SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Modifikationer => Emne startet af: g00z efter April 19, 2005, 12:33:39 pm
-
Jeg har en SV fra 99 og overvejer at sætte et kn filter på. Er det bare noget man gør eller skal man være særligt opmærksom på noget.
-
Hvis du smider KN filter på, er du ude i at skulle omdysse din SV'er også.
-
Fjern det skumlag der er på undersiden af tanken, og løft din tank 1½ - 2 cm i fronten så filteret får luft nok... :wink:
-
Jeg har ikke selv fået mit moddet endnu. Men jeg tror ikke det bliver nødvendigt at løfte tanken. Den har nemlig et skarpt knæk på midten af undersiden, så der skulle vælte nok luft ind. I modsætning til den nye sv.
Men nu får vi se når jeg selv skal igang :D
-
Du kan bare skifte dit filter, 2 skruer på toppen af tanken, 4 skruer på filter - gl filter af.
gummiliste på K&N filter (under kanten), smørelse/fedt rundt i kanten.
skruer på plads....operation done.
Udluft filter 1 gang om året med trykluft = skal aldrig skiftes :P
Filterskift = luft, ingen efftekt på TOP HK, lidt bedre lyd.
K&N = lille hul i toppen, lydforskel ikke stor, måske lidt bedre moment, men ikke det store (har haft eet på).
BMC RACE = FULD hul, stor brum, bedre moment, men kræver et dynokit...for at skal have glæde af moment forøgelsen, anbefales Dyno2...
Håber du kan bruge det.
Mvh
Per :roll:
-
Tak for det.....jeg tror lige jeg må ud og investere i sådan et filter og ha smidt det på.
-
Udluft filter 1 gang om året med trykluft = skal aldrig skiftes :P
Du må aldrig bruge tryklyft på dit filter. Vask og lad det tørre af sig selv inden det får ny olie.