SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: Jensen Danmark efter Juli 26, 2006, 11:39:37 am
-
For nogle dage siden da jeg kørte gennem et højresving, skrabte kåben mod asfalten selvom spidsen af fodhvileren ikke var nede og røre.
Jeg har siden med hjælp fra et par venner, haft cyklen tiltet helt til højre for at se om det virkeligt er kåben der rammer først. Men da vi prøvede det kunne jeg se at enden af fodhvileren burde have været imod først.
Nogen bud på hvorfor den gør det ?
I kan se det her ▼
-
Hvordan ser det ud med frihøjden, når du sidder på den? Fjederen har nok haft lidt mere belastning på i svinget end når I bare tilter cyklen til højre.
-
Hvordan ser det ud med frihøjden, når du sidder på den? Fjederen har nok haft lidt mere belastning på i svinget end når I bare tilter cyklen til højre.
Ja den er jo nok for blød både i forgaffel og bagdæmper.
Er det så nu jeg skifter olie i forgaflen og køber en gsxr bagdæmper, eller er der bedre måder at stramme den op på? (uden det koster en rumraket)
-
gsxr bagdæmpere fås rimeligt billigt Ole har en liggende ved jeg
og så burde nye fjedre foran gøre tricket
-
Hvor meget vejer du :innocent: ......... :lol:
Ej jeg ved Jannik har også haft problemer med det, i hvert fald med hans nye kåbe men han har en del ændringer på i forvejen så det er nok ikke helt til at regne med!!
Jeg mener da at Jeres dæmpere er fuldt justerbare så prøv og spænd dem lidt op og er du tung så tror jeg godt at du kan gi den et pænt hak men det er noget med lige at prøve sig frem!!
-
Burde kåbe og fodhviler ikke holde samme indbyrdes afstand uagtet om der er vægt på eller ej... jeg mener begge dele er vel fast monteret - så det kan jo ikke være det! Med mindre selvfølgelig fjedren er blevet trykket meget meget hårdt sammen - men det vil samtidig kræve at der ikke var en alt for stor nedlægningsvinkel - ville det ikke?
Er du sikker på fodhvileren ikke blot har vippet lidt op da du gik i?
-
Hvor meget vejer du :innocent: ......... :lol:
Ej jeg ved Jannik har også haft problemer med det, i hvert fald med hans nye kåbe men han har en del ændringer på i forvejen så det er nok ikke helt til at regne med!!
Jeg mener da at Jeres dæmpere er fuldt justerbare så prøv og spænd dem lidt op og er du tung så tror jeg godt at du kan gi den et pænt hak men det er noget med lige at prøve sig frem!!
Ja ser du, jeg er jo langt fra vægten af sådan en japansk testkører, da jeg ligger lige omkring 95kg. (jaja der skal smides 10 :hand:)
Nogen tricks til justering af både bagdæmper og forgaffel ? Eventuelt en guide på nettet i kender til.
-
Burde kåbe og fodhviler ikke holde samme indbyrdes afstand uagtet om der er vægt på eller ej... jeg mener begge dele er vel fast monteret - så det kan jo ikke være det! Med mindre selvfølgelig fjedren er blevet trykket meget meget hårdt sammen - men det vil samtidig kræve at der ikke var en alt for stor nedlægningsvinkel - ville det ikke?
Er du sikker på fodhvileren ikke blot har vippet lidt op da du gik i?
Der er ikke den mindste ridse på spidsen af fodhvileren.
-
Ja som hønse skrev har jeg haft samme problem, men jeg har også en 2 cm kortere forgaffel på og en uoriginal kåbe som ikke er lavet til 1000 og derfor er modificeret for at komme til at passe.
Jeg lavede samme måling som det lyder til i har, men det man ikke har med er, at affjedringen er presset helt i bund ved nedlægningen, så derfor bliver bundkåben presset ned mod jorden inden den bliver vinklet.
Eneste løsning er en offroad forgaffel på, så frihøjden bliver bedre. :lmao: :lmao:
Nå gazzz til side... :lol:
Hårdere affjedring er vejen frem.
Jeg smider et par prograssive fjedre i fra Hyperpro, da jeg ikke er helt sluppet af med at skrabe på i højre side (dog efter at fodhvileren er i asfalten :twisted:), selv om forgaflen er skruet helt i bund både på fjederen og dæmpningen. (har dem liggende og venter på en dag der er tid til at skifte.) :oops: :oops:
-
Ja som hønse skrev har jeg haft samme problem, men jeg har også en 2 cm kortere forgaffel på og en uoriginal kåbe som ikke er lavet til 1000 og derfor er modificeret for at komme til at passe.
Jeg lavede samme måling som det lyder til i har, men det man ikke har med er, at affjedringen er presset helt i bund ved nedlægningen, så derfor bliver bundkåben presset ned mod jorden inden den bliver vinklet.
Hårdere affjedring er vejen frem.
Jeg smider et par prograssive fjedre i fra Hyperpro, da jeg ikke er helt sluppet af med at skrabe på i højre side (dog efter at fodhvileren er i asfalten :twisted:), selv om forgaflen er skruet helt i bund både på fjederen og dæmpningen. (har dem liggende og venter på en dag der er tid til at skifte.) :oops: :oops:
Hva kører du med nu af forgafler ? GSX ?
Og hvorfor hårdere affjedring ? er det ikke et spørgsmål om hvor meget rytteren vejer ?
-
Hva kører du med nu af forgafler ? GSX ?
Og hvorfor hårdere affjedring ? er det ikke et spørgsmål om hvor meget rytteren vejer ?
Jeg kører med en USD-gaffel fra en GSXR 600/750 ´04, men den er for blød, men det er også til en cykel der vejer25 -30 kg mindre end SV1000s´eren...
-
HOV Jensen Danmark!!!!
Fjederen til din bremsepedal er røget af!!! :shock: :shock:
Måske du lige skulle få fat i en ny hurtigst muligt.... :huh:
-
HOV Jensen Danmark!!!!
Fjederen til din bremsepedal er røget af!!! :shock: :shock:
Måske du lige skulle få fat i en ny hurtigst muligt.... :huh:
Har faktisk set flere SV1000N'er uden den fjeder ... hvilket undre mig.
-
Burde kåbe og fodhviler ikke holde samme indbyrdes afstand uagtet om der er vægt på eller ej... jeg mener begge dele er vel fast monteret - så det kan jo ikke være det! Med mindre selvfølgelig fjedren er blevet trykket meget meget hårdt sammen - men det vil samtidig kræve at der ikke var en alt for stor nedlægningsvinkel - ville det ikke?
Er du sikker på fodhvileren ikke blot har vippet lidt op da du gik i?
Jo, de holder selvfølgelig samme indbyrdes afstand, men da de er fastmonterede på cyklen og ikke bagsvingeren, ændres geometrien i forhold til baghjulet, når det presses op mod resten af cyklen, så kåben udmærket kan gå i før fodhvileren.
-
HOV Jensen Danmark!!!!
Fjederen til din bremsepedal er røget af!!! :shock: :shock:
Måske du lige skulle få fat i en ny hurtigst muligt.... :huh:
Har faktisk set flere SV1000N'er uden den fjeder ... hvilket undre mig.
Min kører fint uden den fjeder - no problemos