SVRider.dk Forum
Forumliv => Lidt af hvert => Emne startet af: blz efter Marts 20, 2007, 05:53:23 pm
-
Hey alle
jeg har godt og vel kørekortet til mc i hånden og måske købt SV'eren midt eller sidst på sommeren ^^
jeg var til MC messen i tapperi hallerne dette år - og fik prøver at sidde på flere forskellige bikes
SV'eren var den bedste ^^ hvor andre virkede lidt for små til en på næsten 2 meter og hvis de ik var for små var de for store i prisen - hehe
jeg regner med at købe en ny sv1000 - men om det skal være Street eller Sport ved jeg ik endnu
tips fra min far og andre er at Street udgaven hvor styret er højre og forhjulet er synligt er bedst som begynder cykel
hvor Sport sidder styret tættere på tanken
men jeg synes jeg sad bedre på Sports udgaven, det ville også være rart med halv/hel kåbe når man ligger på motorvejen til KBH hele sommeren ^^
ville være rart at høre nogle "Pros and Cons" fra folk der kender bedst til SV
650 - tja - samme igen - Street eller Sport?
Tak på forhånd for jeres svar
-
Sport all the way... :respekt: :thumbsup: :orkester:
-
Sport all the way... :respekt :thumbsup :orkester
let nok at sige for en der ingen cykel har ; )
-
jeg ville vælge sport :thumbsup:
-
En kåbe er rigtig rar at have hvis du vil køre langt, derfor vil jeg helt klart vælge en S'er. Hvis kørestillingen bliver for sammenkrøbet kan du montere nogle clipon risers.
Er en 1000'er ikke lidt voldsom som begyndercykel? Jeg tror jeg ville råde dig til at købe en 650'er...
evt. min brugte :innocent:
-
En kåbe er rigtig rar at have hvis du vil køre langt, derfor vil jeg helt klart vælge en S'er. Hvis kørestillingen bliver for sammenkrøbet kan du montere nogle clipon risers.
Er en 1000'er ikke lidt voldsom som begyndercykel? Jeg tror jeg ville råde dig til at købe en 650'er...
evt. min brugte :innocent:
tja - sv1000 har bedre bundtræk og overskud- sådan jeg har forstået det - jeg har også tænkt mig at rejse på den senere - gemmen europa eller noget
når man køre alene er sv650 lige så hurtig i acceleration og top hastigheden er ligemeget eftersom det hedder 130max dk
og vægten af cyklen gør ingen forskel for mig
men det er ikke 100% fast om det bliver 1000 eller 650 kun at der skal stå SV foran ; )
jeg vil helst ha en ny - eftersom den skal bruges til transport til og fra arbejdet om sommeren - nyt og noget garanti er nok det bedste
-
Jeg er selv knap 2 meter. Valgte selv sportmodellen med kåbe og er nu skiftet til en gixxer med endnu sportsligere siddestilling.
Det passer mig umiddelbart bedst.
-
Nej for hulan - det skal være en 1000 N. Uhhhh mama - en led sort streetfighter :shocked:
-
Sport all the way... :respekt :thumbsup :orkester
let nok at sige for en der ingen cykel har ; )
har kørt lidt på en SV1000S :twisted: det noget der rykker... gør en 650s osse :thumbsup:
-
Sport all the way... :respekt :thumbsup :orkester
let nok at sige for en der ingen cykel har ; )
har kørt lidt på en SV1000S :twisted: det noget der rykker...
meget fint med din passion for Sports udgaven ^^
SV1000/SV650 S/N - alle rykker vild - men det er ikke det der er det vigtige
mener faktisk at sv650 går hurtigere fra 0-100 end sv1000
-
Jeg ville også vælge en 650s måske med nogle år på bagen..
ikke mindst på grund af forsikringen.... Den kan tage pusten fra de fleste.. :cry:
-
mener faktisk at sv650 går hurtigere fra 0-100 end sv1000
På papiret skulle 1000´eren være nogle 10´dele hurtigere, men på landevejen er det helt op til chaufføren, dog kan man hente det tabte på den anden side af de 100km/t hvis man er den der køre på kilo-SV :whatever:
Mit råd er:
Hvis du kan styre højrehånden selv om du bliver presset af nogle der kører hurtigere end dig selv, så er 1000ccm klart den cykel hvor du får mest for pengene. (hvis man ser bort fra forsikring som ny selvfølgelig)
Er du i tvivl om du kan modstå presset, så er mit bud klart!!! Vælg en sv650 fra ´03 og frem da oldschool modellen er mindre i stellet end den kantede model.
Om det skal være en "S" eller en "and" (udtryk kommer fra hvis der er flere "N"modeller samlet så hedder det: ja "N" i flertal :blink:) kommer helt an på temperament.
Jeg kører selv "S"-model, men når den på et tidspunkt ryger i jorden bygger jeg den om til Street-fighter i stedet for at holde farten nede, og så fordi jeg er blevet "voksen" nok til at kunne se det fede i en "naked bike". :mrgreen:
-
Jeg ville også vælge en 650s måske med nogle år på bagen..
ikke mindst på grund af forsikringen.... Den kan tage pusten fra de fleste.. :cry:
av - noget jeg ik helt havde tænkt over - forsikringen... og jeg er under 25.... :cry:
mener faktisk at sv650 går hurtigere fra 0-100 end sv1000
På papiret skulle 1000´eren være nogle 10´dele hurtigere, men på landevejen er det helt op til chaufføren, dog kan man hente det tabte på den anden side af de 100km/t hvis man er den der køre på kilo-SV :whatever:
sv1000 er den hurtigste top hastighed og acceleration over 100 - det er hvist i følge årsbogen for MC modeller '05 eller '06 jeg har det fra... om 650 er hurtigere 0-100?!?
lige meget - det here var mere om det skulle være en StreetFighter eller Sport
tro Sport er bedst for mig - også få hævet styret en inch eller noget indtil jeg har vænnet mig til cyklen
-
Hvis du hentyder til mc-revyen så er der fejl ud for 1000ccm fra årgang ´04 og frem...
´03 dataerne er de eneste der passer. Se vedhæftet.
-
HVis du er under 25, snup en and og smæk en fiks styrkåbe på. Så du ikke bliver flået af forsikringen, eller ihvertfald tjek forsikringsselskaberne inden du køber.
-
Topphastigheten stemmer vel ikke heller for 650. Skal vel være 200km/t
-
HVis du er under 25, snup en and og smæk en fiks styrkåbe på. Så du ikke bliver flået af forsikringen, eller ihvertfald tjek forsikringsselskaberne inden du køber.
tja - nu kommer man ik hurtigt til kbh på en and ^^
men ja - jeg checker forsikringen inden det er nok afgørenden om det bliver en sv1000 eller sv650 - ellers kommer jeg til at stå som bruger af cyklen... hvilket nok et normalt ; )
men skal ha en Sports model - og senere fuldkåbe på som prikken over i'et ^^
stadig en fed bike - om det er sv650s eller sv1000s
men mener man kan tage et "respect for fart kursus" eller er det kun for biler?
-
hej blz...
jeg købte sidste maj en sv 650 s k4.. i en alder af 24..
havde aldrig haft bil eller mc i eget navn og kun lige fået mc kortet jeg skulle give 16000 i forsikring for en 650 s indtil jeg fyldte 25 og efter 25 er det 6500 om året hos tryg ... skal du have en 1000 s skal du ligge 58000 i forsikring om året hos tryg... :afro:
-
Topphastigheten stemmer vel ikke heller for 650. Skal vel være 200km/t
Mjaeh, jeg ved ikke hvor nøjagtigt man skal tage deres opgivelser... den gamle var vist fra fabrikken (eller fra tests) opgivet til 205 km/t, og jeg har da haft min til at vise 230 km/t et par gange, så hvis man regner med en misvisning på omkring 10%, går det ikke helt galt med de opgivne 205 km/t. Og den nye kan måske godt levere de 10 km/t mere end den gamle? Det kan være, den er blevet målt med en 160 cm 55 kg japaner bag roret. :mrgreen: :mrgreen:
-
Topphastigheten stemmer vel ikke heller for 650. Skal vel være 200km/t
Mjaeh, jeg ved ikke hvor nøjagtigt man skal tage deres opgivelser... den gamle var vist fra fabrikken (eller fra tests) opgivet til 205 km/t, og jeg har da haft min til at vise 230 km/t et par gange, så hvis man regner med en misvisning på omkring 10%, går det ikke helt galt med de opgivne 205 km/t. Og den nye kan måske godt levere de 10 km/t mere end den gamle? Det kan være, den er blevet målt med en 160 cm 55 kg japaner bag roret. :mrgreen: :mrgreen:
ikke vet jeg, men det burde kanskje være mulig å presse SVinet opp i de 215... Selv har jeg kun sett 180 på min, dog med min bedre halvdel bakpå....
-
suzuki er kommet os førstegangs kørere til undsætning på forsikringen, og kan nu tilbyde forsikring igennem IF til en SUPER pris :)
en SV650s står dig i 3900,- ca og en SV1000 i 4200,-, læg 100% oveni hvis du er under 25.
Selvrisiko på 8000,- og 10% ved tyveri :)!!!
Har selv lige skrevet under på min første cykel, og det er en helt ny sv650s fra enghave. har valgt med kåbe og hele pivtøjet, da det dels ser bedre ud i mine øjne, samt at køreegenskaberne efter sigende skulle være bedre. Især på længere ture og høje hastigheder.
-
suzuki er kommet os førstegangs kørere til undsætning på forsikringen, og kan nu tilbyde forsikring igennem IF til en SUPER pris :)
en SV650s står dig i 3900,- ca og en SV1000 i 4200,-, læg 100% oveni hvis du er under 25.
Selvrisiko på 8000,- og 10% ved tyveri :)!!!
Har selv lige skrevet under på min første cykel, og det er en helt ny sv650s fra enghave. har valgt med kåbe og hele pivtøjet, da det dels ser bedre ud i mine øjne, samt at køreegenskaberne efter sigende skulle være bedre. Især på længere ture og høje hastigheder.
Er der nogen steder man kan se mere om det? Gælder det f.eks kun ved ny køb?
-
har hørt om at selve forhandlerne har en aftale med et forsikringsselvskab
så jeg tager hen til det jeg vil købe biken - se på nogle salgsopstillinger
-
suzuki er kommet os førstegangs kørere til undsætning på forsikringen, og kan nu tilbyde forsikring igennem IF til en SUPER pris :)
en SV650s står dig i 3900,- ca og en SV1000 i 4200,-, læg 100% oveni hvis du er under 25.
Selvrisiko på 8000,- og 10% ved tyveri :)!!!
Har selv lige skrevet under på min første cykel, og det er en helt ny sv650s fra enghave. har valgt med kåbe og hele pivtøjet, da det dels ser bedre ud i mine øjne, samt at køreegenskaberne efter sigende skulle være bedre. Især på længere ture og høje hastigheder.
Er der nogen steder man kan se mere om det? Gælder det f.eks kun ved ny køb?
det gælder ved nykøb og ved køb af suzuki som er max 5 år gammel.... sådan er det i hvert fald lige pt.
-
har hørt om at selve forhandlerne har en aftale med et forsikringsselvskab
så jeg tager hen til det jeg vil købe biken - se på nogle salgsopstillinger
yeps, du kan få det hele hos din suzuki-forhandler :) de har sådan en lækker lille folder som du kan få med
-
Vedr. forsikring - Så vidt jeg ved er der ingen forskel på prisen for forsikring af en 650s og n model. Kan ikke huske om det også gør sig gældende for SV1000. Det er vist skrevet at SV1000 selvfølgelig er dyrere at forsikre end SV650.
-
Vedr. forsikring - Så vidt jeg ved er der ingen forskel på prisen for forsikring af en 650s og n model. Kan ikke huske om det også gør sig gældende for SV1000. Det er vist skrevet at SV1000 selvfølgelig er dyrere at forsikre end SV650.
true, ingen forskel på sv650s eller n,,, men sv1000 er lidt dyrere
-
hej blz...
jeg købte sidste maj en sv 650 s k4.. i en alder af 24..
havde aldrig haft bil eller mc i eget navn og kun lige fået mc kortet jeg skulle give 16000 i forsikring for en 650 s indtil jeg fyldte 25 og efter 25 er det 6500 om året hos tryg ... skal du have en 1000 s skal du ligge 58000 i forsikring om året hos tryg... :afro:
og når du bliver 25, får du en fødseldags gave fra TRYG - jeg fik 5.500 igen fordi jeg blev 25 og var ikke så farlig længere :police:
-
Hmm.. Så vidt jeg husker ville en SV1000 og en SV650S koste det samme i mit selskab da de går ud fra nyprisen..
Valgte selv en SV1000S som begyndercykel og har været glad for det, tror en 650'er ville være flad at køre på i længden ((+100KG)altså mig) :innocent:, så kan du styre højrehånden og ikke bliver flået i forsikring får du noget mere cykel i en 1000'er udover motoren. :wink:
Ps. Forskellen på en 1000 & 1000S var ca.600 kr/år i mit tilfælde...
-
Hmm.. Så vidt jeg husker ville en SV1000 og en SV650S koste det samme i mit selskab da de går ud fra nyprisen..
Valgte selv en SV1000S som begyndercykel og har været glad for det, tror en 650'er ville være flad at køre på i længden ((+100KG)altså mig) :innocent:, så kan du styre højrehånden og ikke bliver flået i forsikring får du noget mere cykel i en 1000'er udover motoren. :wink:
Ps. Forskellen på en 1000 & 1000S var ca.600 kr/år i mit tilfælde...
lyder godt ^^
tro sakkens jeg kan styre min højrehånd - vil bare trille nogle ture ned af strandvejen fra Helsingør af til sommer og ha et stabilt transportmiddel til arbejde ^^
eneste er forsikringens pris - om det bliver i mit eget navn og opsparet ansanitet* (eller hvordan det staves..) eller om jeg står som bruger
tro også at forsikringen se possitivt på at fleste nyere cykler har ABS
-
jeg hælder rigtig meget til en SV1000s
med nogle klodser til at hæve styret i starten så den bliver lettere at styre
andet der vil være en god ide at købe til den i starten?
altså ik profomance potter og andet gejl ^^ det kan komme senere
-
jeg hælder rigtig meget til en SV1000s
med nogle klodser til at hæve styret i starten så den bliver lettere at styre
andet der vil være en god ide at købe til den i starten?
altså ik profomance potter og andet gejl ^^ det kan komme senere
som skrevet tidligere, så kan du få en super billig forsikring (sammenlignet med andre selvskaber) ved at forsikre dig igennem suzuki forhandlernes aftale med IF.
Jeg vil anbefale en alarm
-
jeg hælder rigtig meget til en SV1000s
med nogle klodser til at hæve styret i starten så den bliver lettere at styre
andet der vil være en god ide at købe til den i starten?
altså ik profomance potter og andet gejl ^^ det kan komme senere
Andet som du bør købe:
et komplet sæt MC kluns i fornuftig kvalitet.
lås/alarm
og du kan lige så godt se det i øjnene at andre potter skal der til, ellers opdager du det hurtigt.
jeg forstår ikke hvad du mener med "klodser" til at hæve dine clip-on's med?? de sidder hvor de sidder. Dog findes der ombygningssæt fra bla. ABM og LSL men de koster i nærheden €300
og så tung er den altså heller ikke...
-
jeg hælder rigtig meget til en SV1000s
med nogle klodser til at hæve styret i starten så den bliver lettere at styre
andet der vil være en god ide at købe til den i starten?
altså ik profomance potter og andet gejl ^^ det kan komme senere
Andet som du bør købe:
et komplet sæt MC kluns i fornuftig kvalitet.
lås/alarm
og du kan lige så godt se det i øjnene at andre potter skal der til, ellers opdager du det hurtigt.
jeg forstår ikke hvad du mener med "klodser" til at hæve dine clip-on's med?? de sidder hvor de sidder. Dog findes der ombygningssæt fra bla. ABM og LSL men de koster i nærheden €300
og så tung er den altså heller ikke...
alarm lås - god ide -
intet med hvor tung den er - mere hvor meget man kan dreje styret
man kan få nogle Clip-on's raisers - det er bare så man sidder lidt oprest og kan dreje styret lidt mere - skulle være bedre nå man ikke er van til at køre og ik kender SV'eren så godt - senere kan man fjerne dem igen
ved ikke om det er noget jeg sætter på - ser nok hvordan den er at styre og hvor hurtigt jeg venner mig til den til at starte med
std potter er okey i starten - lyden og ydelsen er ik så vigtigt den første sommer - så kan man knokle på med arbejdet om vinteren tjæne lidt extra og købe et sæt Yoshimura carbon potter ^^
-
Den er altså rimlig let at dreje i styret synes jeg.. men det er osse bare mig :whatever:
Du har da alligvel fået hevet en del SV-erfaring til dig på det sidste ;)
-
Hehehe var jo lige nødt til at høre med min lokale forsikringspusher og fik det her svar
Hej Michael!
Ja, det er rigtigt at vi lige har indgået en aftale med Suzuki. Det får eksisterende Suzuki kunder selvfølgelig gavn af, så jeg kan glæde dig med, at næste gang din police fornyes koster den ca. 4100,- mindre! Så det var da godt at du købte en Suzuki :-)
og ja der kan jeg vist kun give ham ret :wink:
:orkester: :orkester: :orkester: :orkester:
-
Forsikring af et Kilo-SVin er ikke noget for unge fyre under 25...
Men finder du noget godt og billigt, må du endelig sige til.
Mit bedste bud på en kasko er stadig 40.000 om året.
Personligt er jeg mest til S-modellen, både af udseende, kørestilling og læ fra kåbe. Men det er meget forskelligt fra person til person, så du må ud og prøvekøre det hele, både 6½ og 1000 som S/N
-
Jeg kommer til at skulle slippe ca 7232kr om året i kasko for en splinterny sv 650s iflg. Suzuki's nye mc forsikring første gangs køber, under 25 år og hele baduljen.
Hvis det var hos tryg den skulle forsikres skulle jeg af med cirka 14000 om året.. det er da lidt af en forskel synes jeg :lmao:
-
som person - undersøger jeg altid tingene - ik den store impulse køber ^^
jeg vil kontakte nogle forskellige forsikringsselvskaber her i næste uge eller noget - heh
skal nok smide en tråd med samligninger af forsikringer SV'erne
Du har da alligvel fået hevet en del SV-erfaring til dig på det sidste ;)
ja - meget god feedback fra mange her i forum'et ^^
hvis vejret er til det kigger jeg sikker forbi bakken her d. 29 ^^