SVRider.dk Forum
Forumliv => Lidt af hvert => Emne startet af: elendil efter April 09, 2007, 01:50:57 pm
-
Jeg er ny her på forumet, så jeg håber jeg har postet det rigtige sted. Jeg står og kraftigt overvejer at købe en SV1000S, men kan ikke finde ud af om det skal være 2004- eller 2007-modellen, da jeg har svært ved at opstøve forskellene mellem de to. Indtil videre har jeg læst og fået følgende at vide:
* 2007 er 10k dyrere og har sort stel og er opgivet til 3.8 hk mere end 2004-modellen.
* 2007 har større spjældhuse end 2004 og et lettere svinghjul.
Er det reelt de eneste forskelle? Og kan det i så fald svare sig at give 10k mere?
Med venlig hilsen,
-Kenneth Straarup
-
Jeg ville ikke betale så meget mere for en K7 model, og jeg tvivler på at du i virkeligheden kan mærke forskel på de 2 maskiner. :blink:
Så hellere bruge de 10k på personligt præg på geden... :twisted:
-
Er der ikke også ABS bremser på K7 modellen?
Det er der i hvert fald kommet på 650 K7...
-
Jeg vil sige jeg stod med samme problem da jeg købte min K4 sidste år :respekt: jeg syntes ikke K7 levede op til de 10 Kilo mere når der ikke var støre forskeld på dem :brok: .....
Så ja jeg købte mig en K4 og brugte lidt extra penge på den ... og har aldrig set mig tilbage :lmao:
-
Jeg er ny her på forumet, så jeg håber jeg har postet det rigtige sted. Jeg står og kraftigt overvejer at købe en SV1000S, men kan ikke finde ud af om det skal være 2004- eller 2007-modellen, da jeg har svært ved at opstøve forskellene mellem de to. Indtil videre har jeg læst og fået følgende at vide:
* 2007 er 10k dyrere og har sort stel og er opgivet til 3.8 hk mere end 2004-modellen.
* 2007 har større spjældhuse end 2004 og et lettere svinghjul.
Er det reelt de eneste forskelle? Og kan det i så fald svare sig at give 10k mere?
Med venlig hilsen,
-Kenneth Straarup
K3 modellen er lidt højere i den bageste del af stellet (det som er boltet på & bærer sæder og undertray)
En del af det ekstraudstyr som er fremstillet, er fremstillet til K3 modellen. det kan skabe mindre problemer med tilpasning af eksempelvis huggere & udstødninger.
-
Er der ikke også ABS bremser på K7 modellen?
Det er der i hvert fald kommet på 650 K7...
Hm, det har jeg i hvert fald ikke hørt om, og synes heller ikke google siger noget. Det ville ellers være rigtig lækkert og en feature jeg helt sikkert gerne ville have.
Ellers tak for alle svarene. Som det ser ud nu må det bliver 2004-modellen. Tak igen.
Med venlig hilsen,
-Kenneth Straarup
-
K3 modellen er lidt højere i den bageste del af stellet (det som er boltet på & bærer sæder og undertray)
En del af det ekstraudstyr som er fremstillet, er fremstillet til K3 modellen. det kan skabe mindre problemer med tilpasning af eksempelvis huggere & udstødninger.
Nu snakker du meget om K3-modellen - er det fordi den er magen til K4, eller? Jeg vil jo helst købe nyt, og der udbydes kun 2004 og 2007, sådan som jeg kan se.
Med venlig hilsen,
-Kenneth Straarup
-
Fodhvilerne på K4 modellen er, ud over ovennævnte oplysninger, placeret lavere så at du ikke får så bøjede knæ som på K3 modellen. Har selv købt K4 modellen i år og er meget tilfreds med den. Ville hellere have den med sølv stel og hjul end den mat sorte farve der er på K7 modellen. Desuden tror jeg ikke på at man kan mærke de få ekstra heste der reklameres med K7 modellen har - hvis de overhovedet er der ? :? Og så sparer du at skifte 2 stk. tændrør til service, da K7 modellen har 2 tændrør pr. cylinder pga. de nye emmisionskrav der er kommet i 2007. Og ganske rigtigt som før nævnt kan du bruge de 10.000 K på ekstra udstyr :D
-
Og så sparer du at skifte 2 stk. tændrør til service, da K7 modellen har 2 tændrør pr. cylinder pga. de nye emmisionskrav der er kommet i 2007. Og ganske rigtigt som før nævnt kan du bruge de 10.000 K på ekstra udstyr :D
Weee, TwinSpark - det er jo en Alfa :) - det næste bliver vel deres spasser-rat-gear :D
-
Og så sparer du at skifte 2 stk. tændrør til service, da K7 modellen har 2 tændrør pr. cylinder pga. de nye emmisionskrav der er kommet i 2007. Og ganske rigtigt som før nævnt kan du bruge de 10.000 K på ekstra udstyr :D
Weee, TwinSpark - det er jo en Alfa :) - det næste bliver vel deres spasser-rat-gear :D
Selv om Alfa nok har gått vekk fra denne løsning...
-
K3 modellen er lidt højere i den bageste del af stellet (det som er boltet på & bærer sæder og undertray)
En del af det ekstraudstyr som er fremstillet, er fremstillet til K3 modellen. det kan skabe mindre problemer med tilpasning af eksempelvis huggere & udstødninger.
Nu snakker du meget om K3-modellen - er det fordi den er magen til K4, eller? Jeg vil jo helst købe nyt, og der udbydes kun 2004 og 2007, sådan som jeg kan se.
Med venlig hilsen,
-Kenneth Straarup
nåeh!... my bad! Det gælder kun K3 modellen.
-
Hej,
Undskyld jeg lige genopliver tråden, men det lader til de fleste 2004-modeller efterhånden er solgt (bortset fra den røde, og den falder ikke lige i min smag).
Derfor var jeg ved at overbevise mig om at 10k mere givet ud for en 2007-model var pengene værd, både med hensyn til videresalg, men også fordi den skulle have en større tank (20 liter, kæmpe fordel). Nu lader det imidlertid til at hr. reinhardt er fuld af løgn, i hvert fald påstår stort set alle andre at 2007'eren stadig har en 17 liters tank, og så røg den fordel ligesom.
Med mindre resten af verden tager fejl - er der nogen med en 2007-model der kan be- eller afkræfte tankstørrelsen?
Med venlig hilsen,
-Kenneth Straarup.
-
Derfor var jeg ved at overbevise mig om at 10k mere givet ud for en 2007-model var pengene værd, både med hensyn til videresalg, men også fordi den skulle have en større tank (20 liter, kæmpe fordel). Nu lader det imidlertid til at hr. reinhardt er fuld af løgn, i hvert fald påstår stort set alle andre at 2007'eren stadig har en 17 liters tank, og så røg den fordel ligesom.
Med mindre resten af verden tager fejl - er der nogen med en 2007-model der kan be- eller afkræfte tankstørrelsen?
Jeg er lige med på en lytter .. mht tankkapacitet så er der så mange rygter o.l. bl.a. skulle california modellen som der skulle være blevet solgt en del af i DK have en 16 L tank pga større luftfilterbox .. som så igen skulle gøre at den var nemmere at hive nogle hk ud af ved filter og potteskift :shock:
-
Hej,
Undskyld jeg lige genopliver tråden, men det lader til de fleste 2004-modeller efterhånden er solgt (bortset fra den røde, og den falder ikke lige i min smag).
Derfor var jeg ved at overbevise mig om at 10k mere givet ud for en 2007-model var pengene værd, både med hensyn til videresalg, men også fordi den skulle have en større tank (20 liter, kæmpe fordel). Nu lader det imidlertid til at hr. reinhardt er fuld af løgn, i hvert fald påstår stort set alle andre at 2007'eren stadig har en 17 liters tank, og så røg den fordel ligesom.
Med mindre resten af verden tager fejl - er der nogen med en 2007-model der kan be- eller afkræfte tankstørrelsen?
Med venlig hilsen,
-Kenneth Straarup.
http://www.suzukicycles.com/Products/SV1000SK5/Specs/Default.aspx
-
Hej,
Undskyld jeg lige genopliver tråden, men det lader til de fleste 2004-modeller efterhånden er solgt (bortset fra den røde, og den falder ikke lige i min smag).
Derfor var jeg ved at overbevise mig om at 10k mere givet ud for en 2007-model var pengene værd, både med hensyn til videresalg, men også fordi den skulle have en større tank (20 liter, kæmpe fordel). Nu lader det imidlertid til at hr. reinhardt er fuld af løgn, i hvert fald påstår stort set alle andre at 2007'eren stadig har en 17 liters tank, og så røg den fordel ligesom.
Med mindre resten af verden tager fejl - er der nogen med en 2007-model der kan be- eller afkræfte tankstørrelsen?
Med venlig hilsen,
-Kenneth Straarup.
det er uden tvivl en tyrkfejl :loser:, jeg kan se at de på enghaves side også påstår at sv1000sk4 har en tank på 20 liter :rolleyes: :rolleyes: tanken er på 17 liter basta og det gælder både for sv650 og sv1000
-
Og så sparer du at skifte 2 stk. tændrør til service, da K7 modellen har 2 tændrør pr. cylinder pga. de nye emmisionskrav der er kommet i 2007. Og ganske rigtigt som før nævnt kan du bruge de 10.000 K på ekstra udstyr :D
Weee, TwinSpark - det er jo en Alfa :) - det næste bliver vel deres spasser-rat-gear :D
Er det joke eller hva´??? :?
Ellers vil jeg da gerne se lidt dokumentation på at SV motoren er ændret til at kører med to tændrør pr. cylinder. :)
-
atter en påstand grebet i tågen :loser: sv1000k7 har KUN 1 tændrør pr cylinder basta.
-
atter en påstand grebet i tågen :loser: sv1000k7 har KUN 1 tændrør pr cylinder basta.
Ja...det er jeg også ret sikker på. :blink:
-
atter en påstand grebet i tågen :loser: sv1000k7 har KUN 1 tændrør pr cylinder basta.
Ja det er SV 650 k7 som har twin spark :afro:
-
Vedr. de to tændrør pr. cylinder. er det kun SV650k7 der har det
Se evt. side 25
http://www.zmag.dk/showmag.php?mid=wpstp
-
Er der ikke også ABS bremser på K7 modellen?
Det er der i hvert fald kommet på 650 K7...
Hm, det har jeg i hvert fald ikke hørt om, og synes heller ikke google siger noget. Det ville ellers være rigtig lækkert og en feature jeg helt sikkert gerne ville have.
Ellers tak for alle svarene. Som det ser ud nu må det bliver 2004-modellen. Tak igen.
Med venlig hilsen,
-Kenneth Straarup
ABS kan kun fåes til 650 k7 og er 10k dyre... og måske lidt billigere i forsikring
1000 med abs kommer måske i næste model
jeg snakkede med forskellige om det - ABS er ikke at fortrække - cyklen bremser ik bedre af den grund - jo i forhold til du blokere hjulet... plus cyklen vibere - ik kun bremsepedalen...
hvis du kender cyklen kan du bremse meget bedre selv
-
Er der ikke også ABS bremser på K7 modellen?
Det er der i hvert fald kommet på 650 K7...
Hm, det har jeg i hvert fald ikke hørt om, og synes heller ikke google siger noget. Det ville ellers være rigtig lækkert og en feature jeg helt sikkert gerne ville have.
Ellers tak for alle svarene. Som det ser ud nu må det bliver 2004-modellen. Tak igen.
Med venlig hilsen,
-Kenneth Straarup
ABS kan kun fåes til 650 k7 og er 10k dyre... og måske lidt billigere i forsikring
1000 med abs kommer måske i næste model
jeg snakkede med forskellige om det - ABS er ikke at fortrække - cyklen bremser ik bedre af den grund - jo i forhold til du blokere hjulet... plus cyklen vibere - ik kun bremsepedalen...
hvis du kender cyklen kan du bremse meget bedre selv
Med mindre ditt navn er Rossi vil du nok i en PANIKKSITUASJON bremse tryggere med ABS....
-
Vedr. de to tændrør pr. cylinder. er det kun SV650k7 der har det
Se evt. side 25
http://www.zmag.dk/showmag.php?mid=wpstp
Det står der da ikke en sk.. om?!
Den må være en and (Rap!)
-
Min fejl nyg
Se Side 27
-
Min fejl nyg
Se Side 27
Ooh... såmænd.. :oops:
-
Er der ikke også ABS bremser på K7 modellen?
Det er der i hvert fald kommet på 650 K7...
Hm, det har jeg i hvert fald ikke hørt om, og synes heller ikke google siger noget. Det ville ellers være rigtig lækkert og en feature jeg helt sikkert gerne ville have.
Ellers tak for alle svarene. Som det ser ud nu må det bliver 2004-modellen. Tak igen.
Med venlig hilsen,
-Kenneth Straarup
ABS kan kun fåes til 650 k7 og er 10k dyre... og måske lidt billigere i forsikring
1000 med abs kommer måske i næste model
jeg snakkede med forskellige om det - ABS er ikke at fortrække - cyklen bremser ik bedre af den grund - jo i forhold til du blokere hjulet... plus cyklen vibere - ik kun bremsepedalen...
hvis du kender cyklen kan du bremse meget bedre selv
Med mindre ditt navn er Rossi vil du nok i en PANIKKSITUASJON bremse tryggere med ABS....
Hej igen.
Mange tak for alle svarene. Jeg har nu bestilt en ny sv'er efter at have overbevist mig om at en evt. opdateret model til næste år garanteret også bliver dyrere (håbe håbe).
ABS var netop også mest relevant for mig i en paniksituation. Det er ikke så svært at tænke sig til / huske hvad man skal gøre i sådan en situation, hvis man har tid til det, men jeg tror umiddelbart jeg ville flå bremsegrebet i bund hvis der pludselig kom en gammel dame i en blikspand ud foran mig. Og der ville ABS nok være en fordel. TIl gengæld var jeg lige ude og prøve nogle ABS-bremsegreb og de føltes godt nok temmelig svampede. Om det er generelt for ABS ved jeg ikke, men hvis det er, gør det i hvert fald ikke meget at sv'eren ikke har det - så længe man ikke befinder sig i en paniksituation.
Tak for rådene og oplysningerne,
-Kenneth Straarup