SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Modifikationer => Emne startet af: Stoffer efter Maj 08, 2007, 08:57:48 pm
-
Hej alle..
Er der nogen af jer der har monteret xenon på jeres k3 eller nyere..Grunden til at jeg spørger, er self at jeg overvejer at købe et ½ bi-xenon sæt(hvis man kan det) og så ville jeg høre hvor i har gemt ballasten henne, i lygten eller under tanken..
Og er der andet der skal ændres (i nogle biler skal styreboksen jo ha at vide at der er mont xenon..
Og til alle jer der brokker :brok: sig over eftermonteret xenon, ja i behøver ikke at svare i denne tråd, tak.... :mrgreen:
-
Hvorfor kun købe et halvt sæt? - du har jo behov for begge pærer?? (der sidder en H4 i hver "øje")
Det er ren plug/play - du bruger det originale ledningsnet, det eneste du skal er at give boksene 12V. (og en sikring)
Jeg har monteret det således:
-
Naturligvis er alle kabler gemt så man ikke kan se dem..
Lidt flere billeder:
(http://www.jesperj.dk/pics/Xenon/DSC_3067.JPG)
(http://www.jesperj.dk/pics/Xenon/DSC_3099.JPG)
Mit er et 8000 Kelvin sæt i øvrigt..
-
Hej Jesper
Tak for de hurtige svar og fine pic, men jeg tror at du i farten overså at min er en N model...
-
Dooooooh - Det har du ret i.. - Så har jeg ingen ide'er - Jeg tror ikke at der er plads inde i lygten - vi havde HM's skildt ad og der var ikke meget plads..
Men mon ikke den kan ligge under tanken? - evt. bag luftfilterkassen.
Om ledningsnettet så kan nå, det tvivler jeg nu på - men det kan der jo laves om på..
-
Det var jo sådan noget jeg havde i tankerne...men tak for budet :thumbsup:
-
Hvor godt er lyset eller`s til forskæld, altså er det meget bedre med Bi-xenon ?
Efter jeg lavede min SV om til "S" er jeg blevet godt skuffet over hvor dårligt forlys der faktisk er på den, selv med den store grimme runde forlygte på "N" er lyset markant bedre..
-
Hvor godt er lyset eller`s til forskæld, altså er det meget bedre med Bi-xenon ?
Efter jeg lavede min SV om til "S" er jeg blevet godt skuffet over hvor dårligt forlys der faktisk er på den, selv med den store grimme runde forlygte på "N" er lyset markant bedre..
Det er lidt interessant. Jeg synes ellers ikke det er specielt godt på N-modellen. Jeg har faktisk også overvejet et bi-xenon kit til min N. Jeg har haft min forlygte skilt ad og jeg tror ikke der er plads til boksen derinde. Ved relæerne under sædet er der dog fin plads.
-
Det er godt nok en vejledning til installation på/i en Busa men det er med billeder osv...
http://www.busazilla.com/hid_kit.php (http://www.busazilla.com/hid_kit.php)
Og endnu et link:
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=970&ShowType=1&PAGE=1 (http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=970&ShowType=1&PAGE=1)
/bo
-
Jeg kunne forestille mig, at ballasten helst skal sidde så tæt på pærerne som muligt, men ellers var det måske oplagt at inddrage noget af pladsen under bagsædet.
-
Jeg kunne forestille mig, at ballasten helst skal sidde så tæt på pærerne som muligt, men ellers var det måske oplagt at inddrage noget af pladsen under bagsædet.
Her har bo (kbh) monteret boksene bag sideskjoldene og lyset fejler ikke noget som man kan se på billederne.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=769
-
Jeg kunne forestille mig, at ballasten helst skal sidde så tæt på pærerne som muligt, men ellers var det måske oplagt at inddrage noget af pladsen under bagsædet.
Her har bo (kbh) monteret boksene bag sideskjoldene og lyset fejler ikke noget som man kan se på billederne.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=769
Det tænkte jeg også lige kort på, men forkastede det igen, da der på min er monteret bremsevæskebeholder og ladeensretter de steder, og det tager nok pladsen.
-
Er der slet ingen, der har lavet dette lille nummer på en N model......
-
Er der slet ingen, der har lavet dette lille nummer på en N model......
Du kan vel bare gøre som ham jimstar linker til.. - Ellers kig forbi, så hjælper jeg gerne.. (Helsingør)
-
Min er så en S men here goes:
Hvis du løfter tanken, piller toppen at luftfilterkassen, piller "snablen" ud af låget, monterer låget igen.
Nu skulle du gerne have plads til en ballast lige foran luftfilterkassen. Og der forest på stellet er der også hul til ledningsføring.
Sådan ser det ihvertfald ud på en S K4.
Alternativt er at placere den inde i luftfilterkassen og så trække ledningerne ud gennem et hul i sider i nogle tætsluttende gummigennemføringer.
håber du kan bruge det til noget.
SørenG
-
Hvor godt er lyset eller`s til forskæld, altså er det meget bedre med Bi-xenon ?
Efter jeg lavede min SV om til "S" er jeg blevet godt skuffet over hvor dårligt forlys der faktisk er på den, selv med den store grimme runde forlygte på "N" er lyset markant bedre..
Utroligt, min S lyser virkelig godt. Kan det ikke bare være en justering eller nye pærer der skal til ??
Mvh
GD
-
Min er så en S men here goes:
Hvis du løfter tanken, piller toppen at luftfilterkassen, piller "snablen" ud af låget, monterer låget igen.
Nu skulle du gerne have plads til en ballast lige foran luftfilterkassen. Og der forest på stellet er der også hul til ledningsføring.
Sådan ser det ihvertfald ud på en S K4.
Alternativt er at placere den inde i luftfilterkassen og så trække ledningerne ud gennem et hul i sider i nogle tætsluttende gummigennemføringer.
håber du kan bruge det til noget.
SørenG
Se det lyder jo til at være løsningen....Det vil jeg se på når jeg bliver mobil igen (sidder med det ene ben i fuld gips, efter et fald på job, med et revnet skinneben tilfølge.....PIS)
-
Hvor godt er lyset eller`s til forskæld, altså er det meget bedre med Bi-xenon ?
Efter jeg lavede min SV om til "S" er jeg blevet godt skuffet over hvor dårligt forlys der faktisk er på den, selv med den store grimme runde forlygte på "N" er lyset markant bedre..
Utroligt, min S lyser virkelig godt. Kan det ikke bare være en justering eller nye pærer der skal til ??
Mvh
GD
Hmm jeg ved det ikke, det var ellers helt nye pære jeg startede ud med men det kan være det er noget billig skrammel jeg har købt ( Harald nyborg pære )
-
Hvor godt er lyset eller`s til forskæld, altså er det meget bedre med Bi-xenon ?
Efter jeg lavede min SV om til "S" er jeg blevet godt skuffet over hvor dårligt forlys der faktisk er på den, selv med den store grimme runde forlygte på "N" er lyset markant bedre..
Utroligt, min S lyser virkelig godt. Kan det ikke bare være en justering eller nye pærer der skal til ??
Mvh
GD
Hmm jeg ved det ikke, det var ellers helt nye pære jeg startede ud med men det kan være det er noget billig skrammel jeg har købt ( Harald nyborg pære )
Køb Osram ved T-hansen. Det er rigtig gode pærer og de koster kun 39kr pr stk. Glem alt om SUPERWHITE-XENON el.lign..... Køb en standard pære fra Phillips eller Osram, det virker hver gang..
http://www.thansen.dk/product.asp?c=913365879&n=-2103501320&pn=-2110892105
-
Hvor godt er lyset eller`s til forskæld, altså er det meget bedre med Bi-xenon ?
Efter jeg lavede min SV om til "S" er jeg blevet godt skuffet over hvor dårligt forlys der faktisk er på den, selv med den store grimme runde forlygte på "N" er lyset markant bedre..
Utroligt, min S lyser virkelig godt. Kan det ikke bare være en justering eller nye pærer der skal til ??
Mvh
GD
Hmm jeg ved det ikke, det var ellers helt nye pære jeg startede ud med men det kan være det er noget billig skrammel jeg har købt ( Harald nyborg pære )
Billige pærer har tendens til at sidde lidt skævt i fatningen = lyset rammer ikke parabolen rigtigt = skodlys..
Steen har ret i at Osram eller Phillips virker....
Mvh
GD
-
Blot lidt input til jeres diskussion om forskellen til pærer.
Jeg har prøvet en standard pære og en Philips Bluevision 4000k. Godt nok er philips pæren uhyggelig dyr (tror listeprisen er 3-400 kroner).
Men den giver meget bedre lys .. selv dem der kører foran mig efter jeg skiftede pæren kan se forskellen. (I sidespejlet :P)
http://www.powerbulbs.co.uk/default.asp?product.asp?numRecordPosition=1&P_ID=167&strPageHistory=cat&strKeywords=&SearchFor=&PT_ID=77
(den kan købes i england til 150-200 kroner for to)
-
Vil lige hører om der er nogen der kender et sted på nettet at købe Xenon kits, hvor der IKKE skal trækkes 12 volt til batteriet? - til rimelige penge selvfølgelig. :-)
Var i bilexperten i dag, og han havde et sæt til 2200,- uden der skulle trækkes 12 volt fra batteriet. Så det må kunne fås billigere på nettet et eller andet sted.
-
Vil lige hører om der er nogen der kender et sted på nettet at købe Xenon kits, hvor der IKKE skal trækkes 12 volt til batteriet? - til rimelige penge selvfølgelig. :-)
Var i bilexperten i dag, og han havde et sæt til 2200,- uden der skulle trækkes 12 volt fra batteriet. Så det må kunne fås billigere på nettet et eller andet sted.
Hvorfor vil du ikke trække direkte fra batteriet? Det er da det bedste/mest stabile sted at hente forsyningen fra. Du kan desuden selv bestemme dimensionen på kablingen, og risikerer på den måde heller ikke at overbelaste det eksisterende ledningsnet.
-
Vil lige hører om der er nogen der kender et sted på nettet at købe Xenon kits, hvor der IKKE skal trækkes 12 volt til batteriet? - til rimelige penge selvfølgelig. :-)
Var i bilexperten i dag, og han havde et sæt til 2200,- uden der skulle trækkes 12 volt fra batteriet. Så det må kunne fås billigere på nettet et eller andet sted.
Mig bekendt skal alle H4-kit have 12V - alle de andre pærertyper skal ikke..
-
Vil lige hører om der er nogen der kender et sted på nettet at købe Xenon kits, hvor der IKKE skal trækkes 12 volt til batteriet? - til rimelige penge selvfølgelig. :-)
Var i bilexperten i dag, og han havde et sæt til 2200,- uden der skulle trækkes 12 volt fra batteriet. Så det må kunne fås billigere på nettet et eller andet sted.
Hvorfor vil du ikke trække direkte fra batteriet? Det er da det bedste/mest stabile sted at hente forsyningen fra. Du kan desuden selv bestemme dimensionen på kablingen, og risikerer på den måde heller ikke at overbelaste det eksisterende ledningsnet.
Jeg vil bare helst undgå at rode med for mange ledninger simpelthen :-) Og hvis det findes, så kan jeg ikke se hvorfor jeg ikke skulle tage det. Da det helt klart vil være det nemmeste. Og den med at det belaster ledningsnettet, der er jeg af den overbevisning at det er et så kort øjeblik, at der umuligt kan ske noget.
-
Ham her: http://www.busazilla.com/hid_kit.php (http://www.busazilla.com/hid_kit.php) sælger ifg ham selv plug-n-play løsninger, både som "alm" xenon og bi-xenon til hhv ca. 600,- og 1000,- DKK i flere forskellige farver (fra 3000 til 12000 Kelvin).... Om de er noget værd skal jeg ikke kunne udtale mig om...
/bo
-
Ham her: http://www.busazilla.com/hid_kit.php (http://www.busazilla.com/hid_kit.php) sælger ifg ham selv plug-n-play løsninger, både som "alm" xenon og bi-xenon til hhv ca. 600,- og 1000,- DKK i flere forskellige farver (fra 3000 til 12000 Kelvin).... Om de er noget værd skal jeg ikke kunne udtale mig om...
/bo
Så vidt jeg kan se, så er systemet kun plug and play til Hayabusa. Jeg kan ikke finde noget om, at det skulle passe til et SVin.
-
Ja, det kan selvfølgelig godt være... Det havde jeg ikke lige tænkt over....
/bo
-
Ham her: http://www.busazilla.com/hid_kit.php (http://www.busazilla.com/hid_kit.php) sælger ifg ham selv plug-n-play løsninger, både som "alm" xenon og bi-xenon til hhv ca. 600,- og 1000,- DKK i flere forskellige farver (fra 3000 til 12000 Kelvin).... Om de er noget værd skal jeg ikke kunne udtale mig om...
/bo
Så vidt jeg kan se, så er systemet kun plug and play til Hayabusa. Jeg kan ikke finde noget om, at det skulle passe til et SVin.
Det gør det bestemt heller ikke. Det omtalte kit har pærerne til en Busa (9007 til fjernlys, H7 til nærlys), og det bliver nok en anelse bøvlet at skohorne ind i en SV forlygte. Oldschool kører med to styks H1, og K3+ kører med to H4. :wink:
-
Skal tydeligvis så meget på læsekursus en af de nærmeste dage ;-)
/bo