SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: FrederikD efter Juli 24, 2006, 08:08:32 am
-
Hei Riders!
I fredags godt på vejen mod Skagen, holdte vi ind lidt efter Viborg for lige at strække ben og "kigge på naturen". Da jeg så sætter tænding på igen, skriver den FI i displayet, samt der hvro kilometer-tallet normalt står. Olielampen lyser også, men det gør den vel normalt når man sætter tænding på.
Den vil i hvert fald ikke starte eller noget som helst så længe der står det der. Det var et problem flere gange derop af, og en enkelt gang da jeg skulle starte i går morges og køre fra pladsen.
Det er umiddelbart intet at bemærke når jeg ligger på vejen ved alt slags kørsel. Nogle af jer må kunne svare på hva' der er galt..?
-
Hvad gjorde du for at få liv i den ?
Det kan være dødemandsknappen, støttebenskontakten eller den er ikke i frigear.
-
Du skriver ikke hvordan du så får startet?
-
Arrrrgh Rune, Du er sku for hurtig! :D
-
Arrrrgh Rune, Du er sku for hurtig! :D
Ja :lol:
-
Dumme Frederik! :D
Det underlige er at jeg blot ta'r tændingen af og slår den til igen et par gange indtil den kan startes "normalt". Men så kan problemet sagtens opstå igen på næste tank, eller rasteplads hvor man står stille.
Men den starter altså normalt når det er!
-
ok, lyder mærkeligt hvis alt du gør er at dreje nøglen frem og tilbage.
det kunne vel stadig være en løs forbindelse et sted, men jeg ville nok få et værksted til at kigge på det.
der er dog en anden mulighed: der er en måde at sætte instrumentbordet i "dealer mode" hvor det viser en fejlkode i displayet.
fejlkoden kan derefter aflæses i servicemanualen hvor der står hvad den relaterer til.
jeg har ikke selv prøvet dealer mode, men det er vist det samme man gør til TPS justeringen som flere herfra har gjort.
-
jep, dealer mode er lige præcis det de gør ved TPS justeringen: http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=536.0
-
Problemet er også lidt at jeg ikke har en manual jeg kan lure i. Min cykel er en tidligere forsikringssag og derfor fik jeg ikke denne med da jeg købte den.
-
det er vist service manualen, ikke bruger/ejer manualen som følger med cyklen.
den skulle kunne findes her: http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=533.0
-
Som jeg kan tyde på side 15 på dette link: http://www.edubs.net/bikestuff/sv650/sv650_2003_ServiceManual/4_FI_System_Diagnosis.pdf (http://www.edubs.net/bikestuff/sv650/sv650_2003_ServiceManual/4_FI_System_Diagnosis.pdf), så er dette mit problem. Men nu har jeg aldrig været super teknisk, så er der en der kan forklare hva' det er sker?!
"The injection signal is stopped, when the crankshaft position sensor signal, tip over signal, #1/#2 ignition signals, #1/#2 ignition signals, fuel pump relay signal or ignition switch signal is not sent to ECM. In this case, "FI" is indicated in the LCD panel. Motorcycle does ot run."
På de efterfølgende sider er det flere fejlkoder, men min skriver altså FI i både "A" og "B"-indikationerne.
Jeg må lige ha' fat i forhandeleren. Kunne bare godt tænke mig at vide hva' der er med den.
-
Ja det var desværre ikke en særlig entydig fejlmelding/-beskrivelse :rolleyes:
Der er vistnok beskrivelser af hvordan man tester en del af sensorne i service manualen, men det er nok nemmere at lade et værksted gøre det, som har prøvet det før.
-
Ham jeg købte den hos er selvfølgelig på ferie og kan først de på det i næste uge :cry:
-
Hvad gjorde du for at få liv i den ?
Det kan være dødemandsknappen, støttebenskontakten eller den er ikke i frigear.
Hvis det var det, ville den så ikke skrive CHECK i displayet ? det gør min ihvertfald....
Mvh
GD
-
Hvad gjorde du for at få liv i den ?
Det kan være dødemandsknappen, støttebenskontakten eller den er ikke i frigear.
Hvis det var det, ville den så ikke skrive CHECK i displayet ? det gør min ihvertfald....
Mvh
GD
Nå ja, det kan da egentlig godt være :oops: