedgearing... :D
Det kan man da sikkert, jeg gør det bare stille og roligt, for ikke at mishandle min cykel alt for meget. :D