SVRider.dk Forum
Forumliv => Lidt af hvert => Emne startet af: Jannik efter Januar 31, 2007, 03:22:07 pm
-
Er det en god idé??? Og kan man det overhovedet? :huh:
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2419&ShowType=&CommentPAGE=1&editcomments=#comments
-
Er det en god idé??? Og kan man det overhovedet? :huh:
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2419&ShowType=&CommentPAGE=1&editcomments=#comments
Alt kan lade sig gøre :-)
Cool at der er en der har taget skridtet.. (hvis han altså har gjort det..)
-
Mon ikke at man kan?
Håber ikke at han bliver stoppet af polisen/indkaldt til syn/kører en børnehave ned..
Forsikringen vil højst sandsynligt ikke dække da der er tale om et identitetsskifte og manden ikke betaler ny afgift osv..
Har han tænkt sig at opgradere bremser und alles eller?
-
De billeder hvor mc'en står på græsset er det faktisk en 1000'er motor :!:
Jeg kan godt se det sjove i at prøve og udtænke diverse løsninger til at få den til at passe i.
Men det kan da umuligt betale sig økonomisk, når man ser på hvad den SV1000 koster i forhold til en SV650.
og tænk på værditabet ved gensalg, hvem gider købe en SV650 der (formentlig) er ændret i stellet.
og så er der det med forsikringen og bremser/affjedring/mv. som Jesper nævner.
-
De billeder hvor mc'en står på græsset er det faktisk en 1000'er motor :!:
Jeg kan godt se det sjove i at prøve og udtænke diverse løsninger til at få den til at passe i.
Men det kan da umuligt betale sig økonomisk, når man ser på hvad den SV1000 koster i forhold til en SV650.
og tænk på værditabet ved gensalg, hvem gider købe en SV650 der (formentlig) er ændret i stellet.
og så er der det med forsikringen og bremser/affjedring/mv. som Jesper nævner.
Jeg forstår ikke helt det med at skulle skifte bremser?? Jeg synes da ikke SV1000 rykker specielt meget mere end en SV650 :whatever:
-
vægten Theis vægten
-
Aaaaahh, det havde jeg ikke lige tænkt på... Hvad er vægtforskellen på de to motorer (ca)??
-
Tja der er 20 kg forskel totalt hvor de ca 5 kg er udstødning, så resten sådan ca må være motoren...
Nu løber SV1000 jo sådan ca 40km/t hurtigere på toppen, så der er jo også lidt at skulle bremse ned der hvis man har de lyster. :whatever:
-
Tja der er 20 kg forskel totalt hvor de ca 5 kg er udstødning, så resten sådan ca må være motoren...
Sammen med forgaffel, bagsvinger og baghjul :wink:
-
Tja der er 20 kg forskel totalt hvor de ca 5 kg er udstødning, så resten sådan ca må være motoren...
Sammen med forgaffel, bagsvinger og baghjul :wink:
Stel
-
Nåe ja... :oops:
-
Det lyder da som en kanon ide :mrgreen:
Min Gixxer er en 750 86', den har fået en 1100 motor der er boret op til 1216 og portet osv.
Det giver en ret interesant effekt i sådanne en let cykel. :whatever:
Nu ved jeg ikke hvor let det er at se på en SV650 om det er en 1000 motor, men det er næsten umuligt på en Gixxer :angel:
-
Tja der er 20 kg forskel totalt hvor de ca 5 kg er udstødning, så resten sådan ca må være motoren...
Sammen med forgaffel, bagsvinger og baghjul :wink:
Stel
Stellet skulle vist være det samme, bare med anden placering af motorophæng
-
For alt for mange år siden kørte jeg i en klub hvor der var "mange" der kørte bokserBMW.
Det sjove der er at alle motorer passer i alle stel!
Så vi havde forbavsende mange superhurtige 600 cc maskiner.
Det var let og samtidig noget der ku holde, men man skulle lige huske også at opgradere forgaflen især hvis det var en tromlebremse en!
Generelt tror jeg man skal være lidt varsom med at "tune" alt for meget! det er ikke sikkert man har så mange reservekøreegenskaber at give af!
8)
-
Generelt tror jeg man skal være lidt varsom med at "tune" alt for meget! det er ikke sikkert man har så mange reservekøreegenskaber at give af!
8)
Den bedste måde at tune en 650'er er nok at købe en 1000'er istedet 8) og så ellers gå igang med at skrælle vægt af...
-
Generelt tror jeg man skal være lidt varsom med at "tune" alt for meget! det er ikke sikkert man har så mange reservekøreegenskaber at give af!
8)
Den bedste måde at tune en 650'er er nok at købe en 1000'er istedet 8) og så ellers gå igang med at skrælle vægt af...
Enig..;) Der er ikke så mange kronene i mellom en 650 og en 1000
-
Enig..;) Der er ikke så mange kronene i mellom en 650 og en 1000
Nemlig, og med tanke alle de 1000 ænder der er blevet solgt i DK til stort set samme pris som 650S :undecided:
Man skal så bare ud og købe lidt kåbe, clipon'er, flytte fodhvilere og så'en. Men så spiller det sku :D