SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: Enur efter Maj 30, 2007, 08:29:37 pm
-
Jeg har lige været et smut til jylland (Frederikshavn)
da jeg kom hjem igen til Kbh var væsken faldet fra full til low.
Det er ikke så længe siden jeg var forbi FA Motor hvor de var
så flinke at fylde dunken på SVinet da den var på low.
Er det alt for hurtigt den bruger væsken ?
Jeg har godt nok ligget på 170-190 en stor del af vejen men det burde vel ikke tappe den lille dunk.
-
Den skal ikke bruge kølervæske, og hvis den gør det er den utæt et sted.
-
Hvis den drikker kølervæske kan den have en defekt toppakning.. - Se lige at få den testet!!
-
Men tjek lige om alle spænsbånd er strammet nok inden du tilter over den med toppakningen.... :undecided:
Nu ved jeg ikke hvilken model / årgang det er du har, men på min SV1000S K3 var der flere af spændbåndene der sad løs fra fabrikken.. :shock:
Mvh
GD
-
Hvis det er som på biler, kan kølervæskestanden variere efter om motoren er kold eller varm. Check den når den er kold.
-
Men tjek lige om alle spænsbånd er strammet nok inden du tilter over den med toppakningen.... :undecided:
Nu ved jeg ikke hvilken model / årgang det er du har, men på min SV1000S K3 var der flere af spændbåndene der sad løs fra fabrikken.. :shock:
Mvh
GD
Præcis...!
Min havde det problem ved en slange inde i mellem cylindrene.
-
En god test for om toppakningen er træt er at inspicere kølervæsken. Den skal ligne "kølervæske" og må ikke være for "sort" el med olieagtig film i!
mvh
Julius
-
Jeg ville nok også passe på at køre mere på den. Jeg har selv lige haft en utæt radiator og blev anbefalet ikke at køre mere da kølesystemet og især temperaturmåleren kun virker ordentlig under korrekt tryk. Og med en overophedet motor som følge får du nok andre spændende problemer... og dyrere!