SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Modifikationer => Emne startet af: capstardk efter Februar 01, 2007, 08:11:17 pm
-
Hej
Har gennemlæst diverse indlæg herinde ang. gearing og har fundet ud af at jeg godt kunne tænke mig lidt vildere træk på bekostning af topfarten.
Hvor mange tænder skal den geares ned/op med for at få et vildere optræk dog uden at midste det vilde på toppen.
Har endnu ikke prøvet at nå omdrejningsbegrænseret ved topfart.
Hvilket kæde kit anbefales og hvor kan det handles osv.. :D
Mvh
Casper
-
Hej
Har gennemlæst diverse indlæg herinde ang. gearing og har fundet ud af at jeg godt kunne tænke mig lidt vildere træk på bekostning af topfarten.
Hvor mange tænder skal den geares ned/op med for at få et vildere optræk dog uden at midste det vilde på toppen.
Har endnu ikke prøvet at nå omdrejningsbegrænseret ved topfart.
Hvilket kæde kit anbefales og hvor kan det handles osv.. :D
Mvh
Casper
Hey jeg ville mene at 3 tænder mere bag på ELLER 1 tand mindre foran skulle kunne gører det..... :mrgreen:
Jeg havde 1 mindre foran på min sv650s k2 og det var mega fedt, og regner med at smide 2 måske 3 tænder mere BAG på min sv1000 n :twisted:
-
Hej
Har gennemlæst diverse indlæg herinde ang. gearing og har fundet ud af at jeg godt kunne tænke mig lidt vildere træk på bekostning af topfarten.
Hvor mange tænder skal den geares ned/op med for at få et vildere optræk dog uden at midste det vilde på toppen.
Har endnu ikke prøvet at nå omdrejningsbegrænseret ved topfart.
Hvilket kæde kit anbefales og hvor kan det handles osv.. Very Happy
Mvh
Casper
Hej Casper. Jeg havde en sv 650 s k3. Den fik 1 tand mindre foran. og det gav 7 km/t mere på toppen. Den kan også ramme omdrejningsbegrænseren i 6 gear med den gearing.
-
Hej
Har gennemlæst diverse indlæg herinde ang. gearing og har fundet ud af at jeg godt kunne tænke mig lidt vildere træk på bekostning af topfarten.
Hvor mange tænder skal den geares ned/op med for at få et vildere optræk dog uden at midste det vilde på toppen.
Har endnu ikke prøvet at nå omdrejningsbegrænseret ved topfart.
Hvilket kæde kit anbefales og hvor kan det handles osv.. Very Happy
Mvh
Casper
Hej Casper. Jeg havde en sv 650 s k3. Den fik 1 tand mindre foran. og det gav 7 km/t mere på toppen. Den kan også ramme omdrejningsbegrænseren i 6 gear med den gearing.
OK, hvor købte du dit tandhjul??
Den lokale eller??
-
Hej Casper. Jeg havde en sv 650 s k3. Den fik 1 tand mindre foran. og det gav 7 km/t mere på toppen. Den kan også ramme omdrejningsbegrænseren i 6 gear med den gearing.
7 kmt mere ? (burde det ikke være 7 Kmt mindre ? ) du gearer den jo lettere.. det giver lavere topfart.
(med mindre altså at SV650 er lavet således at den ikke kan køres ud til begrænseren i 6.gear med standard gearing på.. så kan den lavere gearing måske give mere på toppen - Lidt ala, nogle biler rent faktisk har højere topfart i 4.gear end i 5.gear )
-
Går egentligt og overvejer et 7 overgear ha ha, nej men når man kører hurtigt og langt tror jeg faktisk godt den ku trække en tungere gearing og altså køre noget længere på literen, hvilket måske ikke var så dumt, den lille fjuttede tank taget i betragtning!
8)
-
Hej Casper. Jeg havde en sv 650 s k3. Den fik 1 tand mindre foran. og det gav 7 km/t mere på toppen. Den kan også ramme omdrejningsbegrænseren i 6 gear med den gearing.
7 kmt mere ? (burde det ikke være 7 Kmt mindre ? ) du gearer den jo lettere.. det giver lavere topfart.
(med mindre altså at SV650 er lavet således at den ikke kan køres ud til begrænseren i 6.gear med standard gearing på.. så kan den lavere gearing måske give mere på toppen - Lidt ala, nogle biler rent faktisk har højere topfart i 4.gear end i 5.gear )
Larsens sv650sk3 gik ikke i begrænseren før han fik en tand mindre på, men min sv650sk2 gjorde det både før og efter :twisted: i burde tabe jer :lmao: :mrgreen:
-
Hej Casper. Jeg havde en sv 650 s k3. Den fik 1 tand mindre foran. og det gav 7 km/t mere på toppen. Den kan også ramme omdrejningsbegrænseren i 6 gear med den gearing.
7 kmt mere ? (burde det ikke være 7 Kmt mindre ? ) du gearer den jo lettere.. det giver lavere topfart.
(med mindre altså at SV650 er lavet således at den ikke kan køres ud til begrænseren i 6.gear med standard gearing på.. så kan den lavere gearing måske give mere på toppen - Lidt ala, nogle biler rent faktisk har højere topfart i 4.gear end i 5.gear )
Larsens sv650sk3 gik ikke i begrænseren før han fik en tand mindre på, men min sv650sk2 gjorde det både før og efter :twisted: i burde tabe jer :lmao: :mrgreen:
haha.... aha, så man gearer om fordi man er tung i røven.. :lmao:
-
Hej Casper. Jeg havde en sv 650 s k3. Den fik 1 tand mindre foran. og det gav 7 km/t mere på toppen. Den kan også ramme omdrejningsbegrænseren i 6 gear med den gearing.
7 kmt mere ? (burde det ikke være 7 Kmt mindre ? ) du gearer den jo lettere.. det giver lavere topfart.
(med mindre altså at SV650 er lavet således at den ikke kan køres ud til begrænseren i 6.gear med standard gearing på.. så kan den lavere gearing måske give mere på toppen - Lidt ala, nogle biler rent faktisk har højere topfart i 4.gear end i 5.gear )
Larsens sv650sk3 gik ikke i begrænseren før han fik en tand mindre på, men min sv650sk2 gjorde det både før og efter :twisted: i burde tabe jer :lmao: :mrgreen:
haha.... aha, så man gearer om fordi man er tung i røven.. :lmao:
He-he, jeg kører også min helt ud uden problemer :lol: (man skal bare ikke ha rygsæk på :brok:)
Det er også let for os at side og spille langhåret :shock: hva er vores snit-vægt, 60 kg :?: :lol: :lol:
-
He-he, jeg kører også min helt ud uden problemer :lol: (man skal bare ikke ha rygsæk på :brok:)
Det er også let for os at side og spille langhåret :shock: hva er vores snit-vægt, 60 kg :?: :lol: :lol:
Ja lad os sige det.. vent, jeg må lige printe det ud til evigt minde.. tænk at nogen opfatter mig som en nogenlunde 60 kg. uha, det er længe siden :D
-
He-he, jeg kører også min helt ud uden problemer :lol: (man skal bare ikke ha rygsæk på :brok:)
Det er også let for os at side og spille langhåret :shock: hva er vores snit-vægt, 60 kg :?: :lol: :lol:
Ja lad os sige det.. vent, jeg må lige printe det ud til evigt minde.. tænk at nogen opfatter mig som en nogenlunde 60 kg. uha, det er længe siden :D
OK, venter stadig på hvad/hvilket/hvor jeg skal handle, men så lad os da samtidig lave en lille undersøgelse om hvores vægt :shock:
-
OK, venter stadig på hvad/hvilket/hvor jeg skal handle, men så lad os da samtidig lave en lille undersøgelse om hvores vægt :shock:
Sorry........... Men hvad med at købe et kædekit til en N'er, det kører/kørte Alex med og den kom da fint ud af hullet :D
Det billigste er vel Louis.de :undecided:
-
OK, venter stadig på hvad/hvilket/hvor jeg skal handle, men så lad os da samtidig lave en lille undersøgelse om hvores vægt :shock:
Sorry........... Men hvad med at købe et kædekit til en N'er, det kører/kørte Alex med og den kom da fint ud af hullet :D
Det billigste er vel Louis.de :undecided:
THX, så vil jeg lige studere deres side lidt..
/Casper 105----10 gone 20 to go :lol: :wink: 8)
-
Jeg har et N-kit på min S'er. Ville gerne have endnu en tand eller to bag på. Hvor hitter jeg kædehjul det kan det? (årg 2000)
-
Øhh, glemte lige. Min sv`er er ikke hjemme(vinter hi)
Hvor mange tænder er der foran og bag ved på min 650 s årg. 01??
/Casper
-
15 for og 44 bag mener jeg. Men husk at en n har 15/45 og det er ikke god skik at have en transmission hvor tand-antallet kan "gå op i hin anden" her 45/15=3 Det kan i visse tilfælde øge slidtage voldsomt.
-
det er ikke god skik at have en transmission hvor tand-antallet kan "gå op i hin anden" her 45/15=3 Det kan i visse tilfælde øge slidtage voldsomt.
Jeg har hørt den før, og har stadig svært ved at se hvordan det skulle kunne øge slitagen? Derimod kan der være noget om at antallet af tænder ikke bør kunne gå op i antallet af led på kæden, da de samme led så altid rammer samme tand. Hvis man forestiller sig at der er et dumt led der skulle slide mere på tandhjulet end andre led, vil det gå meget hårdt ud over en bestemt tand, i stedet for slitagen blev fordelt over hele tandhjulet. Ideelt set burde antallet af tænder på et tandhjul være et primtal som ikke går op i antallet af led ;)
-
Som Olfert så rigtigt siger, så kører jeg med N-Kit.. og synes det passer fint til den cykel.
Jeg kan ringe 6.gear ud, og her løber den 218 km/t på uret..
Men for at være ærlig, så kan det være fuldstændig lige meget med hastigheder over 180-190 km/t på en SV6½, for den mangler sgu lidt trækkræft..
Er ved at anskaffe mig fortandhjul med en tand mindre, for at prøve det.. (Wheelie, Wheelie !! )
-
Men for at være ærlig, så kan det være fuldstændig lige meget med hastigheder over 180-190 km/t på en SV6½, for den mangler sgu lidt trækkræft..
Rigtigt, Men når man som jeg også skal bruge den som transportmiddel og ikke kun sjov, er det meget lækkert at man kan cruise ud ad motorvejen med 120-140 km/t uden alt for mange omdr.
-
OK, venter stadig på hvad/hvilket/hvor jeg skal handle
Jeg handlede hos Holtug Mc.
-
har sludret med mr.dyno om at gearer min sv med en tand mindre foran,,,, ( han har det selv )) han fortalte at spedometeret sidder på udgangsakslen... så derfor viser spedo mere forkert end det plejer,,,,, tandhjulet skulle kunne tages fra en gxr..
er der nogen der har erfaring med dette på en sv1000....
-
Jeg kører SV 650S 05 med en tand mindre foran og en mere i bag. Det kan mærkes men gearene løber hurtigt ud. Mellem Accelration er blevet rigtig god. Valgte det sådan da kædens længede så kan være den samme som originalt. 8)
-
OK, venter stadig på hvad/hvilket/hvor jeg skal handle, men så lad os da samtidig lave en lille undersøgelse om hvores vægt :shock:
[/quote]
Jeg går selv i samme tanker, og jeg regner med at bestille herfra
http://www.jhsracing.co.uk/chains.htm
//Kim
-
Betsildte bare ved den lokale Kolding Mini Motor. Bagtandhjulet havde de hjemme (det samme som på en GSX-R 400) en eller anden årgang (kan ikke huske det :huh:) og fortandhjulet skaffede de hjem.
-
på Louis er N og S 1000 de samme tandjul - bare kædelængden der er anderledes...
-
mr dyno har en tand mindre på sin sv 1000 han gav det :thumbsup: med mine 115 kg så er det nok også en god ide,,,,
fin mc han havde fået lavet,, æsær det med hul i tanken
-
hvad gir bedst
en mindre foran eller 3 mer bag? eller begge?
-
hvad gir bedst
en mindre foran eller 3 mer bag? eller begge?
Det giver ca det samme da forholdet mellem for og bag er ca. 1-3. Bedst optræk vil være 1 ned for og 3 op bag eller det samme som 6 op bag, men bliver nok for ekstremt.
SørenG
-
hvad gir bedst
en mindre foran eller 3 mer bag? eller begge?
Det giver ca det samme da forholdet mellem for og bag er ca. 1-3. Bedst optræk vil være 1 ned for og 3 op bag eller det samme som 6 op bag, men bliver nok for ekstremt.
SørenG
så en start vil være at gå 1 ned foran - og se om der skal fler bag på senere ;)
hvor kan jeg købe et fornuftigt for tandhjul? og skal jeg fjrene nogle led af kæden når jeg skifter?
-
hvad gir bedst
en mindre foran eller 3 mer bag? eller begge?
Det giver ca det samme da forholdet mellem for og bag er ca. 1-3. Bedst optræk vil være 1 ned for og 3 op bag eller det samme som 6 op bag, men bliver nok for ekstremt.
SørenG
hvor kan jeg købe et fornuftigt for tandhjul? og skal jeg fjrene nogle led af kæden når jeg skifter?
det ved du da godt :blink: det klasker vi da bare på når vi skifter dine fjedre :D
-
hvad gir bedst
en mindre foran eller 3 mer bag? eller begge?
Det giver ca det samme da forholdet mellem for og bag er ca. 1-3. Bedst optræk vil være 1 ned for og 3 op bag eller det samme som 6 op bag, men bliver nok for ekstremt.
SørenG
hvor kan jeg købe et fornuftigt for tandhjul? og skal jeg fjrene nogle led af kæden når jeg skifter?
det ved du da godt :blink: det klasker vi da bare på når vi skifter dine fjedre :D
hehe - tjo men en total pris ville være meget rar - mere om jeg skal købe pasta eller oksesteg den næste par måneder ;)
ja man må støtte det lokaleværksted - at det så er alex er et plus :)
kan tage det over en pm
-
Øhh, glemte lige. Min sv`er er ikke hjemme(vinter hi)
Hvor mange tænder er der foran og bag ved på min 650 s årg. 01??
/Casper
15 og 44 og kæden har 108 led.