SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Modifikationer => Emne startet af: Corlin efter Januar 22, 2007, 11:42:29 am
-
Heysan
Denne tråd er tænkt som et forum hvor vi som allerede har skiftet til USD kan udveksle erfaringer.
1. problemer med skiftet til USD.
2. opsætning af affjedring for og bag.
3. Yderligere mods, evt. forlængelse af gaffel osv.
Det er altså ikke meningen at vi skal til at diskutere hvad der er bedst herinde.
Hilsen
Corlin
-
Okay eftersom jeg har startet tråden kan jeg da lige beskrive hvor langt jeg er kommet.
Alle delene til et SV1000s mod er nu i hus. Det blev til en GSXR600/750 K4 gaffel fra USA. Brugt med 2500 km på tælleren. Pris kr. 4800 komplet med broer og calibre.
Forskærm i glasfiber fra Slovenien. Pris kl. 650
Clip-on i 50 mm fra LSL ligeledes fra USA pris. kr. 1200
Mangler stadig stålarmeret slanger men regner med at købe dem her i DK. Pris. ca. kr 1200
Alle delene fundet på ebay.
Man kan som andre har nævnt genbruge både kronrørs lejer og styrdæmper samt forhjul og aksel såfremt det er et SV1000 mod.
Jeg har allerede skilt kåben ad. Det er relativt nemt. Det hele kommer af i en omgang. Der er kun et multistik op til instrumenter osv.
Vender tilbage når jeg er kommet videre med skiftet.
Corlin
-
Okay eftersom jeg har startet tråden kan jeg da lige beskrive hvor langt jeg er kommet.
Alle delene til et SV1000s mod er nu i hus. Det blev til en GSXR600/750 K4 gaffel fra USA. Brugt med 2500 km på tælleren. Pris kr. 4800 komplet med broer og calibre.
Forskærm i glasfiber fra Slovenien. Pris kl. 650
Clip-on i 50 mm fra LSL ligeledes fra USA pris. kr. 1200
Mangler stadig stålarmeret slanger men regner med at købe dem her i DK. Pris. ca. kr 1200
Alle delene fundet på ebay.
Man kan som andre har nævnt genbruge både kronrørs lejer og styrdæmper samt forhjul og aksel såfremt det er et SV1000 mod.
Jeg har allerede skilt kåben ad. Det er relativt nemt. Det hele kommer af i en omgang. Der er kun et multistik op til instrumenter osv.
Vender tilbage når jeg er kommet videre med skiftet.
Corlin
du skulle have købt igennem mig. Kunne hav skaffet samme gaffel men med sorte inderben til cirka samme pris!
Du skal være klar over at din ratlås ikke virker når du skifter gaffel :)
har selv skiftet ov været glad for!
Mht opsætning. Det kommer an på din vægt og din kørsel!
Jeg har lavet en guide her:
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=10226
-
Du skal være klar over at din ratlås ikke virker når du skifter gaffel :)
Jo, den gør på SV1000 og SV650 med indsprøjtning :wink:
-
Du skal være klar over at din ratlås ikke virker når du skifter gaffel :)
Jo, den gør på SV1000 og SV650 med indsprøjtning :wink:
så blev jeg klogere :)
-
TRÅD SANERET
Hold fokus på USD erfaringer og tal pænt til hinanden :police:
-
Med hensyn til justering og opsætning af cyklen med USD må vi nok vente til lidt inde på sæsonen med at udveksle erfaringer osv. Ganske glimrende lille guide du har lavet. I sidste ende er det nok meget afhængig af chaufføren og kørestil.
Jeg er ikke kommet videre med skiftet da jeg stadig mangle de sidste stumper som ligger hos told lige nu.
Corlin
-
Lige et par spørgsmål så jeg forhåbentligt snart kan få sat min USD forgaffel på SVinet :)
Er der nogen der ved hvilke clipons der er bedst og som ikke skraber på?
Nogen der kender et sted jeg kan få spacere så jeg kan bruge nye radial kalibre sammen med min SV bremseskive/fælg? og bolte til samme?
Ellers noget jeg bør være opmærksom på? Jeg har en komplet GSXR K6 forgaffel med kalibre, gaffelbroer, bremseslanger osv. efter min egen beregning burde forskærm, clipons og spacere samt længre bolte til kalibrene være det eneste jeg mangler.
Og så lige noget mod, tid og sted til at udføre operationen :)
-
blinxdk: K6 gaflen er jo lavet til 310 mm skiver, så din SV1000 fælg + skiver skulle passe lige på. ihvertfald hvis det er de matchende K6 kalibre.
-
blinxdk: K6 gaflen er jo lavet til 310 mm skiver, så din SV1000 fælg + skiver skulle passe lige på. ihvertfald hvis det er de matchende K6 kalibre.
Rune, gælder det lige meget om det er en 600 eller 750?
Gaflen var omtalt som en GSXR 600/750 K6 og kan ses her: http://cze.dk/gsxr2.jpg
Guld øverste rør og sorte kalibre, så vidt jeg kan se passer det med en 600 K6
-
Det er i hvertfald ikke en K4-K5 da de har guldfarvede calibre og tændingslåsen i den anden side.
Som svar på dit andet spørgsmål:
Jeg har købt et par 50 mm clip-ons fra LSL i en shop i USA. De kan fås både med og uden rejsning.
http://stores.sportbiketrackgear.com/Categories.bok
Det var hurtig ekspedition og prisen landede på ca. kr. 1800 med fragt og told. De er super fede. Det eneste der mangler er så et beslag til montering af bremsevædske beholder. Forskærm købte jeg på ebay. Prøv at søg på "front fender GSXR".
Held og lykke
Corlin
-
USD på 600/750 er den samme. Som Rune siger er den bygget til 310 mm skiver hvilket bare gør det nemmere for dig at skifte.
Vi andre med K4-K5 gafler skal ud i 5 mm spacere og længere bolte.
Nu varer det ikke længe før jeg rent faktisk begynder på projektet. Hvis du bor i nærheden af farum er du velkommen til at kigge forbi og kigge med når vi swopper gaffel.
Corlin
-
USD på 600/750 er den samme. Som Rune siger er den bygget til 310 mm skiver hvilket bare gør det nemmere for dig at skifte.
Vi andre med K4-K5 gafler skal ud i 5 mm spacere og længere bolte.
Nu varer det ikke længe før jeg rent faktisk begynder på projektet. Hvis du bor i nærheden af farum er du velkommen til at kigge forbi og kigge med når vi swopper gaffel.
Corlin
Du må meget gerne sige til, jeg bor godt nok på Falster men arbejder i Høje Tåstrup og det er jo ikke langt væk.
-
Corlin har jo egentlig svaret :)
Eneste forskel mellem 600 og 750 er at 750'eren har coatede inderben.
-
MHT clip-ons ville jeg foreslå dig at du får et sæt "originale" fra en GSXR i nogenlunde samme årgang som gaflen. det er klart det nemmeste og der møder du ikke nogen overraskelser, der skal du bare skrue dine kontakter og håndtag på, som originalt på din SV.
Der er alt hvad du skal bruge (huller til dine kontakt huse (så de sidder ordentligt fikseret, huller m gevind til bremsevædske beholder etc.) de er godt ikke justerbare som de dyre "aftermarket" clip-ons. Men du skulle kunne få dem til en ret billig penge på ebay el. lign.
-
USD på 600/750 er den samme. Som Rune siger er den bygget til 310 mm skiver hvilket bare gør det nemmere for dig at skifte.
Vi andre med K4-K5 gafler skal ud i 5 mm spacere og længere bolte.
Nu varer det ikke længe før jeg rent faktisk begynder på projektet. Hvis du bor i nærheden af farum er du velkommen til at kigge forbi og kigge med når vi swopper gaffel.
Corlin
Du må meget gerne sige til, jeg bor godt nok på Falster men arbejder i Høje Tåstrup og det er jo ikke langt væk.
Jeg regner med at det bliver inden for de næste 2-3 uger. Er i gang med at renovere hele hytten hjemme og det tager lidt tid.
Send mig lige dit nummer så ringer jeg til dig når jeg ved noget mere.
Corlin
-
MHT clip-ons ville jeg foreslå dig at du får et sæt "originale" fra en GSXR i nogenlunde samme årgang som gaflen. det er klart det nemmeste og der møder du ikke nogen overraskelser, der skal du bare skrue dine kontakter og håndtag på, som originalt på din SV.
Der er alt hvad du skal bruge (huller til dine kontakt huse (så de sidder ordentligt fikseret, huller m gevind til bremsevædske beholder etc.) de er godt ikke justerbare som de dyre "aftermarket" clip-ons. Men du skulle kunne få dem til en ret billig penge på ebay el. lign.
Det skal så lige nævnes at de huller sidder forskelligt på hhv. gsxr og SV650 :!: (ved det af erfaring :wink: )
Men det er nemt at lave nye huller.
Der er også lidt forskel på modellerne, så køb et matchende sæt clip-on'er.
gsxr1000 k4 er f.eks. forskellig fra gsxr600/750 k4. (igen, bitter erfaring :rolleyes: )
-
Ang clip-ons til USD skiftet, så har jeg monteret clipons fra TL1000s på en gsxr 1000k5 gaffel. Der er masser af plads ved kåben og de giver alligevel en pænt agressiv kørestilling uden at være for høje. Klart at anbefale. Fik mine fra ebay til 25 euro.
-
Jeg var faktisk slet ikke klar over at K6 var anderledes da jeg købte min gaffel sidste år, nu kan jeg så se at jeg sparer afstandstykkerne, men måske skal ud og have nogle spacere til forakslen og at styrlåsen ikke kommer til at virke.
Det er nok til at leve med, glæder mig vildt til at se SV'en med USD, så snart jeg har fået styr på alle detaljerne.
-
Okay så er den nye gaffel monteret. Selve skiftet tager omkring en time og alt passer direkte over på. Dog sidder styrstoppene lidt anderledes på en gixer gaffel og har ingen effekt på SV1000 stellet.
Der er monteret clip ons fra LSL som kræver lidt tilpasning. Bl.a skal der bores huller til montering af kontakt huse på begge sider. Beslaget til bremse vædske beholder sidder nu monteret i det øverste hul fra selve bremse greb beslaget. Dette krævede at jeg måtte skære lidt af længden på det originale beslag men da det er i tyndt aluminum er det en let sag. Gasgrebet er også blevet vinklet lidt fremover på styret således at kablerne nu sidder foran kontakthuset for at give nok plads til vædske beholderen. Det betyder samtidig at jeg ikke skal flytte rundt på hånden når der gives fuld gas. En lille detalje jeg længe har været irriteret over.
Nu mangler bare at udlufte bremser og montere de nylakerede kåbedele. Og så ud og teste de nye og sikkert anderledes køreegenskaber.
Corlin
-
Så blev jeg færdig med ombygningen. De første indtryk efter 100 km på småveje er intet mindre end forbløffende.
Jeg fristes til at undre mig over hvorfor i alverden Suzuki ikke fra begyndelsen har sat en USD på Svinet.
Styre villigheden og responsen fra forhjulet er ganske enkelt betydeligt bedre. Følingen med hele maskinen i sving er markant forøget. Jeg kan klart anbefale et skift til USD forgaffel. Dog skal det siges at affjedringen bag nu føles endnu værre end før. Det må blive næste projekt at få skiftet til en hurtigere dæmper bagpå.
Men første indtryk er meget fine.
Corlin
-
Så blev jeg færdig med ombygningen. De første indtryk efter 100 km på småveje er intet mindre end forbløffende.
Jeg fristes til at undre mig over hvorfor i alverden Suzuki ikke fra begyndelsen har sat en USD på Svinet.
Styre villigheden og responsen fra forhjulet er ganske enkelt betydeligt bedre. Følingen med hele maskinen i sving er markant forøget. Jeg kan klart anbefale et skift til USD forgaffel. Dog skal det siges at affjedringen bag nu føles endnu værre end før. Det må blive næste projekt at få skiftet til en hurtigere dæmper bagpå.
Men første indtryk er meget fine.
Corlin
Hvad med bremserne? Er de kraftigere? Er der mere føling?
-
Mit første indtryk er at der ikke er den store forskel i bremserne. De reagerer med nogenlunde samme indføling som de gamle. Dog skal det siges at jeg ikke har skiftet klodser og bruger derfor dem som allerede sad i, går ud fra at det er de originale som bliver monteret på USA modeller. Hvad det så er for nogle ved jeg ikke. Skal senere i dag ud på en længere tur og vil teste bremserne mere intensivt.
Corlin
-
Så blev jeg færdig med ombygningen. De første indtryk efter 100 km på småveje er intet mindre end forbløffende.
Jeg fristes til at undre mig over hvorfor i alverden Suzuki ikke fra begyndelsen har sat en USD på Svinet.
Styre villigheden og responsen fra forhjulet er ganske enkelt betydeligt bedre. Følingen med hele maskinen i sving er markant forøget. Jeg kan klart anbefale et skift til USD forgaffel. Dog skal det siges at affjedringen bag nu føles endnu værre end før. Det må blive næste projekt at få skiftet til en hurtigere dæmper bagpå.
Men første indtryk er meget fine.
Corlin
den fornemmelse kender jeg udemærket godt. den føles pludselig meget død og tung i røven. også når det er på en gixxer
-
Nogen der har en komplet liste over hvad der skal bruges hvis man nu vil montere en USD gaffel på sin SV650S K1, så man ikke lige pludselig står og mangler en stump eler to.
OG hvad vil sådan et projekt løbe op i.
/Casper
-
Jeg tror at du skal have fat i Rune. Der er så vidt jeg har forstået flere forskelle på SV650 og 1000. På SV1000 er det meget enkelt og problemfrit hvorimod der er flere modifikationer på SV650.
Corlin
-
Du skal bruge en komplet gaffel med broer og bremsekalibre og hjulaksel - pris ca. 4-5000 for en nyere model med radialbremser
en passende forfælg + bremseskiver - pris 1-2000 for fælgen, måske inkl. brugte skiver hvis du er heldig.
clip-on'er - pris 500-1000 for et brugt sæt
evt. bremsemaster for bedre at udnytte de bedre bremser - pris 500-1000 (jeg fik min til 800 kr. inkl. højre clip-on)
armerede bremseslanger (fordi det ville være en skam at montere nogle gamle gummislanger) - pris ca. 5-800
til den gamle SV650, et nyt kronrørsleje - pris 45 USD fra http://www.twinworksfactory.com/svmods.htm
-
Er der nogle der kan fortælle hvilken GSXR USD gaffel der passer bedst og er lettest at montere på en SV1000S K4.
Hvilken årgang skal det være ?
Passer såvel en GSXR600 og GSXR750 ?
Hvad skal følge med (forgaffelbro, bremsekalibre, aksel, etc. ?)
-
Er der nogle der kan fortælle hvilken GSXR USD gaffel der passer bedst og er lettest at montere på en SV1000S K4.
Hvilken årgang skal det være ?
Passer såvel en GSXR600 og GSXR750 ?
Hvad skal følge med (forgaffelbro, bremsekalibre, aksel, etc. ?)
Dem der passer bedst er:
GSX-R 600 04-05
GSX-R 750 04-05
GSX-R 1000 03-04
De passer lige på, øverste forgaffel bro bibeholder muligheden for styrlås, passer 100% med din SV1000 forfælg.
Kræver at de sætter 5 mm afstandsstykker på bremsebalibrene, så de passer til dine 310 mm SV1000 bremseskiver.
(GSX-R'erne bruger normalt 300 mm skriver)
Alle disse har også radial bremser.
Ligeledes passer følgende ligeså godt men har dog konventionelle bremser:
GSX-R 750 00-03
GSX-R 1000 01-02
Men kræver at du skifter til 320 mm bremseskiver.
Såfremt du bruger de førstnævnte, skal du bruge:
Gaffelben
Begge gaffelbroer (skal være fra samme model GSX-R)
Bremsekalibre
Clip-on'er (skal være fra samme model GSX-R)
Du genbruger fra din SV1000:
Forfælg + aksel
bremseskiver (såfremt du benytter førnævnte afstandsstykker)
Alt der sidder på clip-on'erne: kontakter, greb, mastercylindre mv.
-
Tak for velbeskrevet info.
Passer lejerne fra SVén på USD gaflen, i dette tilfælde fra en GSXR750 K4.
Og passer bagbremsen fra ovennævnte også på SVén ?
-
Tak for velbeskrevet info.
Passer lejerne fra SVén på USD gaflen, i dette tilfælde fra en GSXR750 K4.
Og passer bagbremsen fra ovennævnte også på SVén ?
Ja, til lejerne.
Nej til bagbremsen.
-
Hvilken USD forgaffel skal man vælge til en SV650s K5?? Og hvilke dele skal man ud og købe for at man har alt hvad man skal bruge??
-
Hvilken USD forgaffel skal man vælge til en SV650s K5?? Og hvilke dele skal man ud og købe for at man har alt hvad man skal bruge??
Det samme som jeg har skrevet til en SV1000 på side 2 i denne tråd, du skal bare tilføje en forfælg + bremseskiver + aksel.
-
Hvilken USD forgaffel skal man vælge til en SV650s K5?? Og hvilke dele skal man ud og købe for at man har alt hvad man skal bruge??
Det samme som jeg har skrevet til en SV1000 på side 2 i denne tråd, du skal bare tilføje en forfælg + bremseskiver + aksel.
Okay tak ;)
Skal det så bare være en fælg fra en GSX-R???
-
Hvilken USD forgaffel skal man vælge til en SV650s K5?? Og hvilke dele skal man ud og købe for at man har alt hvad man skal bruge??
Det samme som jeg har skrevet til en SV1000 på side 2 i denne tråd, du skal bare tilføje en forfælg + bremseskiver + aksel.
Okay tak ;)
Skal det så bare være en fælg fra en GSX-R???
Ja, en fælg af samme årgang fra en GSX-R, alternativt en SV1000 forfælg som er identisk.
-
Hvilken USD forgaffel skal man vælge til en SV650s K5?? Og hvilke dele skal man ud og købe for at man har alt hvad man skal bruge??
Det samme som jeg har skrevet til en SV1000 på side 2 i denne tråd, du skal bare tilføje en forfælg + bremseskiver + aksel.
Okay tak ;)
Skal det så bare være en fælg fra en GSX-R???
Ja, en fælg af samme årgang fra en GSX-R, alternativt en SV1000 forfælg som er identisk.
Okay mange tak ;)
-
Hov Rune skal der ikke også laves det nummer med føleren på forhjulet kontra føler på afgangsakslen i gearkassen.. :rolleyes:
-
Hov Rune skal der ikke også laves det nummer med føleren på forhjulet kontra føler på afgangsakslen i gearkassen.. :rolleyes:
En detalje :wink:
Jo, på SV650'eren er man nødt til at flytte speedometersensoren, som sidder i navet på forhjulet til enten udgangsakslen, som jeg gjorde, eller til et af hjulene vha. en ny sensor evt. + magneter til sensoren afhængig af sensortype.
-
Det lyder til at det er et lidt større projekt. :shock: Specielt når man har 10 tommelfinger... :innocent:
-
Det lyder til at det er et lidt større projekt. :shock: Specielt når man har 10 tommelfinger... :innocent:
Det er nu ikke så slemt.
Den løsning jeg valgte med at flytte til udgangsakslen kan du læse om her: http://www.runes-mc.dk/artikel.asp?ArtikelId=12
Det største i det er at bore et hul i akslen og dreje gevind i.
Alternativet hvor du flytter sensoren til et af hjulene vil formentlig kræve du laver et beslag af en art.
-
Dejligt dejligt..
Jeg har min K4 1000N som skal have en Gixxer forgaffel på - faktisk den forgaffel som blinxdk har solgt til mig. :)
1. Forskærm - hvor får man sådan en til en K6 gaffel? Passer den fra de ældre?
2. Øverste gaffelbro - skal jeg selv lave en eller findes der noget som passer på? Husk jeg ikke har clip-on styr...
-
Dejligt dejligt..
Jeg har min K4 1000N som skal have en Gixxer forgaffel på - faktisk den forgaffel som blinxdk har solgt til mig. :)
1. Forskærm - hvor får man sådan en til en K6 gaffel? Passer den fra de ældre?
2. Øverste gaffelbro - skal jeg selv lave en eller findes der noget som passer på? Husk jeg ikke har clip-on styr...
det nemmeste er vel at finde en gaffelbro og forskærm fra den model gaffel du har købt.
Men din egen forskærm kan højestsandsynligt sagtens komme på, med et par hjemmelavede beslag.. (jeg har en suzuki 600 forskærm fra en traditionel forgaffel, sat på en Yamaha R1 USD gaffel..) No problemo !
-
Dejligt dejligt..
Jeg har min K4 1000N som skal have en Gixxer forgaffel på - faktisk den forgaffel som blinxdk har solgt til mig. :)
1. Forskærm - hvor får man sådan en til en K6 gaffel? Passer den fra de ældre?
2. Øverste gaffelbro - skal jeg selv lave en eller findes der noget som passer på? Husk jeg ikke har clip-on styr...
1. Jeg købte en billig race/glasfiber forskærm fra KJ Motorcykler og malede den selv.
Men enhver forskærm fra en Suzuki GSXR USD gaffel skulle passe.
2. LSL laver broer til normale styr (de kalder det Superbike styr).
Men de er ikke billige.
-
Jeg har en LSL superbike bro liggende ... model S099 som passer på GSX-R 1000 K5 gaffel og nyerere .. jeg købte den til min egen gaffel da jeg ikke har en S model og derfor ikke ville have clip-ons men min gaffel er fra en K4 så den passede ikke på..... :loser:
Jeg kan se at den koster 279€ på http://www.lsl-motorradtechnik.de men da jeg fik den billig så er den til salg for 1000,- hvilket er under halv pris 8)
Den er i absolut topstand, ingen ridser eller noget og jeg kan sagtens sende mål og billeder hvis der er nogen som er interesseret :afro:
-
Men din egen forskærm kan højestsandsynligt sagtens komme på, med et par hjemmelavede beslag.. (jeg har en suzuki 600 forskærm fra en traditionel forgaffel, sat på en Yamaha R1 USD gaffel..) No problemo !
:shock: Er det nederste af gaffelbenene så ubeskyttede i forhold til forfrakommende sten, myg, skidt og lort??
-
Men din egen forskærm kan højestsandsynligt sagtens komme på, med et par hjemmelavede beslag.. (jeg har en suzuki 600 forskærm fra en traditionel forgaffel, sat på en Yamaha R1 USD gaffel..) No problemo !
:shock: Er det nederste af gaffelbenene så ubeskyttede i forhold til forfrakommende sten, myg, skidt og lort??
Nej da..de er fint beskyttede... men kan godt se din pointe nu. De sætter åbenbart fesne små skærme på de SV'ere ... og faktisk værst på Oldschool modellen :D
(http://www.motorcykelgalleri.dk/uploads_large_wm/73224.jpg?02-01-2007 08:58:53)
-
Jeg har en LSL superbike bro liggende ... model S099 som passer på GSX-R 1000 K5 gaffel og nyerere .. jeg købte den til min egen gaffel da jeg ikke har en S model og derfor ikke ville have clip-ons men min gaffel er fra en K4 så den passede ikke på..... :loser:
Jeg kan se at den koster 279€ på http://www.lsl-motorradtechnik.de men da jeg fik den billig så er den til salg for 1000,- hvilket er under halv pris 8)
Den er i absolut topstand, ingen ridser eller noget og jeg kan sagtens sende mål og billeder hvis der er nogen som er interesseret :afro:
Det er jeg i allerhøjeste grad! :)
Hvad med tændingslåsen? Passer SV låsen på så styrlåsen virker, eller skal jeg selv trylle?
Smid mig MEGET gerne billeder med mål på - jeg har smidt dig en PM med mailadressen...
-
He He nu er det mig der har den USD gaffel blinxdk havde til slag som Sajmon købte.
Nu ville jeg lige høre om jeg har alt der skal bruges:
komplet gixer 600/750 K6 setup.
gaffelben
begge broer
kronhjulslejet
kaliber med slange og master
Har læst mig frem til jeg genbruger forhjul og leje.
kan ikke helt finde ud af om jeg vil ha clip-on på eller om jeg vil beholde mit nuværende styr, i så fald skal jeg finde en anden top bro.
ER DER NOGET JEG HAR OVER SET???
hov jeg kører på sv1000n K6
-
ER DER NOGET JEG HAR OVER SET???
Bortset fra en forskærm som nævnt tidligere, så er der vist ikke noget.
Såfremt det ellers er de originale K6 bremsekalibre, dvs. de sorte.
For de er lavet til 310 mm bremseskiver, som det netop er på SV1000'eren.
Havde du haft nogle K4-K5 bremsekalibre, de guldfarvede, så skulle du have nogle afstandsstykker og evt. længere bolte.
-
så skulle jeg ha det hele. :lol:
da jeg har beslutte mig der skal clip-on`s på, de skal bare lige ind af døren :undecided:
Nå hvem i kbhs området er frisk på at gi en hånd med og måske har et sted der kan ske???? :rolleyes:
-
Ja du har jo selv set værkstedet, og du er velkommen til at komme med den - så laver vi kombineret opbevaring / projekt ud af det. Jeg skal bare have en 100-lap per påbegyndte måned den står parkeret...
-
Passer en GSXR K6/7 600/750 komplet forgaffel på SV1000S ?
-
Jeps.
Det er sådan en Lucky13 har liggende.
-
Yes I know - men passer styrlåsen også på et SVin ? 8)
-
Det tvivler jeg stærkt på...
Men det er der andre som har et mere brugbart svar på end mig.
-
Med den rigtige årgang er passer den vidst, tror det skal være k3-k5 men jeg er ikke helt sikker. Det engelske sv forum har rimeligt mange med usd forgafler så de ved det helt sikkert.
-
Hvis man har alle delene. Hvordan tid tror i så at man skal bruge på at bygge sådan en USD forgaffel på en SV650s K6? Da jeg hverken har mulighederne eller evnerne til at lave det selv så skal jeg have fundet nogle som kan lave det for mig. Jeg kan selvfølgelig hjælpe så meget jeg kan.
-
Hvis man har alle delene. Hvordan tid tror i så at man skal bruge på at bygge sådan en USD forgaffel på en SV650s K6? Da jeg hverken har mulighederne eller evnerne til at lave det selv så skal jeg have fundet nogle som kan lave det for mig. Jeg kan selvfølgelig hjælpe så meget jeg kan.
Det kan klares på en enkelt dag.
Det gjorde jeg da og jeg var endda alene om det meste.
-
Tja jeg gjorde det på 4 timer på min kammerats sv1000s. :blink:
-
Det der tager tid er at få alle greb,styr, ledninger osv. af og på..
en god aften skulle kunne gøre det
-
Det der tager tid er at få alle greb,styr, ledninger osv. af og på..
en god aften skulle kunne gøre det
Tip til dem som ikke kender det:
Løsne grebet/gummiet på clip-ons ved at blæse trykluft ind under...
-
Hvordan er det lige med GSXR 600 K4/K5 kontra en GSXR 1000 K5/K5 forgaffel. Er en 600 forgaffel ikke mere spinkel end en GSXR 1000 forgaffel ? Tænker på om en GSXR 600 forgaffel passer i forhold til SV1000 - det er jo en lidt tungere maskine ?
-
Hvordan er det lige med GSXR 600 K4/K5 kontra en GSXR 1000 K5/K5 forgaffel. Er en 600 forgaffel ikke mere spinkel end en GSXR 1000 forgaffel ? Tænker på om en GSXR 600 forgaffel passer i forhold til SV1000 - det er jo en lidt tungere maskine ?
1000'eren skulle være født med lidt hårdere fjedre, men ellers er gaflerne (næsten) ens.
fra 2006 blev 600 og 750'erens gaffelben dog reduceret fra 43 til 41 mm i diameter, men det er en minimal forskel og er mest for at spare vægt.
-
Hej
Nogen der kan oplyse mig de nøjagtige mål på krønrørsakslen/længde m.m. faktisk alle mål på broer(øvre/nedre m.m.) til SV650S K1
Mvh
Casper
-
Hej alle jer der trøste-modificerer i kulden
Er der nogen der har undret sig over at styringen ved skift til GSXR forgaffel på sv1000s blir lige lovlig aggresiv i det den er ca 20mm kortere end den oprindelige sv gaffel?
Det oplevede jeg på min, da jeg monterede en GSXR 1000 K5 forgaffel.
Eneste mulighed jeg havde var at sænke gaffelbenene så de var en smule undersænkede i broen, men det er aldrig blevet rigtig godt alligevel.
Ved i om geometrien i broen fra k5 er så meget anderledes en SV'ens, siden det er den eneste forklaring jeg har på hvorfor det ikke er blevet helt optimalt?
Ville det være bedre at bruge broen fra K1-K2, (måske er geometrien anderledes der) ???
... tildligt forår er velkommen
-
Ved i om geometrien i broen fra k5 er så meget anderledes en SV'ens, siden det er den eneste forklaring jeg har på hvorfor det ikke er blevet helt optimalt?
Ville det være bedre at bruge broen fra K1-K2, (måske er geometrien anderledes der) ???
... tildligt forår er velkommen
Nej, det må da være del 2 af forklaringen.
Del 1 er at gaflen er 20 mm kortere. Med mindre du altså kunne sænke gaflen alle 20 mm ned så den er præcis så langt nede som SV gaflen. :wink:
Anyway, jeg ved der er forskel i "offset", som det hedder, mellem GSX-R 600/750 K4-K5 og GSX-R 1000 K3-K4.
Det var de modeller jeg læste om da jeg skiftede forgaffel på SV650'eren.
-
Passer den på min K1???
Mvh
Casper
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ih=013&sspagename=STRK%3AMEWA%3AIT&viewitem=&item=230210561677&rd=1 (http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ih=013&sspagename=STRK%3AMEWA%3AIT&viewitem=&item=230210561677&rd=1)
-
Passer den på min K1???
Mvh
Casper
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ih=013&sspagename=STRK%3AMEWA%3AIT&viewitem=&item=230210561677&rd=1 (http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ih=013&sspagename=STRK%3AMEWA%3AIT&viewitem=&item=230210561677&rd=1)
Ikke direkte. Der er det med det ene kronrørsleje fordi du har en "old school" SV650'er.
-
Rune, hvis der er forskel i offset på de ovennævnte, ved du så hvad forskellen er på længden i mm. Eventuelt hvilken en der har samme længde som på en SV1000S så at man undgår en for livlig styring ?
-
Rune, hvis der er forskel i offset på de ovennævnte, ved du så hvad forskellen er på længden i mm. Eventuelt hvilken en der har samme længde som på en SV1000S så at man undgår en for livlig styring ?
Jeg ved det ikke med sikkerhed.
Jeg har kun hørt/læst mig til at GSX-R gafler er kortere.
Har aldrig hørt eller læst at nogle skulle være lige lange, desværre.
-
Denne speedofix ser nem ud, jeg vil prøve den når jeg modtager den gsxr 750 04 som jeg har købt på ebay
http://gregmli.blogspot.com/2007/05/speedo-fix-for-gsx-r-front-end-swap.html
-
Kan denne bruges?
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=330236379117&ssPageName=ADME:X:AAQ:DE:1123
Den er sort, kan jeg godt lide :)
-
Kan denne bruges?
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=330236379117&ssPageName=ADME:X:AAQ:DE:1123
Den er sort, kan jeg godt lide :)
Yes sir :)
-
NICE!
Kan jeg genbruge min øverste gaffelbro?
-
Kan jeg genbruge min øverste gaffelbro?
For h* da! Så undersøg dog lidt selv!
Eller tag denne (http://cgi.ebay.de/Suzuki-GSXR-GSX-R-600-750-K6-K7-USD-Gabel-Upsidedown_W0QQitemZ290232445041QQihZ019QQcategoryZ49808QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem)
Du kan bruge din egen hvis gaffelbenene er lige tykke OG hvis offset'er er det samme. Prøv SVRider.com eller andre udenlandske sites for diverse mål.
/ Niels *i bedre fredagshumør end man skulle tro*
-
Hey Niels,
Har gjort, bare ikke den rigtige viden om hvad at søge på :(
Sorry, men hvis man ikke spørger, får man ikke svar. ;)
Og ja, jeg ved at jeg er spørge-jørgen p.t., men jeg ville bare ikke stå med noget til 4000 kr, og så det ikke passer.
-
NICE!
Kan jeg genbruge min øverste gaffelbro?
Nej, forkert diameter på gaffelbenene.
Du er nødt til at finde en der matcher, formentlig også i model og årgang, med mindre du kan finde ud af hvilke der har samme offset.
-
Der skal vel osse andre clip on styr på ikke tiæ sådan en USD gaffel ?
-
Der skal vel osse andre clip on styr på ikke tiæ sådan en USD gaffel ?
Ja, GSX-R clip-on'er eller andre 50 mm clip-on'er
-
Jeg har en SV650 N K5 som jeg i weekenden kørte i en grøft. Den trænger derfor kraftigt til en ny forgaffel og jeg overvejer derfor USD-løsningen.
Når vi snakker om en naked model, er jeg så tvunget til at køre med clip ons, som der jo er på GSXR-modellerne? For det giver jo en noget anden kørestilling end den originale.
Ellers går jeg ud fra, at det er samme procedure, som Rune har beskrevet på sin side - korrekt?
-
Jeg har en SV650 N K5 som jeg i weekenden kørte i en grøft. Den trænger derfor kraftigt til en ny forgaffel og jeg overvejer derfor USD-løsningen.
Når vi snakker om en naked model, er jeg så tvunget til at køre med clip ons, som der jo er på GSXR-modellerne? For det giver jo en noget anden kørestilling end den originale.
Ellers går jeg ud fra, at det er samme procedure, som Rune har beskrevet på sin side - korrekt?
du kan godt få en gaffelbro med beslag til styr f.eks fra lsl
-
Jeg har en SV650 N K5 som jeg i weekenden kørte i en grøft. Den trænger derfor kraftigt til en ny forgaffel og jeg overvejer derfor USD-løsningen.
Når vi snakker om en naked model, er jeg så tvunget til at køre med clip ons, som der jo er på GSXR-modellerne? For det giver jo en noget anden kørestilling end den originale.
Ellers går jeg ud fra, at det er samme procedure, som Rune har beskrevet på sin side - korrekt?
Surt show, men der er jo ikke noget, der er så skidt, at det ikke er godt for noget :D
Du skal købe en anden øverste gaffelbro. En del forgafler bliver solgt uden den, så det er jo fint. Louis sælger "SuperBike umbau kit" fra LSL, så vidt jeg husker. Ellers kan den slags (også) findes på eBay.
Held og lykke med ombygningen :-)
-
Hej alle!
Nu begynder sæsonen at nærme sig sin sluyning og vinterens byggerier skal til at planlægges. Jeg har længe gerne ville opgradere min forgaffel og har overvejet både USD og bare nye fjedre i den gamle gaffel. Nå men jeg synes jo det ser super ud med USD så derfor denne post! Jeg har fundet denne på ebay. Auktionen er sluttet men jeg har været i kontakt med sælger pr mail gennem en uges tid og han vil sælge mig gaffel med calibere for 400$ Efter hvad jeg har kunne finde frem til Bl.a via denne tråd burde det passe på min eller hvad?
This is from a 2004 Suzuki GSXR 1000, the bike only had 400 miles on it, and so this setup is in mint condition. It comes with everything you see: front suspension setup. Includes both forks, lower triple tree clamp, and upper clamp, and the axel. If you need closer pics let me know. It’s just got some dust on it.
-
Hej alle!
Nu begynder sæsonen at nærme sig sin sluyning og vinterens byggerier skal til at planlægges. Jeg har længe gerne ville opgradere min forgaffel og har overvejet både USD og bare nye fjedre i den gamle gaffel. Nå men jeg synes jo det ser super ud med USD så derfor denne post! Jeg har fundet denne på ebay. Auktionen er sluttet men jeg har været i kontakt med sælger pr mail gennem en uges tid og han vil sælge mig gaffel med calibere for 400$ Efter hvad jeg har kunne finde frem til Bl.a via denne tråd burde det passe på min eller hvad?
Samme gaffel jeg satte på min SV650 '04, så ja, den passer :)
-
ER DER NOGET JEG HAR OVER SET???
Bortset fra en forskærm som nævnt tidligere, så er der vist ikke noget.
Såfremt det ellers er de originale K6 bremsekalibre, dvs. de sorte.
For de er lavet til 310 mm bremseskiver, som det netop er på SV1000'eren.
Havde du haft nogle K4-K5 bremsekalibre, de guldfarvede, så skulle du have nogle afstandsstykker og evt. længere bolte.
Rune du skriver noget med at jeg skal bruge et par afstandsstykker? er det noget du har nogle mål på?
-
Tjaa, cirka-mål.
de skal være 5 mm tykke og kaliberboltene mener jeg er 10 mm.
Så hvis det ikke er lige til at finde, så kan 2-3 spændeskiver til en 10 mm bolt sikkert bruges :)
(det har jeg da selv overvejet tidligere)
-
okay! tak for svaret! -altså ikke noget jeg nødvendigvis skal ud og have lavet på et værksted! Nå men jeg har tænkt mig at beholde mine risere og min fatbar, så ikke noget med clipon her! I den forbindelse har jeg tænkt på om jeg kan modificere den originale øverste bro så jeg kan montere mit styr, eller om jeg skal ud og købe en ny bro?
Tænkte på at få sendt den ud i byen og få lavet de to huller til riserne. Jeg er klar over at de skal laves helt nøjagtigt, og ikke noget jeg selv skal forsøge med en bore maskine, men tænkte det var noget et maskin værksted skulle kunne klare!? any inputs?
-
okay! tak for svaret! -altså ikke noget jeg nødvendigvis skal ud og have lavet på et værksted! Nå men jeg har tænkt mig at beholde mine risere og min fatbar, så ikke noget med clipon her! I den forbindelse har jeg tænkt på om jeg kan modificere den originale øverste bro så jeg kan montere mit styr, eller om jeg skal ud og købe en ny bro?
Tænkte på at få sendt den ud i byen og få lavet de to huller til riserne. Jeg er klar over at de skal laves helt nøjagtigt, og ikke noget jeg selv skal forsøge med en bore maskine, men tænkte det var noget et maskin værksted skulle kunne klare!? any inputs?
Har set nogle billeder på et tidspunkt af en der gjorde det selv.
Det behøver ikke være så nøjagtigt, det er mest op til dig selv.
-
Ja KLART!!! 8) -Men ser jo helst at den kører ligeud når jeg ber den om det!! :lmao: :lmao:
-
Skydelære og kørner til opmærkning + lidt fornuft - så er den ged barberet.
-
Mit USD projekt er forresten også ved at løbe af stablen.
Forgaflen er fra en GSXR750 fra 1998 og er handlet i USA for 223 dollars + 724 kroner i told / moms / fragt = ca 1800 kroner ialt.
Forskærmen er en org som er slanket lidt i siderne - købt på ebay for 19 euro + 12 i fragt.
Forhjulet er halvdelen af et sæt købt af Luske for 4200 (mener jeg det var) med skiver osv. Bagfælgen og min originale SV forfælg er til salg hvis nogen mangler. :mrgreen:
Topbroen er en Spiegler / ABM, fundet på ebay for 1 euro inklusive fragt. Så kan tyskere lære ikke at lave fejl når de opretter en salgsannonce. :mrgreen:
(http://images.motorcykelgalleri.dk/uploads_alb_large_wm/141484_l.jpg)
(http://images.motorcykelgalleri.dk/uploads_alb_large_wm/141485_l.jpg)
(http://images.motorcykelgalleri.dk/uploads_alb_large_wm/141486_l.jpg)
(http://images.motorcykelgalleri.dk/uploads_alb_large_wm/141487_l.jpg)
(http://images.motorcykelgalleri.dk/uploads_alb_large_wm/141488_l.jpg)
Jeg flytter med al sandsynlighed tændingslåsen ned på siden af cyklen og laver noget fiksfaks med styrlåsen, for der er ingen anden vej end at lave en topbro selv hvis det skal sidde som org på SV'eren. Låsen skal sidde lidt forskudt for midten - ellers kan instrumentet ikke være der og ellers virker styrlåsen ikke.
Jeg har set flere eksempler på nøgne SV'ere hvor folk sætter instrumentet forskudt, og det er ¤&$£"#!"&@ klamp... :brok:
-
Topbroen er en Spiegler / ABM, fundet på ebay for 1 euro inklusive fragt. Så kan tyskere lære ikke at lave fejl når de opretter en salgsannonce.
Passer USD forgaflen i den nederste bro uden du skulle modificere?
-
Den nederste bro fulgte med til gaflen - så det er GSXR broen.
Kronrørslejerne er de samme til begge cykler, så det er plug'n play.
-
Boing!!
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageName=STRK:MEWAX:IT&item=220276373816