SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: esbenghj efter April 10, 2007, 08:04:12 pm
-
hej jeg er lige kommet til så håber i kan hjælpe mig.
jeg er indehaver af en gsx 750 f hvor der skulle være monteret en motor fra en gsxr. den er begynd at larme fra motoren når man giver den gas og har en fornemmelse af at det kan være knastkæde hvad siger? det er sådan en vræle lyd. kan man kende forskel på en motor fra en gsxr og en f???
håber i kan hjælpe
hilsen Esben
-
Du skal nok have fat i Luske eller Scar for de kender begge til GSXR motorene. (Luske er dog i udlandet på banedage, men skriv til dem.)
Held og lykke med det... :?
-
hej jeg er lige kommet til så håber i kan hjælpe mig.
jeg er indehaver af en gsx 750 f hvor der skulle være monteret en motor fra en gsxr. den er begynd at larme fra motoren når man giver den gas og har en fornemmelse af at det kan være knastkæde hvad siger? det er sådan en vræle lyd. kan man kende forskel på en motor fra en gsxr og en f???
håber i kan hjælpe
hilsen Esben
en af forskellene på motorne er at Féren er luftkølet....
mvh
GD
-
forsvinder lyden når du tar koblingen, og når du ellers bare kører? SRAD motorerne har den "egenskab" at hele "koblingshuset" går løst. det tar en halv times tid at lave, men er rimelig vigtigt at få gjort :mrgreen:
-
og ja gu fanden kan man kende forskel på en F og en R motor. R motoren er den der kører foran dig hvis du har en F motor :lmao: :lmao:
GSXF motoren er den gamle lufkølede motor og GSXR motoren er vandkølet.
-
hmm kom lige til at tænke på noget :innocent: det kan i grunden også godt være en luftkølet GSXR motor der ligger i, hvilket der jo nok er større sansynelighed for, da de gamle R modellers stel minder mere om F modellens end de nyere R modeller´s. og dem kender jeg ikk noget til. så find lige ud af det inden du evt lytter til mig :mrgreen: :mrgreen: :innocent:
-
hej scar
min cykel er fra 89 men ved ikke hvornår der evt. skulle være sat ny motor på og det er bare olien der bliver luft kølet
mht. det med larmen så er det faktisk kun når jeg giver gas. jo mere jeg vrider jo mere larmer det og ja det forsvinder når jeg tager koblingen og kan sagtens give gas i frigear eller med koblingen trukket uden den larmer.
mvh Esben
-
er der ikke vand på den? siden du skriver det kun er olien der bliver luftkølet? for hvis det er den vandkølede model så er det en oliekøler oliefilteret er skruet direkte på. smid lige et billed op så kan vi jo se motoren :wink: men du er velkommen til at ringe på 20948974. så skal jeg gerne hjælpe hvis jeg kan.
-
scar du nævnte noget om at koblingshuset går løs kan du prøve at uddybe det for mig?
mvh Esben
-
ja det kan jeg da godt prøve. hvis du piller motor dækslet af i højre side på motoren, sidder der lige inde bag dækslet en stor møtrik "26-32 stykker" som kan gå løs. det er den der holder dine kobliggsplader på plads bla. og hvis den går løs rasler hele lortet, lidt lige som en ducatti`s tørkobling.
vel og mærke hvis det er den VANDKØLEDE motor du har