SVRider.dk Forum
Forumliv => Lidt af hvert => Emne startet af: donrossi efter Maj 14, 2007, 05:23:04 pm
-
Vi kender jo alle det med at stå ved et kryds og lege lidt med gashåndtaget.
Men nogle gange kommer der et puf/knald, kald det hvad i vil. :)
Er der nogen der ved hvorfor den lyd kommer ??
Er den forkert indstillet eller er det bare noget bensin der ikke bliver brændt af??
Er det noget der skal laves noget ved ???
Aner ikke meget om mc, som i nok kan høre. :innocent:
-
har også samme problem, så lytter lige med her.
-
Vi kender jo alle det med at stå ved et kryds og lege lidt med gashåndtaget.
Men nogle gange kommer der et puf/knald, kald det hvad i vil. :)
Er der nogen der ved hvorfor den lyd kommer ??
Er den forkert indstillet eller er det bare noget bensin der ikke bliver brændt af??
Er det noget der skal laves noget ved ???
Aner ikke meget om mc, som i nok kan høre. :innocent:
Kommer det fra indsugningen eller udstødningen?
Har du lavet nogle modifikationer på den...andre udstødninger, k&N/pippercross luftfilter, power commander osv... ?
-
Tror blot det er den klassiske "efterbrænding" af uforbrændte benzindampe.
-
Du kører med åben potte ikke?
Det er pga "pair" systemet.
Der sendes luft ned i udstødningen, med original udstødningen kan man ikke høre noget.
Det gøres vist pga noget miljø halløj!
Der kan købes sæt til at afmonterer "the pair system" eller man kan koble slangen fra luftfilter kassen og lukke hullet.
Jeg har et sæt fra Hamicad til at ligge. Du kan få det for 230kr med porto.
-
Vi kender jo alle det med at stå ved et kryds og lege lidt med gashåndtaget.
Men nogle gange kommer der et puf/knald, kald det hvad i vil. :)
Er der nogen der ved hvorfor den lyd kommer ??
Er den forkert indstillet eller er det bare noget bensin der ikke bliver brændt af??
Er det noget der skal laves noget ved ???
Aner ikke meget om mc, som i nok kan høre. :innocent:
Det er helt normalt for en SV1000, det er en "bøvs" der kommer op igennem indsugningen. Man kan sige at motoren puster den forkerte vej. Det kan også ske ved nedgearing hvor man ikke lukker helt for gassen imens gearet ligges ind.
Jeg tror ikke der er nogen kur på det - læ'r at leve med det og holden gassen i ro ;-)
-
Vi kender jo alle det med at stå ved et kryds og lege lidt med gashåndtaget.
Men nogle gange kommer der et puf/knald, kald det hvad i vil. :)
Er der nogen der ved hvorfor den lyd kommer ??
Er den forkert indstillet eller er det bare noget bensin der ikke bliver brændt af??
Er det noget der skal laves noget ved ???
Aner ikke meget om mc, som i nok kan høre. :innocent:
Det er helt normalt for en SV1000, det er en "bøvs" der kommer op igennem indsugningen. Man kan sige at motoren puster den forkerte vej. Det kan også ske ved nedgearing hvor man ikke lukker helt for gassen imens gearet ligges ind.
Jeg tror ikke der er nogen kur på det - læ'r at leve med det og holden gassen i ro ;-)
Øv hvor kedeligt :wink: Jeg har også oplevet det samme!
-
Det er helt normalt for en SV1000, det er en "bøvs" der kommer op igennem indsugningen. Man kan sige at motoren puster den forkerte vej. Det kan også ske ved nedgearing hvor man ikke lukker helt for gassen imens gearet ligges ind.
Jeg tror ikke der er nogen kur på det - læ'r at leve med det og holden gassen i ro ;-)
Kan den også gøre det når man holder stille? Trode kun det var når man motor bremsede.
-
Min gør det også
Men det er vist ikke rigtigt hvad Brian s skriver,, for jeg køre med Originale potter
Olsson
-
Det er med stor sandsynlighed fordi den kører for magert. Det er nr.2 SV1000SK6 jeg har nu og de begge kørte for magert.
Jeg skiftede potter og fik justeret den originale ECU til at give 5% mere benzin på dem begge , derefter var der ingen knald
i udstødningen. Jeg har ikke rørt PAIR systemet.
-
Det er med stor sandsynlighed fordi den kører for magert. Det er nr.2 SV1000SK6 jeg har nu og de begge kørte for magert.
Jeg skiftede potter og fik justeret den originale ECU til at give 5% mere benzin på dem begge , derefter var der ingen knald
i udstødningen. Jeg har ikke rørt PAIR systemet.
Da jeg købte den var den på rullebånd og fik indstillet powercommanderen.
Bliver blandingen ikke indstillet der ??
-
Det er med stor sandsynlighed fordi den kører for magert. Det er nr.2 SV1000SK6 jeg har nu og de begge kørte for magert.
Jeg skiftede potter og fik justeret den originale ECU til at give 5% mere benzin på dem begge , derefter var der ingen knald
i udstødningen. Jeg har ikke rørt PAIR systemet.
Da jeg købte den var den på rullebånd og fik indstillet powercommanderen.
Bliver blandingen ikke indstillet der ??
Jo det gør den, hvis den er indstillet rigtigt vil den ikke kører for magert.
Du må så ligge inde med en Dyno udskrift på hvordan motorcyklen kørte før og efter testen. Der er også en graf som viser
hvordan blandingen er.
-
Det er med stor sandsynlighed fordi den kører for magert. Det er nr.2 SV1000SK6 jeg har nu og de begge kørte for magert.
Jeg skiftede potter og fik justeret den originale ECU til at give 5% mere benzin på dem begge , derefter var der ingen knald
i udstødningen. Jeg har ikke rørt PAIR systemet.
Jeg har gjort det samme, men min skyder da cool når gassen rulles af ned gennem gearne :mrgreen:, gør din ikke det ??
Skyder fordi den kører for magert :huh: :huh: :huh:
Hvis man vil have det væk er det pair-systemet der skal blokeres / fjernes - men hvem kan da nænne det :mrgreen:
Et "skud" op gennem luftfilterkassen aner jeg ikke hvorfor sker - sker dog kun et par gange på år på min, og jeg har ingen forslag til en løsning på det
Mvh
GD
-
min gør det nu altså også.. og det virker sku også som om det kommer op igennem indsugningen og ikke udstødningen.. jeg kører selv med pipercross, fullsystem og powercomander.. så den skulle jo gerne stå som den skal..
det giver nogle gange også en underlig lugt? KUNNE VÆRE VI SKULLE FINDE UD AF OM DET KAN LAVES????
-
Det er med stor sandsynlighed fordi den kører for magert. Det er nr.2 SV1000SK6 jeg har nu og de begge kørte for magert.
Jeg skiftede potter og fik justeret den originale ECU til at give 5% mere benzin på dem begge , derefter var der ingen knald
i udstødningen. Jeg har ikke rørt PAIR systemet.
Jeg har gjort det samme, men min skyder da cool når gassen rulles af ned gennem gearne :mrgreen:, gør din ikke det ??
Skyder fordi den kører for magert :huh: :huh: :huh:
Hvis man vil have det væk er det pair-systemet der skal blokeres / fjernes - men hvem kan da nænne det :mrgreen:
Et "skud" op gennem luftfilterkassen aner jeg ikke hvorfor sker - sker dog kun et par gange på år på min, og jeg har ingen forslag til en løsning på det
Mvh
GD
Nej det gør den ikke, jeg skal da ikke udelukke at den kan finde på det en gang imellem men det kan alle motorer. Jeg kan kører den op til
kanten af det røde felt og lukke af for gasse uden det knalder i udstødningen. Jeg har forståelsen af at jeres "knalder" hver gang i lukke af
for gassen.
Og ja, en motor som kører for magert den styder i udstødningerne. Jeg var hos Lydmuren med min gl. mc og sammen med nogle kammarater som også har fået "rullet" deres mc der, og her blev det sagt at den skyder hvis den kører for magert. Min nuværende SV´er er "rullet" hos F.A-Motorsport og her siger man det samme.
Jeg kunne faktisk godt tænke mig af vide den helt forkromede tekniske forklaring på hvorfor. Måske jeg skulle prøve at sende en mail til Lydmuren
og F.A-Motosport og hører hvorfor... :undecided:
Jeg har oplevet et par gange at min skyder op gennem luftfilterkassen, jeg ved ikke hvorfor...jeg tror lidt at V2 motorer har det med at gører det, min kammerats Ducati gjorde det samme.
-
min gør det nu altså også.. og det virker sku også som om det kommer op igennem indsugningen og ikke udstødningen.. jeg kører selv med pipercross, fullsystem og powercomander.. så den skulle jo gerne stå som den skal..
det giver nogle gange også en underlig lugt? KUNNE VÆRE VI SKULLE FINDE UD AF OM DET KAN LAVES????
Jeg kan ikke lade være med at tænke på biler og deres insprøjtningssystemer. De kører jo med "fuel cut off" eller sagt på almindelig dansk - lukker for dyserne under motorbremsning. Når dyserne lukker helt som på en bil KAN der ikke opstå nogen forbrændinger. Det undrer mig bare hvorfor en SV ikke lukker for dyserne under motorbremsning.
-
min gør det nu altså også.. og det virker sku også som om det kommer op igennem indsugningen og ikke udstødningen.. jeg kører selv med pipercross, fullsystem og powercomander.. så den skulle jo gerne stå som den skal..
det giver nogle gange også en underlig lugt? KUNNE VÆRE VI SKULLE FINDE UD AF OM DET KAN LAVES????
Jeg kan ikke lade være med at tænke på biler og deres insprøjtningssystemer. De kører jo med "fuel cut off" eller sagt på almindelig dansk - lukker for dyserne under motorbremsning. Når dyserne lukker helt som på en bil KAN der ikke opstå nogen forbrændinger. Det undrer mig bare hvorfor en SV ikke lukker for dyserne under motorbremsning.
Min skyder og skralder som en stiv nytårsidiot med høj hat og klap for øjet. Jeg har KN på og åbne Ixil potter. Faktisk gør den det så meget at jeg seriøst har lagt lidt penge tilside til bødekassen til den dag panserne ruller op bagved mig.
Jeg har dog fået den stillet lidt federe i blandingen (omkring 5% i mellemområdet) og det har hjulpet lidt. Nu skyder den ved gasslip, når den er varm og ved nedgearing. Men det lyder sgu da alt for råt og pissefedt. Grunden til jeg fik den stillet til at få lidt federe blanding er udelukkende at jeg var nervøs for at den gik for magert. For min skyld må den knalde og sprutte som en havneluder for min skyld.
Det er jo et stykke ufornuftigt og emotionelt legetøj, der hver gang jeg kører på den skal få mig til at grine bredt. Og det klarer den hver gang. Gik jeg op i fuel-cut og brændstof økonomi købte jeg en Yaris.
Jeg synes kun bæstet er charmerende når det beslutter sig for at smide en potfuld uforbrændt højoktan benz bagud til ingen nytte udover lydeffekterne :respekt: 8)
-
Jeg er en smule gammeldags indrettet, så jeg er en af dem der piller tændrørene ud og kigger farve på dem for at se om blandingen er som den skal være - og det er den på min.
Min skyder også op i luftfilterkassen en gang imellem, men det er kun ved for hård gasgivning kombineret med for lav tomgang.
-
Det er med stor sandsynlighed fordi den kører for magert. Det er nr.2 SV1000SK6 jeg har nu og de begge kørte for magert.
Jeg skiftede potter og fik justeret den originale ECU til at give 5% mere benzin på dem begge , derefter var der ingen knald
i udstødningen. Jeg har ikke rørt PAIR systemet.
Jeg har gjort det samme, men min skyder da cool når gassen rulles af ned gennem gearne :mrgreen:, gør din ikke det ??
Skyder fordi den kører for magert :huh: :huh: :huh:
Hvis man vil have det væk er det pair-systemet der skal blokeres / fjernes - men hvem kan da nænne det :mrgreen:
Et "skud" op gennem luftfilterkassen aner jeg ikke hvorfor sker - sker dog kun et par gange på år på min, og jeg har ingen forslag til en løsning på det
Mvh
GD
Nej det gør den ikke, jeg skal da ikke udelukke at den kan finde på det en gang imellem men det kan alle motorer. Jeg kan kører den op til
kanten af det røde felt og lukke af for gasse uden det knalder i udstødningen. Jeg har forståelsen af at jeres "knalder" hver gang i lukke af
for gassen.
Og ja, en motor som kører for magert den styder i udstødningerne. Jeg var hos Lydmuren med min gl. mc og sammen med nogle kammarater som også har fået "rullet" deres mc der, og her blev det sagt at den skyder hvis den kører for magert. Min nuværende SV´er er "rullet" hos F.A-Motorsport og her siger man det samme.
Jeg kunne faktisk godt tænke mig af vide den helt forkromede tekniske forklaring på hvorfor. Måske jeg skulle prøve at sende en mail til Lydmuren
og F.A-Motosport og hører hvorfor... :undecided:
Jeg troede at den UDELUKKENDE skød fordi der var uafbrændt benzin i forrøret..... det med for mager blanding anede jeg ikke. Men så lærte jeg da noget nyt
Mvh
GD
-
Jeg er en smule gammeldags indrettet, så jeg er en af dem der piller tændrørene ud og kigger farve på dem for at se om blandingen er som den skal være - og det er den på min.
Min skyder også op i luftfilterkassen en gang imellem, men det er kun ved for hård gasgivning kombineret med for lav tomgang.
Kan du komme med en lille guide til afkodning om blandingsforholdet er iorden??
SørenG
-
Gyldenbrun farve på tændrøret = finfin.
Sort = for fed eller for meget tomgang.
Lysegrå eller hvid = for mager = MEGET SKIDT.
-
Gyldenbrun farve på tændrøret = finfin.
Sort = for fed eller for meget tomgang.
Lysegrå eller hvid = for mager = MEGET SKIDT.
Korrekt. Tændrøret skal desuden være "tørt", altså ikke nogen glinsende oliehinde. Det er også noget skidt.
I Haynes-manualerne plejer der vist at være en rigtig god illustration af tændrør. Både hvordan de bør se ud, og i særdeleshed hvordan de ikke bør se ud.
-
Jeg er en smule gammeldags indrettet, så jeg er en af dem der piller tændrørene ud og kigger farve på dem for at se om blandingen er som den skal være - og det er den på min.
Min skyder også op i luftfilterkassen en gang imellem, men det er kun ved for hård gasgivning kombineret med for lav tomgang.
Præcis...det kan godt være at det er gammeldags, men det virker. :thumbsup: