SVRider.dk Forum
Forumliv => Lidt af hvert => Emne startet af: søren t efter Oktober 08, 2006, 09:46:54 pm
-
fuck min motor er død, der er gået et plejstangsleje på den bageste cylindre! hvordan kommer man nemmest over sådan en?? krumtappen ska jo muligvis drejes op osv. hvor for man lavet det hele billigst?? :huh:
-
hey tror sørme du skal have fat i freddy
-
fuck min motor er død, der er gået et plejstangsleje på den bageste cylindre! hvordan kommer man nemmest over sådan en?? krumtappen ska jo muligvis drejes op osv. hvor for man lavet det hele billigst?? :huh:
Top nederen :thumbsdown:
Hvor langt har den gået?
Du laver den billigst selv her i vinterpausen. Har du mod på det? :?
-
fuck min motor er død, der er gået et plejstangsleje på den bageste cylindre! hvordan kommer man nemmest over sådan en?? krumtappen ska jo muligvis drejes op osv. hvor for man lavet det hele billigst?? :huh:
Top nederen :thumbsdown:
Hvor langt har den gået?
Du laver den billigst selv her i vinterpausen. Har du mod på det? :?
den har kun gået 27.000!!
-
fuck min motor er død, der er gået et plejstangsleje på den bageste cylindre! hvordan kommer man nemmest over sådan en?? krumtappen ska jo muligvis drejes op osv. hvor for man lavet det hele billigst?? :huh:
Top nederen :thumbsdown:
Hvor langt har den gået?
Du laver den billigst selv her i vinterpausen. Har du mod på det? :?
den har kun gået 27.000!!
Nøjagtig det samme som min også havde gået.
Køb en motor i Tyskland. Det er det bedste råd, jeg kan give dig.
-
fuck min motor er død, der er gået et plejstangsleje på den bageste cylindre! hvordan kommer man nemmest over sådan en?? krumtappen ska jo muligvis drejes op osv. hvor for man lavet det hele billigst?? :huh:
Top nederen :thumbsdown:
Hvor langt har den gået?
Du laver den billigst selv her i vinterpausen. Har du mod på det? :?
den har kun gået 27.000!!
Nøjagtig det samme som min også havde gået.
Køb en motor i Tyskland. Det er det bedste råd, jeg kan give dig.
helt seriøst, kan det virkelig passe at det kan betale sig at skifte sådan et leje?? det da for vildt at en hel motor bare er til skrot pga. et enkelt leje... blir sku da vinterdeprimeret og gammel før tid!!!
-
det er sku`surt :(
og 27000 Km er ikke meget
-
det er sku`surt :(
og 27000 Km er ikke meget
nej og slet ikk når man kun har kørt de 6000 selv!
-
det er sku`surt :(
og 27000 Km er ikke meget
nej og slet ikk når man kun har kørt de 6000 selv!
Tro mig, det bliver ikke bedre af at man selv har kørt samtlige 27.000 km.
Du har tre muligheder:
1) Du får drejet din krumtap ned, så den bliver fin og glat igen. Derefter skal den have en ny omgang hård-forkromning (en form for hærdning). Og så monterer du lejepanner i overstørrelse. Jeg har hørt flere steder, at det er en lorteløsning. Jeg fik lavet tricket ved min XS400 tilbage i '90, og allerede dengang kostede det 6.500,-
2) Du sætter en helt ny krumtap i, med passende nye lejepanner til både hovedlejer og plejlstænger. Sandsynligvis en holdbar løsning, idet der er tale om fabriksnye dele. Men du vil helt sikkert foretrække at lade et værksted gøre det, for der må ikke gå noget galt mht. tolerancerne på lejepannerne. Altså en ret dyr løsning.
3) Du finder en brugt motor et eller andet sted. Der går et par timer med at hive den gamle motor ud (men det er sikkert allerede gjort), og derefter sætte den "nye" motor i. Men det er ikke særlig svært.
Jeg (og andre) hørte efter brugte motorer hos forskellige ophuggere herhjemme, og prisen lå på mellem 7.000 og 15.000. Motoren til 7.000 havde gået 40.000 km.
Jeg fandt en motor (fra en '99) på E-bay. Den havde kørt lidt under 16.000 km, og den kostede 850€. Jeg kunne have fået den fragtet til DK for vistnok 200€ ekstra, men valgte selv at hente den for at spare tid.
Et alternativ til den sidste løsning er at købe en hel cykel i Tyskland. De gamle SV'ere kan fås fra godt 2.000€ og opefter. Så har du en komplet reservedelscykel, og hvis du er heldig kan du sælge nogle af stumperne videre.
-
Jeg mener LC har et par SV motorer liggende. Med og uden sprøjt :)
-
Jeg mener LC har et par SV motorer liggende. Med og uden sprøjt :)
Da jeg ringede til dem omkring 1. juli havde de kun én tilbage ud af de otte de havde haft ved sæsonstart. Men der kan jo være kommet flere til siden.
-
Uha en historie......Kan man gøre noget præventivt for ikke at havne i samme situation? :huh:
-
det er sku`surt :(
og 27000 Km er ikke meget
nej og slet ikk når man kun har kørt de 6000 selv!
Tro mig, det bliver ikke bedre af at man selv har kørt samtlige 27.000 km.
Du har tre muligheder:
1) Du får drejet din krumtap ned, så den bliver fin og glat igen. Derefter skal den have en ny omgang hård-forkromning (en form for hærdning). Og så monterer du lejepanner i overstørrelse. Jeg har hørt flere steder, at det er en lorteløsning. Jeg fik lavet tricket ved min XS400 tilbage i '90, og allerede dengang kostede det 6.500,-
2) Du sætter en helt ny krumtap i, med passende nye lejepanner til både hovedlejer og plejlstænger. Sandsynligvis en holdbar løsning, idet der er tale om fabriksnye dele. Men du vil helt sikkert foretrække at lade et værksted gøre det, for der må ikke gå noget galt mht. tolerancerne på lejepannerne. Altså en ret dyr løsning.
3) Du finder en brugt motor et eller andet sted. Der går et par timer med at hive den gamle motor ud (men det er sikkert allerede gjort), og derefter sætte den "nye" motor i. Men det er ikke særlig svært.
Jeg (og andre) hørte efter brugte motorer hos forskellige ophuggere herhjemme, og prisen lå på mellem 7.000 og 15.000. Motoren til 7.000 havde gået 40.000 km.
Jeg fandt en motor (fra en '99) på E-bay. Den havde kørt lidt under 16.000 km, og den kostede 850€. Jeg kunne have fået den fragtet til DK for vistnok 200€ ekstra, men valgte selv at hente den for at spare tid.
Et alternativ til den sidste løsning er at købe en hel cykel i Tyskland. De gamle SV'ere kan fås fra godt 2.000€ og opefter. Så har du en komplet reservedelscykel, og hvis du er heldig kan du sælge nogle af stumperne videre.
tak for rådene freddy!! lyder som jeg ska satse på en anden motor.. var sq igennem det samme for et år siden med min gamle cykel, er sq ikk for heldig med de motorer!!
-
Uha en historie......Kan man gøre noget præventivt for ikke at havne i samme situation? :huh:
det vil jeg også gerne høre, hvis der er nogen, der ved noget om...
da jeg fik serviceret min SV i sommers troede jeg, at den trængte til at få justere ventiler fordi den tikkede en del..
mekanikeren sagde, at det var plejlstangslejet fra den bageste cylinder, der "snakker" lidt..
vil det være en god idé, præventivt at skifte dette leje.? og er det en stor operation.. jeg formoder, at opgaven er en del mindre, end hvis det går sig en tur på E45..?!
pfh. tak for svar
-
Uha en historie......Kan man gøre noget præventivt for ikke at havne i samme situation? :huh:
det vil jeg også gerne høre, hvis der er nogen, der ved noget om...
da jeg fik serviceret min SV i sommers troede jeg, at den trængte til at få justere ventiler fordi den tikkede en del..
mekanikeren sagde, at det var plejlstangslejet fra den bageste cylinder, der "snakker" lidt..
vil det være en god idé, præventivt at skifte dette leje.? og er det en stor operation.. jeg formoder, at opgaven er en del mindre, end hvis det går sig en tur på E45..?!
Uanset hvad, så skal man altså ned og ha' fat i selve krumtappen, og for at kunne det er man faktisk nødt til mere eller mindre at skille motoren ad.
Derudover vil jeg da sige, at hvis der ikke er en absolut nødvendig grund til at rode rundt nede i motorblokken, så lad være! Motoren er trods alt samlet fra fabrikken, og alt andet lige så må man formode at de har gjort et udmærket stykke arbejde.
Lige netop hvad det angår, tror jeg på ordsproget "If it ain't broken, don't fix it!".
-
Uha en historie......Kan man gøre noget præventivt for ikke at havne i samme situation? :huh:
det vil jeg også gerne høre, hvis der er nogen, der ved noget om...
da jeg fik serviceret min SV i sommers troede jeg, at den trængte til at få justere ventiler fordi den tikkede en del..
mekanikeren sagde, at det var plejlstangslejet fra den bageste cylinder, der "snakker" lidt..
vil det være en god idé, præventivt at skifte dette leje.? og er det en stor operation.. jeg formoder, at opgaven er en del mindre, end hvis det går sig en tur på E45..?!
Uanset hvad, så skal man altså ned og ha' fat i selve krumtappen, og for at kunne det er man faktisk nødt til mere eller mindre at skille motoren ad.
Derudover vil jeg da sige, at hvis der ikke er en absolut nødvendig grund til at rode rundt nede i motorblokken, så lad være! Motoren er trods alt samlet fra fabrikken, og alt andet lige så må man formode at de har gjort et udmærket stykke arbejde.
Lige netop hvad det angår, tror jeg på ordsproget "If it ain't broken, don't fix it!".
ok, tak for svar..
jeg troede faktisk, det drejede sig om det leje, der sidder i toppen af plejlstangen ved krydspinden og forbinder stemplet..?
-
Det er lidt misvisende, for af en eller anden obskur årsag er det vist også det, man kalder "plejlstangsleje". Uagtet at der vist ikke engang sidder et leje deroppe.
Men nej, det var altså lejepannerne mellem plejlstang og krumtap, der var gået på min. I øvrigt netop på den bageste cylinder, for nu blot at skræmme dig fra vid og sans.
Går også ud fra, at det er disse lejepanner der er gået på Sørens SVin.
-
Det er lidt misvisende, for af en eller anden obskur årsag er det vist også det, man kalder "plejlstangsleje". Uagtet at der vist ikke engang sidder et leje deroppe.
Men nej, det var altså lejepannerne mellem plejlstang og krumtap, der var gået på min. I øvrigt netop på den bageste cylinder, for nu blot at skræmme dig fra vid og sans.
Går også ud fra, at det er disse lejepanner der er gået på Sørens SVin.
jeps det er det, så krumtappen ska drejes om osv. hvis man renovere motoren!
ps. sig endelig til hvis der er nogen der hører om en motor til en '99'er der er til salg!!!!
-
er er nogen der ved om det er en alm. fejl på Sv og om det er nogen bestemte årgange der er mest udsatte.
Jeg mener LC har et par SV motorer liggende. Med og uden sprøjt :)
Da jeg ringede til dem omkring 1. juli havde de kun én tilbage ud af de otte de havde haft ved sæsonstart. Men der kan jo være kommet flere til siden.
hvis de har solgt 7 i år så må vi håbe det ikke er den sammen fejl alle køberne har haft
-
er er nogen der ved om det er en alm. fejl på Sv og om det er nogen bestemte årgange der er mest udsatte.
Jeg mener LC har et par SV motorer liggende. Med og uden sprøjt :)
Da jeg ringede til dem omkring 1. juli havde de kun én tilbage ud af de otte de havde haft ved sæsonstart. Men der kan jo være kommet flere til siden.
hvis de har solgt 7 i år så må vi håbe det ikke er den sammen fejl alle køberne har haft
hvem er LC ??
-
hvem er LC ??
Tror det er http://www.lcracing.dk/ der menes, men er ikke sikker
-
hvem er LC ??
Tror det er http://www.lcracing.dk/ der menes, men er ikke sikker
Det er det.
-
hvem er LC ??
Tror det er http://www.lcracing.dk/ der menes, men er ikke sikker
Det er det.
hmmm. jeg følger freddy's råd om at smide en "ny" motor på svinet, henter den på mandag, glæder mig sku til at få det problem ud af verden!!!
-
Lige netop hvad det angår, tror jeg på ordsproget "If it ain't broken, don't fix it!".
Hvad så med "hellere forebygge end helbrede" ?? :?
Jeg ved ikke hvor meget mere der går i stykker når først lejet ryger, men det er jo nok ikke det eneste :(
Ja, det er et stort stykke arbejde, men nu er det vinter, og var det mit SVin, blev den splittet ad og fik skiftet lejet.
Mon ikke det kan klares ved "bare" at pille den bagerste cylinder af? Eller bliver det mon noget bingleværk :?
@fldahl: Prøv evt at kigge på udenlandske forums og se om der er erfaringer derfra.
-
Lige netop hvad det angår, tror jeg på ordsproget "If it ain't broken, don't fix it!".
Hvad så med "hellere forebygge end helbrede" ?? :?
Jeg ved ikke hvor meget mere der går i stykker når først lejet ryger, men det er jo nok ikke det eneste :(
Ja, det er et stort stykke arbejde, men nu er det vinter, og var det mit SVin, blev den splittet ad og fik skiftet lejet.
Mon ikke det kan klares ved "bare" at pille den bagerste cylinder af? Eller bliver det mon noget bingleværk :?
@fldahl: Prøv evt at kigge på udenlandske forums og se om der er erfaringer derfra.
problemet er at krumtappen formegentlig ås har taget skade, og den er dyyyr!!!
-
Lige netop hvad det angår, tror jeg på ordsproget "If it ain't broken, don't fix it!".
Hvad så med "hellere forebygge end helbrede" ?? :?
Jeg ved ikke hvor meget mere der går i stykker når først lejet ryger, men det er jo nok ikke det eneste :(
Ja, det er et stort stykke arbejde, men nu er det vinter, og var det mit SVin, blev den splittet ad og fik skiftet lejet.
Mon ikke det kan klares ved "bare" at pille den bagerste cylinder af? Eller bliver det mon noget bingleværk :?
@fldahl: Prøv evt at kigge på udenlandske forums og se om der er erfaringer derfra.
problemet er at krumtappen formegentlig ås har taget skade, og den er dyyyr!!!
Krumtappen har taget skade. Det kan umuligt undgås. På min var lejepannerne knust til bittesmå papirtynde flager, ingen af dem mere end nogle få kvadratmillimeter store. Så krumtappen har drejet frit inde i plejlstangen, og har med 112% sikkerhed taget skade.
Desuden er plejlstængerne boltet sammen fra undersiden, med et moment der slet ikke er til at spøge med, så som minimum skal man have hele forreste cylinder og stempel af, blot for at kunne komme til bolthovederne på plejlstangen til det bageste stempel.
Søren, har du fået en pris på en ny krumtap? I så fald er jeg da nysgerrig... Hvad koster den egentlig?
-
Søren, har du fået en pris på en ny krumtap? I så fald er jeg da nysgerrig... Hvad koster den egentlig?
[/quote]
har ikk fået nogen hel fast pris, der er bare nogen mekanikere der snakker om 5-6.000!
-
har ikk fået nogen hel fast pris, der er bare nogen mekanikere der snakker om 5-6.000!
Det er nok heller ikke helt ved siden af.