SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Modifikationer => Emne startet af: jeppe efter Februar 03, 2007, 12:58:01 pm
-
det har sikkert været oppe flere gange men i ved det sikkert her inde. kan jeg sætte en öhlins bagdæmper der passer til en k3/k4 gsx1000r på min sv1000 og hvad skal der evt ændres på den
mvh
jeppe
-
Jeg tror ikke at der er så mange der har sat GIXXER bagdæmper på deres SV1000..
Mange gør det på deres SV650'er..
-
Jep det kan du godt men du skal muligvis modificere lidt, da jeg mener at "gasbeholderen"(den runde fætter) sidder anderledes
-
Moolex har ret, det kan du sagtens.
Husk blot på at selve fjederen vil være lige lovlig blød til en SV der vejer 20kg. mere end en GSX-R1000. Det problem kan du løse med en Hyperpro fjeder der passer til din og cyklens vægt.
Se det ville være en Top-Dollar løsning 8)
-
Moolex har ret, det kan du sagtens.
Husk blot på at selve fjederen vil være lige lovlig blød til en SV der vejer 20kg. mere end en GSX-R1000. Det problem kan du løse med en Hyperpro fjeder der passer til din og cyklens vægt.
Se det ville være en Top-Dollar løsning 8)
Eller du kan give den noget mere fjeder forspænding.
-
okay det lyder godt jeg mener den dæmper jeg har på hånden er med løs beholder så det burde være lige til at gå til ,så må jeg hellere få det bestildt og tak for de hurtige svar
mvh
jeppe
-
Læs lige dette link
http://www.suzukisv1000.com/
Under deres FAQ ligger denne artikel fra et besøg hos Hyperpro.
Så om det er umagen værd er optil dig.
"The main problem with the SV1000 rear shock is that it has too much low speed damping and not enough high speed damping (and only adjustment for overall damping). This problem doesn’t really occur for the forks which have a pretty good damping characteristic according to Hyperpro. Not enough high speed damping means that you get lifted off the seat (and your balls hit the tank...:-) when you hit even a relatively small bump at speed. The suspension just isn’t capable of absorbing the bump. Also the SV rear shock has a pretty stiff spring which makes the problem even worse! A different shock spring improves handling and comfort of the SV1000 shock, but it doesn’t change anything in the damping characteristics of course. And this is where one of the problems is. The SV shock (and Suzuki shocks in general) have too little high speed damping and way too much low speed damping. This also goes for the GSX-R shocks which SV1000 owners often use as a replacement shock. The reason that SV riders consider this as an improvement is mainly because of the different (softer) spring that is mounted and it’s also possible that the GSX-R does have a slightly better overall damping characteristic. But the damping problem remains!"
-
Moolex har ret, det kan du sagtens.
Husk blot på at selve fjederen vil være lige lovlig blød til en SV der vejer 20kg. mere end en GSX-R1000. Det problem kan du løse med en Hyperpro fjeder der passer til din og cyklens vægt.
Se det ville være en Top-Dollar løsning 8)
:shock: Det er altså blasfemi at sætte en Hyperpro fjeder på en Öhlin dæmper :shock:
Jeg går ud fra du ikke så det var en Öhlin dæmper :club:
-
Moolex har ret, det kan du sagtens.
Husk blot på at selve fjederen vil være lige lovlig blød til en SV der vejer 20kg. mere end en GSX-R1000. Det problem kan du løse med en Hyperpro fjeder der passer til din og cyklens vægt.
Se det ville være en Top-Dollar løsning 8)
:shock: Det er altså blasfemi at sætte en Hyperpro fjeder på en Öhlin dæmper :shock:
Jeg går ud fra du ikke så det var en Öhlin dæmper :club:
Sikke noget fis at sige...
Jeg så godt det var en Øhlins dæmper, det er et udemærket produkt men det ændrer jo ikke på at fjederen er for blød til mandens SV1000.
Jeg nævnte Hyperpro fordi jeg har gode erfaringer med mærket (jeg har selv en racing-dæmper på), og jeg ved at de leverer en afstemt progressiv fjeder til en god pris. En del medlemmer her på forum har med fordel benyttet sig af den løsning.
Hvis du har en alternativ løsning, så lad os høre.
Det kan iøvrigt godt være at du opfatter affedring som religion, men du behøver ikke kalde mig blasfemisk fordi du ikke er enig med mig :|
-
Moolex har ret, det kan du sagtens.
Husk blot på at selve fjederen vil være lige lovlig blød til en SV der vejer 20kg. mere end en GSX-R1000. Det problem kan du løse med en Hyperpro fjeder der passer til din og cyklens vægt.
Se det ville være en Top-Dollar løsning 8)
:shock: Det er altså blasfemi at sætte en Hyperpro fjeder på en Öhlin dæmper :shock:
Jeg går ud fra du ikke så det var en Öhlin dæmper :club:
Sikke noget fis at sige...
Jeg så godt det var en Øhlins dæmper, det er et udemærket produkt men det ændrer jo ikke på at fjederen er for blød til mandens SV1000.
Jeg nævnte Hyperpro fordi jeg har gode erfaringer med mærket (jeg har selv en racing-dæmper på), og jeg ved at de leverer en afstemt progressiv fjeder til en god pris. En del medlemmer her på forum har med fordel benyttet sig af den løsning.
Hvis du har en alternativ løsning, så lad os høre.
Det kan iøvrigt godt være at du opfatter affedring som religion, men du behøver ikke kalde mig blasfemisk fordi du ikke er enig med mig :|
Godt ord igen :oops:
Jeg troede bare ikke du havde set det var en Öhlin dæmper, men troede det var en standard dæmper.
Der er absolut intet galt med Hyperpro, de er vel bare lidt "yngre" på markedet end Öhlin.
-
jeg regner men at bestille en anden linier fjeder til den hvis den der sidder på er for blød .men regner ikke med det bliver nødvendig da den skulle være meget hård i forvejen.
-
Kan se flere af jer skifter, både bagdæmper og forgaffel ud, både på 650 og 1 Kilo SVinet, ændrer det så meget køreegenskaberne, eller er det bare mig der er en dårlig chauffør ?
-
Kan se flere af jer skifter, både bagdæmper og forgaffel ud, både på 650 og 1 Kilo SVinet, ændrer det så meget køreegenskaberne, eller er det bare mig der er en dårlig chauffør ?
på 6½ kan jeg forstå det, da standard affjedringen ikke er super god :thumbsdown: :thumbsdown:, på kilosvinet kan man selvfølgelig forbedre, men det er vel først aktuelt når man har nået cyklens grænser, med mindre man satser på bling-bling effekten(som ikke er at undervurdere) :thumbsup: :mrgreen:
-
jeg tvivler nu lidt på man kan køre en SV1000 til grænse på Danske veje, men der findes jo også baner :lmao:
-
jeg har været på bane flere gange også da jeg vejede mange kilo. men selv efter jeg har tabt mig syntes jeg ikke affjedringen er noget at råbe hura for. den er for blød og svær at justere ordentligt.
jeg har købt en øhlins forgaffel til min og overvejer om jeg skal købe en bagdæmper magen til da jeg mener det er det eneste en sv1000 mangler for at måle sig med de meget dyrere v2`er
-
jeg har været på bane flere gange også da jeg vejede mange kilo. men selv efter jeg har tabt mig syntes jeg ikke affjedringen er noget at råbe hura for. den er for blød og svær at justere ordentligt.
jeg har købt en øhlins forgaffel til min og overvejer om jeg skal købe en bagdæmper magen til da jeg mener det er det eneste en sv1000 mangler for at måle sig med de meget dyrere v2`er
Næh hvor lækkert... Billeder?
-
VI VIL SE BILLEDER, VI VIL SE BILLEDER, VI VIL SE BILLEDER, :D
-
jeg skal nok lige smide nogen ind når jeg er ved at ha det samlet mangler lig at få min gaffelbor hjem den skulle være kommet i weekenden
-
så fik jeg mig taget sammen til af få lagt lidt billeder ind af projektet.
jeg skal dog ud og ha fundet lidt stumper for at få det lavet færdig.
-
Det ser satme sprødt ud 8)
-
Det ser sprødt ud... :respekt:
Hvad koster sådan en omgang :huh:
Havde det været på en "N" model så ville det have været mere besværligt med den øverste bro. Jeg er selv ved at skifte gaffel, godt nok til en GSXR 1000 K4 gaffel men det er nu næsten det samme man skal igennem :whatever:
Jeg har været nødt til at få fræst en forbro så mit spedometer og lygtearrangement kan sidde ordentligt.
Her kan i se min prototype i epoxyskum :afro:
-
det er da ved at løbe op. men tålmodighed/dovenskab har været med til at holde prisen nede.
jeg skal lige ha fundet nogle clipon´er der er 50 mm jeg syntes de orignale bliver for tynde hvis jeg fræser dem ud de er jo kun 46mm jeg ved ikke om et sæt fra en gsx1000r kan være der for kåben det fra sådan en jeg har taget broerne jeg ved ikke hvad de andre der har bygget s´er om til usd har gjort.
og så skal skal jeg lige ha fundet en forskærm til den den originale kan ikke være der længere.
-
Fedt projekt... :orkester:
Jeg har Gixxer 1000 clipons på min 750´USD-gaffel, og de kan sagtens være der. :blink:
Hvis du vil lidt højere op, (ca 1 cm) kan du vælge 750 clipons i stedet.
-
jamen så må jeg jo lige ha fundet et par clipon`er fra en Gixxer 1000 .tak for hjælpen
-
Jeg har da et sæt clipons fra en K4 Gixxer 1000 til at ligge...
:afro:
-
så mangler jeg kun en forskærm så nu hjælper det på det
-
Jeg har været nødt til at få fræst en forbro så mit spedometer og lygtearrangement kan sidde ordentligt.
Her kan i se min prototype i epoxyskum
Hvor pokker får man lavet sådan noget? Og hvad siger prisen?
-
Jeg fandt en på nettet som gjorde sådan noget .. :afro:
Prisen vil jeg ikke ud med men det er ikke så dyrt som jeg havde frygtet. Slet ikke endda... :innocent:
-
nå her er lige lidt flere billeder jeg er næsten ved at være færdig.det har været nemmere end beregnet men det tager lang tid hvis man ikke lige har det hele lige ved hånden.
kaliber holderen det er gået rimelig godt med ,det er et pom emne der er på billedet den skal lige tilpasses en lille smule så skal de rigtige laves
-
så er jeg næsten færdig jeg mangler lige et par småting men den er køreklar
-
Det ser sgu godt ud :respekt:
-
ja det må man da sige ..
er det den originale gaffelbro eller hvordan ?
Jeg venter på posten, han skulle komme med min bro i dag og så er jeg næsten klar....
Selvfølgelig kommer der billeder :afro:
-
det er gaffel broer fra en gsxr 1000 k2 gaflen er monteret i .
skal vi ikke blive enige om at det bliver godt vejr fra i dag for jeg gerne ud og tæske/teste svinet så jeg kan se om det er noget der dur
-
Det ser sprødt ud, det dér! :D
-
Lagde mærke til at denne cykel blev solgt for ikke så længe siden. Fik vi nogensinde at vide om projektet endte godt ? Den nye ejer har i alt fald fået en éner !
Hvem drømmer ikke om at sætte ôhlins på. Men det er åbenbart den bageste lidt for hårde fjeder kombineret med en for hård lav-farts dæmpning samt for blød højfartsdæmpning, side 1, som skaber problemet med balance iflg. Hyperpro. Hvordan man mon kunne løse det ?
Det er brand irriterende, når denne ubalance sætter ind ... når man nu f.eks lige får lyst til at passere sådan en gammel rsv1000 .... :grin:
mvh