SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: SV-spirit efter April 12, 2007, 09:39:57 pm
-
Er der nogle der kan forklare hvorfor orig. potterne bliver mega varme. De er jo lavet af aluminium så vidt min viden rækker. Har kørt med Leo´s Vimse før hen som oxo var alu, uden at de blev varme. Bare sårn lidt nysgerrig.... :shock:
-
Kunne forstille mig at der var mere "modstand" i de orginale og derved bliver mere af varmen afsat i potten.....De uorginale er jo normal mere åbne og derfor nok også mindre "modstand" :afro:
-
De er varme længe efter dyret er slukket og da alu normalt hurtigt bliver afkølet, skulle de teoretisk afkøles hurtigere. Men det kan være der sidder alm. jern inde i potten tæt op ad aluvæggen som afgiver varmen ? :loser:
-
De er varme længe efter dyret er slukket og da alu normalt hurtigt bliver afkølet, skulle de teoretisk afkøles hurtigere. Men det kan være der sidder alm. jern inde i potten tæt op ad aluvæggen som afgiver varmen ? :loser:
Det skulle ikke undre mig om der er brugt ståluld inden i.
-
De orginale potter dæmper jo mere end de åbne og det gør de ved at have mere "fyld", og derved er der også mere der skal køles af som jo tager længere tid......Lidt det samme som hvis du varmer en 2 cm aluminium stang op til 100 grader og en 4 cm til samme temp....Så vil den tykke holde sig varmere længere, pga den har en større mængde energi (som varme) lageret :rolleyes:
-
Er der nogle der kan forklare hvorfor orig. potterne bliver mega varme. De er jo lavet af aluminium så vidt min viden rækker. Har kørt med Leo´s Vimse før hen som oxo var alu, uden at de blev varme. Bare sårn lidt nysgerrig.... :shock:
Ved ikke rigtig med kiloSV'en, men 650'eren (K3+) har katalysator i org.potten. Og den bliver pænt varm (når det er mørkt kan du se den er rødglødende)
Den sidder i starten af potten og du kan tydeligt mærke at det er der den er mest varm.
-
på kilobæstet med standard potter lægger man ikke sine handsker til tørre... vi er næmere henne i noget med noget BBQ
-
Er der nogle der kan forklare hvorfor orig. potterne bliver mega varme. De er jo lavet af aluminium så vidt min viden rækker. Har kørt med Leo´s Vimse før hen som oxo var alu, uden at de blev varme. Bare sårn lidt nysgerrig.... :shock:
Ved ikke rigtig med kiloSV'en, men 650'eren (K3+) har katalysator i org.potten. Og den bliver pænt varm (når det er mørkt kan du se den er rødglødende)
Den sidder i starten af potten og du kan tydeligt mærke at det er der den er mest varm.
Det er korrekt, og der er også katalysator i org. potterne på kiloSV´eren.
-
Der sidder katalysator i dine lydpotter. Den har en driftstemperatur på ca 700 grader :)
Standardlydpotten på min Kawasaki Z750, er lavet af rustfrit stål. Den har også katalysator, og den bliver dælme varm på ydersiden!!!
Den bliver faktisk så varm, at en dag jeg skulle kontrollere udstødningen for utæthed i samlingen (jeg holdte en klud for afgangshullet), ja så svedede den kluden af. Havde jeg ikke flyttet kluden da det begyndte at lugte brændt, så havde der været ildebrand :o :lol: