SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: LKA63 efter April 03, 2007, 09:56:46 am
-
Min SV1000S har fået monteret Power commander og KN luftfilter af den tidligere ejer. Kun kørt 2000 km.
Den kører såmænd fint med en herlig lyd når den får omdrejninger, men...... Når man tager gassen af og når lave omdrejninger eller jeg vil køre med 2000 - 3000 rpm. ligesom "rykker/hugger" motoren. Det er lidt irriterende at man ikke kan køre med lave omdrejninger uden ryk.
Er der nogen som har en idé om dette er normalt eller har power commanderen flere indstillingsmuligheder eller programmer, som kan fjerne problemet ?
Power commanderen er monteret og testet hos Vordingborg MC i maj måned 2005. Der er medfølgende diagram og stadig fabriksgaranti.
Jeg havde måske tænkt mig at køre til FA-Moto i Brønshøj og forhøre mig, men jeg prøver lige forrummet først.
Lars
-
Havde samme problem med min 1000 K3 og det blev afhjulpet med en mapning af begge cylindre og montering af en tændingsadvancer
-
Jeg ville jo mene at 2-3000 omdrejninger er for lavt at køre med i det hele taget.
Men da jeg ikke har SV'eren mere, må en anden lige be- eller afkræfte min udtalelse :)
-
min kører jevnt hvis du triller med 2500 omin men det gjorde den også inden jeg fik pc monteret
-
Tak for svarene. Det var hurtig respons.
Engang imellem skal man jo lige trille med 2000 - 3000 rpm. Men ellers rigtigt. Den skal ha´noget gas. Det der genere mig mest er "rykkene" lige før man skal holde stille eller lign. Jeg skal udkoble meget tidligt....
Havde samme problem med min 1000 K3 og det blev afhjulpet med en mapning af begge cylindre og montering af en tændingsadvancer
Hvad betyder mapning og hvad er en tændingsadvancer ? Hvor har du fået dette monteret ?
Lars
-
Mapping er indkørsel af powercomander og tændingsadvancer for hver cylinder altså en cylinder af gangen og for hver 50 omdr.
Arbejdet er gjort hos mr dyno i Haslev, han er dygtig men der er formentlig andre der kan samme ting
-
nu ved jeg ikke hvilke ryk du helt specifikt oplever...
Har du haft andre MC'ere end din SV'er ?? for det er meget normalt at en mc rykker og hakker lidt i det, når man forsøger at holde gassen neutralt, således at man hverken accelererer eller sænker farten.. det gyldne punkt hvor man kører med samme fart kan være svært at finde på en cykel med meget trækkraft. Jeg oplever det jævnligt på min gixxer.. det føles mest som om at den simpelthen ikke er designet til at køre langsomt.. hvilket egentlig også er helt rigtigt :D
Måske er de ryk du oplever, måske et resultat af en for stram gas rulle, dvs der ikke er noget slup på dit gashåndtag.. Prøv engang at se efter om der er lidt frigang når du drejer dit gashåndtag. Hvis dine gasspjæld åbner med det samme, når du drejer bare det mindste på gassen, kan det være med til at forstærke den hakkende virkning du oplever. Fordi , når du ubevidst giver en lile smule gas så rykker du lidt i kroppen, og det kan bevirke at din hånd også rykker lidt i gassen uden du rigtig mærker det.. det forstærker hinanden og går i en slags resonans, så du får en god omgang kænguru kørsel ud af det :D
prøv engang at justere dine gaskabler, således at der er lidt slup på gashåndtaget, inden kablet tager fat og åbner gasspjældene..
Det kan være noget så banalt som det.. inden du sætter den afsted til at blive justeret ind igen på rullefelt.
-
Det kunne også tyde på at den går lidt for magert i bunden
-
Tak for svarene. Det er fornemt og rart at alle er hjælpsomme.
Jeg har haft flere motorcykler i min karriere, dog aldrig en 2 cylindret twin. Jeg har ikke oplevet fænomenet på mine tidligere mc´er (i hvertfald ikke så udtalt). Derfor startede jeg også med at høre om dette var normalt for en stor SV´er.
Jeg er enig. Den er nok ikke rigtig beregnet til at cruise. Men det er heller ikke derfor jeg har købt den. Alligevel kunne det være rart at undgå denne hakkende kørsel.
Jeg prøver lige at teste den med manglende frigang. Ellers forsøger jeg Mr. Dyno i Haslev. Han skulle være rigtig dygtig.
Så vidt jeg forstod havde lks samme problem og fik det afhjælpet af mr. dyno.
-
Tak for svarene. Det er fornemt og rart at alle er hjælpsomme.
Jeg har haft flere motorcykler i min karriere, dog aldrig en 2 cylindret twin. Jeg har ikke oplevet fænomenet på mine tidligere mc´er (i hvertfald ikke så udtalt). Derfor startede jeg også med at høre om dette var normalt for en stor SV´er.
Jeg er enig. Den er nok ikke rigtig beregnet til at cruise. Men det er heller ikke derfor jeg har købt den. Alligevel kunne det være rart at undgå denne hakkende kørsel.
Jeg prøver lige at teste den med manglende frigang. Ellers forsøger jeg Mr. Dyno i Haslev. Han skulle være rigtig dygtig.
Så vidt jeg forstod havde lks samme problem og fik det afhjælpet af mr. dyno.
Nu er 2-3000 rpm godtnok ikke meget, og der er en grænse for HVOR jævnt den går ved de omdrejninger.
Det lyder måske umiddelbart lidt underligt men prøv evt. at tanke et andet sted end du plejer, min sv går f.eks :puke: hvis jeg fylder OK benzin på... har du prøvet at give den lidt kaburator-sprit ? (bare for at sikre at det ikke et lidt kondensvand i benzinen der driller)
Mvh
GD
-
Jeg skal snart ha´skiftet tanken alligevel. (forsikringsskade), så skulle kondensvandet være ude af billedet.
Jeg er fuldstændig enig at 2000 - 3000 omdr. ikke er meget, men den gør det også ved 4000 omdr., derefter ingen ting (udover den farer afsted som lyn og torden) :D Som sagt har jeg ikke oplevet det på mine tidligere motorcykler.
Hvor tanker I andre og vælger I den dyre benzin, som alle benzin selskaber tilbyder ?
-
Jeg testede lige frigangen i gashåndtaget. Ingen problemer - masser af frigang. Så det er ikke det.
Lars
-
Jeg skal snart ha´skiftet tanken alligevel. (forsikringsskade), så skulle kondensvandet være ude af billedet.
Jeg er fuldstændig enig at 2000 - 3000 omdr. ikke er meget, men den gør det også ved 4000 omdr., derefter ingen ting (udover den farer afsted som lyn og torden) :D Som sagt har jeg ikke oplevet det på mine tidligere motorcykler.
Hvor tanker I andre og vælger I den dyre benzin, som alle benzin selskaber tilbyder ?
Jeg tanker bare alm. 95ér.
Vedr. powercommanderen kom jeg til at tænke på: nu har de vel afkoblet lamdasonden (oxygencensoren) da de monterede powercommanderen... kan f.eks ses ved at ben nr 23 er taget ud af styreboksen (eller ledningen til ben 23 er klippet over) og stikket fra sonden ikke er samlet. ELLER der er monteret en lille "forlænger" på ledningen til sonden
mvh
GD
-
Tak for rådet, men så stærk er jeg ikke i det tekniske endnu..... Jeg vil ikke gøre noget dumt.
Jeg tror lige jeg forhører mig hos Fa-Moto, som alligevel skal skifte tanken for mig. De skulle være ok. De har vist også et rullefelt, hvis det bliver nødvendigt.
Problemet er jo selvfølgelig også, at jeg ikke har noget sammenligningsgrundlag, men jeg kunne bare lade Ib køre en tur og høre hans vurdering.
-
Hvor tanker I andre og vælger I den dyre benzin, som alle benzin selskaber tilbyder ?
Jeg tanker langt det meste benzin ved Shell, og har afprøvet følgende:
2004 sæsonen med 95 oktan, 2005 med V-power (95/97 oktan), 2006 med 92 oktan. - Jeg fortsætter med 92 oktan da jeg ikke kan hverken mærke eller måle forskel. Den kører fint på det hele!
-
På mange stationer er det fra samme tank man suger blyfri 92 / 95 op... så spar et par kroner og tank 92 konsekvent. Sjovt nok er der nemlig ingen driftsforskel... 8)
Kan huske der var en artikel om det i en avis for nogle år siden - det er jo lidt frækt.
-
Ja nogen tankstationer, bruger samme tank til 92 og 95 blyfri, men der er alligevel ca 6 øre forskel på literen.
Men jeg mener:
Men når man ser på at vi max fylder 17 liter på når vi tanker.
Hvis vi så antager, at der er 1 kr forskel (på den dyreste og den billigeste benzin) så taler vi "kun" om at blive 17 kr fattigere for at tanke det dyre brændstof. Altså ikke engang 20 kr...
Men det løber selvfølgelig også op, hvis man tanker flere gange om ugen...
Det samme gælder, når der er priskrig. Man spare 50 øre e.lign pr. liter.
Der er penge at spare, når det er bilen der skal fyldes, med 40 - 80 liter (alt efter hvilken bil man kører), men når det igen kun er 17 liter, så er det begrænset hvad man spare, ved at holde i kø i f.eks 10 eller 20 min, for at tanke.
Det er i hvert fald sådan jeg ser på det...
-
Okay.
Skrev med Ove (Mr. Dyno) i dag. Pris for mapping mellem 3125,-. og 4000 kr. afhængig af alm. mapping eller dobbelt mapping :shock:. Har i andre betalt det ? Jeg synes det lyder dyrt ???? Jeg synes at have læst prisen var omkring 1500,-.
-
Okay.
Skrev med Ove (Mr. Dyno) i dag. Pris for mapping mellem 3125,-. og 4000 kr. afhængig af alm. mapping eller dobbelt mapping :shock:. Har i andre betalt det ? Jeg synes det lyder dyrt ???? Jeg synes at have læst prisen var omkring 1500,-.
Jeg betalte 1530,- 1500,- for mapping & 30,- for 3 l benzin.
Det var i maj 2005
-
Oves priser vil jeg ikke be eller afkræfte, men han bruger typisk en halv til en hel dag på din MC.
Det du skriver om at din MC hakker i lave omdrejninger tror jeg simpelt hen er fordi det map der ligger i din power commander er "forkert". Ove kan godt lave det bedre - det er blot et spørgsmål om du vil betale for det :).
John og jeg har 2 ens cykler - begge havde samme udstødninger osv. Jeg troede at man så bare kunne lægge hans map i min PowerCommander og så behøvede Ove ikke lave 2 maps. Sådan fungerer det ikke - vores maps er vidt forskellige så selv om du har taget et map fra en anden MC med samme specs - vil der ret sikkert være huller hvor din MC ikke går optimalt. Jeg ved ikke hvor du har fået lavet din PC og hvem der har lagt dit map i ?
Anyway - held og lykke med det :)
-
Lær at kør´ den på koblingen, hvis ikke du vil putte for mange penge i p.t..... SV´eren er et produkt af TL´eren og de motorer bryder sig altså ikke rigtig om jævne hastigheder.... prøv en tur på en TL´er uden PC og du tro at din SV´er er kurreret :lol:
-
Okay.
Skrev med Ove (Mr. Dyno) i dag. Pris for mapping mellem 3125,-. og 4000 kr. afhængig af alm. mapping eller dobbelt mapping :shock:. Har i andre betalt det ? Jeg synes det lyder dyrt ???? Jeg synes at have læst prisen var omkring 1500,-.
prisen herv passer meget godt jeg fik pris på mapping af begge cyl. på 3500 kr. får en lille måned siden.
-
jeg har selv justeret min på vejen.og det er faktisk ikke så svært
jeg fik den så rullet hos cvp til åben hus og der var der nul huller
så det kan godt lade sig gøre og så bliver den som man vil ha den
og på et rullefelt kan man jo heller ikke mærke hvordan den opføre sig ved jevnt kørsel
-
Jeg har fuld forståelse for hvad ting og lønninger koster. Men 4000 kr. er måske lige i overkanten for hvad jeg vil ofre her og nu.
Okay.
Skrev med Ove (Mr. Dyno) i dag. Pris for mapping mellem 3125,-. og 4000 kr. afhængig af alm. mapping eller dobbelt mapping :shock:. Har i andre betalt det ? Jeg synes det lyder dyrt ???? Jeg synes at have læst prisen var omkring 1500,-.
Jeg betalte 1530,- 1500,- for mapping & 30,- for 3 l benzin.
Det var i maj 2005
Jeg tror Du har været heldig. Det må ha´været under opstartsfasen for Ove. Han har nok mere at lave lige nu og her, hvilket prisen jo også indikerer.
jeg har selv justeret min på vejen.og det er faktisk ikke så svært
jeg fik den så rullet hos cvp til åben hus og der var der nul huller
så det kan godt lade sig gøre og så bliver den som man vil ha den
og på et rullefelt kan man jo heller ikke mærke hvordan den opføre sig ved jevnt kørsel
Kan man det ?
-
Jeg har fuld forståelse for hvad ting og lønninger koster. Men 4000 kr. er måske lige i overkanten for hvad jeg vil ofre her og nu.
Okay.
Skrev med Ove (Mr. Dyno) i dag. Pris for mapping mellem 3125,-. og 4000 kr. afhængig af alm. mapping eller dobbelt mapping :shock:. Har i andre betalt det ? Jeg synes det lyder dyrt ???? Jeg synes at have læst prisen var omkring 1500,-.
Jeg betalte 1530,- 1500,- for mapping & 30,- for 3 l benzin.
Det var i maj 2005
Det kan godt at jeg har været heldig, men han havde altså flere måneders ventetid, og Dot-E er jo et gammelt firma som har beskæftiget sig med den slags siden slutningen af 1980'erne...
Så jeg ved sgu' ikke rigtigt...?? :?
-
Så kan jeg bare ikke forstå den store prisforskel :?
Men nok om det. Prisen er som den er. Ventetiden har du ret i - den er laaaang.
Ove har været flink og rar hele vejen og svaret lynhurtigt på mine mails :)
Jeg lever med den lidt urolige motorgang i lave omdrejninger og gir´den i stedet gas :D.
-
Husk at det ikke UDELUKKENDE er mr.dyno der kan "mappe" en PC..... der findes steder hvor det kan klares for en plov. Jeppe herfra forum har selv "mappet" sin PC ved at føle hvordan den kørte på vejen, og den kører viiiiirkelig godt :twisted: :twisted: (har siden været på rullefelt og kurven ser rigtig godt ud)
Mht at få lavet to "maps", det fatter jeg godtnok ikke ideen i.... en eller anden oplys mig venligst :huh: :huh: :huh:
Mvh
GD
-
Det med at "mappe" den 2 gange forstår jeg heller ikke ???? Én der kan forklare det ?
Husk at det ikke UDELUKKENDE er mr.dyno der kan "mappe" en PC..... der findes steder hvor det kan klares for en plov. Jeppe herfra forum har selv "mappet" sin PC ved at føle hvordan den kørte på vejen, og den kører viiiiirkelig godt :twisted: :twisted: (har siden været på rullefelt og kurven ser rigtig godt ud)
Mht at få lavet to "maps", det fatter jeg godtnok ikke ideen i.... en eller anden oplys mig venligst :huh: :huh: :huh:
Mvh
GD
Kan Jeppe eller andre ikke lige prøve at beskrive, hvordan man selv kan mappe sin MC.
Og Grand Danois : Ved du evt. hvor man kan få den mappet for en tusind lap ?
MVH. Lars
-
jeg er ikke så god til at beskrive det på tekst men jeg vil meget gerne hjælpe med det
jeg bor lidt uden for billund send evt jeres nummer på jeppegolf@msn.com
men det er jo et spørgsmål om at prøve sig frem
men start med at gemme det program der er i den nu så kan det da ikke blive værre.
mvh
jeppe
-
jeg er ikke så god til at beskrive det på tekst men jeg vil meget gerne hjælpe med det
jeg bor lidt uden for billund send evt jeres nummer på jeppegolf@msn.com
men det er jo et spørgsmål om at prøve sig frem
men start med at gemme det program der er i den nu så kan det da ikke blive værre.
mvh
jeppe
Så der følger redigeringsprogram med så man kan lave sine helt egne maps, uden yderligere udstyr (udover en PC med USB port)
Hygge
-
Det med at "mappe" den 2 gange forstår jeg heller ikke ???? Én der kan forklare det ?
Husk at det ikke UDELUKKENDE er mr.dyno der kan "mappe" en PC..... der findes steder hvor det kan klares for en plov. Jeppe herfra forum har selv "mappet" sin PC ved at føle hvordan den kørte på vejen, og den kører viiiiirkelig godt :twisted: :twisted: (har siden været på rullefelt og kurven ser rigtig godt ud)
Mht at få lavet to "maps", det fatter jeg godtnok ikke ideen i.... en eller anden oplys mig venligst :huh: :huh: :huh:
Mvh
GD
Kan Jeppe eller andre ikke lige prøve at beskrive, hvordan man selv kan mappe sin MC.
Og Grand Danois : Ved du evt. hvor man kan få den mappet for en tusind lap ?
MVH. Lars
Jeg kender ingen steder på sjælland.....
Mvh
GD
-
Det med at "mappe" den 2 gange forstår jeg heller ikke ???? Én der kan forklare det ?
Husk at det ikke UDELUKKENDE er mr.dyno der kan "mappe" en PC..... der findes steder hvor det kan klares for en plov. Jeppe herfra forum har selv "mappet" sin PC ved at føle hvordan den kørte på vejen, og den kører viiiiirkelig godt :twisted: :twisted: (har siden været på rullefelt og kurven ser rigtig godt ud)
Mht at få lavet to "maps", det fatter jeg godtnok ikke ideen i.... en eller anden oplys mig venligst :huh: :huh: :huh:
Mvh
GD
Kan Jeppe eller andre ikke lige prøve at beskrive, hvordan man selv kan mappe sin MC.
Og Grand Danois : Ved du evt. hvor man kan få den mappet for en tusind lap ?
MVH. Lars
Jeg kender ingen steder på sjælland.....
Mvh
GD
Nå.... Men tak for svaret.
Dobbelt mapping er vist når hver enkelt cylinder individuelt bliver justeret for hver 50 rpm. Det tager en hel dag ifølge Ove. Jeg overvejer sgu alvorligt at gøre det....... Det lyder rigtig godt !
Har lige været ude og rulle. Sikke et vejr. Mødte masser af andre SV´er.
Lars
Lars
-
Det med at "mappe" den 2 gange forstår jeg heller ikke ???? Én der kan forklare det ?
Husk at det ikke UDELUKKENDE er mr.dyno der kan "mappe" en PC..... der findes steder hvor det kan klares for en plov. Jeppe herfra forum har selv "mappet" sin PC ved at føle hvordan den kørte på vejen, og den kører viiiiirkelig godt :twisted: :twisted: (har siden været på rullefelt og kurven ser rigtig godt ud)
Mht at få lavet to "maps", det fatter jeg godtnok ikke ideen i.... en eller anden oplys mig venligst :huh: :huh: :huh:
Mvh
GD
Kan Jeppe eller andre ikke lige prøve at beskrive, hvordan man selv kan mappe sin MC.
Og Grand Danois : Ved du evt. hvor man kan få den mappet for en tusind lap ?
MVH. Lars
Jeg kender ingen steder på sjælland.....
Mvh
GD
Nå.... Men tak for svaret.
Dobbelt mapping er vist når hver enkelt cylinder individuelt bliver justeret for hver 50 rpm. Det tager en hel dag ifølge Ove. Jeg overvejer sgu alvorligt at gøre det....... Det lyder rigtig godt !
Har lige været ude og rulle. Sikke et vejr. Mødte masser af andre SV´er.
Lars
Lars
Ja jeg bor jo i jylland, så kender nada til shops på sjælland.
Det jeg skrev var at, jeg ikke fatter IDEEN i at lave TO maps..... var jo godt klar over at det betød at man lavede en map til hver cylinder :D. Men HVORFOR gør man det...? Betyder det så at han vil lave 4 maps til en 4ér eller bare to..?..... nogen der kan forklare teorien bag denne nyskabelse ??? for jeg fatter ikke en pind :huh: :huh:
Mvh
GD
-
Det kan du ha´ret i :?
Hvem kender du i Jylland, som er dygtige til at mappe til en fair pris ?????
Jeg kommer faktisk ofte til Jylland. (familie og venner). Man kunne jo kombinere det med et besøg.
MVH. Lars
-
Jeg ville vælge carstens mc i varde eller skjern mc....(kender ikke noget til dem oppe nordpå)
MEN hvordan ser den kurve ud som du har udskriften af ?
Småhuggeri osv kan normalt ikke ses på et rullefelt, selvom det kan mærkes når man kører på vejen. I hvertfald ikke ved 2,3,5% osv
HVIS kurven ser godt ud er det nok spild af penge at få den re-mappet... når den "hugger" op til 4000 rpm, og hvis kurven ser fin ud, kunne det f.eks være at en TPS justering løser det (man justerere indsprøjtningstidspunktet - og det står forkert på næsten alle fra fabrikken, ved godt det lyder som en røverhistorie).
Det KAN også være at oxygencensoren ikke er frakoblet.
Jeg vil råde dig til at få tjekket ovenstående inden du smider penge i nakken på nogen.
Hvis du alligevel skal til jylland kunne vi da kigge på den for at udelukke ovenstående, og er det et spørgsmål om at pcén skal finjusteres en anelse kan vi også fikse det.
Man skal jo også huske at det er en V2, så det er jo ikke sikkert at den går så skidt.
VI er i Billund-området, hvis det er noget.....(adresser, tlf nr osv foregår via PM)
Mvh
GD
-
Tusind tak for svaret og tak for det fornemme tilbud.
Jeg undersøger lige nærmere og vender evt. tilbage til dig.
MVH. Lars
-
så blev der bestilt tid hos DOT-E til mont.+ indkøring af power comander pris 4000kr. D.19/7-2007 :D :D :D :D :D :mrgreen:
-
så blev der bestilt tid hos DOT-E til mont.+ indkøring af power comander pris 4000kr. D.19/7-2007 :D :D :D :D :D :mrgreen:
Er det inkl. PowerCOmmander??
-
så blev der bestilt tid hos DOT-E til mont.+ indkøring af power comander pris 4000kr. D.19/7-2007 :D :D :D :D :D :mrgreen:
Er det inkl. PowerCOmmander??
niks den har jeg der hjemme men det er med montering af den :D
-
Jeg ville vælge carstens mc i varde eller skjern mc....(kender ikke noget til dem oppe nordpå)
MEN hvordan ser den kurve ud som du har udskriften af ?
Småhuggeri osv kan normalt ikke ses på et rullefelt, selvom det kan mærkes når man kører på vejen. I hvertfald ikke ved 2,3,5% osv
HVIS kurven ser godt ud er det nok spild af penge at få den re-mappet... når den "hugger" op til 4000 rpm, og hvis kurven ser fin ud, kunne det f.eks være at en TPS justering løser det (man justerere indsprøjtningstidspunktet - og det står forkert på næsten alle fra fabrikken, ved godt det lyder som en røverhistorie).
Det KAN også være at oxygencensoren ikke er frakoblet.
Jeg vil råde dig til at få tjekket ovenstående inden du smider penge i nakken på nogen.
Hvis du alligevel skal til jylland kunne vi da kigge på den for at udelukke ovenstående, og er det et spørgsmål om at pcén skal finjusteres en anelse kan vi også fikse det.
Man skal jo også huske at det er en V2, så det er jo ikke sikkert at den går så skidt.
VI er i Billund-området, hvis det er noget.....(adresser, tlf nr osv foregår via PM)
Mvh
GD
Bare lige et spørgsmål...hvis TPS justering står forket ville der så ikke stå "check" i displayet?
Jeg har checket min TPS og den står i midten af de tre streger som vises i displayet når man bruger det her
"check værktøj" og så er den vel justeret rigtigt. :undecided:
-
Jeg ville vælge carstens mc i varde eller skjern mc....(kender ikke noget til dem oppe nordpå)
MEN hvordan ser den kurve ud som du har udskriften af ?
Småhuggeri osv kan normalt ikke ses på et rullefelt, selvom det kan mærkes når man kører på vejen. I hvertfald ikke ved 2,3,5% osv
HVIS kurven ser godt ud er det nok spild af penge at få den re-mappet... når den "hugger" op til 4000 rpm, og hvis kurven ser fin ud, kunne det f.eks være at en TPS justering løser det (man justerere indsprøjtningstidspunktet - og det står forkert på næsten alle fra fabrikken, ved godt det lyder som en røverhistorie).
Det KAN også være at oxygencensoren ikke er frakoblet.
Jeg vil råde dig til at få tjekket ovenstående inden du smider penge i nakken på nogen.
Hvis du alligevel skal til jylland kunne vi da kigge på den for at udelukke ovenstående, og er det et spørgsmål om at pcén skal finjusteres en anelse kan vi også fikse det.
Man skal jo også huske at det er en V2, så det er jo ikke sikkert at den går så skidt.
VI er i Billund-området, hvis det er noget.....(adresser, tlf nr osv foregår via PM)
Mvh
GD
Bare lige et spørgsmål...hvis TPS justering står forket ville der så ikke stå "check" i displayet?
Jeg har checket min TPS og den står i midten af de tre streger som vises i displayet når man bruger det her
"check værktøj" og så er den vel justeret rigtigt. :undecided:
Hmm, nej der står ikke "check".. Hvis den står i midten, og hopper op på den øverste ved 1450 RPM så står den rigtigt, ellers ikke. se manualen under guider her på forum. der står PRÆCIS hvordan du gør.
Jeg gætter på at den går op på den øverste ved ca 3000RPM på din (plejer de at stå til ca, fra frabrikken)
Mvh
GD
-
Du vil ikke have et kursus i, hvordan man hiver map'et ud af power commanderen? Din power commander indeholder tilsyneladende det MAP jeg skal bruge. Jeg har standard potter, K&N filter og O2 eliminator (dummy lambda sonde -> en modstand). Jeg kunne eventuelt teste MAP'pet for dig, og se om min hakker !?
-
Du vil ikke have et kursus i, hvordan man hiver map'et ud af power commanderen? Din power commander indeholder tilsyneladende det MAP jeg skal bruge. Jeg har standard potter, K&N filter og O2 eliminator (dummy lambda sonde -> en modstand). Jeg kunne eventuelt teste MAP'pet for dig, og se om min hakker !?
Tror nu nok der er Lazer high mount på hans SVin
Mvh
GD
-
Jeg ville vælge carstens mc i varde eller skjern mc....(kender ikke noget til dem oppe nordpå)
MEN hvordan ser den kurve ud som du har udskriften af ?
Småhuggeri osv kan normalt ikke ses på et rullefelt, selvom det kan mærkes når man kører på vejen. I hvertfald ikke ved 2,3,5% osv
HVIS kurven ser godt ud er det nok spild af penge at få den re-mappet... når den "hugger" op til 4000 rpm, og hvis kurven ser fin ud, kunne det f.eks være at en TPS justering løser det (man justerere indsprøjtningstidspunktet - og det står forkert på næsten alle fra fabrikken, ved godt det lyder som en røverhistorie).
Det KAN også være at oxygencensoren ikke er frakoblet.
Jeg vil råde dig til at få tjekket ovenstående inden du smider penge i nakken på nogen.
Hvis du alligevel skal til jylland kunne vi da kigge på den for at udelukke ovenstående, og er det et spørgsmål om at pcén skal finjusteres en anelse kan vi også fikse det.
Man skal jo også huske at det er en V2, så det er jo ikke sikkert at den går så skidt.
VI er i Billund-området, hvis det er noget.....(adresser, tlf nr osv foregår via PM)
Mvh
GD
Bare lige et spørgsmål...hvis TPS justering står forket ville der så ikke stå "check" i displayet?
Jeg har checket min TPS og den står i midten af de tre streger som vises i displayet når man bruger det her
"check værktøj" og så er den vel justeret rigtigt. :undecided:
Hmm, nej der står ikke "check".. Hvis den står i midten, og hopper op på den øverste ved 1450 RPM så står den rigtigt, ellers ikke. se manualen under guider her på forum. der står PRÆCIS hvordan du gør.
Jeg gætter på at den går op på den øverste ved ca 3000RPM på din (plejer de at stå til ca, fra frabrikken)
Mvh
GD
Så fik jeg justeret min TPS, den stod ikke helt rigtigt, den gik op på den øverste ved ca. 2000 RPM. Nu er den justeret ned til 1450 RPM.
Tak for hjælpen. :D
-
Jeg ville vælge carstens mc i varde eller skjern mc....(kender ikke noget til dem oppe nordpå)
MEN hvordan ser den kurve ud som du har udskriften af ?
Småhuggeri osv kan normalt ikke ses på et rullefelt, selvom det kan mærkes når man kører på vejen. I hvertfald ikke ved 2,3,5% osv
HVIS kurven ser godt ud er det nok spild af penge at få den re-mappet... når den "hugger" op til 4000 rpm, og hvis kurven ser fin ud, kunne det f.eks være at en TPS justering løser det (man justerere indsprøjtningstidspunktet - og det står forkert på næsten alle fra fabrikken, ved godt det lyder som en røverhistorie).
Det KAN også være at oxygencensoren ikke er frakoblet.
Jeg vil råde dig til at få tjekket ovenstående inden du smider penge i nakken på nogen.
Hvis du alligevel skal til jylland kunne vi da kigge på den for at udelukke ovenstående, og er det et spørgsmål om at pcén skal finjusteres en anelse kan vi også fikse det.
Man skal jo også huske at det er en V2, så det er jo ikke sikkert at den går så skidt.
VI er i Billund-området, hvis det er noget.....(adresser, tlf nr osv foregår via PM)
Mvh
GD
Bare lige et spørgsmål...hvis TPS justering står forket ville der så ikke stå "check" i displayet?
Jeg har checket min TPS og den står i midten af de tre streger som vises i displayet når man bruger det her
"check værktøj" og så er den vel justeret rigtigt. :undecided:
Hmm, nej der står ikke "check".. Hvis den står i midten, og hopper op på den øverste ved 1450 RPM så står den rigtigt, ellers ikke. se manualen under guider her på forum. der står PRÆCIS hvordan du gør.
Jeg gætter på at den går op på den øverste ved ca 3000RPM på din (plejer de at stå til ca, fra frabrikken)
Mvh
GD
Så fik jeg justeret min TPS, den stod ikke helt rigtigt, den gik op på den øverste ved ca. 2000 RPM. Nu er den justeret ned til 1450 RPM.
Tak for hjælpen. :D
velbekom.... husk også lige at tjekke det igen, efter du har spændt tpsén fast.... den lille laban kan godt flytte sig når man spænder skruerne..
Mvh
GD
-
Jeg ville vælge carstens mc i varde eller skjern mc....(kender ikke noget til dem oppe nordpå)
MEN hvordan ser den kurve ud som du har udskriften af ?
Småhuggeri osv kan normalt ikke ses på et rullefelt, selvom det kan mærkes når man kører på vejen. I hvertfald ikke ved 2,3,5% osv
HVIS kurven ser godt ud er det nok spild af penge at få den re-mappet... når den "hugger" op til 4000 rpm, og hvis kurven ser fin ud, kunne det f.eks være at en TPS justering løser det (man justerere indsprøjtningstidspunktet - og det står forkert på næsten alle fra fabrikken, ved godt det lyder som en røverhistorie).
Det KAN også være at oxygencensoren ikke er frakoblet.
Jeg vil råde dig til at få tjekket ovenstående inden du smider penge i nakken på nogen.
Hvis du alligevel skal til jylland kunne vi da kigge på den for at udelukke ovenstående, og er det et spørgsmål om at pcén skal finjusteres en anelse kan vi også fikse det.
Man skal jo også huske at det er en V2, så det er jo ikke sikkert at den går så skidt.
VI er i Billund-området, hvis det er noget.....(adresser, tlf nr osv foregår via PM)
Mvh
GD
Bare lige et spørgsmål...hvis TPS justering står forket ville der så ikke stå "check" i displayet?
Jeg har checket min TPS og den står i midten af de tre streger som vises i displayet når man bruger det her
"check værktøj" og så er den vel justeret rigtigt. :undecided:
Hmm, nej der står ikke "check".. Hvis den står i midten, og hopper op på den øverste ved 1450 RPM så står den rigtigt, ellers ikke. se manualen under guider her på forum. der står PRÆCIS hvordan du gør.
Jeg gætter på at den går op på den øverste ved ca 3000RPM på din (plejer de at stå til ca, fra frabrikken)
Mvh
GD
Så fik jeg justeret min TPS, den stod ikke helt rigtigt, den gik op på den øverste ved ca. 2000 RPM. Nu er den justeret ned til 1450 RPM.
Tak for hjælpen. :D
velbekom.... husk også lige at tjekke det igen, efter du har spændt tpsén fast.... den lille laban kan godt flytte sig når man spænder skruerne..
Mvh
GD
Det har jeg gjort. :blink: