SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: skurkenfradallas efter Maj 14, 2007, 10:52:27 pm
-
Hej alle,
Nu har jeg hørt så meget om hvor nemt det er at trække power-wheelies på et KiloSVin og besluttede mig derfor for at klaske skildpadden på ryggen, hoppe i læderdragten, iføre mig superbike støvlerne, handskerne og hatten for at prøve selv.
Nu har jeg ladet mig fortælle at mit eget KiloSVin er gearet ned og jeg besluttede mig derfor for at gå stille til værks ved at starte i 2 gear @ 5000rpm.
Jeg vil sige at wheelyen var så moderat at jeg er i tvivl om den overhovedet fandt sted. I det hele taget må jeg sige at jeg ikke er videre skræmt over de kræfter der er i svinet - om end jeg er utroligt glad for den og den kører rigtigt godt selvom den er tørstig... Kan det være fordi at jeg ligger for meget ind over tanken? Jeg syn's selv at jeg var rigeligt gavmild med rullen...
Den klarer det dog fint i 1 gear!
Så derfor vil jeg gerne høre jer om i ville tro at der kunne være noget galt med mit SVin siden at den ikke er så hidsig som jeg havde troet... Eller har jeg bare vænnet mig til den utroligt hurtigt?
Har i evt. ideer til ting jeg kunne påpege ved næste service (12K km.) som mekanikerne kunne kigge på som kunne have betydning for ydelsen?
Ville man evt. kunne konstatere noget ved at få den rullet og hvad burde den yde på baghjulet med gearingen (samme som Jannik's påstår han - hvad end det så vil sige)?
Jeg konstaterede bortset fra det at den løber ca. 230 km/t ægte (med SpeedoHealer) på toppen med gearingen monteret :angel:
/Jakob
-
Hej alle,
Nu har jeg hørt så meget om hvor nemt det er at trække power-wheelies på et KiloSVin og besluttede mig derfor for at klaske skildpadden på ryggen, hoppe i læderdragten, iføre mig superbike støvlerne, handskerne og hatten for at prøve selv.
Nu har jeg ladet mig fortælle at mit eget KiloSVin er gearet ned og jeg besluttede mig derfor for at gå stille til værks ved at starte i 2 gear @ 5000rpm.
Jeg vil sige at wheelyen var så moderat at jeg er i tvivl om den overhovedet fandt sted. I det hele taget må jeg sige at jeg ikke er videre skræmt over de kræfter der er i svinet - om end jeg er utroligt glad for den og den kører rigtigt godt selvom den er tørstig... Kan det være fordi at jeg ligger for meget ind over tanken? Jeg syn's selv at jeg var rigeligt gavmild med rullen...
Den klarer det dog fint i 1 gear!
Så derfor vil jeg gerne høre jer om i ville tro at der kunne være noget galt med mit SVin siden at den ikke er så hidsig som jeg havde troet... Eller har jeg bare vænnet mig til den utroligt hurtigt?
Har i evt. ideer til ting jeg kunne påpege ved næste service (12K km.) som mekanikerne kunne kigge på som kunne have betydning for ydelsen?
Ville man evt. kunne konstatere noget ved at få den rullet og hvad burde den yde på baghjulet med gearingen (samme som Jannik's påstår han - hvad end det så vil sige)?
Jeg konstaterede bortset fra det at den løber ca. 230 km/t ægte (med SpeedoHealer) på toppen med gearingen monteret :angel:
/Jakob
Der er ikke ret mange maskiner der trækker på hjul ved 5000 rpm i 2. i hvert fald ikke af dem jeg har prøvet.... luk lidt op for gassen - så tror jeg den er der.... har dog selv kun prøvet det ved rent "uheld".....
Mvh
GD
-
Der er ikke ret mange maskiner der trækker på hjul ved 5000 rpm i 2. i hvert fald ikke af dem jeg har prøvet.... luk lidt op for gassen - så tror jeg den er der.... har dog selv kun prøvet det ved rent "uheld".....
Mvh
GD
Så du vil altså sige at det er fordi at jeg ikke ligger i det rpm område hvor den rigtigt yder?
-
Der er ikke ret mange maskiner der trækker på hjul ved 5000 rpm i 2. i hvert fald ikke af dem jeg har prøvet.... luk lidt op for gassen - så tror jeg den er der.... har dog selv kun prøvet det ved rent "uheld".....
Mvh
GD
Så du vil altså sige at det er fordi at jeg ikke ligger i det rpm område hvor den rigtigt yder?
Nu skal jeg jo passe på med at "være for klog" for at trække på hjul er ikke mit speciale, men det største moment har du ved ca 7300-7500 rpm - hvis jeg husker rigtigt. Det kommer også an på hvor hurtigt du giver gassen osv..
Mvh
GD
-
Der er ikke ret mange maskiner der trækker på hjul ved 5000 rpm i 2. i hvert fald ikke af dem jeg har prøvet.... luk lidt op for gassen - så tror jeg den er der.... har dog selv kun prøvet det ved rent "uheld".....
Nu skal jeg jo passe på med at "være for klog" for at trække på hjul er ikke mit speciale, men det største moment har du ved ca 7300-7500 rpm - hvis jeg husker rigtigt. Det kommer også an på hvor hurtigt du giver gassen osv..
Mvh
GD
Korrekt...
Og hvis du ikke kan få den op ved bare at give gas, så bare luk gassen et splitsek. inden du giver gas, så skal den nok løfte sig. Men vær lige varsom ik´ det kan hurtigt koste kåbedele hvis den tager magten fra dig... :rolleyes: :hand:
-
Ja det er nok en pænt dyr sport hvis det kikser....se evt youtube.com :mrgreen:
Mvh
GD
-
Har umiddelbart heller ikke nogen planer om at gøre en sport ud af det - bare rolig.
Jeg var egentlig bare nysgerrig for at finde ud af om det kunne lade sig gøre og hvor let det var.... Og så om der evt. jf. mine erfaringer måske var noget galt med mit SVin. Det er trods alt det eneste jeg har prøvet at give rulle!
-
Jeg vil også sige at 5000 er lige lavt nok.
Læg den op ved 7000 - slip gassen så næsen dykker jævnt meget, og riv den så i bund til den løfter sig. En naturlig reaktion er at lægge sig ned over tanken men sidder du helt stille, hjælper du den ved ikke at skyde vægten fremad.
Power wheelies på min 1000N er INTET problem i andet gear, efter ovenstående opskrift. Vi er velsignet med MASSER af motorbremse, så når du skal ned letter du bare gassen lidt i stedet for at skulle bremse med foden - og det er en ting mindre at bekymre sig om.
Folk glemmer ofte at deres kæde skal være optimalt strammet, så ikke der bliver for meget gyng-gang mens du er oppe og arbejder med gassen.
Og det skal med det samme siges at jeg IKKE er superhaj til wheelies - men 50-100 meter kan jeg da godt holde den oppe på en god dag.
-
Har umiddelbart heller ikke nogen planer om at gøre en sport ud af det - bare rolig.
Jeg var egentlig bare nysgerrig for at finde ud af om det kunne lade sig gøre og hvor let det var.... Og så om der evt. jf. mine erfaringer måske var noget galt med mit SVin. Det er trods alt det eneste jeg har prøvet at give rulle!
kender godt den følelse at den ikke er vild nok (tænker jeg da ofte selv på) ca 120 hk til 180+ kg er da heller ikke SÅ vildt. Hvis du vil have noget der trækker på hjul bare du tænker på det, skal du kigge på gixxx1000,ZX10R eller fireblade
Mvh
GD
-
Har umiddelbart heller ikke nogen planer om at gøre en sport ud af det - bare rolig.
Jeg var egentlig bare nysgerrig for at finde ud af om det kunne lade sig gøre og hvor let det var.... Og så om der evt. jf. mine erfaringer måske var noget galt med mit SVin. Det er trods alt det eneste jeg har prøvet at give rulle!
kender godt den følelse at den ikke er vild nok (tænker jeg da ofte selv på) ca 120 hk til 180+ kg er da heller ikke SÅ vildt. Hvis du vil have noget der trækker på hjul bare du tænker på det, skal du kigge på gixxx1000,ZX10R eller fireblade
Mvh
GD
Husk nu lige på at en SV'er ikke er en supersportsmaskine - så selvfølgelig er den ikke lige så nem at rive på hjul. Jeg kører sammen med en på en CBR1000 RR som uden problemer kan hive den op ved omkring 150km/t KUN på gassen - men han har så også lige 60hk mere at lege med.
It all makes sence... ;)
-
Jeg må faktisk sige at en SV'er, passer LIGE til mit temperament.
Den er ubehagelig at køre over 160 på i længere tid fordi den ingen kåbe har. (større chance for at beholde kørekortet)
Jeg kan på grund af kørestillingen, fræse i timevis uden problemer med håndled og ryg/nakke træthed.
Den kan kun lave MIN slags wheelies (jeg nægter at bruge kobling) ved lav fart - så hvis jeg crasher (igen) er chancen for at jeg dingler ind i noget, mindre.
Den er rigeligt kvik og har fede køreegenskaber til de små og middelstore landeveje som vi i dette land er velsignet med.
Den har den FEDE lyd og det FEDE design. (for h*****e jeg er mere og mere forelsket i den dag for dag) :whatever: :mrgreen:
Alle de ting gør at jeg SAGTENS kan leve med at der skal arbejdes lidt med den når man skal bagover.
-
Jeg må faktisk sige at en SV'er, passer LIGE til mit temperament.
Den er ubehagelig at køre over 160 på i længere tid fordi den ingen kåbe har. (større chance for at beholde kørekortet)
Jeg kan på grund af kørestillingen, fræse i timevis uden problemer med håndled og ryg/nakke træthed.
Den kan kun lave MIN slags wheelies (jeg nægter at bruge kobling) ved lav fart - så hvis jeg crasher (igen) er chancen for at jeg dingler ind i noget, mindre.
Den er rigeligt kvik og har fede køreegenskaber til de små og middelstore landeveje som vi i dette land er velsignet med.
Den har den FEDE lyd og det FEDE design. (for h*****e jeg er mere og mere forelsket i den dag for dag) :whatever: :mrgreen:
Alle de ting gør at jeg SAGTENS kan leve med at der skal arbejdes lidt med den når man skal bagover.
Så lad os da spamme.. er jo mere reglen end undtagelsen her.... Jeg er sku også vildt glad for svinet, selvom jeg har gået og overvejet noget gixx 750, gixx 1000 eller fireblade... tror bare at jeg vil fortryde det, for jeg syntes ærlig talt at kiloSVinet ser federe ud... og prisen taget i betragtning - er det sku "bang for the buck" der vil noget
-
Jeg må faktisk sige at en SV'er, passer LIGE til mit temperament.
Den er ubehagelig at køre over 160 på i længere tid fordi den ingen kåbe har. (større chance for at beholde kørekortet)
Jeg kan på grund af kørestillingen, fræse i timevis uden problemer med håndled og ryg/nakke træthed.
Den kan kun lave MIN slags wheelies (jeg nægter at bruge kobling) ved lav fart - så hvis jeg crasher (igen) er chancen for at jeg dingler ind i noget, mindre.
Den er rigeligt kvik og har fede køreegenskaber til de små og middelstore landeveje som vi i dette land er velsignet med.
Den har den FEDE lyd og det FEDE design. (for h*****e jeg er mere og mere forelsket i den dag for dag) :whatever: :mrgreen:
Alle de ting gør at jeg SAGTENS kan leve med at der skal arbejdes lidt med den når man skal bagover.
Så lad os da spamme.. er jo mere reglen end undtagelsen her.... Jeg er sku også vildt glad for svinet, selvom jeg har gået og overvejet noget gixx 750, gixx 1000 eller fireblade... tror bare at jeg vil fortryde det, for jeg syntes ærlig talt at kiloSVinet ser federe ud... og prisen taget i betragtning - er det sku "bang for the buck" der vil noget
Det var ikke for at spamme, men blot mine tanker om det at skulle skifte maskine bare fordi wheelies er svære at lave. ;)
For det er der ingen grund til.
-
Jeg må faktisk sige at en SV'er, passer LIGE til mit temperament.
Den er ubehagelig at køre over 160 på i længere tid fordi den ingen kåbe har. (større chance for at beholde kørekortet)
Jeg kan på grund af kørestillingen, fræse i timevis uden problemer med håndled og ryg/nakke træthed.
Den kan kun lave MIN slags wheelies (jeg nægter at bruge kobling) ved lav fart - så hvis jeg crasher (igen) er chancen for at jeg dingler ind i noget, mindre.
Den er rigeligt kvik og har fede køreegenskaber til de små og middelstore landeveje som vi i dette land er velsignet med.
Den har den FEDE lyd og det FEDE design. (for h*****e jeg er mere og mere forelsket i den dag for dag) :whatever: :mrgreen:
Alle de ting gør at jeg SAGTENS kan leve med at der skal arbejdes lidt med den når man skal bagover.
Så lad os da spamme.. er jo mere reglen end undtagelsen her.... Jeg er sku også vildt glad for svinet, selvom jeg har gået og overvejet noget gixx 750, gixx 1000 eller fireblade... tror bare at jeg vil fortryde det, for jeg syntes ærlig talt at kiloSVinet ser federe ud... og prisen taget i betragtning - er det sku "bang for the buck" der vil noget
Det var ikke for at spamme, men blot mine tanker om det at skulle skifte maskine bare fordi wheelies er svære at lave. ;)
For det er der ingen grund til.
Var heller ikke møntet på dig, det med spam - der spammes generelt ret vildt her på forum.... jeg gør det jo også selv
Mvh
GD
-
(http://www.making-it.dk/includes/picture-resize.asp?filename=2722-spam1.jpg&maxwidth=250&maxheight=250)
-
fra 2. gear i bunden og gassen i bund trækker den da selv på hjul når den når op i omdrejninger... men nu er min også gearet lidt ned. måske det er defor!!!
-
Jeg må faktisk sige at en SV'er, passer LIGE til mit temperament.
Den er ubehagelig at køre over 160 på i længere tid fordi den ingen kåbe har. (større chance for at beholde kørekortet)
Jeg kan på grund af kørestillingen, fræse i timevis uden problemer med håndled og ryg/nakke træthed.
Den kan kun lave MIN slags wheelies (jeg nægter at bruge kobling) ved lav fart - så hvis jeg crasher (igen) er chancen for at jeg dingler ind i noget, mindre.
Den er rigeligt kvik og har fede køreegenskaber til de små og middelstore landeveje som vi i dette land er velsignet med.
Den har den FEDE lyd og det FEDE design. (for h*****e jeg er mere og mere forelsket i den dag for dag) :whatever: :mrgreen:
Alle de ting gør at jeg SAGTENS kan leve med at der skal arbejdes lidt med den når man skal bagover.
Så lad os da spamme.. er jo mere reglen end undtagelsen her.... Jeg er sku også vildt glad for svinet, selvom jeg har gået og overvejet noget gixx 750, gixx 1000 eller fireblade... tror bare at jeg vil fortryde det, for jeg syntes ærlig talt at kiloSVinet ser federe ud... og prisen taget i betragtning - er det sku "bang for the buck" der vil noget
Jeg er sq også glad for mit SVin og skifter heller ikke lige foreløbigt. Tror umiddelbart heller ikke at jeg er moden til en Fireblade eller en KiloGixxer. Som i siger - it all makes sense... Jeg tager lige et par år til på SVinet inden jeg overvejer at opgradere.
Apropos Fireblade - så blev min fætter "berømt" i Århus politikreds da han her forleden blev knaldet ude på amtsvejen på sin nye '07 Fireblade og mistede kortet. Historien nåede endda helt i EkstraBladet http://ekstrabladet.dk/112/article296789.ece (http://ekstrabladet.dk/112/article296789.ece)... AVS! :police:
Citat: "Pigen blev, hvad angår fartoverskridelser, overgået af én anden bilist med 207 km/t. og en motorcyklist med 201 km/t."
-
Det er altså ikke sykkelen det står på..
Sjekk bare denne: http://www.snutter.no/app/viewMovie.action?id=266
-
Det er altså ikke sykkelen det står på..
Sjekk bare denne: http://www.snutter.no/app/viewMovie.action?id=266
:shock: :shock:
Okay, det skider jeg på! Det er fandme imponerende!
-
aahh, ville gerne have set ham tage den ud af sidste vej i rundkørslen - på baghjul... 8)
-
det var fandeme imponerende. :respekt: :respekt:
-
I rest my case! Ha ha ha ha ha det er sq cool!!! Sådan en vil jeg også ha :D
-
Ok, så meget om omdrejninger, hk osv, men hvordan dælen gør han det her :huh: :huh:
http://youtube.com/watch?v=WIbfEelmVds
Jeg har prøvet flere gange både ved bare at vride øret i bund, sluppet gassen helt og så vride, men intet hjælper, den er for længe om at tage omdrejninger dernede fra :undecided:
Ser det ud som om han tager bremsen inden han gasser op?
Er der noget med at ved at holde på bagbremsen så kan man få den op fra meget lav hastighed?
Har det mon noget med min vægt at gøre? Er jo desværre i 0,1 ton klassen :tie:
-
Ok, så meget om omdrejninger, hk osv, men hvordan dælen gør han det her :huh: :huh:
http://youtube.com/watch?v=WIbfEelmVds
Jeg har prøvet flere gange både ved bare at vride øret i bund, sluppet gassen helt og så vride, men intet hjælper, den er for længe om at tage omdrejninger dernede fra :undecided:
Ser det ud som om han tager bremsen inden han gasser op?
Er der noget med at ved at holde på bagbremsen så kan man få den op fra meget lav hastighed?
Har det mon noget med min vægt at gøre? Er jo desværre i 0,1 ton klassen :tie:
Du må vride forkert Kenneth, jeg er i samme vægt klasse og det virker både på min SV og min gamle FZR.
Du skal ikke vente på at omdrejningerne falder, den skal bare lige dykke i forgaflen og så have rullen igen.
-
Jo men ham på klippet er jo helt nede i omdr. :huh: :huh:
Du må lige give mig et kursus en dag ved lejlighed Brian :mrgreen:
-
Jo men ham på klippet er jo helt nede i omdr. :huh: :huh:
Du må lige give mig et kursus en dag ved lejlighed Brian :mrgreen:
Ja har aldrig prøvet det helt dernede fra, det er lidt svært at se, men han bruger vel ikke koblingen? Har ikke lyd på så kan ikke høre efter..
Jeg skal gerne instruere og komme med gode ideer så længe det foregår på din MC :D
-
Der er ikke ret mange maskiner der trækker på hjul ved 5000 rpm i 2. i hvert fald ikke af dem jeg har prøvet.... luk lidt op for gassen - så tror jeg den er der.... har dog selv kun prøvet det ved rent "uheld".....
Mvh
GD
Så du vil altså sige at det er fordi at jeg ikke ligger i det rpm område hvor den rigtigt yder?
Nu er jeg jo tidligere ejer af det omtalte svin og der er vidst nogle stykker der har set far her lave wheelis i anden gear,lavede en i et fint skov område,men ok den var ikke planlagt,og der lugtede lidt af dej bagefter. :afro:
-
Der er ikke ret mange maskiner der trækker på hjul ved 5000 rpm i 2. i hvert fald ikke af dem jeg har prøvet.... luk lidt op for gassen - så tror jeg den er der.... har dog selv kun prøvet det ved rent "uheld".....
Mvh
GD
Så du vil altså sige at det er fordi at jeg ikke ligger i det rpm område hvor den rigtigt yder?
Nu er jeg jo tidligere ejer af det omtalte svin og der er vidst nogle stykker der har set far her lave wheelis i anden gear,lavede en i et fint skov område,men ok den var ikke planlagt,og der lugtede lidt af dej bagefter. :afro:
Jeg har også måtte konkludere at det blot er mig der er en ydmyg n00b når det kommer til wheelies! Jeg har efterhånden lært dyret at kende... Havde en tilsvarende oplevelse selv :wink:
-
Suzuki har gitt Sv1000 to forskjellige svingarmer, den jeg har er ca 15-20mm lenger enn den som er vanligs. Min Sv1000 er en original S som er bygget om til N. Men da svingarmen er lengre gikk den ikke på bakhjulet kun ved gasspådrag i enten 1. eller 2.
Nå er den drevet ned fra 17 til 16 tenner foran, pluss fått opptimalisert sin insprøytning, så nå går den litt opp på 1. kun ved at holde full gass.
Men jeg liker sykler som holder seg nær bakken under full gass, spesielt på banen, for ut av hårnålsvinger i 1. fliser jeg fra bl.a. Ducati som må slå av på gassen på grunn av høye hjulløft....