SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: Alex efter Juli 22, 2006, 03:25:58 pm
-
Nå.........
Tid til lidt billeder og info fra rædselskabinettet..
min Gixxer 600 holdte jo kun 2½ pas i Poznan..
Årsag og virkning:
der er nok 3-4 årsager til at den knækkede sig..
1. ultra kort gearing 3 tænder mere bagpå og 2 tænder mindre foran.
2. min omdrejningstæller virker ikke.
3. Yoshimura kitbox UDEN begrænser..
(4. Cykel udsat for min kørestil)
virkning:
1. alle 4 ventiler knækket på første cylinder
2. stempel temmelig smadret
3. Knastaksel defekt, da den ene ventil var skudt op igennem ventilløfteren.
4. cylindervæg revet.
(jeg hældte iøvrigt 2 +3/4 ventil ud af udstødningen.. )
løsning:
1. nyt topstykke, inkl knastaksler.
2. nyt stempel og cylindre (har jeg liggende)
3. styrebox med begrænser
4. omdrejningstæller der virker
5. gearing lægges om..
6. fortsæt med nuværende kørestil.. :D
Det var dagens lektie...
-
.
-
.
-
Uuuuh, surt!
Har en kammerat der havde en Gixxer 750 ´97 der døde på samme måde :?
-
Alex>Det der ser ikke rigtigt ud :) - eller er GIXXER-motorer bare sådan inden i ;)
-
Ja når man endelig skal gøre det så ska man gøre det ordenligt :P ej det surt men da heldigt du har dele liggende til den
-
Av det var en grimmer en...
find en ny motor på ebay, er det ik det nemmeste... ??
Men man må sige at det er "RACE" !!!! 8) 8)
prøv lige at lur af om det er org. knastkædestrammer der sad på.. eller om det var en manuel. måske den originale har svigtet dig grueligt og resulteret i fucked op timing, med død til følge...
-
YES... DET ER RACE !! :twisted:
knastkæde og strammer.. det er da en mulighed.. dog ville det ha gået ud over en cylinder mere, er jeg ret sikker på..
-
Så er der gang i GIXXER igen..
Skal på Sturup i morgen, søndag.. og håber på at lortet holder mere end 2½ pas..
men jeg glæder mig til at prygle kværnen.. det er altså fedt med 4 cylindere til banen..
HUSK ! .. DET ER RACE :D :D
-
For satan da det ser ikke sundt ud! :shock: