SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Modifikationer => Emne startet af: Copy_Cat efter Juni 05, 2007, 04:47:28 pm
-
Da jeg snart får et nyt udstødningssystem hjem til min SV650S K4, ville jeg blot lige høre om der er noget jeg skal være opmærksom på når jeg skifter fra den originale udstødning til et komplet Yoshimura RS-3 system?
Er det lige til at gå til?
Alle erfaringer er velkomne..
-
Det er ret enkelt at gøre, men det er en rigtig god idé at give boltene et ordentligt skud krybeolie så de ikke sidder så forbandet godt fast :wink:
-
Det er ret enkelt at gøre, men det er en rigtig god idé at give boltene et ordentligt skud krybeolie så de ikke sidder så forbandet godt fast :wink:
Krybeolie?? Hvis det er før adskillelse, er det vel WD40, eller anden rustløsnende middel. Er det ved den efterfølgende samling, er kobberfedt vel vejen frem (for at lette en evt. fremtidig adskillelse).
-
Er det ved den efterfølgende samling, er kobberfedt vel vejen frem (for at lette en evt. fremtidig adskillelse).
Må man gerne bruge kobberfedt på alu? (det siger min mekker at man ikke må)
-
Er det ved den efterfølgende samling, er kobberfedt vel vejen frem (for at lette en evt. fremtidig adskillelse).
Må man gerne bruge kobberfedt på alu? (det siger min mekker at man ikke må)
både og det er bedst med alufedt, alu har det med at reagere med stål med fastgroning til følge :-(
-
Er det ved den efterfølgende samling, er kobberfedt vel vejen frem (for at lette en evt. fremtidig adskillelse).
Må man gerne bruge kobberfedt på alu? (det siger min mekker at man ikke må)
både og det er bedst med alufedt, alu har det med at reagere med stål med fastgroning til følge :-(
Det er vel som at vælge mellem pest og kolera. Boltene er jo af stål, så med alu-fedt får man alligevel en "dårlig" forbindelse. Jeg ved ikke hvordan alu-fedt reagerer med varme, som vist skulle være en af fordelene med kobber-fedt.
-
Derfor bruger jeg keramisk fedt.
Jeg finder lige navnet på det imorgen på arb... :innocent:
-
Derfor bruger jeg keramisk fedt.
Jeg finder lige navnet på det imorgen på arb... :innocent:
Sammen med priser og forhandlingssteder? :thumbsup:
-
"Partsmaster Mega Thread" hedder produktet, og det er produceret af "Mega Metal".
"Antirivnings- og smøremiddel + levnedsmiddelgodkendt osv osv tåler op til 1250 grader bla bla bla.
Jeg bruger det på bilen når jeg smører glidebøsninger til de forreste kalipre - og det virker MEGET bedre end kobberfedt.
Yderligere info på bøtten:
NCH Europe Inc.
Industribuen 7E
2635 Ishøj
tlf 43546414
partsmaster.dk@nch.com
Vi køber det igennem de der Partsmaster.
-
Spar jeres penge og brug ganske almindelig motorolie til at smøre bolte med.
De bruger vi til store hovedmotorer og andet til søs.
Det virker....................
Kobberfedt reagerer med alu, og det ser ikke nice ud efter et stykke tid.
Fedt er knap så godt som motorolie men kan sagtens gå an.
MVH Sømanden
-
jeg har altid lært at man blir nakkeskudt hvis man bruger kobberfedt på alu..
-
og kobber fedt duer ikke på meget varme steder
-
og kobber fedt duer ikke på meget varme steder
:? Er det ikke netop der det udmærker sig? Et af de første hits på google viser bla. denne kobberfedt der kan holde til temperaturer på op til næsten 1.000 grader: http://www.impartex.dk/shop/productinfo-nocookie.asp?id=8147
Hygge
-
:huh:
Kan vi blive enige om hvad skal jeg bruge og hvad jeg ikke skal bruge?
Bemærk at potten er af titanium...??
-
:huh:
Kan vi blive enige om hvad skal jeg bruge og hvad jeg ikke skal bruge?
Bemærk at potten er af titanium...??
Er det et komplet system? Så giv støtteboltene (dem som sidder ved udgangshullet fra cylinderen) en klat kobberfedt, hvis du har det. Ellers lad lortet være. Uanset hvad du bruger, så er det sikkert alligevel for længst brændt væk, næste gang du (eller en anden) skal have skruet det fra hinanden.
Er det en bolt-on potte, jamen så giv boltene et eller andet, hvis du synes. Er det en slip-on, er der blot fjedre og spændebånd. Skruerne i spændebåndene giver du bare, hvad du ellers plejer at smøre alt muligt andet med. Symaskine-olie nede fra Brugsen.
Det er fandme en syg videnskab! Halvdelen af boltene, møgdrengene og skruerne på en MC skal smøres med næsten lige så mange forskellige slags olier, fedtstoffer og hvad har vi... Resten skal låses med gul, blå, rød, grønviolet eller en anden obskur farve thread-lock, så det IKKE er til at få fra hinanden igen. Der er sq ikke noget at sige til, at man bliver gammel før tid!
-
Det er et Yoshimura RS3 full-system, med potte i titanium. Ved ikke hvad de resterende dele er lavet af - nogen der ved det??
Jeg kom til at tænke på at jeg også skal have ordnet "pair"-systemet... Vil i anbefale at jeg fjerner mekanikken helt, eller hvad?
Jeg har læst mig frem til at man kan købe et pair fiks hos chewys:
http://www.chewys-stuff.co.uk/pair_removal/sv1k_sv650k3_pair.htm
Er det anbefalelsesværdigt?
-
:huh:
Kan vi blive enige om hvad skal jeg bruge og hvad jeg ikke skal bruge?
Gi' den en gang GORI - så tåler den vind og vejr! :wink:
-
Jeg har læst mig frem til at man kan købe et pair fiks hos chewys:
http://www.chewys-stuff.co.uk/pair_removal/sv1k_sv650k3_pair.htm
Er det anbefalelsesværdigt?
Ja, det er udemærket. Der medfølger også et ark med monteringsvejliedning så det er lige til at gå til. Det kan jeg dog godt kopiere til dig, så kan du fabrikere/købe stumperne lokalt.
-
Så kom dagen hvor udstødningen nåede frem. Desværre blev det kun til halvdelen - da den taske forrørene lå i blev væk et sted mellem USA og DK efter check in... Lad os håbe den dukker op (http://members.shaw.ca/wpf/silly/bangin.gif)
(http://i157.photobucket.com/albums/t68/CopyCat_photo/IMG_1334R.jpg)
(http://i157.photobucket.com/albums/t68/CopyCat_photo/IMG_1335R.jpg)
(http://i157.photobucket.com/albums/t68/CopyCat_photo/IMG_1331R.jpg)
(http://i157.photobucket.com/albums/t68/CopyCat_photo/IMG_1337R.jpg)
-
Hold kæft der er stort hul i......... :wink: :twisted:
-
Hej var begge dine skruer skruet helt i eller var den ene fake ?
Min den ene var jo kun et bolthoved som var svejst på. Ingen gevindhul nedenunder.
Har dog selv lavet et gevindhul.
Blev det uden told og moms denne gang ?
MVH Sømanden
-
Hej var begge dine skruer skruet helt i eller var den ene fake ?
Min den ene var jo kun et bolthoved som var svejst på. Ingen gevindhul nedenunder.
Har dog selv lavet et gevindhul.
Blev det uden told og moms denne gang ?
MVH Sømanden
Min havde gevind til begge skruer. Din må have været en mandags model :wink:
-
(http://i157.photobucket.com/albums/t68/CopyCat_photo/IMG_1355R.jpg)
-
Sådan,.... Fuldt system holder !! ser godt ud..
Men jeg syntes kun jeg kan se en cylinder !?!? er det billedet der snyder ? :lmao: :lmao: sry.... hehe
-
Men jeg syntes kun jeg kan se en cylinder !?!? er det billedet der snyder ? :lmao: :lmao: sry.... hehe
:D :whatever: :loser:
-
Men jeg syntes kun jeg kan se en cylinder !?!? er det billedet der snyder ? :lmao: :lmao: sry.... hehe
:lmao: :lmao: :lmao:
-
:thumbsup: :thumbsup: det ser godt ud..... jeg savner min bike! :cry: