SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: Jesper Jensen efter Oktober 09, 2006, 11:41:12 am
-
Hej,
Husker de gode gamle tider med min Nissan Micra 1.0 hvor kaburatorsprit var en selvfølge om vinteren?
Skal der hældes Kaburatorsprit på den gamle SV'er når det bliver koldt?
-
Hej,
Husker de gode gamle tider med min Nissan Micra 1.0 hvor kaburatorsprit var en selvfølge om vinteren?
Skal der hældes Kaburatorsprit på den gamle SV'er når det bliver koldt?
Ja !
Når temperaturen sniger sig ned i nærheden af fem grader, skal der ikke ret meget fugt i luften før mit SVin iser til :cry:
Men med lidt sprit i tanken kører den lykkeligt selv i frostvejr :D
-
Det må jo i så fald også gøre sig gældende for min GS500...?!?
Er det bare at køre ned til Statoil og bede om karburatorsprit? Begge mine 4-hjulede var med injection... Ergo - ingen erfaringer med sprit (i forbindelse med motorkøretøjer i hvert fald).
/Jakob
-
Det må jo i så fald også gøre sig gældende for min GS500...?!?
Er det bare at køre ned til Statoil og bede om karburatorsprit? Begge mine 4-hjulede var med injection... Ergo - ingen erfaringer med sprit (i forbindelse med motorkøretøjer i hvert fald).
Vent og se til det bliver koldt i vejret, hvis den begynder at brokke sig, skal den bare have en lille sjus.
Karburatorsprit plejer at stå sammen med sprinklervædste osv, så det er bare at tage en med til kassen når du tanker.
Min har også sommetider fået et skud husholdningssprit, med samme virkning til følge.
-
Det skal jeg nok holde øje med så!
Speaking of... Det er jo lækkert vejt... Skulle man ikke pjække lidt fra arbejdet og køre en tur?
/J
-
Nu snakker I alle sammen om at der ikke er behov for karburatorsprit i køretøjer med sprøjt. Rigtigt nok, der er måske ikke de samme problemer omkring tilisning af karbunaderne. Men en helt anden ting er, at der stadig dannes kondens i jeres brændstoftanke. Så karburatorsprit er vel en god idé, uanset om man kører med sprøjt eller ej...