SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: Tinus efter April 26, 2007, 10:37:01 pm
-
Er der nogen der kører på 92 oktan? Jeg fylder kun 92 på mit kilo-SVin k7, en en 3-4 gange har den "pruttet" ved nedgearinger... Det burde en indsprøjtningsmotor vel ikke kunne??? Har haft andre karburatormaskiner der "pruttede" MEGET mere... Kunne det tænkes det er derfor den eftertænder??? Måske man skulle stoppe med at være nærig og fylde 95 på den som foreskrevet... :|
-
92 er helt fint til en SV´er. Jeg kører ikke på andet.
Du skal fjerne pair system hvis du ikke har gjort det endnu. (Du kører med åbne udstødninger ik eller kører du med de originale?)
-
Kører med de originale...
-
Hmmm... Mærkeligt.
Har ikke hørt om andre der har det problem uden at det er med åbne rør...
Er den værst hvis du trækker den højt op i omdr og så lukker gassen?
-
Mener faktisk den kun kræver over 91 oktan.
-
Mener faktisk den kun kræver over 91 oktan.
Og du mener rigtigt : http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=3082.0
-
92 oktan??? Sånt har vi ikke her i landet.... 95 er minimum..
-
Er der nogen der kører på 92 oktan? Jeg fylder kun 92 på mit kilo-SVin k7, en en 3-4 gange har den "pruttet" ved nedgearinger... Det burde en indsprøjtningsmotor vel ikke kunne??? Har haft andre karburatormaskiner der "pruttede" MEGET mere... Kunne det tænkes det er derfor den eftertænder??? Måske man skulle stoppe med at være nærig og fylde 95 på den som foreskrevet... :|
Jo en motor med "sprøjt" kan sagtens skyde hvis man ruller gassen af...... som jannik siger kan du pille pair-systemet af.
Mvh
GD
-
Er der nogen der kører på 92 oktan? Jeg fylder kun 92 på mit kilo-SVin k7, en en 3-4 gange har den "pruttet" ved nedgearinger... Det burde en indsprøjtningsmotor vel ikke kunne??? Har haft andre karburatormaskiner der "pruttede" MEGET mere... Kunne det tænkes det er derfor den eftertænder??? Måske man skulle stoppe med at være nærig og fylde 95 på den som foreskrevet... :|
hvor mange km har den kørt, for min gjorde det samme indtil den fik sit første(eller andet) service hvor synkroniserer cylindrene, min gjorde det mest i luftfilterkassen :twisted:
-
Jeg har koert 416km paa min og koere paa 95, alt er stock paa den og jeg har ogsaa vaeret ud for at den skyder - vil mene at det er sket en 3-4 gange :undecided:
-
Husk på at pair systemet kun fjerner det skyderi der sker under motorbremsning - det skyderi (bøvseri) der kan forekomme op igennem luftfilterkassen kan Pair systemet ikke ændre ved.
-
Kan "pair systemet" lige uddybes nærmere for en teknikspasser som mig??? Ved ikke lige helt hvad det er... :huh:
-
jeg lytter lige med her, for min prutter også ved nedbremsning. Men jeg synes sgu det lyder meget fedt....
Men jeg har også åben pot
-
Kan "pair systemet" lige uddybes nærmere for en teknikspasser som mig??? Ved ikke lige helt hvad det er... :huh:
Måske har du mere held på Janniks hjemmeside (http://www.cecicat.dk) end jeg har, men ellers står der også noget her (http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=261.0)
-
Kan "pair systemet" lige uddybes nærmere for en teknikspasser som mig??? Ved ikke lige helt hvad det er... :huh:
PAIR systemet er et friskluft system som der lukker frisk luft direkte ned i forbrændingskamrene udenom spjældhusene. Du kan se en slangestuds på det forreste topdæksel ved siden af tændrørshætten. Det er der hvor den friske luft kommer ned i topstykket. Man kan pille stikket af servomotoren som der sidder under luftfilterkassen eller også ligge en 2-3mm plade imellem studsen og den lille membran der sidder under studsen. Det sidste har jeg gjort på min for jeg synes det er det lætteste. Men husk der er en lille knold på membranen som man skal fjerne for ellers kan skidtet ikke lukke tæt og det er jo lige det man vil opnå.
-
Måske har du mere held på Janniks hjemmeside (http://www.cecicat.dk) end jeg har
Den er da lige her: http://www.cecicat.dk/sv1000s-Tuning.htm :rolleyes: (ok jeg sætter den på hjemmesiden igen!) :innocent:
-
jeg ved ikke om det stadig forgår.
Men der var engang, hvor 92 og 95 blyfri delte samme tank, på langt de flerste tankstationer. Så selvom man tankede 95 blyfri til 6 øre mere pr liter, eller hvor meget det nu koster mere, så fik man det samme benzin, som man gjorde hvis man valgte 92 blyfri...
-
Du skal fjerne pair system hvis du ikke har gjort det endnu. (Du kører med åbne udstødninger ik eller kører du med de originale?)
Er der PAIR på en SV650? Eller gælder det kun 1000'eren?
Mvh
Christoffer
-
Systemet er ens på begge ccm størrelser...
-
jeg ved ikke om det stadig forgår.
Men der var engang, hvor 92 og 95 blyfri delte samme tank, på langt de flerste tankstationer. Så selvom man tankede 95 blyfri til 6 øre mere pr liter, eller hvor meget det nu koster mere, så fik man det samme benzin, som man gjorde hvis man valgte 92 blyfri...
Sådan var det primært i storkøbenhavn for nogle år siden, men så vidt jeg ved er de begyndt at dele det op i to tanke dengang de udfasede blyholdig benzin..
-
Jeg venter altid til benzinen den koster over 10Kr
for jeg vil ikke kører på det billige lort :lol: :lol:
-
Jeg venter altid til benzinen den koster over 10Kr
for jeg vil ikke kører på det billige lort :lol: :lol:
:lmao: :lmao: SÅ VENTER DU DA IKKE RET TIT
mvh
gd