SVRider.dk Forum
Forumliv => Lidt af hvert => Emne startet af: slowhand30 efter Marts 18, 2007, 10:41:08 am
-
Grunden til spørgsmålet er et emnu under mcg:
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=33149
Er der nogle der ved om problemet er fra en hvis årgang, og har folk evt gjort noget for at forebygge det ?
Mvh Søren
-
Jeg har aldrig oplevet det, og jeg har da prøvet 50 km i skybrud (her skulle være en drivvåd smiley)
Men der må da komme lidt vand til tændrøret, for det var smårustent da jeg skiftede sidst :(
-
Jeg har prøvet det nogle gange. Det er ret irriterende, når det sker.
Der er forskellige måder at afhjælpe problemet på. Nogle vælger at sætte en forskærmsforlænger på, så forhjulet ikke sprøjter vand op på den forreste cylinder. Nælz lavede en intermistisk løsning på en motorvejsrasteplads, bestående af en plasticpose og noget tape. Jeg har selv prøvet at dække tændrørshætten med gaffatape. Alex har lavet den fine løsning, med krympeflex over samlingen mellem tændrørshætte og tændrørskabel samt siliconefedt inde i selve tændrørshætten.
Der er altså mange løsninger på problemet. Det er blot et spørgsmål om at være kreativ. :)
-
Nogle vælger at sætte en forskærmsforlænger på, så forhjulet ikke sprøjter vand op på den forreste cylinder.
Der er altså mange løsninger på problemet. Det er blot et spørgsmål om at være kreativ. :)
Den løsning er der valgt på min 'nallert..! :)
Har ikke oplevet at den laver pjatrøv med mig endnu.
-
Det lader til at kunne ske på alle årgangene. Jeg har prøvet det på min K4 en enkelt gang, det er forholdsvis skræmmende at man pludselig mister så meget kraft.
Desuden begynder den at skyde en del, da en masse benzin bliver brændt af i udstødningen (som så samtidig får en pæn gylden kulør, så man også kan få lov til at gå i gang med autosolen bagefter).
Jeg giver den nu en gang silikonespray ved det forreste tændrør en gang i mellem, og har ikke oplevet det siden.
-
Jeg har ikke kørt ret meget i regnvejr, kørte dog en enkelt gang 50km i øsende regn på motorvej, men der skete intet, men jeg tænkte faktisk på det mens jeg kørte. :)
-
Åbenbart en meget normalt problem.
Men hold kæft hvor svagt at Suzuki så ikke har gjort noget ved det....Det er sgu da ynkeligt, og nærmer sig kina standard, at
et udbredt problem bare bliver "overset" år efter år....Det er fanme en ommer :thumbsdown:
Hvad gør i så når det sker....skal man til at skruetændrøret af i regnvejr, er tændrøret evt helt druknet så man slet ikke kan bruge det igen, eller hvad gør folk når det sker ?
-
er det ikke bare at holde stille et stykke tid til varmen fra cylinderen har tørret det.
jeg har en enkelt gang dog oplevet et tilsvarende problem, hvor jeg havde kørt det meste af en dag i pisøsende regnvejr, kører ind for at tanke og kan ikke starte igen, der var lys i lamperne og hele pivtøjet men startmotoren drejede ikke??? :huh:
Det viste sig at være de stik til føleren, som sidder ved koblingsgrebet, som var druknet, og når den ikke fik signal om at koblingen var trukket kunne den ikke starte.
Det blev løst med en ordentlig gang fedt i stikkene :D
-
Hvad gør i så når det sker....skal man til at skruetændrøret af i regnvejr, er tændrøret evt helt druknet så man slet ikke kan bruge det igen, eller hvad gør folk når det sker ?
Det er faktisk noget af en opgave, for man kan ikke komme til det forreste tændrør, uden mere eller mindre at fjerne køleren. Man skal i hvert fald skrue den af, så den kun hænger i slangerne. Og så skal man passe lidt på, at man ikke beskadiger køleribberne med tændrørsnøglen.
Det med at holde og vente på, at motorvarmen får vandet til at fordampe, har jeg prøvet et par gange, desværre uden resultat. Derimod har jeg prøvet at køre videre i håb om at komme problemet til livs, og det har rent faktisk virket. Jeg vil dog ikke anbefale det, for jeg tvivler kraftigt på, at motoren har skidegodt af det.
Den bedste løsning er at forebygge. Alex' løsning er nok det bedste bud.
-
"Alex løsning er nok bedst"....Hvem Alex ???
Og helt ærligt hvad fanden er det for en gang bullshit fra Suzuki´s side.
Hvis problemet har været der i så mange år, burde de fanme da har løst det...og ja...jeg er pissed for det er fanme amatør agtigt af en stor fabrikant som Suzuki....hold kæft de skulle skamme sig :puke:.
Men takker for svarene folkens, og hvis i har en god løsning som ikke omfatter en anden skærm vil jeg meget gerne høre dem !!!
-
"Alex løsning er nok bedst"....Hvem Alex ???
Jeg har prøvet det nogle gange. Det er ret irriterende, når det sker.
Der er forskellige måder at afhjælpe problemet på. Nogle vælger at sætte en forskærmsforlænger på, så forhjulet ikke sprøjter vand op på den forreste cylinder. Nælz lavede en intermistisk løsning på en motorvejsrasteplads, bestående af en plasticpose og noget tape. Jeg har selv prøvet at dække tændrørshætten med gaffatape. Alex har lavet den fine løsning, med krympeflex over samlingen mellem tændrørshætte og tændrørskabel samt siliconefedt inde i selve tændrørshætten.
Der er altså mange løsninger på problemet. Det er blot et spørgsmål om at være kreativ. :)
;)
Hygge
-
Har aldri opplevet dette og jeg har faktisk kjørt 1100km i øsende regnvær(over 2 dager)..
-
Takker for svaret Mads.
Ved man om problemet er i selve tændrøret, eller om det er forbindelsen mellem tændrørshætten og tændrøret, og hvad køber man evt en skrærm forlænger og hvad koster den ?
Mvh Søren
-
Takker for svaret Mads.
Ved man om problemet er i selve tændrøret, eller om det er forbindelsen mellem tændrørshætten og tændrøret, og hvad køber man evt en skrærm forlænger og hvad koster den ?
Mvh Søren
check SB-fiber design. http://www.sbfiberdesign.com/ . Koster 255,- (310,- for carbon look).
-
Jeg har aldrig oplevedet – og køre selv i regnvejr !!
"Alex løsning er nok bedst"....Hvem Alex ???
Og helt ærligt hvad fanden er det for en gang bullshit fra Suzuki´s side.
Hvis problemet har været der i så mange år, burde de fanme da har løst det...og ja...jeg er pissed for det er fanme amatør agtigt af en stor fabrikant som Suzuki....hold kæft de skulle skamme sig :puke:.
Men takker for svarene folkens, og hvis i har en god løsning som ikke omfatter en anden skærm vil jeg meget gerne høre dem !!!
Åbenbart en meget normalt problem.
Men hold kæft hvor svagt at Suzuki så ikke har gjort noget ved det....Det er sgu da ynkeligt, og nærmer sig kina standard, at
et udbredt problem bare bliver "overset" år efter år....Det er fanme en ommer :thumbsdown:
Hvad gør i så når det sker....skal man til at skruetændrøret af i regnvejr, er tændrøret evt helt druknet så man slet ikke kan bruge det igen, eller hvad gør folk når det sker ?
Nu er SV ikke Suzuki´s topprodukt, og den løsning ud efterlyser tror jeg de har på deres offroader, jetski og dyrere maskinere 8)
Jeg ville foretrække at farbrikken satte bedre affjering, bremser, lys, røv på fra fødslen – men tror at kvalitet og pris hænger sammen. At maskinen har denne defekt, kan ikke få mig til at råde højt 8)
-
Og helt ærligt hvad fanden er det for en gang bullshit fra Suzuki´s side.
Hvis problemet har været der i så mange år, burde de fanme da har løst det...og ja...jeg er pissed for det er fanme amatør agtigt af en stor fabrikant som Suzuki....hold kæft de skulle skamme sig :puke:.
Nja de har trods alt forsøgt... K3 og frem har et stykke gummi der skulle skærme tændrøret, det virker så bare ikke lige 100% ;)
-
Bongers der har jeg lige modsat holdning af dig, og ja det er jo ikke Suzuki´s dyreste maskine og derfor må man evt også acceptere af det ikke er det
dyreste affjedring, bremser osv der er monteret. Man må jo også formode at en GSX-R 1000 har brug for bedre affjerding og bremser. Men da jeg købte maskinen havde jeg sgu da ikke regnet med at det skulle blive et problem at køre i regnvejr.
Eftersom det er en relativ billig maskine, regner jeg ikke med at alle delene er "top of the line", men regner da stadig med at købe en pålidelig maskine.
-
Jeg har aldrig oplevet det og da jeg pendler +220km på min cykel hver dag har jeg kørt i oseaner af regnvejr.
-
Nu ved jeg ikke, om du skal bruge din SV'er til transport til/fra arbejde, hver dag uanset vejret?
Men for de fleste er en motorcykel jo en hobby, og for nogen deres største lidenskab. Så tager man jo ikke sin motorcykel ud i regnvejr, med mindre det er yderst nødvendig...
Så at der måske kan opstå en fejl/en defekt under kørsel ved kraftig regnvejr, er noget jeg personligt godt kan leve med...
For dem som skal bruge den uanset vejr, så kunne man evt. forlænge forskræmen, og så er det problem vel løst?
-
Razz, det er egentligt fuldstændigt underordnet om jeg vil bruge den til daglig transport (som jeg ikke gør) eller kun køre i weekenden. Men hvis jeg f.eks. skal til skagentræf, så gider jeg sgu ikke stå i Løkken med en maskine der kun kører på 1 cylender, pga en gammel produktionsfejl, som Suzuki har undladt at rette år efter år.
Jeg citere dig lige :
"Så at der måske kan opstå en fejl/en defekt under kørsel ved kraftig regnvejr, er noget jeg personligt godt kan leve med..."
Helt ærligt, prøv lige at læse, det du selv skriver, højt. Du acceptere altså at din mc ikke er beregnet til at køre i regnvejr.....sjovt nok den information stod ikke i deres katalog, ligeledes fik jeg det heller ikke af vide af forhandleren. Og nej det er ikke alle der oplever det, men er sgu træls at stå 200 km hjemme fra, i regnvejr, med en mc der ikke kører.
Hele pointen er at fejlen har været der år efter år, og det lyder til at folk bare har accepteret, at man kan risikere at den ene cyl sætter ud i regnvejr, det synes jeg bare ikke er acceptabel. Jeg gider sgu ikke og skal tænke over hver gang jeg skal ud og køre om der evt kunne komme regn for så er det ikke sikkert jeg kan køre hjem. Hvis jeg f.eks. skal en tur til skagentræf, som jeg plejer, skal jeg altså bare håbe på der ikke kommer regn på vejen der op eller hjem, helt ærligt da må sgu da være en joke :undecided:
Razz tak for det indlæg, er dog uenig med dig... :lol:
P.S. Jeg lyder negativ, og det er jeg også på Suzuki, men folk må endelig ikke tro at jeg ikke er glade for deres indlæg/holdning, for det er jeg, uanset om den er stik modsat min egen (jeg kan tage det :wink:). Jeg synes dog bare dette er en skandale for Suzuki. Personligt har jeg aldrig hørt om et så alvorligt (som jeg synes det er da man jo åbenbart har en ustabil mc hvis det regner) problem bliver "overset" år efter år, trods man kender til det.
-
Takker for svaret Mads.
Ved man om problemet er i selve tændrøret, eller om det er forbindelsen mellem tændrørshætten og tændrøret, og hvad køber man evt en skrærm forlænger og hvad koster den ?
Mvh Søren
Selve tændrørsbrønden i SVinets ventildæksel er temmelig dybt, så der kan let komme til at stå noget vand dernede, som bliver sprøjtet op fra forhjulet. Et stykke oppe på tændrørshætten er der dog en gummikrave, som lukker brønden af. Problemet er så bare, at der i denne gummikrave er en ring af små huller, som sikkert er lavet for at eventuel kondens nede ved tændrøret skal kunne slippe ud (ja, det lyder latterligt, men anden forklaring kan jeg ikke finde). Nu er der bare ikke Gore-tex® i den der gummikrave, så hullerne virker altså som åbninger begge veje... Og det er nok dér, problemet ligger.
-
Gør som mig. Jeg gider ikke køre i regnvejr, jeg bliver våd og min cykel bliver våd, det er der ingen af os der kan lide, så enkelt er det. :mrgreen: :hand:
-
Jeg har også oplevet det på vej hjem fra MC ferie med exkæresten bag på. Vi havde lige krydset broen fra Jylland til Fyn, så gik SVinet sgu i stå og vi kom ikke længere. Heldigvis har vejhjælpsabonnement på den, så blev hente og kørt hjem. Ikke den fedeste oplevelse, men vi kom hjem. Et Stemningsbillede (http://www.kennethbill.dk/coppermine/albums/MC/MC%20ferie%202005/normal_P8040097.JPG) :x
EDIT: Mindre detalje... Fik efterfølgende montert forskærmsfolænger og der har ikke været problemer siden.
-
Det jeg ville frem til er som Martin H kort og godt skriver!...
Men hvis man vil sikre sig, så forlæng den forskærm, eller hvad alle de andre nu er kommet med af løsninger.
Det kan godt være at det er for dårligt at Suzuki ikke har forbedret fejlen. Men da jeg aldrig kommer til at køre i regnvejr, så kan jeg godt accepter "fejlen" som jeg skrev tidligere...
-
Vi havde lige krydset broen fra Jylland til Fyn, så gik SVinet sgu i stå og vi kom ikke længere.
ARGH!! Det må være det FALSKE sted :brok: :brok: :brok:
Min pluttede også ud lige efter broen. Fik hostet den ind på Lillebælt resteplads, men 6km i slipvinden på en bus med 90km/t er bare røvsygt :brok: :thumbsdown:
Jeg undlod at tage et stemningsbillede da stemningen mildest talt var noget anstrengt. Jeg HADER regnvejr, og det var jo f* hverken til det ene eller det andet.
Anyways, fik skåret noget afdækningsplast fri af nogle byggematerialer, tømt en Pronto og brugt et par strips fra reservelommen i tanktasken og en times tid senere var jeg kørende igen.
Mums, for en connaisseur løsning :lmao:
(http://www.svrider.dk/gallery/albums/userpics/10031/IMG_5316_fn.jpg)
(http://www.svrider.dk/gallery/albums/userpics/10031/IMG_5317_fn.jpg)
(http://www.svrider.dk/gallery/albums/userpics/10031/IMG_5318_fn.jpg)
(http://www.svrider.dk/gallery/albums/userpics/10031/IMG_5319_fn.jpg)
-
Anyways, fik skåret noget afdækningsplast fri af nogle byggematerialer
Lige der, hvor du har hængt din afdækningsplast, sidder der i dag en lille gummi-måtte fra fabrikken af.
Suzuki har altså løst problemet på samme måde som dig :respekt:
-
Ja Suzuki har monteret en gummimåtte, men så vidt jeg ved er den også monteret på K5 (ellers ret mig), så problemet er jo åbenbart ikke løst
-
Jep, som jeg skrev tidligere i http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=5479.msg58125#msg58125 så virker gummilappen desværre ikke efter hensigten.
-
Jeg har nu lige tilmeldt Tophjælp til min SVér, så jeg i det mindste kan blive hentet hvis problemet opstår, men det er fanme til grin at jeg nu skal betale 300 kr ekstra om året, for en fiasko fra Suzuki´s side :dead:
-
Har aldrig haft udsættere på de to svér jeg har haft, men døjede lidt med det på min gamle vtr uden at blive sur på honda :wink:
-
Jaja Kim godt ord igen :lol:
Ville nu stadig bliver negativ på Honda hvis du havde produceret samme fejl år efter år, trods de kendte til det....Så er jeg egentlig ligeglad hvad der står på tanken :club:
-
Jeg har nu lige tilmeldt Tophjælp til min SVér, så jeg i det mindste kan blive hentet hvis problemet opstår, men det er fanme til grin at jeg nu skal betale 300 kr ekstra om året, for en fiasko fra Suzuki´s side :dead:
Jeg har også tophjælp på min og gu hjælpemig om de ikke glemte os, da vi stod der på motorvejen og blomstrede, så vi stod der i 2 stive timer, men så fik jeg også mine penge retur for det års "kontigent"
-
Nu bliver jeg da helt nervøs for at køre i regnvejr, for på min SV1sk6 er der da ingen skærm der hvor Bill havde dækket af :tie:
Der er kun den lille skærm mellem fjederbenene (nederste billede) Det ved jeg så ikke om det er noget nyt de er begyndt at montere :huh:
Men jeg overvejer i hvert fald seriøst at montere den skærmforlænger, det kan sku bare ikke være meningen på en ny cykel. Jeg vil give Slowhand fuldstændigt ret :twisted:
-
Jeg har nu lige tilmeldt Tophjælp til min SVér, så jeg i det mindste kan blive hentet hvis problemet opstår, men det er fanme til grin at jeg nu skal betale 300 kr ekstra om året, for en fiasko fra Suzuki´s side :dead:
Så brug 255kr på en forskærmsforlænger og de sidste 45 på lidt silikone eller andet godt til at skærme ekstra af for tændrøret :thumbsup:
-
Et Stemningsbillede (http://www.kennethbill.dk/coppermine/albums/MC/MC%20ferie%202005/normal_P8040097.JPG) :x
EDIT: Mindre detalje... Fik efterfølgende montert forskærmsfolænger og der har ikke været problemer siden.
Billemanse! Var det nu også nødvendigt? Godt nok er der lidt skyer i baggrunden på billedet, men vejen ser tør ud. :? :?
Måske var det bare lidt fluetis som fik Den Blå til at gå ud..?? :whatever:
-
Et Stemningsbillede (http://www.kennethbill.dk/coppermine/albums/MC/MC%20ferie%202005/normal_P8040097.JPG) :x
EDIT: Mindre detalje... Fik efterfølgende montert forskærmsfolænger og der har ikke været problemer siden.
Billemanse! Var det nu også nødvendigt? Godt nok er der lidt skyer i baggrunden på billedet, men vejen ser tør ud. :? :?
Måske var det bare lidt fluetis som fik Den Blå til at gå ud..?? :whatever:
Det var det næppe Nillermanse :D
-
Til Kenneth P.
Min har også en gummiflap lige under vandkøleren (og over udstødningsrøret), gummiflappen er ca 5 cm x 5 cm.
Min er også en K6 så undre mig over det ikke er på din...Men min er selvfølgelig kun en 650......problemet burde dog være det samme :afro:
Burde være på dit første billede....altså mellem udstødningsrøret og vand/væskekøleren
-
Til info havde jeg samme problem i slemt regnvejr på min 650 K3. Selvom der var gummiflap gik den død på forreste cylinder og kunne kun lige holde hastigheden på 70 km/t med fuld gas.
Også jeg monterede en forskærms forlænger fra sb-fiberdesign og havde aldrig efterfølgende problemer med det.
Alverderns silicone ved tændrørshætten hjalp ikke rigtig - der samlede sig altid en pyt rundt om selve tændrøret. Næ - forskærmsforlænger, så er man fri for det pladder ;)
-
Til Kenneth P.
Min har også en gummiflap lige under vandkøleren (og over udstødningsrøret), gummiflappen er ca 5 cm x 5 cm.
Min er også en K6 så undre mig over det ikke er på din...Men min er selvfølgelig kun en 650......problemet burde dog være det samme :afro:
Burde være på dit første billede....altså mellem udstødningsrøret og vand/væskekøleren
Det lyder også til at det kun er 650'erne der har problemet. Er det rigtigt???
Måske er køleren på 1000'eren større og derfor er mellemrummet mellem cylinder og køler mindre så der ikke rigtigt kan komme vand den vej op?
På Bills billeder ser det godt nok ud til at de sidder lige så tæt. :undecided:
-
Jeg har heller ikke hørt om problemet på SV1000, men ved ikke om de er "fredet" :whatever: