SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Modifikationer => Emne startet af: MUUNK efter Maj 18, 2007, 05:19:09 pm
-
Jeg er den stolte ejer af en SV1000S 03´, og har indtil nu sagt at jeg bestemt ikke vil have potter på, der larmer lidt mere en de originale....
Men men, man har jo et standpunkt til man tager et nyt. Hørte min kammerats nyinkøbte SV1000S med MIVV potter på.... Og BANG jeg var forelsket!
Dog synes jeg at det er temmelig mange penge at smide efter lidt "lyd", så mit spørgsmål er hvor jeg finder nogle til en rimelig pris? Gerne et sted på nettet hvor jeg kan købe dem online.
Det skal siges at det er fuldstændigt ligegyldigt hvad det er for et mærke, bare de er billige og ikke koster en bondegård. Og så skal de selvfølgelig være "bolton", alt andet har ingen interresse.
-
www.louis.de
De har BOS potter til SV1000.. Kan ikke helt huske hvad de koster,
men de er billige i forhold til MIVV.
MIVV findes i alu og titanium - titanium er fedest, men dyrest.
BOS mener jeg er alu
-
Hos www.kjmotorcykler.dk, købte jeg selv en Typhoon alu potte til 999,- (jeg skulle dog selv afhente). Du er velkommen til at komme forbi og høre den live..
PS. i din profil står der du kører 650 er....
-
Hos www.kjmotorcykler.dk, købte jeg selv en Typhoon alu potte til 999,- (jeg skulle dog selv afhente). Du er velkommen til at komme forbi og høre den live..
PS. i din profil står der du kører 650 er....
Kunne du lige linke til den potte til 999,-? Kan ikke liiiiige se den på deres side.
PS. min profil er hermed rettet. :-)
-
Sidste år købte jeg en Leo Vince på www.ebay.de - den kostede ca. 1.700 kr. sprit ny - og det var inkl. alle dimser til montage. Ulempen er så bare, at jeg skulle save min originale potte over - tilgengæld følger der så et "samle rør" (ved ikke helt hvad det hedder) med. Røret bruges til at montere den originale potte igen fx til syn.
Jeg 112 % tilfreds med Leo 8)
EDIT: http://cgi.ebay.de/AUSPUFF-LEOVINCE-ALU-SUZUKI-GSF-600-650-1200-SV-650_W0QQitemZ110125215029QQihZ001QQcategoryZ49779QQrdZ1QQcmdZViewItem
-
Det skal lige siges at jeg aller helst vil købe fra en dansk forhandler... Er ikke så meget til Ebay osv.. :undecided:
-
Det skal lige siges at jeg aller helst vil købe fra en dansk forhandler... Er ikke så meget til Ebay osv.. :undecided:
Så er det nok Typhoon du skal kigge efter! Dem kender jeg dog ikke så meget til - ved blot at de er de billigste man kan købe i DK!
-
Det skal lige siges at jeg aller helst vil købe fra en dansk forhandler... Er ikke så meget til Ebay osv.. :undecided:
Så er det nok Typhoon du skal kigge efter! Dem kender jeg dog ikke så meget til - ved blot at de er de billigste man kan købe i DK!
Okay nu har jeg fået kigget lidt på de Typhoon potter, så har jeg lige lidt spørgmål til dem der kender lidt de forskellige materialer.
Hvor stor forskel er der på stainless steel, alu og titanium i lyden? Og hvis man nu tager dem i stainless steel, vil de så på nogen måde begynde at ruste på et tidspunkt?
-
Okay nu har jeg fået kigget lidt på de Typhoon potter, så har jeg lige lidt spørgmål til dem der kender lidt de forskellige materialer.
Hvor stor forskel er der på stainless steel, alu og titanium i lyden? Og hvis man nu tager dem i stainless steel, vil de så på nogen måde begynde at ruste på et tidspunkt?
Hmm .. du er ikke uddannet smed vel :huh: Stainless steel er engelsk for rustfri stål :loser: :lmao: :innocent:
Tror også bestemt at du skal kigge på typhoon .. http://www.mcspecialisten.dk/default.asp?clicked=2269
-
De 999,- jeg gav, var sidste år..ved ikke hvad han tager nu. Da jeg købte, sagde han, at hvis det kun var lyd, og ikke effekt og vægt jeg gik efter, var der ingen forskel på de forskellige materialer..
-
Hvor stor forskel er der på stainless steel, alu og titanium i lyden? Og hvis man nu tager dem i stainless steel, vil de så på nogen måde begynde at ruste på et tidspunkt?
Hej,
Rustfrit stål kan ruste i større eller mindre grad alt efter kvaliteten, til gengæld kan det poleres op så det bliver meget pænt igen.
Mvh
Christoffer
-
Carbon og titanium er det letteste... det ville jeg gå efter. mht lyd, tja.. så tror jeg ik der er den store forskel..
-
Jeg er egentlig også mest stemt for carbon, det er let og bliver ikke sindsygt varmt. Men er der ikke noget med at carbon-potter har det med at gå i stykker når de er monteret på jeres to-pattede v-maskiner??
-
Hvor stor forskel er der på stainless steel, alu og titanium i lyden? Og hvis man nu tager dem i stainless steel, vil de så på nogen måde begynde at ruste på et tidspunkt?
Rustfrit stål kan ruste i større eller mindre grad alt efter kvaliteten, til gengæld kan det poleres op så det bliver meget pænt igen.
Helt enig! Skulle man være i tvivl, er man velkommen til at komme forbi og tage et kig på mine forrør. De er lavet i rustfast, og man kan roligt sige, at efter seks sæsoners kørsel er de ved at være en anelse anløbne. :D
Men det er rigtigt, det kan poleres op igen.
Carbon og titanium er det letteste... det ville jeg gå efter. mht lyd, tja.. så tror jeg ik der er den store forskel..
Jeg har flere gange tænkt, at en carbonpotte lyder lidt anderledes end en metalpotte. Svært at forklare, men "sprød" og "skrattende" er de to ord, jeg kommer til at tænke på. Det kan dog sagtens være, at det blot er noget jeg bilder mig ind.
-
Jeg har flere gange tænkt, at en carbonpotte lyder lidt anderledes end en metalpotte. Svært at forklare, men "sprød" og "skrattende" er de to ord, jeg kommer til at tænke på. Det kan dog sagtens være, at det blot er noget jeg bilder mig ind.
Det er rigtigt godt valgte ord, jeg vil gerne melde mig under den fane :-D Så er vi to i det mindste (og intet ondt sagt om lyden fra carbon-potter herfra)
-
hvad bliver der af vores bulder-potte dag arrangement, det ville jo være et oplagt sted at lytte/optage potter?????
-
Jeg har flere gange tænkt, at en carbonpotte lyder lidt anderledes end en metalpotte. Svært at forklare, men "sprød" og "skrattende" er de to ord, jeg kommer til at tænke på. Det kan dog sagtens være, at det blot er noget jeg bilder mig ind.
Det er rigtigt godt valgte ord, jeg vil gerne melde mig under den fane :-D Så er vi to i det mindste (og intet ondt sagt om lyden fra carbon-potter herfra)
Det er jeg glad for at høre! :D
hvad bliver der af vores bulder-potte dag arrangement, det ville jo være et oplagt sted at lytte/optage potter?????
:shock: Jeg var ikke klar over, at vi skulle have gang i en Bulder-dag igen... Men jeg er bestemt frisk, og det er rastepladsen ude i skoven sikkert også! :D
Så lad os få det sat i gang! :wink:
-
Mine to WRP lite series titaniumspotter fik jeg "3rd hand" fra england for 135£. De havde kun kørt en sæson på en banefræser, den anden ejer syntes de var for brutale i lyden og solgte dem derfor til mig. :-)
Finishen ligger meget nær ex. Leo Vince. - Altså OK.
Det kan altså lade sig gøre at få nogle rigtig billige potter hvis man ser sig lidt omkring.
-
Wileyco skulle være rigtigt billige, kører selv med en og der er ikke nogen i klubben der har mere lyd. Heller ikke HD´erne. Jeg ved bare desværre ikke hvor de kan købes.
-
Nu har jeg fundet denne her butik.
https://www.fuelexhausts.com/Results.cfm?scndctgry_ID=48
Hvor potterne er til en rimelig pris, butikken ligger i England - deraf ingen told og man kan betale med kreditkort. Nemmere bliver det ikke, så kan jeg godt leve med at købe i udlandet.
Nu er mit spørgsmål så. Der står at de er "road legal" med baffel monteret. Vil det sige, at jeg evt. køre til syn med dem, hvis denne baffel er monteret?
Udover det, nogen der har erfaring med potter fra netop denne butik?
-
Jeg er egentlig også mest stemt for carbon, det er let og bliver ikke sindsygt varmt. Men er der ikke noget med at carbon-potter har det med at gå i stykker når de er monteret på jeres to-pattede v-maskiner??
Hvorfor skulle de det ? altså gå i stykker fordi de sidder på en v'er ?
Jeg har lige monteret en Carbon på min, og min kammerat har en i rustfrit.
Der er forskel på lyden, men jeg kan ikke melde mig i koret af dem som mener at lyden ved Carbon skulle være mere skrattende.
tværtimod syntes jeg at lyden er dybere end ved den rustfrie potte, det samme siger min kammerat dog uden at forstå det.
Cyklerne er godt nok ens, på nær at min er en smule nyere.
Mvh KG
-
Jeg gav ca. 4.000,- for 2 leo vince carbon bolton potter hos en forhandler i Tyskland. Med monteret DB killer lyder de også godt - dyb skraldelyd.
-
Nu har jeg fundet denne her butik.
https://www.fuelexhausts.com/Results.cfm?scndctgry_ID=48
Hvor potterne er til en rimelig pris, butikken ligger i England - deraf ingen told og man kan betale med kreditkort. Nemmere bliver det ikke, så kan jeg godt leve med at købe i udlandet.
Nu er mit spørgsmål så. Der står at de er "road legal" med baffel monteret. Vil det sige, at jeg evt. køre til syn med dem, hvis denne baffel er monteret?
Udover det, nogen der har erfaring med potter fra netop denne butik?
Der må da være nogen der kan svarer mig på ovenstående?
-
Hej jeg kører med et par stainles oval fra fuel exhaust. sprød lyd uden baffler , med omtrent som originale potter.
Iøvrigt flinke folk at handle med .
Mvh
William
-
jeg har Typhonn potter på i Titanium, tror mig........ der er bulder brag når jeg kommer :club:
-
Jeg er egentlig også mest stemt for carbon, det er let og bliver ikke sindsygt varmt. Men er der ikke noget med at carbon-potter har det med at gå i stykker når de er monteret på jeres to-pattede v-maskiner??
Hvorfor skulle de det ? altså gå i stykker fordi de sidder på en v'er ?
Jeg har lige monteret en Carbon på min, og min kammerat har en i rustfrit.
Der er forskel på lyden, men jeg kan ikke melde mig i koret af dem som mener at lyden ved Carbon skulle være mere skrattende.
tværtimod syntes jeg at lyden er dybere end ved den rustfrie potte, det samme siger min kammerat dog uden at forstå det.
Cyklerne er godt nok ens, på nær at min er en smule nyere.
Mvh KG
Jeg har snakket med en tysker der gør meget i Leo Vince. Han fraråder carbon til V2 da han har mange reklamationer at de ikke kan holde til det tryk som en V2 laver (de bliver slået i stykker)
Har ikke selv erfaring med Carbonpotter, hverken på V2 eller R4, R2...... det er hans ord....
SørenG
-
Jeg har snakket med en tysker der gør meget i Leo Vince. Han fraråder carbon til V2 da han har mange reklamationer at de ikke kan holde til det tryk som en V2 laver (de bliver slået i stykker)
Har ikke selv erfaring med Carbonpotter, hverken på V2 eller R4, R2...... det er hans ord....
At tænke før man copy-paster :twisted:
LeoVince har rigtig nok problemer med deres carbonpotter og V2 men hvor mange Ducatier og andre V2 maskiner kører der på vejene og banerne som ingen problemer har med deres carbonpotter, inkl. mig ???
Hvis man skal have carbon må man betale for kvalitet, Micron, Termignoni og Akrapovic samt sikkert en masse andre som jeg ikke har nævnt har ingen problemer med deres carbonpotter og store V2 maskiner...
:afro:
-
Jeg har snart trillet 18.000km med Leo Vince i carbon uden problemer. De er aldrig blevet pakket om og til omkring de 3500,- kr leveret for et sæt er jeg bestemt ikke utilfreds.
-
Jeg har snart trillet 18.000km med Leo Vince i carbon uden problemer. De er aldrig blevet pakket om og til omkring de 3500,- kr leveret for et sæt er jeg bestemt ikke utilfreds.
Tja så kan jeg lære det :dead:
Min mekaniker sagde til mig da jeg spurgte til carbonpotter at så skulle jeg ihvertfald holde mig fra LeoVince, MaxMC, dem med MC Nøglen, de var stoppet med at levere carbon potter til bl.a. TL1000R+S, SV650+1000 m.fl. fordi at V2 maskiner smadrede dem .. han viste mig endda et sæt som havde siddet 600 km på en TL1000R og de lignede noget der var løgn .. fiber flosser en mas...
Han forstod det ikke selv helt men carbon potter til R4 maskiner havde de ingen reklamationer haft på :mrgreen: :loser:
-
Han forstod det ikke selv helt men carbon potter til R4 maskiner havde de ingen reklamationer haft på :mrgreen: :loser:
V2 ER bare mere brutal! :D
V2 power rules! (hehe)
Og for nu at være blot en lille smule seriøs, så kan jeg da nævne, at jeg skam har smadret en Micron carbon-potte. Det skyldtes så nok mere en kombination af en ingeniørmæssig bommert samt V2-vibrationer. Men derudover skulle der faktisk være noget om snakken... V-motorer puster kraftigere ud gennem udstødningssystemet end rækkemotorer.
-
Jeg er egentlig også mest stemt for carbon, det er let og bliver ikke sindsygt varmt. Men er der ikke noget med at carbon-potter har det med at gå i stykker når de er monteret på jeres to-pattede v-maskiner??
Hvorfor skulle de det ? altså gå i stykker fordi de sidder på en v'er ?
Jeg har lige monteret en Carbon på min, og min kammerat har en i rustfrit.
Der er forskel på lyden, men jeg kan ikke melde mig i koret af dem som mener at lyden ved Carbon skulle være mere skrattende.
tværtimod syntes jeg at lyden er dybere end ved den rustfrie potte, det samme siger min kammerat dog uden at forstå det.
Cyklerne er godt nok ens, på nær at min er en smule nyere.
Mvh KG
Jeg har snakket med en tysker der gør meget i Leo Vince. Han fraråder carbon til V2 da han har mange reklamationer at de ikke kan holde til det tryk som en V2 laver (de bliver slået i stykker)
Har ikke selv erfaring med Carbonpotter, hverken på V2 eller R4, R2...... det er hans ord....
SørenG
Så er det godt at min er en Devil :-)
Så kan man jo altid håbe på at deres Carbon er bedre ?
Vi får se hvad som sker.
Dog ville jeg syntes det var vildt hvis den rystede udstødningen i stykker på en gademaskine, bare fordi at det er en V2, så meget ryster den sgu heller ikke.
Mvh KG
-
Jeg har kørt 3000 km med Leo Carbon - ingen problemer, de virker OK og lyder godt og ser godt ud.
Jeg kunne dog forestille mig at Carbon ikke er den bedste løsning ift. Titan og rustfri (alu), men jeg synes det ser nice ud ift. en helt sort SV´er. De har ikke kostet meget mere end 1 sæt dæk (4.000 for et sæt carbon), så hvis de skulle skiftes efter 15.000-20.000 km overlever vi nok det også.