SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: kenneth b efter Juni 01, 2007, 04:42:48 pm
-
Hej
Jeg kiggede lidt på forskellige bike's spec. inde på Bikez.dk og faldt over min "drømme" cykel var langsommere end min SV 650 S K6 :shock:
Ducati'en har 106hk og opgivet til 4,2 sek. 0-100km/t mod SV'erens 72hk og 3,8 sek 0-100km/t(nogle skriver 3,6 sek), Ducatien er godt nok lidt tungere meeen (Ducati'en 192kg vs. SV'erens 169kg)
MVH
Kenneth
-
Det er bare fordi 748'eren har et langt 1.gear, SV'eren for slag når de har rundet de 130 km/t........ desværre :(
748'eren er rigtig fed, den måtte sku gerne stå parat til mig i indkørslen :D
-
SV650S er opgivet til 3,6 sek, men faktisk testet til 3,4 i TN...men er nu rimelig sikker på ad Ducatien vil trække fra SVéren...rimelig sikker på den er hurtigere en 4,2 sek....Som Kenneth skriver kan det være den er højt gearet, men tror nu ikke det gør så meget.
-
Jeg tror også Ducatien er hurtige end 4,2 det må være en tastefejl, jeg vil tro at 3,2 er mere rigtigt..... måske en da hurtigere
MVH
Kenneth
-
Fandt lige Duken på Mc revy'en, den siger 3,0 sek, det må være en fejl på Bikez.dk med de 4,2 sek :huh:
http://www.pismis.dk/mcrevy/photos/MC-revyen%202002/Ducati%20748%20R.jpg
Mvh
Kenneth
-
SV'eren er ikke lavet i italien.....
1-0 til japanerne... :brok:
-
Tror det er en sv650n der er opgivet til 3.6 mens en sv650s er opgivet til 3.8. pga. gearingen.
-
Og man vælger da heller ikke cykel ud fra 0-100 tider, hva' ?
-
Er der en anden gearing på en N'er?
Har nemlig lige fået at vide, af den tidligere ejer, at min er en ombygget N'er til S'er
Er der andet der er anderledes?
/Mads
-
Er der en anden gearing på en N'er?
Jep, en N'er har et 45-tands kædehjul bagest og en 110-led kæde, hvor en S'er har 46 tænder og 108 led på kæden.
Er der andet der er anderledes?
Ja, en S'er har halvkåbe og clip-on håndtag, hvor en N'er er naked og har cykelstyr. :lmao: :lmao:
Sorry, men den lå lige til det nok så berømte højreben.
På det lidt mere seriøse plan, så er der vist noget om, at bagsvingeren er en anelse længere på N'eren...
-
Ja, en S'er har halvkåbe og clip-on håndtag, hvor en N'er er naked og har cykelstyr. :lmao: :lmao:
Sorry, men den lå lige til det nok så berømte højreben.
På det lidt mere seriøse plan, så er der vist noget om, at bagsvingeren er en anelse længere på N'eren...
Kald mit Rizoma Koniske matsorte styr for et "cykelstyr" EN gang til, og jeg skal #¤%&@£"# din %&$"£@$" på !#€$£ :brok: :brok: :mrgreen:
Men det med bagsvingeren, vil jeg gerne høre lidt om - for det kan ingen af de forhandlere jeg spurgt, svare på.
-
Ja, en S'er har halvkåbe og clip-on håndtag, hvor en N'er er naked og har cykelstyr. :lmao: :lmao:
Sorry, men den lå lige til det nok så berømte højreben.
På det lidt mere seriøse plan, så er der vist noget om, at bagsvingeren er en anelse længere på N'eren...
Kald mit Rizoma Koniske matsorte styr for et "cykelstyr" EN gang til, og jeg skal #¤%&@£"# din %&$"£@$" på !#€$£ :brok: :brok: :mrgreen:
:lmao: :lmao:
Well, nu er det jo ikke et matsort konisk Rizoma-styr, der originalt sidder på N-modellerne. :wink:
Det med den længere bagsvinger er ikke noget, jeg på nogen måde er sikker på. Jeg synes bare, jeg har hørt det nævnt et par gange.
-
Well, nu er det jo ikke et matsort konisk Rizoma-styr, der originalt sidder på N-modellerne. :wink:
Det med den længere bagsvinger er ikke noget, jeg på nogen måde er sikker på. Jeg synes bare, jeg har hørt det nævnt et par gange.
Men det burde det krafTHeLveD' være. :mrgreen:
Jeg mener det var ham nordmanden som sagde det med bagsvingeren....
-
Well, nu er det jo ikke et matsort konisk Rizoma-styr, der originalt sidder på N-modellerne. :wink:
Det med den længere bagsvinger er ikke noget, jeg på nogen måde er sikker på. Jeg synes bare, jeg har hørt det nævnt et par gange.
Men det burde det krafTHeLveD' være. :mrgreen:
Jeg mener det var ham nordmanden som sagde det med bagsvingeren....
I min Clymer står følgende:
Overall length
SV650 2070 mm
SV650S 2045 mm
Så S'eren er i hvert fald kortere, hvad det så end måtte skyldes. Men de har samme wheelbase, nemlig 1430 mm, så det kan ikke være der, forskellen ligger.
-
Så S'eren er i hvert fald kortere, hvad det så end måtte skyldes. Men de har samme wheelbase, nemlig 1430 mm, så det kan ikke være der, forskellen ligger.
Jeg har lige været ude og måle, SV650S K3 : 1435mm (kan spændes ud til 1450mm) De 1430mm må være det kortest mulige mål.
-
Well, nu er det jo ikke et matsort konisk Rizoma-styr, der originalt sidder på N-modellerne. :wink:
Det med den længere bagsvinger er ikke noget, jeg på nogen måde er sikker på. Jeg synes bare, jeg har hørt det nævnt et par gange.
Men det burde det krafTHeLveD' være. :mrgreen:
Jeg mener det var ham nordmanden som sagde det med bagsvingeren....
SVbanditt(som er norsk ja) skrev dette i en annen tråd, den om hvor vanskelig(svært?) det er å få et kiloSVin på bakhjulet...
-
Well, nu er det jo ikke et matsort konisk Rizoma-styr, der originalt sidder på N-modellerne. :wink:
Det med den længere bagsvinger er ikke noget, jeg på nogen måde er sikker på. Jeg synes bare, jeg har hørt det nævnt et par gange.
Men det burde det krafTHeLveD' være. :mrgreen:
Jeg mener det var ham nordmanden som sagde det med bagsvingeren....
SVbanditt(som er norsk ja) skrev dette i en annen tråd, den om hvor vanskelig(svært?) det er å få et kiloSVin på bakhjulet...
Ja den undskylder jeg, men min hukommelse er ikke så god...
Og jeg husker heller ikke så godt... :shock:
-
I min Clymer står følgende:
Overall length
SV650 2070 mm
SV650S 2045 mm
Så S'eren er i hvert fald kortere, hvad det så end måtte skyldes. Men de har samme wheelbase, nemlig 1430 mm, så det kan ikke være der, forskellen ligger.
Det må være kåben, der stikker snuden lidt længere frem.. :)
-
Så S'eren er i hvert fald kortere, hvad det så end måtte skyldes. Men de har samme wheelbase, nemlig 1430 mm, så det kan ikke være der, forskellen ligger.
Jeg har lige været ude og måle, SV650S K3 : 1435mm (kan spændes ud til 1450mm) De 1430mm må være det kortest mulige mål.
Ja, hvis ikke det simpelthen er ændret på K3+. "Mine" mål gælder for oldschool.
-
Luske kom med partnumre fra Ron Ayers (mener jeg) engang... som viste at bagsvingeren er den samme på de to modeller. Jeg mener derfor den "længere bagsvinger" simpelthen er den længere kædes fortjeneste.