SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: TBN efter Maj 24, 2007, 11:17:40 am
-
Hej
Min Sv650s er begyndte at "drikke" benzinen hurtigt. Jeg mener næsten,at den har mistet 50 km på en tank. :brok: Nogen der ved, hvad det kan skyldes?
På forhånd tak..
-
Hej
Min Sv650s er begyndte at "drikke" benzinen hurtigt. Jeg mener næsten,at den har mistet 50 km på en tank. :brok: Nogen der ved, hvad det kan skyldes?
På forhånd tak..
Du har øvet dig for meget på at lave Wheelier :lol:
-
Hul i tanken? Det er desværre ulempen, når Suzuki bruges gamle konservesdåser.. :-(
-
Hej
Min Sv650s er begyndte at "drikke" benzinen hurtigt. Jeg mener næsten,at den har mistet 50 km på en tank. :brok: Nogen der ved, hvad det kan skyldes?
På forhånd tak..
Du har øvet dig for meget på at lave Wheelier :lol:
:lmao:
Eller været på banedag, der kommer man snildt ned på 10Km/l :wink:
På det lidt mere seriøse plan :
Prøv evt. at demontere sadlen, og løfte tanke op en gang !
Det kan være den er tæret igennem, det oplevede formanden Ole for på et tidspunkt.
Overløbs røret kan også have et hul, så det dræner tanken, eller der kan være hul i benzin slangen.
-
Du har øvet dig for meget på at lave Wheelier :lol:
[/quote]
Har desværre ikke rigtig fået den op :wink: så jeg tror sq ikke det er det - ville ellers være en cool grund 8)
Argh kan sq ikke overskue hvis lortet er utæt :club: hvis ikke den kan holde på lortet så får den fandme prygl :club:
Ja, må hellere køre den ned til FAmoto for tanken er ikke utæt, havde den oppe sidste weekend...
TAK FOR DET!!!! - troede i skulle hjælpe og ikke få mig til at få det værre... 8)
-
Det er en karburator model du har ikk ?
Det kan jo være den trænger til at blive justeret ? Eller renset .. ved ikke lige om det kan have noget at sige på brændstof økonomien .. men de skal i hvert fald justeres med jævne mellemrum.
-
Hvis den er med kaburator så kan en synkronisering gører meget ved benzin økonomien. :blink:
-
Er det en tankfuld hvor du har mistet 50 km? For så kan det være tilfældigheder. (vind, kørestil, osv.) Da vi kørte til SBM, var jeg oppe over 23 km/l, men da vi kørte hjem i en mere ugunstig vind kørte jeg under 18 km/l, så der var hurtigt 50 km mindre (og lidt til) på en tankfuld.
-
Jeg tog mig selv i at begynde at ligge 1-2 gear lavere end jeg plejede, og kørte men noget højere omdr/min end nødvendigt, og det alene kostede 30km pr tank. :shock:
-
Jeg tog mig selv i at begynde at ligge 1-2 gear lavere end jeg plejede, og kørte men noget højere omdr/min end nødvendigt, og det alene kostede 30km pr tank. :shock:
Enig, det er af høj betydning for tank-rækkevidden. Jeg oplever også at motorbremsning og heftig acceleration koster dyrt i byen. Det lyder selvfølgelig ikke nær så fedt når man triller 50-100 meter hen til det røde lyskryds med koblingen trukket :(
-
Enig, det er af høj betydning for tank-rækkevidden. Jeg oplever også at motorbremsning og heftig acceleration koster dyrt i byen. Det lyder selvfølgelig ikke nær så fedt når man triller 50-100 meter hen til det røde lyskryds med koblingen trukket :(
Koster det fuel at motorbremse :huh:
Bevares hvis man giver max gas ved nedgearing, koster det da lidt. Men resten af tiden er der da lukket af, eller....... ?
-
Enig, det er af høj betydning for tank-rækkevidden. Jeg oplever også at motorbremsning og heftig acceleration koster dyrt i byen. Det lyder selvfølgelig ikke nær så fedt når man triller 50-100 meter hen til det røde lyskryds med koblingen trukket :(
Koster det fuel at motorbremse :huh:
Bevares hvis man giver max gas ved nedgearing, koster det da lidt. Men resten af tiden er der da lukket af, eller....... ?
Tjah, det var da egentlig en pudsig problemstilling. Umiddelbart kunne man godt forledes til at tro, at der stadig suges benzin gennem systemet (motoren går jo ikke ligefrem ud). Men omvendt har man jo lukket for gassen, altså er spjældene helt i bund.
-
Bevares hvis man giver max gas ved nedgearing, koster det da lidt. Men resten af tiden er der da lukket af, eller....... ?
Jeg ved slet ikke nok om det til at kunne begrunde det med mere håndfaste argumenter end min benzinregning ;) Jeg mener også at have set i benzin-økonomi-løb at de netop kobler ud i meget god tid før lyskryds.
-
B2>Sadlen? - det er jo ikke en hest vel :)
-
Hmm måske er jeg begyndt at køre lidt mere hissigt :angel:
håber sq bare, at det er derfor. Tak for den livlige debat.
-
Har du monteret jetkit?? De har ry for at slide strålerørerne så benzinforbruget øges...
-
Nej jeg har endnu ikke monteret et jetkit, men regner med, at få det gjort inden for den nærmeste fremtid. til den tid må jeg få det hele justeret..