SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: Bill efter November 21, 2006, 09:32:00 am
-
Nu har jeg fået skiftet mit fordæk, så kommer jeg til et nyt spørgsmål
Afbalancerer man forhjulet??
Der sidder nemlig ikke nogle afbalanceringsklodser på forfælgen fra fabrikken af.
-
Jepp, det gjør man.....
-
Jepp, det gjør man.....
Hvorfor er det så ikke gjort fra fabrikken af???
-
Dækket er aldrig helt i balance, der er en prik som skal sidde ud for ventilen, så går det ikke helt galt.
Men du kan ikke køre rigtigt stærkt med et for eller bag hjul der er i ubalance.
Det ryster helt vildt!
8)
-
Dækket er aldrig helt i balance, der er en prik som skal sidde ud for ventilen, så går det ikke helt galt.
Men du kan ikke køre rigtigt stærkt med et for eller bag hjul der er i ubalance.
Det ryster helt vildt!
8)
Sådan en prik er der ikke... Men hva det bliver afbalanceret any way...
-
Dækket er aldrig helt i balance, der er en prik som skal sidde ud for ventilen, så går det ikke helt galt.
Men du kan ikke køre rigtigt stærkt med et for eller bag hjul der er i ubalance.
Det ryster helt vildt!
8)
Sådan en prik er der ikke... Men hva det bliver afbalanceret any way...
Et bud kunne vel være at prikken har været på det dæk der var på fra fabrikken? :D
Hygge
-
Prikken , eller en anden markering (forskellig fra dæk producent) indikerer det letteste sted på dækket.
(og prikken kan iøvrigt godt sidde inde i selve dækket, så det er klart at du ikke kan se den når du allerede har monteret dækket :D - ka dog ik huske hvor den sidder på pilot power)
Denne "prik" eller markering, sætter man derfor ud for det tungeste sted på fælgen når man skal til at montere dækket. Det gør at man skal bruge så lidt bly ved efterbalancering når dækket er monteret.
(det tungeste sted på fælgen er ikke nødvendigvis der hvor ventilen sidder - så sæt den nøgne fælg op i afbalancering-sættet, for at finde det tungeste sted på fælgen, inden du monterer dækket.)
-
Prikken , eller en anden markering (forskellig fra dæk producent) indikerer det letteste sted på dækket.
(og prikken kan iøvrigt godt sidde inde i selve dækket, så det er klart at du ikke kan se den når du allerede har monteret dækket :D - ka dog ik huske hvor den sidder på pilot power)
Denne "prik" eller markering, sætter man derfor ud for det tungeste sted på fælgen når man skal til at montere dækket. Det gør at man skal bruge så lidt bly ved efterbalancering når dækket er monteret.
(det tungeste sted på fælgen er ikke nødvendigvis der hvor ventilen sidder - så sæt den nøgne fælg op i afbalancering-sættet, for at finde det tungeste sted på fælgen, inden du monterer dækket.)
Det er sgu lidt sent nu Luske. Dækket er monteret og det varer ikke længe før det er afbalanceret også. så må jeg jo dreje dækket, hvis det er helt hen i vejret.
-
Det er sgu lidt sent nu Luske. Dækket er monteret og det varer ikke længe før det er afbalanceret også. så må jeg jo dreje dækket, hvis det er helt hen i vejret.
fuck det.. om der kommer en ekstra klods på... who cares :D , bare det er afbalanceret
-
Det er sgu lidt sent nu Luske. Dækket er monteret og det varer ikke længe før det er afbalanceret også. så må jeg jo dreje dækket, hvis det er helt hen i vejret.
fuck det.. om der kommer en ekstra klods på... who cares :D , bare det er afbalanceret
Ja nemlig :D