SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: lindfjeld efter Marts 24, 2005, 09:30:43 pm
-
Hvor vigtigt er det at køre præcis efter manualen,spørger fordi det er pisse svært at holde den under 5000 viklinger når den nu lyder så godt :roll: :roll: :roll:
-
Det er jo ikke fordi den går i stykker fordi du kommer lidt over 5000 omdr.
Det vigtigste er at du lader motoren blive varm og kører varieret, dvs. op og ned i omdrejningerne.
Så kan den godt tåle at komme lidt over de 5000 :D
-
Jeg er også igang med at tilkøre min egen og jeg giver ikke mere end halv gas på noget tidspunkt og undgår høje omdrejninger (ca. 6000). Jeg vilk give dig ret det kan være svært at lade være men jeg prøver også at holde meget på mig selv i øjeblikket - den lokker med mig :D
Det undrer mig at det virkeligt er nødvendigt at tilkøre en motor idag, se på bilerne, de er tilkørt inden de kommer på vejen.
-
Hvor vigtigt er det at køre præcis efter manualen,spørger fordi det er pisse svært at holde den under 5000 viklinger når den nu lyder så godt :roll: :roll: :roll:
jeg er selv igang med at køre min 1000 ind ogjeg forsøger også at holde den under de 6000 men det er meget fristende,var på motorvej idag og med 6000rpm kører jeg ca 150km må siges at jeg som nybegynder er meget imponeret over det træk der er i dyret og så er jeg ikke engang over 7000rpm,er der noget specielt omdrejnings tal hvor den går helt amok? og hvor høje omd må man presse den til?
-
ja jeg har samme problem men nu har jeg lige fået den over de 800 km så da sidste 800 km er ik så galt når den må komme op på 9000 rpm der.. men efter de 1600 km skal de sku nok blive krudtet for vildt af..