SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: Søren F efter September 10, 2006, 11:27:36 pm
-
Jeg synes jeg har en tendens til at lande i frigear mellem 5 & 6 ?!?!
Det sker hvis jeg "har travlt" på motorvejen hjemover, og kører godt til når jeg fletter ind: Pludselig er jeg i frigear og omdrejningerne skyder derudaf'...og det går jo ud over accelerationen.....
Er det bare mig der er en knold til at skifte gear?
-
Jeg har faktisk prøvet det en enkelt gang på de knap 1800 km jeg har kørt på min nyinkøbte SV1000... ved ikke om det er en normal tendens eller hvad da jeg er ny på både SV og MC generalt..
Fed7haS
-
Hold "preload" på gearpedalen inden du skifter gear, så undgår du dette.
Dvs. du holder let tryk på gearpedalen inden du skifter gear. ved dette skal du bare tage koblingen let og du skifter gear uden problemer. :D
-
Min har også gjort det nogle gange.. :(
-
Er det bare mig der er en knold til at skifte gear?
Ja :lol: :wink:
Jeg har også selv gjort det på min 650'er, men det er tydeligt hver gang at det er fordi jeg ikke har skiftet "ordentligt", dvs. bevæget pedalen i dens fulde vandring.
Der er forholdsvis lang vandring på gearpedalen på SV'eren (ihvertfald sammenlignet med min gamle GS500) så der er mere "plads" til at lave et "halvt skift", som ender med at den hopper ud af gear.
-
Jeg har hørt om flere med SV1000 som skulle have problemet men jeg har aldrig mærket noget på min egen - den virker helt perfekt...
-
Min har også haft tendens til det et par gange..
Bedst som man føler sig som Rossi op ad langsiden, holder man sku bare stille og gir snoninger med nålen ved begrænseren.. :loser:
Men efter Alex`s råd om preload har jeg ikke oplevet det mere.. :)
-
min har os gjort det en enkelt gang, og da jeg sku ha den i gear igen kom den med et lille bitte/ret skræmmende stort "KLONK"
-
Man kan også prøve at skifte gear armen ud med en kortere, det er der efterhånden en del der har gjort.
(Hvis der er nogen der har lavet det herhjemme så lad os høre om det virker.)
Installed the TLR shift link Thursday afternoon. All I can say is what a difference. The shifter is much firmer and more positive. If you shift clutchless it is a must. Just watch your first few downshifts after making the change, they happen quick.
This took about five minutes and the use of one 10mm wrench for the whole job.
The TLR part is the one on the left. This will also make it possible to switch to the one up five down GP shift pattern without having to modify any of the stock parts.
I shift clutchless most of the time and it certainly has allowed me to avoid missing shifts even when taking it easy. The only down side, for me anyway, is I have still haven't gotten the touch for finding neutral on the first try from first. I usually hit second then have to come back down.
If you ride hard you will notice the difference and for me it was worth doing
Courtesy of Mooner: Here is the part number 25520-19C02 (1998 - 2003 TLR)
-
Man kan også prøve at skifte gear armen ud med en kortere, det er der efterhånden en del der har gjort.
(Hvis der er nogen der har lavet det herhjemme så lad os høre om det virker.)
Jeg skal bare lige være helt sikker, så undskyld hvis jeg spørger dumt...
Kan man bare tage en gear-arm fra en TL-R og flytte direkte over på et (old-school) SVin? De har samme gear-aksel? Altså samme diameter og antal stråler?
-
Det lyder skuda fint med den TLR arm :D
Vinteropgave sammen med dæk, service osv. :D :D
-
Yes! "Pre-load" virker fint :P - nu kan jeg virkelig komme derudaf....næste problem er så at min N'er mister følingen med forhjulet når jeg kører med 50-60 KM/t over "normal" motorvejsfart.....mere vægt på => andet styr/clip-ons.....
Ak ja; Alle de problemer, alle de problemer :wink: :wink: :wink:
Tak for tippet til Alex + super ide med den TLR arm - gætter på at der allerede er en del forummedlemmer der er igang på E-bay :lol: :lol:. Glæder mig til at høre om de gode erfaringer.
-
Hvis man ønsker et hurtigere gearskifte, kunne man også starte med at vende den eksisterende arm, så man skifter op ved at trykke ned på pedalen. Det virker i hvert fald ;)
-
Husk lige at checke hvordan gear armen ser ud på 650'eren i forhold til 1000'eren inden i bruger penge på det, som jeg har forstået det i den her tråd http://www.sv-portal.com/forums/showthread.php?t=7894&highlight=tlr+shift
er 650'eren født med en kortere arm end 1000'eren, så tricket virker måske kun på det store SVin.