SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Modifikationer => Emne startet af: Canidae efter Januar 09, 2007, 11:12:33 pm
-
Er det egentlig muligt at sætte brembo calibre/mastercylinder på en SV 650 uden det bliver sindsygt dyrt? Og er det noget der vil gøre en forskel?
Mvh
Jeppe.
-
Bremsekalibre: Ja, hvis du kan få lavet et passende beslag. Der er også nogen der gjort det samme med GSX-R kalibre vha. et beslag til formålet.
Hvis ellers kalibrene er (4 stemplede) fast ophængte, så bør de være en klar forbedring ifht. de 2 stemplede flydende ophængte standard kalibre på SV650'eren.
Mastercylinder: Hvis ellers den er større, så du får øget bremsetryk.
Jeg er sikker på at en eller begge dele vil give følelsen af bedre bremseeffekt, men om du reelt kan stoppe hurtigere er jeg lidt i tvivl om.
-
Hvilke klodser kører du med? - Jeg oplevede en STOR forskel da jeg skiftede til klodser af sintret-metal!
-
Hvis ellers kalibrene er (4 stemplede) fast ophængte, så bør de være en klar forbedring ifht. de 2 stemplede flydende ophængte standard kalibre på SV650'eren.
Nu har jeg hørt de der udtryk et par gange, hvad er det nu lige forskellen mellem fast ophængte og flydende er?
Og ellers er jeg med JJ mht sintermetal ;) Der er godt nok bid i dem... måske ikke lige de første par tiendedele sekunder, men derefter tager de fat :-D
-
Hvis ellers kalibrene er (4 stemplede) fast ophængte, så bør de være en klar forbedring ifht. de 2 stemplede flydende ophængte standard kalibre på SV650'eren.
Nu har jeg hørt de der udtryk et par gange, hvad er det nu lige forskellen mellem fast ophængte og flydende er?
Min egen lille Kæphest :D http://www.google.dk/search?hl=da&q=floating+calipers&meta= se første hit (link)
øj.. vidste ikke at SV'erne kørte med flydende kalibre :shock:
-
Nu har jeg hørt de der udtryk et par gange, hvad er det nu lige forskellen mellem fast ophængte og flydende er?
Kort fortalt:
Flydende: er hvis der kun er stempler på den ene side af skiven, og når de trykker klodsen mod skiven trækker de så hele caliperen over mod sig indtil at klodsen som sidder på den faste del af caliperen (Altså uden stempler) rammer skiven på den anden side.
Derfor bider en flydende bremse ikke så godt som en fast, som er:
Fast: sidder "fast" på forgaffelen og har stempler på begge sider af skiven, og derfor trykker klodserne sammen samtidigt, og dermed er hurtigere til at bremse/bide end den flydende.
-
Hvis ellers kalibrene er (4 stemplede) fast ophængte, så bør de være en klar forbedring ifht. de 2 stemplede flydende ophængte standard kalibre på SV650'eren.
Nu har jeg hørt de der udtryk et par gange, hvad er det nu lige forskellen mellem fast ophængte og flydende er?
Min egen lille Kæphest :D http://www.google.dk/search?hl=da&q=floating+calipers&meta= se første hit (link)
øj.. vidste ikke at SV'erne kørte med flydende kalibre :shock:
Sikken masse tekst der... :shock:
Kort fortalt:
Flydende ophængt kaliber: selve kaliberen sidder på nogle pinde, hvorpå den kan glide. Der er kun væsketryk på stemplerne i den ene side. Når der bremses trykker stemplet fra den ene side og hele kaliberen glider lidt, så stemplet (eller rettere klodsen) i den anden side af kaliberen også får fat.
Fast ophængt: Kaliberen sidder helt fastmonteret på forgaflen og der er væsketryk på stemplerne på begge sider af skiven.
-
ok, jeg var for lang tid om at skrive :rolleyes:
-
ok, jeg var for lang tid om at skrive :rolleyes:
Hehe... åbenbart ikke kort nok :D
godt der er nogen der kan forklare det med få ord..
-
Tak for svarene, altid godt at blive klogere :)
-
Ligeledes er der flydende og faste bremseskiver, men på moderne mc'ere bruges faste stort set kun på bagbremsen, så det vigtigste er at vide at de flydende er de bedste :wink:
(der findes også "fuldt flydende", men det er til race brug)
-
Hahaha nå ja Rune vi var da i det mindste enige... (Også at det skulle være kort fortalt) :lmao: :lmao: :lmao: