SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: djernesdrengen efter August 23, 2006, 04:19:45 pm
-
Jeg havde en uheldig oplevelse for nogle dage siden - på vej hjemad mod Århus fra Esbjerg var det gået skidegodt med høj fart, ca. 200, lige indtil Kolding, hvor jeg pludselig følte det somom jeg var kastet med 150 km/t ind i monsunregnens værste kapitel - jeg sænkede farten, men efter Vejle skete der et eller andet med cyklen - da jeg lå bag en lastbil i hans "sprøjt", var det somom cyklen pludselig tog vand ind i tanken!!! Den hostede og pruttede, og satte ud, og det føltedes somom der overhovedet ikke var nogen kræfter i motoren. Den ville bare slet ikke køre længere, og jeg måtte snige mig ud i nødsporet, hvor jeg med nedsat hastighed fortsatte. efter 25 km. ca kom jeg så til Ejer Bavnehøj, hvor jeg sneg mig ind på Statoil og fyldte op med højoktan, og så var det som forsvundet igen!?!
Er der nogen der har lignende erfaringer? Kan jeg gøre noget for at forebygge det? For det var satme godt nok en slem overraskelse da - kunne i nødsporet fornemme hvordan tusindlapperne strøg bag mig til en motorrenovering eller lignende :?
Ved godt cyklen ikke er lavet til undervandskørsel, men... Hjem skal man sgu da :)
En enkelt foreslog mig at putte en smule sprit i tanken når jeg fylder op, for at forebygge is i karburatoren? Kunne det være en idé?
Alle erfaringer er velkomne i databasen bag øret :wink:
-
Hej.
Der er tidligere skrevet om udsættere på forreste cylinder i regnvejr.
Problemet er løst med en skærmforlænger.
Prøv evt. at søge i dette forum.
Mvh. Morten
-
Alex fra Alex MC, har tættenet hullet omkring foreste tændrør med noget silikone halløj, så det holder tæt (ikke strengt nødvendigt med en skærm forlænger.)
men prøv at lav en søgning herinde, har ikke tid til at give et link til dig lige nu.. for jeg vil HJEM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
det lyder som de andre siger, som forreste tændrørshætte som er druknet, ag da du så tanker tørrer den op igen pga motorvarmen, den skal skilles og vandsikres, søg på "forreste tændrør" og du vil få svar
-
Ingen tvivl
Forreste tændrør er druknet og SKAL udskiftes da det formentligt er kortsluttet, har ikke prøvet dette endnu på min SVer men jeg kørte RF900R før denne og der skete det nogle gange ved høj fart i regnvejr og der var jo 4 propper der skulle skiftes.
-
det lyder som de andre siger, som forreste tændrørshætte som er druknet, ag da du så tanker tørrer den op igen pga motorvarmen, den skal skilles og vandsikres, søg på "forreste tændrør" og du vil få svar
Har søgt på "forreste tændrør" osv. Kan ikke finde ud af om det er alm. silikone man skal bruge, eller hvad ?
Nogen der ved det ?
MvH
GD
-
det lyder som de andre siger, som forreste tændrørshætte som er druknet, ag da du så tanker tørrer den op igen pga motorvarmen, den skal skilles og vandsikres, søg på "forreste tændrør" og du vil få svar
Har søgt på "forreste tændrør" osv. Kan ikke finde ud af om det er alm. silikone man skal bruge, eller hvad ?
Nogen der ved det ?
MvH
GD
Jeg brugte noget på spraydåse !
Det er tre år siden, og den triller endnu :D
-
På dette link kan man læse, at der anvendes silikone fedt.
Endvidere er der i starten en flot løsning til skærmforlængning.
http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=13.0
-
Tja - problemet forsvandt jo også for mig ved tankning/stop, men er bestemt heller ikke opsat på at prøve det igen!!! Tror løsningen bliver at få lortet tætnet når jeg får tid, og så forære sbfiberdesign en ekstra bestilling - indtil da at holde den inden døre i regnvejr ;-) Har ellers tit kørt i regn før, men jo så ikke så kraftigt som den dag "uheldet" skete....
Men tak for rådene!!!
Go' vind til jer allesammen, og nyd det sidste af sæsonen maxxxx!