SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: Bageren efter Maj 22, 2007, 03:58:07 pm
-
Hvor lang tid/hvor langt bør man køre på sin SV'er for at lade batteriet op via generatoren? :?
-
10 minutter burde i realiteten være nok.
-
10 minutter burde i realiteten være nok.
Seriøst? Grunden er at min cykel har haft det fint med batteriet, indtil jeg for et par dage siden 'glemte' den med tænding på, så den er helt afladet.
Jeg har så ladet på den en 5-6 timer, og tog igår en 30-40 min. tur, og der var stadig ikke nok juice til at starte den imorges.
Igen idag er jeg så kørt på arbejde (15-20 min) og den er stadig flad. :( Batteriet burde da ikke gå i stykker af at blive afladet. :]
Kasper
-
Nej men det går helt sikkert i stykker af at blive opladet med mere end 30% af dets ydelse - så hvis du smed en autolader på, kan du lige så godt købe et nyt med det samme, for så er det dødt.
Mit batteri til min SV1000 N er kun på 12Ah - dvs jeg må absolut max lade på det med 4 ampere.
-
Nej men det går helt sikkert i stykker af at blive opladet med mere end 30% af dets ydelse - så hvis du smed en autolader på, kan du lige så godt købe et nyt med det samme, for så er det dødt.
Mit batteri til min SV1000 N er kun på 12Ah - dvs jeg må absolut max lade på det med 4 ampere.
Hvis du med autooplader mener oplader til biler, så nej. Det er en oplader til motorcykler.
-
Hvis batteriet har været tappet flad, er der vel også en reel risiko for, at der er klappet en celle.
-
Nej men det går helt sikkert i stykker af at blive opladet med mere end 30% af dets ydelse - så hvis du smed en autolader på, kan du lige så godt købe et nyt med det samme, for så er det dødt.
Mit batteri til min SV1000 N er kun på 12Ah - dvs jeg må absolut max lade på det med 4 ampere.
Hvis du med autooplader mener oplader til biler, så nej. Det er en oplader til motorcykler.
10-4, så er det ihvertfald ikke problemet...
Men som Freddy siger - der kan godt være en celle som er klappet sammen nu det er blevet presset lidt.
-
Den oplader jeg har brugt, er en der fulgte med til motorcyklen da jeg købte den, og minder om denne her:
http://www.kjmotorcykler.dk/product.asp?product=260&sub=91&page=1 (http://www.kjmotorcykler.dk/product.asp?product=260&sub=91&page=1)
Jeg mindes bare at have læst noget emd 0,4amp, kan det være rigtigt? :]
En tidligere ejer har sat faste kabler fra batteriet og op i rummet under bagsædet. Her ligger der et stik emd en lille hætte, hvor jeg så kan montere min oplader til. Ret fikst lavet, egentligt. :]
Nå, men umiddelbart ser det ud som om at der skal et nyt batteri. Nogle der kender til nogle gode billige batterier for tiden? Jeg nægter at give 700 kr for et!
-
http://www.biltema.dk/products/product.asp?iItemId=105080
http://www.biltema.dk/products/product.asp?iItemId=105133
find den rigtige str og tag en tur sydpå :D
-
Jeg er i Padborg på fredag og skal alligevel et smut sydover for at handle hos Louis eller hvem der nu ligger tættest på grænsen, så hvis du skal have noget med kan det nok lade sig gøre der...
-
Jeg er i Padborg på fredag og skal alligevel et smut sydover for at handle hos Louis eller hvem der nu ligger tættest på grænsen, så hvis du skal have noget med kan det nok lade sig gøre der...
Det kunne være interessant, det vil jeg lige finde ud af til imorgen, da jeg virkelig godt kunne bruge mit batteri meget snart. :)
Jeg har tilgengæld fundet ud af at thansen har et batteri til 399:
http://thansen.dk/product.asp?c=928236935&n=1432334946&pn=1432334947
Tror i det er noget man tør hoppe på?
-
Jeg har tilgengæld fundet ud af at thansen har et batteri til 399:
http://thansen.dk/product.asp?c=928236935&n=1432334946&pn=1432334947
Tror i det er noget man tør hoppe på?
Bare hop på, det er ligeså godt som de andre på markedet :D Husk syre, da det er tørt....
-
Lidt i samme boldgade....
Jeg har haft lidt problemer med mit batteri, der efter vinteropbevaring er løbet tør et par gange.
Og det var lidt mere en almindeligt svedfremkaldende at skubbe SV'eren i gang... :x Så jeg købte mig en intelligent MC-batteri oplader fra Saito.
Efter ca. 14 timer, viste apparatet stadig at batteriet var under opladning, og ikke vedligeholdelse. Det syntes jeg jo er lang tid!?
Kan det virkelig passe at det skal tage så lang tid?
-
Jeg er endt med at købe et nyt batteri, og det løste problemet.
Jeg købte det hos vores allesammens Alex for 471 kr.
-
Efter ca. 14 timer, viste apparatet stadig at batteriet var under opladning, og ikke vedligeholdelse. Det syntes jeg jo er lang tid!?
Kan det virkelig passe at det skal tage så lang tid?
Umiddelbart ville jeg sige, at du burde begynde at kigge dig om efter et nyt batteri. :wink:
-
Efter ca. 14 timer, viste apparatet stadig at batteriet var under opladning, og ikke vedligeholdelse. Det syntes jeg jo er lang tid!?
Kan det virkelig passe at det skal tage så lang tid?
Umiddelbart ville jeg sige, at du burde begynde at kigge dig om efter et nyt batteri. :wink:
mja, det har så virket upåklageligt siden opladningen... :?