SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: K efter Oktober 18, 2006, 01:33:12 pm
-
Jeg har roddet lidt med mit SVin, da det var som om den satte ud på bagerste cylinder. Jeg kan se de soder det bagerste tændtør en del i forhold til det på den forresten cylinder, og jeg rensede det og nu virker det fint igen, kan jeg selv gøre noget for at få den til at lade være med at svine det rør til, eller skal jeg ud og have den rullet og finjusteret?
-
På billedet ser det ud som om du har en oldschool... På dem er det meget brugt at hæve nålen i den bageste karburator en tak mere end den forreste, for at kompensere for at området omkring det bageste topstykke bliver varmere (qua mindre/ingen luftafkøling omkring topstykket ift. den forreste cylinder). Det er muligt at dette også er blevet gjort på din, og at den dermed får en lidt for fed blanding på den bageste cylinder.
-
Tak for svaret, så skal jeg ikke være så urolig igen!! Men tror du man kan få den til at undgå dette, så jeg ikke skal rende og pudse tændrør i tide og utide?
-
Tak for svaret, så skal jeg ikke være så urolig igen!! Men tror du man kan få den til at undgå dette, så jeg ikke skal rende og pudse tændrør i tide og utide?
Kig på nålene og se om de står ens - det er da en start. Jeg har aldrig hørt om at de skal stå uens :hand: Mine står i hvert fald ens.
-
Hvis det er en oldschool (læse i Fred tekst) så har jeg oplevet at den gøre det, hvis man køre for langt med choker.. Så hvis man køre en kold morgen, og trækker chokeren for den ikke skal gå ud - så skal min have tæsk om efter middagen for ikke at dræbe tændrøret !!
-
Ok har slet ikke noget at kigge mere på det, ud over at den sgu døde helt på sidste tur inden 1 november, men den har nok dræbt det tændrør som i siger, så det er nogle nye plykker i når jeg får tid og så skal den en tur ud og rulles og have et ordentlig filter til næste sæson:-)