SVRider.dk Forum

Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: skurkenfradallas efter August 31, 2006, 12:41:45 am

Titel: Benzin - Er der virkelig forskel (Dårlig erfaring med JET v. Svanemøllen)
Indlæg af: skurkenfradallas efter August 31, 2006, 12:41:45 am
Jeg har igennem 2-3 tankfulde 95 oktan fra JET ved Svanemøllen St. oplevet dårlig tomgang, tendens til ikke at ville starte (noget der mindede om en druknet motor), kraftigt nedsat ydelse, "backfire", dårlig gas-respons, moderat kraftig benzinlugt ved lyskryds og andre ophold og endelig en underlig hul motorlyd...   :cry:

Jeg troede at der var noget galt med karburatoren og regnede med enten at det skulle laves på garantien eller at jeg skulle straffes kontant for det MEN...

I dag kørte jeg bevidst tanken mere eller mindre tom. Derefter futtede  jeg (ja, sådan lød det) over til Shell og tankede en fuld tank af deres Gucci V(uitton)-Power benzin. Et produkt som jf. mine fordomme om at der ingen forskel er på benzin var temmeligt dyr.

Herefter kørte jeg en lille tur på 20 km. igennem Budding, Lyngby, Klampenborg, Hellerup og KBH og kunne efter 30 minutters kørsel mærke at min forsvundne ydelse langsomt kom tilbage. Ligeledes er alle de andre skavanker også mirakuløst forsvundet! Jeg har dog ikke prøvet at koldstarte endnu - men glæder mig til at prøve i morgen!  :D

Konstatering - man får åbenbart hvad man betaler for!

Er der nogen af jer der har haft lignende oplevelser med jeres respektive SVin og tilhørende "foder"?

/Jakob
Titel: Re: Benzin - Er der virkelig forskel (Dårlig erfaring med JET v. Svanemøllen)
Indlæg af: Jannik efter August 31, 2006, 12:44:55 am
Nope!!!

Et SVin kan køre på alt der kan brænde... :shock: :mrgreen: :mrgreen:
Titel: Re: Benzin - Er der virkelig forskel (Dårlig erfaring med JET v. Svanemøllen)
Indlæg af: Gud efter August 31, 2006, 12:54:29 am
vores svin kører på det billigste 92 oktan, fra hvilken som helst billigtank man kan finde, uden antydninger af hosteri eller lign.
Husk nu på at gs500 motoren, er fra dengang hvor man kun kunne tanke 98 oktan med bly, det er vel derfor den brokker sig, når den får det der nymodens pjat.

 :wink:
Titel: Re: Benzin - Er der virkelig forskel (Dårlig erfaring med JET v. Svanemøllen)
Indlæg af: skurkenfradallas efter August 31, 2006, 01:43:24 am
vores svin kører på det billigste 92 oktan, fra hvilken som helst billigtank man kan finde, uden antydninger af hosteri eller lign.
Husk nu på at gs500 motoren, er fra dengang hvor man kun kunne tanke 98 oktan med bly, det er vel derfor den brokker sig, når den får det der nymodens pjat.

 :wink:

Nu har jeg ikke checket i manualen om den overhovedet kan - men kan du på stående fod sige om det ville gøre en forskel at køre med bly? Du er nemlig ikke den første som har spøget med netop dette faktum...

/J
Titel: Re: Benzin - Er der virkelig forskel (Dårlig erfaring med JET v. Svanemøllen)
Indlæg af: Gud efter August 31, 2006, 01:46:58 am
da den jo er (nok) udstyret med katalysator og motoren er indstillet til  95blyfri ville det nok være en skidt ide, men hvad siger brugsforvirringen??
Titel: Re: Benzin - Er der virkelig forskel (Dårlig erfaring med JET v. Svanemøllen)
Indlæg af: runes-mc.dk efter August 31, 2006, 08:13:19 am
Jeg kørte altid på 92 oktan på min GS500.

Hvis du ikke har kørt den særlig tom tidligere kan der have ligget vand i bunden af tanken.
Derfor vænnede jeg míg til altid at have benzinhanen på "reserve" og bruge triptælleren som benzinmåler.
Ved at have den på reserve hele tiden, så tages benzinen fra bunden af tanken, hvor vandet også samles, men så tages vandet efterhånden som det dannes og ikke efter det har hobet sig op til en uoverkommelig mængde som stopper motoren.

Men som svar på dit spørgsmål: Nej, jeg har aldrig haft problemer der relaterer til benzinen.
Titel: Re: Benzin - Er der virkelig forskel (Dårlig erfaring med JET v. Svanemøllen)
Indlæg af: B2 efter August 31, 2006, 08:32:13 am
Mit gode gamle SVin kan ikke fordrage Shell's V-Power :?
Den opfører sig lidt som Skurkens, med dårlig tomgang, skyden, og manglende gas respons  :brok:

Jeg har prøvet to gange, neop for at se om det bare var en dårlig portion jeg havde fået første gang.
Men nej !

Så den får 92 hver gang, og virker derfor glad og tilfreds  :)
Titel: Re: Benzin - Er der virkelig forskel (Dårlig erfaring med JET v. Svanemøllen)
Indlæg af: Jesper K efter August 31, 2006, 08:34:54 am
Min baby får altid 98. Smuk ren saft til en smuk ren maskine.  :afro:
Titel: Re: Benzin - Er der virkelig forskel (Dårlig erfaring med JET v. Svanemøllen)
Indlæg af: Bill efter August 31, 2006, 09:50:26 am
Jeg kører bare på 95 blyfri. Hovedsageligt fra Statoil, men ellers tanker jeg hvor det passer / billigst. Har ikke eksperimenteret med forskellige benzin arter.
Titel: Re: Benzin - Er der virkelig forskel (Dårlig erfaring med JET v. Svanemøllen)
Indlæg af: Jesper Jensen efter August 31, 2006, 11:07:04 am
Min drikker også 95 Blyfri - for det meste fra Uno-X... - ingen problemer..
Titel: Re: Benzin - Er der virkelig forskel (Dårlig erfaring med JET v. Svanemøllen)
Indlæg af: Ritzau efter August 31, 2006, 11:21:44 am
Min drikker hva som helst!
Som visse andre, vil onde tunger sikkert vide!  :hand:
 8)
Titel: Re: Benzin - Er der virkelig forskel (Dårlig erfaring med JET v. Svanemøllen)
Indlæg af: Simon efter August 31, 2006, 11:23:49 am
Nope!!!

Et SVin kan køre på alt der kan brænde... :shock: :mrgreen: :mrgreen:
der kan værer vand i deres tankanlæg eller rester af diesel.........   der er mit bud
Titel: Re: Benzin - Er der virkelig forskel (Dårlig erfaring med JET v. Svanemøllen)
Indlæg af: Rask efter August 31, 2006, 09:58:58 pm
Jeg havde engang en GS - den drak alt; tynd suppe fra billig-tanken og dyre dråber med V-power-turbo-super-effekt...

På mit SVin oplever jeg faktisk en mindre forbedring ved at tanke V-power eller lignende.. Måske er det bare en idé jeg har fået i hovedet, men jeg synes sgu det virker.. Tosset? Ja måske..
Titel: Re: Benzin - Er der virkelig forskel (Dårlig erfaring med JET v. Svanemøllen)
Indlæg af: Alex efter August 31, 2006, 10:44:23 pm
Der kan faktisk godt være noget om snakken mht JET benzin..

Jeg har hørt fra pålidelig kilde følgende:

JET benzin er Tysk, og noget af det kommer fra nogle reservelagre (kæmpe, kæmpe store tanke, millitær egendom)

Benzin kan miste noget sin brændeevne, altså miste oktan, uanset hvor tæt det holdes inde.
og benzin der har ligget i en tank i 3 år eller mere, har mistet meget af sin effekt.
og det er sådan noget JET ind i mellem får.

jeg er heller ikke sikker på at JET hælder adjektiver i deres benzin, som alle de andre selskaber gør..

Titel: Re: Benzin - Er der virkelig forskel (Dårlig erfaring med JET v. Svanemøllen)
Indlæg af: Morten L efter August 31, 2006, 10:58:09 pm

jeg er heller ikke sikker på at JET hælder adjektiver i deres benzin, som alle de andre selskaber gør..


Nej, et SVin kører nu bedst på tillægsord (latin = adjektiv)  :lmao:
Men additiver kan nu også være en god ting i benzinen - hvis der ellers er plads for alle tillægsordrene.

Det gaz. Jeg håber du kan klare det.
Titel: Re: Benzin - Er der virkelig forskel (Dårlig erfaring med JET v. Svanemøllen)
Indlæg af: Alex efter August 31, 2006, 11:03:20 pm

jeg er heller ikke sikker på at JET hælder adjektiver i deres benzin, som alle de andre selskaber gør..


Nej, et SVin kører nu bedst på tillægsord (latin = adjektiv)  :lmao:
Men additiver kan nu også være en god ting i benzinen - hvis der ellers er plads for alle tillægsordrene.

Det gaz. Jeg håber du kan klare det.

aaah..  Keine Verstänsig  ?? 

rolig..  jeg kan klare mere gaz end de fleste, bare der kommer luft nok med ned..   :mrgreen:

Additiv..  ich verstehe..
Titel: Re: Benzin - Er der virkelig forskel (Dårlig erfaring med JET v. Svanemøllen)
Indlæg af: Bageren efter September 01, 2006, 09:39:16 am
I dag kørte jeg bevidst tanken mere eller mindre tom. Derefter futtede  jeg (ja, sådan lød det) over til Shell og tankede en fuld tank af deres Gucci V(uitton)-Power benzin. Et produkt som jf. mine fordomme om at der ingen forskel er på benzin var temmeligt dyr.

Prøv at tanke alm. 95 på en anden station. Evt. prøv at tanke på en anden jet og se om du kan få indskrænket fejlkilden.

Hvis der er noget med Jet som Alex siger, kan man vel finde ud af det deraf, og som en anden siger kan der være vand eller lign. i deres tanke. Det har jo regnet rigeligt det sidste stykke tid. :]
Titel: Re: Benzin - Er der virkelig forskel (Dårlig erfaring med JET v. Svanemøllen)
Indlæg af: Ritzau efter September 01, 2006, 09:43:12 am
Tjaeh jeg tanker som regel hos jet, (hvis en af de andre ikke lige er billigere) og har ikke observeret nogen ændring på det seneste, iøvrigt er der vel nogle standarder benzin skal overholde, både så det ikke sviner for meget og oktanmæssigt!
Tror det ville være en grim historie for jet eller andre hvis de blev sat i forbindelse med salg af benzin fra overskudslagre. Det må være en vandrehistorie.
 8)
Titel: Re: Benzin - Er der virkelig forskel (Dårlig erfaring med JET v. Svanemøllen)
Indlæg af: nyg efter September 01, 2006, 11:10:10 am
Tjaeh jeg tanker som regel hos jet, (hvis en af de andre ikke lige er billigere) og har ikke observeret nogen ændring på det seneste, iøvrigt er der vel nogle standarder benzin skal overholde, både så det ikke sviner for meget og oktanmæssigt!
Tror det ville være en grim historie for jet eller andre hvis de blev sat i forbindelse med salg af benzin fra overskudslagre. Det må være en vandrehistorie.
 8)
Der er ikke tale om overskudslagre, men om en del af det almindelige distributionsssystem.  I Danmark og Nordtyskland er der noget der hedder NEPS (North European Pipeline System) som er et levn fra koldkrigstiden og består af en række tankområder, samt en rørledning fra Frederikshavn til omkring Hamborg. Desuden findes der en mindre rørledning i Hundested, og nogle mindre lagre/udleveringspunkter i Nordsjælland. (et af dem i Janniks baghave)

Systemet er ejet af NATO, og det var meningen at det skulle betjene flyvestationer og andre udleveringspunkter, samt tage imod brændstofsprodukter fra havne i Danmark.

Militæret har ikke det samme store behov for systemets kapacitet som tidligere, og derfor har POL-divisionen, som driver systemet til dagligt, i en årerække solgt transport og lagerkapacitet til civile selskaber til fordelagtige priser.

Udover NEPS'en er der i Danmark en række civile beredsskabslagre som blev oprettet efter oliekriserne I 70'erne. De er også koblet til NEPS'en.

Der foregår en vis spekulation i at opkøbe billigt/sælge dyrt, og spekulanter kan derfor udemærket tænkes at brænde inde med et parti benzin som måske bliver lidt for gammelt.

Noget af den benzin havner sikkert rundt omkring på tankstationerne

Citér
Bulk Distribution and Storage of Fuels in the NPS
1506. Although collectively referred to as one system, the NPS consists of nine separate and distinct military storage and distribution systems: Italy, Greece, Turkey (two separate systems - west and east), the United Kingdom, Norway, Portugal, the North European Pipeline System (NEPS) located in both Denmark and Germany, and the largest system, the Central Europe Pipeline System (CEPS) in Belgium, France, Germany, Luxembourg and the Netherlands. The NPS in total consists of some 11,500 km of pipeline running through 12 NATO nations with its associated depots, connected air bases, civil airports, pump stations, refineries and entry points. Bulk distribution is achieved using facilities provided from the common-funded NATO Security Investment Programme (NSIP). The networks are controlled by national organizations, with the exception of the CEPS which is a multinational system.

1507. Optimum utilization of NATO petroleum facilities in peacetime is a prerequisite for the proper maintenance of the system, and the necessary training of its staff. Nations should use the facilities to the fullest extent practicable for military purposes and, where this is insufficient, commercial use should be encouraged. There are no restrictions on the type of NATO fuel facilities that can be used for commercial purposes provided the minimum safeguards are respected.
Titel: Re: Benzin - Er der virkelig forskel (Dårlig erfaring med JET v. Svanemøllen)
Indlæg af: Jannik efter September 01, 2006, 02:24:30 pm
Desuden findes der en mindre rørledning i Hundested, og nogle mindre lagre/udleveringspunkter i Nordsjælland. (et af dem i Janniks baghave)

Nej i kan godt glemme det!!! Det er mit og mit alene!!!! "My Precious" (Citat: Gollum)

 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Men der er jo en grund til jeg har malet knallerten grøn ik`? Skal jo kunne færdes ugenert på militært område... :innocent:
Titel: Re: Benzin - Er der virkelig forskel (Dårlig erfaring med JET v. Svanemøllen)
Indlæg af: nyg efter September 01, 2006, 03:24:03 pm
Det er mit og mit alene!!!! "My Precious" (Citat: Gollum)

 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Det er også tørt som en popcornprut.... ;-)
Titel: Re: Benzin - Er der virkelig forskel (Dårlig erfaring med JET v. Svanemøllen)
Indlæg af: Rask efter September 01, 2006, 09:43:05 pm
Nej i kan godt glemme det!!! Det er mit og mit alene!!!! "My Precious" (Citat: Gollum)

Fin lige den ledning, bor et hul - og sælg billig benz til alle i SV-forumet...  :lol:
Titel: Re: Benzin - Er der virkelig forskel (Dårlig erfaring med JET v. Svanemøllen)
Indlæg af: Paw efter September 02, 2006, 11:04:08 am
Jeg synes sgu vores Gs500 går lige skidt uanset hvad jeg hælder på den...

Eks. Langsom, syg motorlyd, reagerer næsten ikke på gasgivning o.s.v. :lmao:
Titel: Re: Benzin - Er der virkelig forskel (Dårlig erfaring med JET v. Svanemøllen)
Indlæg af: skurkenfradallas efter September 02, 2006, 07:40:36 pm
Jeg synes sgu vores Gs500 går lige skidt uanset hvad jeg hælder på den...

Eks. Langsom, syg motorlyd, reagerer næsten ikke på gasgivning o.s.v. :lmao:

He he he he he he..... Er det bare mig eller er der en som disser min SU-ged?  :lmao:
Titel: Re: Benzin - Er der virkelig forskel (Dårlig erfaring med JET v. Svanemøllen)
Indlæg af: Paw efter September 03, 2006, 09:31:40 am
Jeg synes sgu vores Gs500 går lige skidt uanset hvad jeg hælder på den...

Eks. Langsom, syg motorlyd, reagerer næsten ikke på gasgivning o.s.v. :lmao:

He he he he he he..... Er det bare mig eller er der en som disser min SU-ged?  :lmao:

Jeg er da den stolte ejer af et fint eksemplar fra 98 :wink:
Titel: Re: Benzin - Er der virkelig forskel (Dårlig erfaring med JET v. Svanemøllen)
Indlæg af: JoGi efter Oktober 09, 2006, 03:31:28 pm
Jeg bilder mig selv ind, at der er meget stor forskel på Statoil 95 okt. miljø benzin og så Shell 97 okt. v-power. Selvfølgelig prisen  :cry: men cyklen går væsentlig bedre i lave omdringer gennem byen. Med 95 okt. har den en tendens til at "sode" til og komme til at gå ujævnt. Når den så er blevet "brændt ren" ved noget højfart, triller den ok igen. Med Shell 97 okt. oplever jeg ikke dette fænomen så tydeligt. Jeg syntes faktisk at jeg kan mærke forskel fra tankfuld til tankfuld, så det er ikke fordi effekten først kommer efter en længere periode. Jeg ved ikke om der er forskel på en SV(2 cyl.) eller min egen Haybusa(4 cyl.)
Titel: Re: Benzin - Er der virkelig forskel (Dårlig erfaring med JET v. Svanemøllen)
Indlæg af: Kilosfau efter Oktober 09, 2006, 04:16:50 pm
Nu skal det ikke lyde som om at jeg har alle guldkornene fordi det har jeg ikke  :hand:

men  :afro:

jeg har også den klare overbevisning at min kilosfau går bedre på Shell 97 oktan V-Power end den gør på "den billige" det være sig Jet, UnoX, OK, DK, Metax og hvor jeg ellers tanker bilen  :mrgreen:

SVeren får helst den dyre fra Shell men hvis der ikke lige er en Shell tank så kører den på alt muligt  :oops:

Min overbevisning kommer ud fra nøjagtigt samme observationer som JoGi har gjort, kører jeg på V-Power så har den et meget bedre jævnt træk ved alle omdrejninger. Har det dog ikke sådan at den ligefrem går dårligt på alm benzin, den går "bare" bedre på V-Power .. om det er indbildning for at kompensere for det større hul i pungen ved jeg ikke men det er min overbevisning .. ved også at Mr. Dyno overvejer at lave en benzintest  :respekt:
Titel: Re: Benzin - Er der virkelig forskel (Dårlig erfaring med JET v. Svanemøllen)
Indlæg af: Jesper K efter Oktober 09, 2006, 09:26:52 pm
Jeg kunne forleden ikke finde noget 98, så jeg hældte noget biopis 95 fra Statoil på maskinen. Det var fandeme noget lort. Har nu oplevet at maskinen ikke vil holde tomgang 2 gange ved kold motor. Problemet forsvandt efter ny optankning med noget std. Shell 95.
Titel: Re: Benzin - Er der virkelig forskel (Dårlig erfaring med JET v. Svanemøllen)
Indlæg af: SVea efter Oktober 09, 2006, 09:40:48 pm
Jeg kunne forleden ikke finde noget 98, så jeg hældte noget biopis 95 fra Statoil på maskinen. Det var fandeme noget lort. Har nu oplevet at maskinen ikke vil holde tomgang 2 gange ved kold motor. Problemet forsvandt efter ny optankning med noget std. Shell 95.

Jeg ved jo udemærket godt, at jeg har en gammel maskine og at der følger en del sygdomme med sådan en (min er heller ikke glad for tomgang altid), men synes det kunne være spændende at prøve at skifte benzinmærke og se om jeg også kunne mærke forskel... Jeg har udelukkende kørt på Statoils biofis, at den eneste grund, at det er den tank, der ligger lige overfor hvor jeg bor...

Spændende debat er det i hvert fald  :thumbsup:
Titel: Re: Benzin - Er der virkelig forskel (Dårlig erfaring med JET v. Svanemøllen)
Indlæg af: Freddy efter Oktober 09, 2006, 11:40:42 pm
Jeg kører på Statoils Biopis nu (kun fordi der ligger en Statoil lige overfor), og SVinet kører i hvert fald ikke dårligere end tidligere.
Titel: Re: Benzin - Er der virkelig forskel (Dårlig erfaring med JET v. Svanemøllen)
Indlæg af: Bo efter Oktober 10, 2006, 08:27:33 am
Har altid (så længe er det jo heller ikke) kørt på Bio95 og maskinen kører fint.

Har ladet mig fortælle at man bare skal åbne lidt for den til tider så får man samme effekt som hvis man kørte på V-Power eller dets lige... Og det råd skal man jo ikke kimse af  :mrgreen:

/bo
Titel: Re: Benzin - Er der virkelig forskel (Dårlig erfaring med JET v. Svanemøllen)
Indlæg af: Bill efter Oktober 10, 2006, 09:31:47 am
Jeg kører også på Bio 95 fra Statoil, uden problemer. Ellers får den lidt Jet en gang i mellem.
Titel: Re: Benzin - Er der virkelig forskel (Dårlig erfaring med JET v. Svanemøllen)
Indlæg af: Jesper K efter Oktober 10, 2006, 09:58:49 am
Det var underligt at min ikke kan li' det så. Men jeg ryger tilbage til 98 (evt. V-power). Problemet er bare, at efter jeg er flyttet til Allerød, er der fandeme ikke noget tanke med 98. Biobenzinen gjorde også at den var meget urolig i når den holdte tomgangen.
Titel: Re: Benzin - Er der virkelig forskel (Dårlig erfaring med JET v. Svanemøllen)
Indlæg af: Jesper Jensen efter Oktober 10, 2006, 10:56:48 am
Alle "mine" køretøjer (2 biler +1 mc + HM's MC) kører på UnoX's benzin.. - De kører fint og jeg kan ikke mærke forskel hvis jeg skulle komme til at hælde de "dyre dråber" på?

Tror nu mest at det er psykisk at man kan mærke forskel.. :)
Titel: Re: Benzin - Er der virkelig forskel (Dårlig erfaring med JET v. Svanemøllen)
Indlæg af: Jesper K efter Oktober 10, 2006, 04:41:44 pm
Ved sgu ikke helt hvordan det er psykisk at lortet går ud????  :hand:
Titel: Re: Benzin - Er der virkelig forskel (Dårlig erfaring med JET v. Svanemøllen)
Indlæg af: Freddy efter Oktober 10, 2006, 08:59:41 pm
Ved sgu ikke helt hvordan det er psykisk at lortet går ud????  :hand:
Fejl 40? :lol: :lol:

Tro det eller lad være, det kan altså have en hel del at sige, at det er blevet koldere i vejret. Ham mekkeren som modificerede mit SVin i sin tid, fortalte at hvis jeg i ydersæsonen oplevede dårligere motorgang, skulle jeg sætte tape over det ene af de 14,5 mm huller, han havde boret i mit luftfilter. Det har faktisk ret stor betydning på motorcyklen, hvorvidt man kører i koldt eller varmt vejr.
Titel: Re: Benzin - Er der virkelig forskel (Dårlig erfaring med JET v. Svanemøllen)
Indlæg af: Jesper K efter Oktober 11, 2006, 03:05:46 pm
Ja der ingen tvivl at temperatur og ikke mindst fugtighed har meget at sige - bare underligt at jeg med andet benzin under samme vejrforudsætninger ikke har oplevet fænomenet....men nu er det jo også en Suzuki...fattigmandens Honda, Ducati, Kawa....osv  :mrgreen:
Titel: Re: Benzin - Er der virkelig forskel (Dårlig erfaring med JET v. Svanemøllen)
Indlæg af: Freddy efter Oktober 12, 2006, 01:15:01 am
....men nu er det jo også en Suzuki...fattigmandens Honda, Ducati, Kawa....osv  :mrgreen:
Jeg har kun én ting at sige til netop dét der!
Jeg overværede engang en samtale mellem en "anti-Suzuki-person" og en mekaniker. Førstnævnte påstod, at der holdt mange flere Suzukier end andre mærker på motorcykelværkstederne rundt om i landet. Hvortil mekanikeren svarede, at det var da klart når nu der bliver solgt mange flere Suzukier end andre mærker! :D :D
Titel: Re: Benzin - Er der virkelig forskel (Dårlig erfaring med JET v. Svanemøllen)
Indlæg af: Jesper K efter Oktober 12, 2006, 12:30:57 pm
HAHA det er sandt  :lmao:

...men der er jo nok også af samme årsag landet er ved at blive oversvømmet med Koreanerbiler....pris pris Julegris!

Det sagt, jeg elsker sgu min maskine.
Titel: Re: Benzin - Er der virkelig forskel (Dårlig erfaring med JET v. Svanemøllen)
Indlæg af: Freddy efter Oktober 12, 2006, 04:13:07 pm
HAHA det er sandt  :lmao:

...men der er jo nok også af samme årsag landet er ved at blive oversvømmet med Koreanerbiler....pris pris Julegris!

Det sagt, jeg elsker sgu min maskine.
X2 (min egen maskine, naturligvis) :wink:
Titel: Re: Benzin - Er der virkelig forskel (Dårlig erfaring med JET v. Svanemøllen)
Indlæg af: Anders efter Oktober 13, 2006, 08:51:35 am
Er det ikke sådan at stort set al benzin i dette land - inkl. Q8, Shell, Hydro etc. kommer fra enten Shells raffinaderi i Fredericia(Vestdanmark) eller Statoils i Kalundborg(Sjælland)? Jeg var engang på rundvisning på Shell i Fredericia og der holdt også tankbiler fra de øvrige selskaber.

Jeg tror den eneste forskel i så fald er navnene på de additiver de hælder i - og nu skal man jo ikke snakke med benzinen?
Jeg må godt nok indrømme at beretningen om NATO-rørledningerne virker velunderbygget og det kan så være at dette er en 3. forsyningskilde i DK.

Ud fra dette burde der jo ikke være den store forskel på om man tanker Q8, Shell, Statoil eller lign?
Titel: Re: Benzin - Er der virkelig forskel (Dårlig erfaring med JET v. Svanemøllen)
Indlæg af: Anders efter Oktober 13, 2006, 08:54:58 am
Jeg kørte altid på 92 oktan på min GS500.

Hvis du ikke har kørt den særlig tom tidligere kan der have ligget vand i bunden af tanken.
Derfor vænnede jeg míg til altid at have benzinhanen på "reserve" og bruge triptælleren som benzinmåler.
Ved at have den på reserve hele tiden, så tages benzinen fra bunden af tanken, hvor vandet også samles, men så tages vandet efterhånden som det dannes og ikke efter det har hobet sig op til en uoverkommelig mængde som stopper motoren.

Men som svar på dit spørgsmål: Nej, jeg har aldrig haft problemer der relaterer til benzinen.

Det lyder som en rigtig fornuftig forklaring. På min kones gamle GS500 rustede tanken igennem pga. ophobning af vand. Den holdt altid udenfor.
På min tidligere XJ600 tærede tanken lige omkring benzinhanen. Begge ovenstående blev aldrig kørt tomme, da jeg dengang var bange for at løbe tør. Senere lærte jeg at når man er ved at nå minimum mærker man det i god tid inden man er løbet helt tør.

På min SV og min Fazer har der aldrig været problemer - og de har altid holdt i garage i modsætning til de to første.
Titel: Re: Benzin - Er der virkelig forskel (Dårlig erfaring med JET v. Svanemøllen)
Indlæg af: SVea efter Januar 05, 2007, 09:47:30 am
Ganske interessant udvikling i vores gamle benzin tråd... Nå skal vi alle snart til at køre på bio benz... Så kan vi tage tråden op igen i 2008 og se om vi kan mærke forskel på vores cykler der:

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-5751493.html