SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: Brygmann efter April 21, 2005, 12:34:19 pm
-
Hej.
Jeg har observeret et problem med min SV 1000, det startede da den havde gået ca 800 km.
Motoren går simpelthen i stå, en gang i mellem når man kobler ud og lukker af for gassen. Probelmet opstår kun ved kold motor intil en temperatur på ca 45 grader. Der har også været lignende situationer hvor motoren ikke er gået ud men efter lyden at dømme kun har kørt på en cylinder og meget ujævnt.
Jeg har haft den på værksted for at få rettet problemet men de kunne hverken få problemet til at opstå eller finde fejl. :?
Er der nogen derude som har oplevet det samme og evt. ved hvad fejlen skyldes og endnu bedre hvordan man udbedrer den.
-
Motoren går simpelthen i stå, en gang i mellem når man kobler ud og lukker af for gassen. Probelmet opstår kun ved kold motor intil en temperatur på ca 45 grader. Der har også været lignende situationer hvor motoren ikke er gået ud men efter lyden at dømme kun har kørt på en cylinder og meget ujævnt.
Jeg havde tit problemer med at min gamle SV kun kørte på 1 cylinder når der var våde veje .. Der sprøjtede vand op i den forreste cylinder og denne satte ud hele tiden. Dette blev løst med en forskærmsforlænger.
At den går i stå med kold motor når man slipper gassen tror jeg mange har prøvet. Det kan være din tomgang er en anelse for lav og dette kun er et problem når motoren er kold. Er tomgangen 1100-1300 når den er varm ?
-
Problemet forekommer lige så meget i tørt vejr som vådt, og jeg har lige justeret tomgangen op fra ca. 1300 til 1500 for at muligvis komme uden om problemet. Men dette betragter jeg kun som en midlertidig løsning.
Jeg vil samtidig høre om det er normalt at tomgangen i kold tilstand (efter "automatchoker") ligger helt nede på lige under 1000 omdrejninger?
-
Hvis den sætter ud også på tør vej må der være noget galt med tændning/tændrør eller indsprøjtning.
1500 er for højt efter min mening... Måske har de 2 ting noget med hinanden at gøre .. det kunne være en defekt benzinpumpe eller noget galt i tændnings-systemet. Værkstedet må gøre mere for at finde fejlen, efter min mening.
Hvor har du købt den ?
-
Problemet forekommer lige så meget i tørt vejr som vådt, og jeg har lige justeret tomgangen op fra ca. 1300 til 1500 for at muligvis komme uden om problemet. Men dette betragter jeg kun som en midlertidig løsning.
Jeg vil samtidig høre om det er normalt at tomgangen i kold tilstand (efter "automatchoker") ligger helt nede på lige under 1000 omdrejninger?
Det mener jeg ikke er normalt. Den skal vel aldrig ligge under de forskrevne ca. 1300 omd. i tomgang. Hvor mange omd. trækker den i tomgang med autochoker på?
-
Kontroller TPS-justeringen som der er beskrevet under "Guider" for den står garanteret alt for lavt, så den ikke får benz nok i indsprøjtningen ved tomgang.
-
Det mener jeg ikke er normalt. Den skal vel aldrig ligge under de forskrevne ca. 1300 omd. i tomgang. Hvor mange omd. trækker den i tomgang med autochoker på?
Når autochokeren er aktiveret ligger tomgangen på ca 2200 omd.
-
Hvis den sætter ud også på tør vej må der være noget galt med tændning/tændrør eller indsprøjtning.
1500 er for højt efter min mening... Måske har de 2 ting noget med hinanden at gøre .. det kunne være en defekt benzinpumpe eller noget galt i tændnings-systemet. Værkstedet må gøre mere for at finde fejlen, efter min mening.
Hvor har du købt den ?
Den er købt hos Allan´s MC i Hillerød
-
Ring til Allan og forelæg ham sagen, han plejer at være flink til at hjælpe, Alex har også styr på tingene. De er generelt gode nok hos Allans MC, jeg købte MC der og har fået den serviceret der siden uden problemer.
Jeg fik justeret tomgangen da jeg havde min 650'er til første service. Jeg ved ikke hvor tomgangen bør ligge på en 1000'er men min ligger omkring 1200 rpm+- når maskinen er varm og ca 2000 rpm ved kold start.
-
Tomgangen skal ligge på de ca 1200+ som tidligere skrevet, men går den under 1000 går den MEGET ujævnt og giver nogle "klikkelyde" og kan sagtens gå ud...
Skrev du ikke du justerede fra 1300 til 1500 omdr/min????
-
Jo jeg justerede op til 1500, men det virkelige problem viste sig at ligge i tps justeringen, den var helt hen i vejret og efter jeg har justeret den på plads er problemet forsvundet. Så nu er jeg nede på 1300 i tomgang igen.