SVRider.dk Forum
Forumliv => Lidt af hvert => Emne startet af: Hippie Hansen efter August 26, 2006, 07:50:12 pm
-
Jeg er i dag løbet ind i regnvejr, midt i et sving hvilket gjorde cyklen har været nede og ligge... Min forgaffel og køler er ikke i den bedste stand lige nu... Nogle der ved hvad der koster at købe og er der nogle der har det liggende som jeg kan købe det af? Det er en SV 1000 SK4 det skal passe på?
-
Regnvejr - midt i et sving!
Er det det, man kalder en lokal byge? :lol:
Spøg til side.
Du kom forhåbentlig selv godt ud af uheldet.
Held og lykke med genopbygningen.
-
Ja, hvor uheldig kan man være...? Lige midt i svinget kom uvejret, og fortsatte i den retning som jeg kom fra, så det var rigtig uheldig timing... Men er hel og har det godt...(bare trist og indebrændt på mig selv - for alle ved regnen kommer midt i svingene.) Nu savner jeg bare nogle reservedele til nogle billige penge, da min unge alder ikke har gjort det økonomisk muligt med kasko forsikring... (Den tåbelige ungdom og deres fejl priortering af deres penge!!! :-)
-
Uheldigt, men en god lejlighed til at opgradere til en up-side-down forgaffel :wink:
Jeg ved ikke om Jannik eller nogle af de andre SV1000'ere der har skiftet til ovenstående, vil af med deres original gafler :idea:
-
Nogen der ved hvad prisen ca. er for sådan en up-side-down gaffel eller bare for en almindelig?
Slet ingen der har deres gamle gafler liggende og ville sælge dem?
-
Jeg gav ca. 5000 kr. for en forgaffel med gaffelbroer og bremsekalibere. (inklusive fragt fra England)
Det eneste man så mangler er nogle clip-on'er, dvs. +500-1000 kr.
Jeg ved ikke hvad en almindelig forgaffel skulle koste brugt, men du kan jo bare spørge en Suzuki forhandler hvad den koster fra ny af (den er sikkert dyr).
-
Du kan også prøve med en Hayabusa forgaffel: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=8595
-
Problemet er bare at til sådan nogle ting er jeg ikke så skarp og synes det virker som et rimelig stort projekt at give sig i kast med uden erfaring inden for den slags. MEn nu må vi se hvad det bliver til og hvad jeg får sat på.
-
Jeg ved ikke om Jannik eller nogle af de andre SV1000'ere der har skiftet til ovenstående, vil af med deres original gafler :idea:
Nope!!!
Den originale gemmes til hvis jeg kaldes til syn på et tidspunkt. (Den kan ikke synes med USD-gaflen på...)
-
Hvad er fordelen egentligt ved en USD gaffel? Er det bare for at den skal se federe ud, eller ændre det noget ved cyklen?
-
Hvad er fordelen egentligt ved en USD gaffel? Er det bare for at den skal se federe ud, eller ændre det noget ved cyklen?
Anderledes vægtfordeling i gaflen ... mindre vægt at svinge ... mere at svinge med = lettere at svinge .. tror jeg nok ;-)
-
Hvad er fordelen egentligt ved en USD gaffel? Er det bare for at den skal se federe ud, eller ændre det noget ved cyklen?
Der er vel egentlig to svar på spørgsmålet. Det ene er at man nedbringer den uaffjedrede vægt, altså flytter noget af vægten fra de relativt tunge gaffelben opad, på den "rigtige" side af affjedringen.
Det andet er (forestiller jeg mig) at man har meget bedre muligheder for at forfine affjedringen i en USD gaffel. Jeg er ikke helt sikker, men mener at langt de fleste USD forgafler er af cartridge-typen.
-
Hvad er fordelen egentligt ved en USD gaffel? Er det bare for at den skal se federe ud, eller ændre det noget ved cyklen?
Der er vel egentlig to svar på spørgsmålet. Det ene er at man nedbringer den uaffjedrede vægt, altså flytter noget af vægten fra de relativt tunge gaffelben opad, på den "rigtige" side af affjedringen.
Det andet er (forestiller jeg mig) at man har meget bedre muligheder for at forfine affjedringen i en USD gaffel. Jeg er ikke helt sikker, men mener at langt de fleste USD forgafler er af cartridge-typen.
Freddy har ret mht. til vægt ift. affjedring.
Mht. til indmaden er sn SV1000 gaffel dog også af cartridge typen, men gsx-r'eren er formodentlig af en højere kvalitet og ikke mindst mere sportslig afstemt.
Endnu en væsentlig fordel ved USD gaflen er at den er stivere.
-
Mht. til indmaden er sn SV1000 gaffel dog også af cartridge typen, men gsx-r'eren er formodentlig af en højere kvalitet og ikke mindst mere sportslig afstemt.
Endnu en væsentlig fordel ved USD gaflen er at den er stivere.
Men ikke godt nok...
Hyperpro prograsive fjedre er indkøbt og afventer monteringen... :mrgreen: