SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Modifikationer => Emne startet af: Martin021 efter Marts 30, 2005, 10:43:13 am
-
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at udskifte min standardpotte med en der siger noget mere... Men eftersom jeg også ska ha lavet kåbe+nummerpladeholder+1 service+ en milliard andre ting ville jeg lige høre om der er nogen der har erfaringer med en god lydpotte der ikke er alt for dyr... Jeg tænker omkring 2500 måske? Helst en der går hele vejen ned til motoren... :P
Jeg ville selvfølgelig helst have en Akrapovic men det må blive næste sæson.... :twisted:
-
Nå ja forresten... Jeg har set nogen rimelig gode tilbud inde på MC-Specialisten.dk, med ny potte, KN-filter og Power Commandersæt.... Potten og luftfilteret vil jeg gerne have på, men jeg er lidt i tvivl omkring det der power commandersæt??
Er det overhovedet godt for motoren med sådan et sæt?? :?
Jeg vil jo helst ikke sætte noget på den som den bliver ødelagt af.... Og egentlig syntes jeg også den kører hurtigt nok :D
-
Hvis der er noget Power Commanderen ikke gør, så er det at skade motoren.
Power Commanderens funktion er at justere mængden af benzin motoren får ved de forskellige omdrejningstal (og afhængig af hvor meget man har drejet gashåndtaget).
Så hvis du får justeret power commanderen på et rullefelt, så er det formentlig bedre for din motor.
Især hvis du skifter udstødning og luftfilter.
-
Du kan nok godt finde et næsten fuldt system til den pris, men så bliver det i hvertfald ikke Akrapovic. Måske ham englænderen fra http://www.performanceracingparts.co.uk/ kan tilbyde noget?
Men hvis du syntes den er hurtig nok nu, hvorfor så ikke vente til du syntes den ikke er? Så kan du jo bruge nogle penge på styling... 8)
-
Powercommanderen er til for at give din motor den rigtige mængde benz ved alle omdr. så den ødelægger absolut intet men gavner kun. Spørgsmålet er bare om der er behov for det. Jeg har ment med min egen at det ikke var nødvendigt, da kurven så pæn ud med det originale indsprøjtningsprogram justeret helt op.
Hvis du vil købe en billig udstødning som midlertidig så køb en slip-on potte, og et filter.
-
Skal man have den omdysset hvis man sætter en slipon på :?: :shock:
-
Dagens tilbud:
Martin021, for ca. 3200,- kan du få en Holeshot udstødning. Den er flot lavet, nem at montere selv, og jeg har ikke hørt nogen der larmer mere :twisted:
Bare spørg Capone herfra...
Jeg kører selv med Holeshot, og er meget tilfreds!
Du kan se billeder i mit galleri, høre den her:
http://www.kuhnco.com/SV650/ExhaustVideo/Holeshot/HoleshotTakeOff.AVI
Du kan købe den her: www.holeshot.com
-
Skal man have den omdysset hvis man sætter en slipon på :?: :shock:
Jeg skulle ikke have omdysset min sv650s ´00 da den fik slip-on og filter, men det skulle min sv1000s :?
-
okay :shock: må lige høre min mekaniker om det er nødvendig :wink:
-
Se denne her: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=49779&item=7963244558&rd=1&ssPageName=WDVW
-
Hvis der er en med 99-02 model sv650 som leder efter komplet LeoVince udstødning så se her: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=49779&item=7964395101&rd=1
-
Powercommanderen er til for at give din motor den rigtige mængde benz ved alle omdr. så den ødelægger absolut intet men gavner kun. Spørgsmålet er bare om der er behov for det. Jeg har ment med min egen at det ikke var nødvendigt, da kurven så pæn ud med det originale indsprøjtningsprogram justeret helt op.
Hvis du vil købe en billig udstødning som midlertidig så køb en slip-on potte, og et filter.
Ok! Tak for svarene… Jeg har så sent som i går været oppe hos MCSPECIALISTEN.DK i Nærum og fået et tilbud på følgende:
Typhoon slip-on-potte, oval i carbon 2495 kr
Powercommandersæt 3493,75 kr.
KN Filter 618,75 kr
Montering 1500 kr.
I alt 8107,50 kr
Rabat 1000 kr
Total 7107,50 kr
Det hele er inkl. moms, montering og komplet test på rullebænk for at de virkningerne…
Selvom powercommanderen er lidt pebret synes jeg umiddelbart at det lyder som et okay tilbud eller hva siger i??? :shock:
Jeg har ikke noget imod at betale lidt ekstra hvis bare det hele bliver gjort ordenligt…
Desuden fik jeg også tilbud på et pipercrossluftfilter(i stedet for KN) som de sagde var MEGET bedre…. :D
Jeg er taknemmelig for alle de svar jeg kan få.
-
Jeg villle købe rustfri eller titan - ikke carbon !!! Carbon dur ikke når der er bordet i det og det bliver udsat for rystelser og varme :wink:
Det andet har jeg ikke noget vurderings grundlag til
-
Jeg villle købe rustfri eller titan - ikke carbon !!! Carbon dur ikke når der er bordet i det og det bliver udsat for rystelser og varme :wink:
Hmmm..
Tja så holder mine Arrow cabon potter forbavsende godt!!!
De er pakket om 2 gange og holder fint fint...
Det eneste minus ved cabon er at man skal kontrollere dem jævnligt om de bliver varme, og skifte ulden i tide, så er der ingen problemer med dem.
Det samme bør man gøre med de andre typer udstødninger, men der kan man ikke sætte hånden på direkte efter kørsel, så det gør det sværrer at kontrollere. De bliver bare misfarvede i stedet for at gå direkte i stykker, og det er et gæt hvornår der skal skiftes uld.
Så jeg har ingen problemer med at anbefale cabon-potter bare du mærker på dem for hver ca 1000km.
Fordelen er at man ikke kan brænde sig på en cabon-udstødning.
Jeg ville anbefale Micron som Lars L har på. De er fede og har en kanon lyd.
-
Jeg villle købe rustfri eller titan - ikke carbon !!! Carbon dur ikke når der er bordet i det og det bliver udsat for rystelser og varme :wink:
Hmmm..
Tja så holder mine Arrow cabon potter forbavsende godt!!!
De er pakket om 2 gange og holder fint fint...
Det eneste minus ved cabon er at man skal kontrollere dem jævnligt om de bliver varme, og skifte ulden i tide, så er der ingen problemer med dem.
Det samme bør man gøre med de andre typer udstødninger, men der kan man ikke sætte hånden på direkte efter kørsel, så det gør det sværrer at kontrollere. De bliver bare misfarvede i stedet for at gå direkte i stykker, og det er et gæt hvornår der skal skiftes uld.
Så jeg har ingen problemer med at anbefale cabon-potter bare du mærker på dem for hver ca 1000km.
Fordelen er at man ikke kan brænde sig på en cabon-udstødning.
Jeg ville anbefale Micron som Lars L har på. De er fede og har en kanon lyd.
Jamen hvad siger du til tillbudet på powercommanderen osv.? :D Er det der pipercrossluftfilter så meget bedre?
-
Var der ikke en tidligere tråd om dette emne?
Var der ikke noget med at det tilbud kun omfattede montering af Powercomanderen, og IKKE udstødningen...
Jeg mener det var Thomas herfra der fandt ud af den detalje.
Det skal du tænke på.
-
Jeg har kun hørt at pipercrossluftfilteret skulle være bedre, men har ikke set det testet nogen steder. Jeg mener at powercommanderen er overflødig, og at man kan bruge de penge bedre på lir til kværnen i stedet.
Eller bruge pengene til et fuldt system istedet for en slip-on+powercommander.
Min mening... :wink:
Hvad sælger de powercommanderen på? Har de en test af en sv med og uden powercommander så man kan se forskellen???
-
Jeg har kun hørt at pipercrossluftfilteret skulle være bedre, men har ikke set det testet nogen steder. Jeg mener at powercommanderen er overflødig, og at man kan bruge de penge bedre på lir til kværnen i stedet.
Eller bruge pengene til et fuldt system istedet for en slip-on+powercommander.
Min mening... :wink:
Hvad sælger de powercommanderen på? Har de en test af en sv med og uden powercommander så man kan se forskellen???
Ja tjek dette link... Det er en SV650K3:
http://www.mcspecialisten.dk/default.asp?clicked=376&nav3=376&typethis=1&sti=Grafer
:twisted:
-
Det er jo kun en standard kontra en med potte og pc.
Det er jo højst sandsynligt også 2 forskellige cykler (se datoer), så jeg kan ikke rigtigt bruge det til noget.
Alle ved at det giver "noget" med filter og potte, men en test af en med filter og potte hvorefter man montere en pc på den og ruller den igen har jeg ikke set nogen steder.
Jeg tror ikke rigtigt på det med powercomanderen, men det er jo en religion... :wink:
-
Det er jo kun en standard kontra en med potte og pc.
Det er jo højst sandsynligt også 2 forskellige cykler (se datoer), så jeg kan ikke rigtigt bruge det til noget.
Alle ved at det giver "noget" med filter og potte, men en test af en med filter og potte hvorefter man montere en pc på den og ruller den igen har jeg ikke set nogen steder.
Jeg tror ikke rigtigt på det med powercomanderen, men det er jo en religion... :wink:
Hmm... Jeg tror jeg vælger at tro på dig så, selvom jeg godt nok var varm på den powercommander... Så må jeg nøjes med en slip-on-potte og det der pipercrossfilter..
TAK for hjælpen..
Jeg gir en øl næste gang vi ses :wink:
Ved du forresten hvad forskellen er på den G-Pack Rune har fået monteret og powercommanderen?
-
Ved du forresten hvad forskellen er på den G-Pack Rune har fået monteret og powercommanderen?
Hov, den kan jeg svare på :D
G-Packen fjerner en tændingsbegrænsning der er indsat i 2. og 3. gear for at overholde nogle støjkrav.
Effekten er dog minimal (har jeg fundet ud af)
Power Commanderen bruges til at justere benzinindsprøjtningen. Dvs. hvor meget benzin ved x antal omdrejninger og y mængde gashåndtag.
-
Hmm... Jeg tror jeg vælger at tro på dig så, selvom jeg godt nok var varm på den powercommander... Så må jeg nøjes med en slip-on-potte og det der pipercrossfilter..
TAK for hjælpen..
Jeg gir en øl næste gang vi ses :wink:
Det var så lidt... :wink:
-
Power Commanderen bruges til at justere benzinindsprøjtningen. Dvs. hvor meget benzin ved x antal omdrejninger og y mængde gashåndtag.
Kan det ikke gøres uden power commander? Jeg mener et værksted med rullebørge må da også ha' mulighed for at justere benzinindsprøjtningen. Er ideén men PC ikke bare at der er nogen forud indstillede "programmer" som man kan vælge?
-
Man kan give størrer mængder og mere præcist med en pcIII kontra det originale program, så det er kun nødvendigt hvis der ikke kan justeres nok op med det originale program.
-
Jo, du kan justere på den eksisterende ECU (som det hedder).
Forskellen kan være (uden at vide det præcist) at PC'eren har flere justeringsmuligheder, det kunne f.eks. være finere inddeling af omdrejningstallet og hvor meget gas man giver.
Det at man kan have flere programmer (også kaldet "maps") er smart, men nok mest relevant for racere.
Indtil der er nogen der laver en uvildig sammenligning er det nok mest en smagssag hvad man vælger.
Jeg må indrømme at da jeg købte min Power Commander, var jeg ikke klar over at man kunne justere på den eksisterende ECU og var derfor af den overbevisning at Power Commanderen var den eneste løsning.
-
Se evt. her: http://www.dot-e.dk/mc/powercommander/powercommanderfacts
og her
http://www.dot-e.dk/dot-e.dk/effektkurver/effektbike/suzuki/83314-411.pw/view