SVRider.dk Forum
Forumliv => Lidt af hvert => Emne startet af: esben k efter Oktober 08, 2006, 07:41:26 pm
-
Er det mig der lider af dumme vrangforestillinger, eller giver v-power bare mere krudt til min sv. Min gamle fader pev over at han ikke kunne mærke noget på hans duke, men da jeg fyldte den på min, syntes jeg efter en 50km at der pluseligt skete noget. Jeg har bildt mig ind at den trækker hårdere, specielt ved høje omdrejninger. Jeg kan svært tro at jeg er så indbildsk, at det hele kun sker inde i mit hoved. Min fader mener at grunden til han ikke mærker noget er at han ikke har indsprøjtning.
Har nogen af jer prøvet shells v-power? og hvad syntes i om den....... er det bare mig??? :tie:
-
Har(ved feiltagelse) fylt dette på min bil men kan ikke huske noen spesiell effekt...
-
Jeg har ikke mærket nogen forskel lige meget hvilken benzin jeg har kørt på, 92, 95, v-power eller dynamix, men de skulle jo prøves :)
-
merde..... jeg var bare så sikker på at der var noget. jeg tror dog jeg vil gi den et par tankfuld mere inden jeg afskriver den helt. ellers fylder jeg bare diesel på, så er jeg da sikker på at kunne mærke forskel.
-
merde..... jeg var bare så sikker på at der var noget. jeg tror dog jeg vil gi den et par tankfuld mere inden jeg afskriver den helt. ellers fylder jeg bare diesel på, så er jeg da sikker på at kunne mærke forskel.
Jeg har også afprøvet diesel på en MC, forskel var der ihvertfald :)
-
Jeg synes faktisk min har tendens til let banken når jeg bruger 92 oktan... siden prisforskellen er minimal, holder jeg mig nu til 95 og sover bedre om natten ;)
-
Mit gamle SVin har aldrig kunne lide V-Power og lign.
Den går ujævnt i tomgang, og knalder og brager ved gasgivning, så jeg holder mig til gode gamle 92.
-
Se mine erfaringer med pruduktet under tråden Benzin - Er der virkelig forskel (Dårlig erfaring med JET v. Svanemøllen) (http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=4030.0)
/Jakob :)
-
Jeg kan nu også godt lide V-Poweren og føler at det gør lidt godt for maskinen... Men måske er jeg bare farvet af at ha´ arbejdet på en Shell tank ;-)
Dér fik vi i hvert fald fortalt, at til især biler med turbo og til MC´er kan det være godt at fylde Poweren på en gang imellem (eller hver gang..! ) Aner ikk´ hvorfor men jeg synes nu også at mærke en forskel... (også i turboladede biler)...
-
Dér fik vi i hvert fald fortalt, at til især biler med turbo og til MC´er kan det være godt at fylde Poweren på en gang imellem (eller hver gang..! ) Aner ikk´ hvorfor men jeg synes nu også at mærke en forskel... (også i turboladede biler)...
Er V-Power ikke stadig 95 Oktan? - Så har det vel ikke den store funktion i forbindelse med turbobiler?, man hæver jo oktanen (98+) for at undgå tændingsbanken i toppen?
-
Er V-Power ikke stadig 95 Oktan? - Så har det vel ikke den store funktion i forbindelse med turbobiler?, man hæver jo oktanen (98+) for at undgå tændingsbanken i toppen?
Shells V-Power skulle vist være oktan 97, mens statoil "superbenz" er oktan 95 tror jeg nok :wink:
-
I norge selger Shell en bensin med 99oktan. Ikke prøvd denne enda...
-
Svært at drage en konklusion. der er nok en del psykisk i det, men lidt lækkert til dyret er vel også ok.
jeg måtte dog lige ud og prøve den "gamle" benz 95, og jeg er helt overbevist om at 97éren giver mere. jeg er helt enig i at den larmer og srutter mere. specielt ved høje omdrejninger. men i den anden ende, syntes jeg den trækker stærkere. jeg tror bare jeg vil sige:
"v-power.... hmmmmm...."
-
Nu gror træerne jo ikke ind i himlen. Så vidt jeg ved (har fået læst og påskrevet fra adskillige sider) skal man have sin maskine justeret, hvis man skifter til et andet (højere) oktantal, for ellers vil man få problemer med tændingsbanken.
-
så sandt, så sandt. var ikke klar over det kunne give problemer. men tak. tror lige jeg vil kigge nærmere på det tekniske i det så.