SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: Gixxer Heino efter November 27, 2006, 10:49:52 pm
-
Hej efter jeg har kørt længe nok med standart cykel blev jeg enig med mig selv at der skulle gøres noget,så svinet blev gearet ned for og bag, nyt luft filter ,og lazer potter men jeg syntes den fedter når jeg trykker til dyret,specielt i 3 gear sker der et eller andet og jeg magter næsten ikke at starte næster sæson med en "tvivler" så har i nogle ideer for hvad det kan være????? :brok: :brok: :puke: :tie:
-
kontroller at din kobling er justeret ordentligt (kig efter i service manualen, hvordan det gøres) Alternativt , kører du måske rundt med noget olie i din motor, der får din kobling til at glide (det er hørt før, oftest hørt omkring fuldsyntetiske olier - ellers er din kobling bare træt og trænger måske til nogle nye fjedre og nye plader
-
Tja er du sikker på den ikke spinder på baghjulet???? :oops: :oops: :oops:
Jeg kører jo med samme gearing, og hvis jeg "åbner" min i 3. så slipper den med baghjulet og laver spind. :brok: :brok: :brok:
Pas nu på... Det er skide glat med alle de blade der har afgivet deres fedtstof... :?
Derfor er min også staldet op for i år... :dead:
-
Tja er du sikker på den ikke spinder på baghjulet???? :oops: :oops: :oops::
Min gamle GS'er lavede det samme, troede også det var koblingen indtil den begyndte at slå med røven :shock:
Dette skyldtes nok mest de superfriktionsfrie Kingstyredæk :dead: :oops:
Hvis det er koblingen, vil den sikkert fedte når du kommer op i nærheden af topspeed.
-
Ja der var godtnok nogle spændende dæk i forne tider!
Feks standardmonterede Bridgestone!
Dem ku man snildt køre 40000 km på!
Jeg er simpelthen så dybt imponeret af de moderne dæk!
Der er virkeligt sket noget der!
Kørte forresten også på hjemmelavede slicks da jeg var ung og fattig og udødelig! man sku ikke ramme en spytklat med sådant nogen på!
8)
-
Ja der var godtnok nogle spændende dæk i forne tider!
Feks standardmonterede Bridgestone!
Dem ku man snildt køre 40000 km på!
Jeg er simpelthen så dybt imponeret af de moderne dæk!
Der er virkeligt sket noget der!
Kørte forresten også på hjemmelavede slicks da jeg var ung og fattig og udødelig! man sku ikke ramme en spytklat med sådant nogen på!
8)
Ja for hulen, ville man ha dæk der holdt ligeså godt fat i asfalten som i dag, holdt de sjældent mere end 2500-3000 km......... på en 500 kubikker :shock: :lmao:
-
Tja er du sikker på den ikke spinder på baghjulet???? :oops: :oops: :oops:
Jeg kører jo med samme gearing, og hvis jeg "åbner" min i 3. så slipper den med baghjulet og laver spind. :brok: :brok: :brok:
Pas nu på... Det er skide glat med alle de blade der har afgivet deres fedtstof... :?
Derfor er min også staldet op for i år... :dead:
lyder vildt men jeg syntes ikke at det føles sådan,men jeg kan da prøve at kikke på mit baghjul men jeg vrider den i bund i 3....eller?? men jeg har faktisk hældt en halv liter fulsyntetisk olie på den kan det være det???
-
jeg syntes ikke at det føles sådan,men jeg kan da prøve at kikke på mit baghjul men jeg vrider den i bund i 3....eller?? men jeg har faktisk hældt en halv liter fulsyntetisk olie på den kan det være det???
Hvis dit baghjul spinder, vil du ikke være i tvivl.. det vil du kunne mærke på cyklen !...
er den begyndt at fedte efter du har efterfyldt med fuldsyntetisk ?? (faktisk er det slet ikke særlig smart at blande to olie typer.. - så det kunne nemt være det der skaber dit problem)
-
jeg syntes ikke at det føles sådan,men jeg kan da prøve at kikke på mit baghjul men jeg vrider den i bund i 3....eller?? men jeg har faktisk hældt en halv liter fulsyntetisk olie på den kan det være det???
Hvis dit baghjul spinder, vil du ikke være i tvivl.. det vil du kunne mærke på cyklen !...
er den begyndt at fedte efter du har efterfyldt med fuldsyntetisk ?? (faktisk er det slet ikke særlig smart at blande to olie typer.. - så det kunne nemt være det der skaber dit problem)
ja det er nok en slags blandings misbrug som snarets skal ophøre..
-
Jeg vil selvfølgelig slet ikke stå inde for det her på så moderne motorcykler. Men da jeg tidligere kørte tunet 500cc totakts motorcykel (Suzuki T500) fik jeg problem med oliens køleevne kontra koblingens funktion. Enten brændte man geartandhjul eller også fedtede koblingen. På et tidspunkt talte jeg med en sidevogns crosser mand som også brugte den stærke totakt maskine. Han fortalte at han benyttede olie udviklet til moderne automatgearkasser. Den mistede ikke smøreevne/vedhæftningen ved høje temperatur og den fik koblingen til at bide.
Måske er der nogen i forum der har hørt eller har erfaring med lignende? Men man skal nok ikke forsøge sig med slags på en maskine der stadig har motorgaranti...
-
så vidt jeg husker anbefales det at bruge en semisyntetisk olie til vores maskiner, men det nærmer sig næsten religion og overtro med hensyn til hvad..