SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: sømand efter Juni 07, 2007, 04:16:07 am
-
Fandt lige et gammelt Touring nyt blad fra 2000 hvor de testede bremseklodser.
Det bedste i følge testen er orginale fra Suzuki til 571 kr pr sæt. (Husk årgang 2000 priser)
Meeeeeeeeeeeen, de kunne dog ikke finde på at købe dem for de er for dyre.
I stedet for fremhæver de SBS Sinter Street fra firmaet SBS, som er helt på højde med de orginale og til en pris der hedder 247 kr pr sæt.
Så hvis i står og skal købe klodser så tjek lige SBS ud.
Desuden testede de mærkerne:
EBC (rigtig skod ifølge testen)
Ferodo
Galfer
Premier
Vesrah
Skriv endelig jeres erfaringer med valg af bremseklodser så vi andre kan få nogle gode råd.
Jeg har ikke selv skiftet mine da min mc kun har kørt 500 km. Men efter jeg har læst testen tror jeg nok klodserne kommer fra SBS når jeg skal have dem skiftet.
MVH Sømanden......
-
Jeg har så sent som iaftes skiftet til Brembo foran, så nu må vi se...
SBS har jeg gode erfaringer med fra tidligere på min Crossmaskine, men nu var det lige Brembo som Carpimoto havde...
-
Jeg kører med Vesrah sintretmetal fra Alex-MC - de spiller også MAX!!
-
Jeg har ikke selv skiftet mine da min mc kun har kørt 500 km. Men efter jeg har læst testen tror jeg nok klodserne kommer fra SBS når jeg skal have dem skiftet.
Heh... det tager måske noget tid endnu. Jeg tror stadig jeg kører på de originale. Det er i hvert fald de samme som sad der, da jeg købte cyklen ved ca 14000km. Nu har den gået omkring 66000 og der er stadig belægning tilbage. Når de endelig skal skiftes, har jeg Vesrah sinter metal. Det er flere år siden jeg købte dem, men det har altså ikke været nødvendigt at skifte dem endnu (http://debat.jubii.dk/images/smilies/icon_rolleyes.gif)
-
Jeg har ikke selv skiftet mine da min mc kun har kørt 500 km. Men efter jeg har læst testen tror jeg nok klodserne kommer fra SBS når jeg skal have dem skiftet.
Heh... det tager måske noget tid endnu. Jeg tror stadig jeg kører på de originale. Det er i hvert fald de samme som sad der, da jeg købte cyklen ved ca 14000km. Nu har den gået omkring 66000 og der er stadig belægning tilbage. Når de endelig skal skiftes, har jeg Vesrah sinter metal. Det er flere år siden jeg købte dem, men det har altså ikke været nødvendigt at skifte dem endnu (http://debat.jubii.dk/images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Det er ikke meget du bremser 8) :lol:
-
Jeg har ikke selv skiftet mine da min mc kun har kørt 500 km. Men efter jeg har læst testen tror jeg nok klodserne kommer fra SBS når jeg skal have dem skiftet.
Heh... det tager måske noget tid endnu. Jeg tror stadig jeg kører på de originale. Det er i hvert fald de samme som sad der, da jeg købte cyklen ved ca 14000km. Nu har den gået omkring 66000 og der er stadig belægning tilbage. Når de endelig skal skiftes, har jeg Vesrah sinter metal. Det er flere år siden jeg købte dem, men det har altså ikke været nødvendigt at skifte dem endnu (http://debat.jubii.dk/images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Det er ikke meget du bremser 8) :lol:
Gamle SVin bremeser ikke, de kører bare hurtigere igennem svingene :wink:
Jeg skiftede i øvrigt først mine ved 76.000 Km
-
Jeg har skiftet til Lucas sinter fra Louis, kan dog ikke mærke den store forskel :undecided:
Pris: 34,95 Euro...... pr. side
-
Jeg skiftede til Brembo sintermetal efter første sæson, og de bremser kanon og bider bedre og bedre jo varmere de bliver, det gjorde de gamle bestemt ikke, dog har jeg oplevet et par gange at de har ruflet lidt når de var helt kolde og jeg bremsede let.
-
Jeg kører med Vesrah sintretmetal fra Alex-MC - de spiller også MAX!!
Samme her - synes der er kæmpe forskel på dem og de originale SVinet kom med... så jeg er nu ikke helt enig med Touring Nyt.
-
Jeg kører med Vesrah sintretmetal fra Alex-MC - de spiller også MAX!!
Samme her - synes der er kæmpe forskel på dem og de originale SVinet kom med... så jeg er nu ikke helt enig med Touring Nyt.
Enig - der er stor forskel..
Vi lavede i øvrigt samme trick på HM's Oldschool og det spillede også bas!
-
... de spiller også MAX!!
... og det spillede også bas!
Det spiller en hel del for dig, hva'? Er det i øvrigt en kontrabas?
Jeg tror stadig jeg kører på de originale. Det er i hvert fald de samme som sad der, da jeg købte cyklen ved ca 14000km. Nu har den gået omkring 66000 og der er stadig belægning tilbage.
:shock:
Jeg skiftede i øvrigt først mine ved 76.000 Km
:shock: :shock:
I må da nødvendigvis køre morfar-kørsel!
Jeg kører på mit fjerde sæt bremseklodser (tredie sæt udover de originale), og jeg har kun kørt lidt over 30.000 km. Første gang var det måske nok ikke ligefrem tvingende nødvendigt at skifte de originale klodser, det var mere for at prøve om der var nogen mærkbar forbedring ved at skifte. Men dem jeg skiftede sidste år, var i hvert fald BRUGT! (spørg Nælz)
I øvrigt har det hver gang været SBS Street Excel - Sinter. De virker fortrinligt.
-
... de spiller også MAX!!
... og det spillede også bas!
Det spiller en hel del for dig, hva'? Er det i øvrigt en kontrabas?
Jeg tror stadig jeg kører på de originale. Det er i hvert fald de samme som sad der, da jeg købte cyklen ved ca 14000km. Nu har den gået omkring 66000 og der er stadig belægning tilbage.
:shock:
Jeg skiftede i øvrigt først mine ved 76.000 Km
:shock: :shock:
I må da nødvendigvis køre morfar-kørsel!
Nej Freddy !
Gamle SVin bremeser ikke, de kører bare hurtigere igennem svingene :wink:
Det er bare dig der bremser konstant !
Kælling ! :mrgreen:
-
Det er bare dig der bremser konstant !
Kælling ! :mrgreen:
pfff... :loser:
Når der køres til grænsen, skal der også bremses til grænsen!
Og hvad ved du overhovedet om nogetsomhelst? Du, som tilbringer 90% af din transporttid med at holde i kø! :lmao: :lmao: