SVRider.dk Forum
Forumliv => Lidt af hvert => Emne startet af: Keltringer efter Juli 09, 2007, 07:45:55 pm
-
Kommer trillende over storebælt her til formiddag. Blir overhalet af en MC´ist med to på hvilket jo er meget normalt.. Men da mine øjne rammer passageren stiger min vrede :x
Føren er tilsyneladende en mand i kortbukser, kondisko, læder jakke og hjelm.. Hans problem, men hans passager er en pige, ikke mere end 10 vil jeg tro. hun er osse i kortebukser og små sko, en læder jakke og så fandme om hun ikke bare har en cykel hjelm på hovedet :brok: :dead: :brok:
Hva helvede sker der for folk ?? sys fandme ikke det er ssærlig fedt folk er så dumme, denne pige er jo solgt til himlen hvis han vælter pga sidevind på broen eller andet.
Uha jeg var gal :club: :club: :club:
-
Damn en spade. Folk må køre med hvad de vil for min skyld, men sgu ikke med deres børn udsat på den måde. Cykelhjelm :whatever: :loser:
Hov:
Suzuki Sv650s-K4 / Burning Copper Metal / Xenon 6000k
Det er da en K3'er?
-
Det er da en K3'er?
Har jeg fået afvide før, men den tidligere ejer siger det er en k4,
Skal ha det tjekket næste gang jeg kommer forbi min mekker :D
Men hva er det der gør du mener det er en k3?? klistermærkerne eller er det andet??
-
Har jeg fået afvide før, men den tidligere ejer siger det er en k4,
Skal ha det tjekket næste gang jeg kommer forbi min mekker :D
Men hva er det der gør du mener det er en k3?? klistermærkerne eller er det andet??
Jeg kan se I har snakket lidt om det inde på MCG også... Men ja, der er flere ting, farven er en K3 farve og der står Suzuki på tanken.
Men det vigtigste tegn på at den har den højere K3 bagende er højre sidedæksel. Det hak der er i højre sidedæksel til bremsevæskebeholderen er større på K4 og frem på grund af bagenden (og dækslet er egentlig helt anderledes). Jeg har lige travet galleriet igennem og fundet to eksempler her. Så vidt jeg kan se på dine billeder stemmer det fint overens med en K3'er.
-
Jamen jeg siger tak. :thumbsup:
Så det da løst... ændre det da lige så :lol:
-
Ok, det var jo heller ikke for at sige noget grimt om din SV'er ;) Om det er K3 eller K4 er jo ligemeget, men alligevel relevant mht. ekstraudstyr.
-
Ok, det var jo heller ikke for at sige noget grimt om din SV'er ;) Om det er K3 eller K4 er jo ligemeget, men alligevel relevant mht. ekstraudstyr.
I know, jeg er så ny i MC verdenen at jeg gerne lytter. :mrgreen:
Første reg er marts 04... så det altså en sent indkøbt k3´er eller ??
-
Første reg er marts 04... så det altså en sent indkøbt k3´er eller ??
Jeps, i 2004 var der (som sædvanlig fristes jeg til at sige) mulighed for at gøre en god handel på K3'ere der ikke var blevet solgt i 2003.
-
Hei!
Det er mig der har solgt den til Henrik. Jeg købt den i Juni måned sidste år og i annoncen i den blå avis stod der K4. Sælger viste mig registrerings attest med første indregistrering 02.03.2004 - Er det mig der har været for naiv?! :oops: :?
En kammerat har sidenhen bekræftet at det var en K4 kontra hans K3 bl.a. fordi der vist nok er værktøjssæt med i K4'eren. Alt extraudstyr jeg har købt så som hugger, ego-sæde og udstødning er købt i den tro at det var en K4/2004'er... Og der har ingen kommentarer været fra de værksteder der har monteret det.
Sidder lidt med en grim smag i munden.
-
Ja det skal jo nok passe den lige har stået der til sæson start i 04.
Nå, men nu er der styr på det :) ændre heldigvis ikke oplevelsen af og stikke afsted på asfalten og bare nyde det
-
Det er mig der har solgt den til Henrik. Jeg købt den i Juni måned sidste år og i annoncen i den blå avis stod der K4. Sælger viste mig registrerings attest med første indregistrering 02.03.2004 - Er det mig der har været for naiv?! :oops: :?
Nej, det er meget normalt at folk blander første registreringsår sammen med model-nummeret. Det kan ham du købte den af for så vidt også have fået at vide fra sin forhandler, who knows.
En kammerat har sidenhen bekræftet at det var en K4 kontra hans K3 bl.a. fordi der vist nok er værktøjssæt med i K4'eren.
Jeg er en lille smule usikker på K3, men så vidt jeg husker forholder det sig således - Der er værktøjssæt med til begge, på K3'eren ligger det under bagsædet, på K4'eren er der en boks til det ved siden af bagdæmperen (som nogle dog fjerner og derfor ikke umiddelbart kan bruges til identifikation).
Sidder lidt med en grim smag i munden.
Det synes jeg nu ikke der er grund til.
-
Det er mig der har solgt den til Henrik. Jeg købt den i Juni måned sidste år og i annoncen i den blå avis stod der K4. Sælger viste mig registrerings attest med første indregistrering 02.03.2004 - Er det mig der har været for naiv?! :oops: :?
Nej, det er meget normalt at folk blander første registreringsår sammen med model-nummeret. Det kan ham du købte den af for så vidt også have fået at vide fra sin forhandler, who knows.
En kammerat har sidenhen bekræftet at det var en K4 kontra hans K3 bl.a. fordi der vist nok er værktøjssæt med i K4'eren.
Jeg er en lille smule usikker på K3, men så vidt jeg husker forholder det sig således - Der er værktøjssæt med til begge, på K3'eren ligger det under bagsædet, på K4'eren er der en boks til det ved siden af bagdæmperen (som nogle dog fjerner og derfor ikke umiddelbart kan bruges til identifikation).
Sidder lidt med en grim smag i munden.
Det synes jeg nu ikke der er grund til.
I dette tilfælde sidder værktøjet under passagersædet med en elastik omkring - er det så bare min kammerats der slet ikke har være udstyret med værktøjs-sættet :?
-
I dette tilfælde sidder værktøjet under passagersædet med en elastik omkring - er det så bare min kammerats der slet ikke har være udstyret med værktøjs-sættet :?
Sandsynligvis. Man ser nogle gange at folk glemmer at give det med når cyklen sælges igen.
-
Kan man ikke tjekke det op med Suzuki, ikke fordi jeg ikke stoler på dig. Dine argumenter er jo gode. Men så har man det da fra fabrikanten :)
Ja altså det ændre jo på gensalgsværdien, men cyklen virker jo stadig perfekt. Farven er klart super fed så for mig er det ligemeget :D Og det skal nydes i den danske sommer. WRUUMM WRUUUMM
-
Jo, som det ser ud til I har snakket om på MCG, så er stelnummeret vejen at gå, kontakt C. Reinhardt (Suzuki-importøren) med det i hånden og hør ad.
Og ja, det er en superfed farve :-D Den ville jeg gerne have haft da jeg købte i 2004, men det kunne ikke lade sig gøre.
-
For resten, hvis du skulle være i stand til at få en liste over de stelnumre-serier der er blevet solgt i Danmark, tror jeg resten af SV-forummet ville være taknemmelig for dem! Det er jo den sikre vej til at identificere modellen når man skal ud og kigge på en brugt.
Vi er jo en nørdet interesse-organisation ;)
Den liste der er i Haynes-manualen dækker tilsyneladende kun UK.
-
Og ja, det er en superfed farve :-D Den ville jeg gerne have haft da jeg købte i 2004, men det kunne ikke lade sig gøre.
Sys selv det er den fedeste org SV farve :thumbsup:
Men jeg vil lige kontakte Reinhardt og høre hva han kan fortælle mig.
Takker for dit fine detektiv arbejde :respekt:
-
Har jeg fået afvide før, men den tidligere ejer siger det er en k4,
Skal ha det tjekket næste gang jeg kommer forbi min mekker :D
Men hva er det der gør du mener det er en k3?? klistermærkerne eller er det andet??
Jeg kan se I har snakket lidt om det inde på MCG også... Men ja, der er flere ting, farven er en K3 farve og der står Suzuki på tanken.
Men det vigtigste tegn på at den har den højere K3 bagende er højre sidedæksel. Det hak der er i højre sidedæksel til bremsevæskebeholderen er større på K4 og frem på grund af bagenden (og dækslet er egentlig helt anderledes). Jeg har lige travet galleriet igennem og fundet to eksempler her. Så vidt jeg kan se på dine billeder stemmer det fint overens med en K3'er.
Min 1000N er også en K3 farve og der står Suzuki på tanken i stedet for S og blev solgt som en K3, men det er en K4 så det kan godt være lidt svært at se.
Hvorfor det forholder sig sådan aner jeg ikke måske er det lige hvor de skifter årgang og så har man brugt nogle dele fra K3, tanke osv. og sat på K4 :huh:
-
Det er som Carsten skriver 100% en K3 model, ingen tvivl om det, men det ændre jo ikke rigtigt noget ved at din cykel er fed og kører godt "bare" fordi det er en K3! :wink:
Jannik...
SV1000s K3´
-
Har jeg fået afvide før, men den tidligere ejer siger det er en k4,
Skal ha det tjekket næste gang jeg kommer forbi min mekker :D
Men hva er det der gør du mener det er en k3?? klistermærkerne eller er det andet??
Jeg kan se I har snakket lidt om det inde på MCG også... Men ja, der er flere ting, farven er en K3 farve og der står Suzuki på tanken.
Men det vigtigste tegn på at den har den højere K3 bagende er højre sidedæksel. Det hak der er i højre sidedæksel til bremsevæskebeholderen er større på K4 og frem på grund af bagenden (og dækslet er egentlig helt anderledes). Jeg har lige travet galleriet igennem og fundet to eksempler her. Så vidt jeg kan se på dine billeder stemmer det fint overens med en K3'er.
Min 1000N er også en K3 farve og der står Suzuki på tanken i stedet for S og blev solgt som en K3, men det er en K4 så det kan godt være lidt svært at se.
Hvorfor det forholder sig sådan aner jeg ikke måske er det lige hvor de skifter årgang og så har man brugt nogle dele fra K3, tanke osv. og sat på K4 :huh:
havd er det der gør at du mener at det er en k4???
-
Har jeg fået afvide før, men den tidligere ejer siger det er en k4,
Skal ha det tjekket næste gang jeg kommer forbi min mekker :D
Men hva er det der gør du mener det er en k3?? klistermærkerne eller er det andet??
Jeg kan se I har snakket lidt om det inde på MCG også... Men ja, der er flere ting, farven er en K3 farve og der står Suzuki på tanken.
Men det vigtigste tegn på at den har den højere K3 bagende er højre sidedæksel. Det hak der er i højre sidedæksel til bremsevæskebeholderen er større på K4 og frem på grund af bagenden (og dækslet er egentlig helt anderledes). Jeg har lige travet galleriet igennem og fundet to eksempler her. Så vidt jeg kan se på dine billeder stemmer det fint overens med en K3'er.
Min 1000N er også en K3 farve og der står Suzuki på tanken i stedet for S og blev solgt som en K3, men det er en K4 så det kan godt være lidt svært at se.
Hvorfor det forholder sig sådan aner jeg ikke måske er det lige hvor de skifter årgang og så har man brugt nogle dele fra K3, tanke osv. og sat på K4 :huh:
havd er det der gør at du mener at det er en k4???
Det er forlygten, beslaget til forlygten, sidedækslet, området omkring fodhiler er anderledes, udstødningen, beslag til udstødning osv. Hvis man kigger efter kan man faktisk se en del forskel og da min er fuldstændig magen til en K4 undtagen teksten på tanken hvor der står suzuki i stedet for S, ja så må det jo være en K4, men der hvor jeg har købt den påstår de det er en K3. Forvirret ja det er jeg ihvertfald. :huh:
Men prøv selv at se efter forskellene, den røde er en K4.
-
For resten, hvis du skulle være i stand til at få en liste over de stelnumre-serier der er blevet solgt i Danmark, tror jeg resten af SV-forummet ville være taknemmelig for dem! Det er jo den sikre vej til at identificere modellen når man skal ud og kigge på en brugt.
Vi er jo en nørdet interesse-organisation ;)
Den liste der er i Haynes-manualen dækker tilsyneladende kun UK.
Skal se hva jeg kan gøre...
Men kan da se jeg ikke er den eneste med dette problem hva år cyklen egentlig er fra.
-
Har jeg fået afvide før, men den tidligere ejer siger det er en k4,
Skal ha det tjekket næste gang jeg kommer forbi min mekker :D
Men hva er det der gør du mener det er en k3?? klistermærkerne eller er det andet??
Jeg kan se I har snakket lidt om det inde på MCG også... Men ja, der er flere ting, farven er en K3 farve og der står Suzuki på tanken.
Men det vigtigste tegn på at den har den højere K3 bagende er højre sidedæksel. Det hak der er i højre sidedæksel til bremsevæskebeholderen er større på K4 og frem på grund af bagenden (og dækslet er egentlig helt anderledes). Jeg har lige travet galleriet igennem og fundet to eksempler her. Så vidt jeg kan se på dine billeder stemmer det fint overens med en K3'er.
Min 1000N er også en K3 farve og der står Suzuki på tanken i stedet for S og blev solgt som en K3, men det er en K4 så det kan godt være lidt svært at se.
Hvorfor det forholder sig sådan aner jeg ikke måske er det lige hvor de skifter årgang og så har man brugt nogle dele fra K3, tanke osv. og sat på K4 :huh:
havd er det der gør at du mener at det er en k4???
Det er forlygten, beslaget til forlygten, sidedækslet, området omkring fodhiler er anderledes, udstødningen, beslag til udstødning osv. Hvis man kigger efter kan man faktisk se en del forskel og da min er fuldstændig magen til en K4 undtagen teksten på tanken hvor der står suzuki i stedet for S, ja så må det jo være en K4, men der hvor jeg har købt den påstår de det er en K3. Forvirret ja det er jeg ihvertfald. :huh:
Men prøv selv at se efter forskellene, den røde er en K4.
det kunne måske tænkes at der er sat en k3 tank på en k4 cykel , pga en mindre skade måske????
-
Har jeg fået afvide før, men den tidligere ejer siger det er en k4,
Skal ha det tjekket næste gang jeg kommer forbi min mekker :D
Men hva er det der gør du mener det er en k3?? klistermærkerne eller er det andet??
Jeg kan se I har snakket lidt om det inde på MCG også... Men ja, der er flere ting, farven er en K3 farve og der står Suzuki på tanken.
Men det vigtigste tegn på at den har den højere K3 bagende er højre sidedæksel. Det hak der er i højre sidedæksel til bremsevæskebeholderen er større på K4 og frem på grund af bagenden (og dækslet er egentlig helt anderledes). Jeg har lige travet galleriet igennem og fundet to eksempler her. Så vidt jeg kan se på dine billeder stemmer det fint overens med en K3'er.
Min 1000N er også en K3 farve og der står Suzuki på tanken i stedet for S og blev solgt som en K3, men det er en K4 så det kan godt være lidt svært at se.
Hvorfor det forholder sig sådan aner jeg ikke måske er det lige hvor de skifter årgang og så har man brugt nogle dele fra K3, tanke osv. og sat på K4 :huh:
havd er det der gør at du mener at det er en k4???
Det er forlygten, beslaget til forlygten, sidedækslet, området omkring fodhiler er anderledes, udstødningen, beslag til udstødning osv. Hvis man kigger efter kan man faktisk se en del forskel og da min er fuldstændig magen til en K4 undtagen teksten på tanken hvor der står suzuki i stedet for S, ja så må det jo være en K4, men der hvor jeg har købt den påstår de det er en K3. Forvirret ja det er jeg ihvertfald. :huh:
Men prøv selv at se efter forskellene, den røde er en K4.
ahhh, prøv lige at smide et billede op af din sv, DET vil jeg sku gerne se
Mvh
GD
-
Sådan så den ud da jeg købte den.
-
det kunne måske tænkes at der er sat en k3 tank på en k4 cykel , pga en mindre skade måske????
Præcis min tanke! Måske har man bestilt forkert plastik og tank, eller også var det det første man kunne få fat på. Hvorfor biksen der solgte den troede det var en K3 ved jeg ikke, for jeg vil give Allan ret i det er en K4 - kun det kosmetiske er K3.
Allans billede siger det hele ... det er en ret unik SV'er ;)
-
Jeg ved at der faktisk findes ihvertfald en mere der ser ud som min, en af mine venner købte en samtidig og ud fra stelnummeret lå de ret tæt på hinanden så de må have stået på samlebåndet samtidig, ret sjovt sammentræf for hans er købt i Jylland og min er købt på Sjælland.
-
Jeg tror mere det er billedet af den blå der er forkert, når man søger lidt rundt på nettet ser det ud til at "ænderne" i K3 ser ud som din allan. Jeg har i hvertfald aldrig set en N k3 med så lang forrør, eller forlygte i hel-krom.
Mvh
GD
-
Jeg har i hvertfald aldrig set en N k3 med så lang forrør, eller forlygte i hel-krom.
Mvh
GD
http://chunter.club.fr/SV1000sOcase1.jpg :rolleyes:
-
Jeg har i hvertfald aldrig set en N k3 med så lang forrør, eller forlygte i hel-krom.
Mvh
GD
http://chunter.club.fr/SV1000sOcase1.jpg :rolleyes:
Kan der være forskel på hvordan de ser ud alt efter om de skulle til europa osv ??
seriøst, jeg har aldrig set en N med så langt forrør som på de billeder..
Jeg kører sammen med steen herfra forum, hans N har heller ikke så lang forrør osv - og det er også en K3
Det gælder jo også for denne her http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=6358.0 (http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=6358.0)
Mvh
GD
-
Interessant, men hvis der ikke er nogen der har set en N magen til den blå her så må det jo betyde at alle dem der kører rundt må være K4 modeller.
Har også selv kigget lidt rundt på nettet og det ser lidt besynderligt, men det ændrer altså ikke på at hvis man kigger på billederne fra Suzuki så er det en K4 selvom den er fra 03'.
Hvis der er nogen der har en K3 N eller S magen til den blå så lad os se et billede.
Der er også en fyr her der har en side om alle Suzukis modeller http://www.suzukicycles.org/All-Suzuki/all_suzuki_models.html
-
Har også selv kigget lidt rundt på nettet og det ser lidt besynderligt, men det ændrer altså ikke på at hvis man kigger på billederne fra Suzuki så er det en K4 selvom den er fra 03'.
Er din faktisk indregistreret i '03? For så bliver det endnu mere besynderligt, så må Suzuki have taget de nye dele i brug før '04. Men det ændrer ikke rigtigt på at man ved køb af ekstraudstyr skal være ekstra opmærksom på hvilken model man køber til.
-
Det er fordi de tilsyneladende aldrig har solgt den N model der bare er en S uden plastik, i hvertfald ikke i tyskland. Der er en tysker der har rodet en del med det:
Das was hier als SV1000(N) angepriesen wird, ist nichts anderes, als eine gestrippte SV1000S mit einem anderen Lenker, einem Rundscheinwerfer, lenkerfesten Instrumenten und einer geänderten Rastenanlage. Von einem längeren Radstand ist hier absolut nichts zu sehen. Eine solche SV1000 hat es in Deutschland niemals gegeben! Ob dieses Modell in anderen Ländern verkauft wurde, kann ich nicht mit Gewissheit ausschließen, aber es ist wenig wahrscheinlich, da ich bis zum heutigen Tag über nicht ein einziges real existierendes Photo einer gestrippten SV1000S gestolpert bin, welches keine Auftragsarbeit des Herstellers gewesen wäre.
Det nederste billede viser den N-K3 der blev solgt..!! så hvis der er nogen der har den model, der bare er en strippet S, så er den vist ret sjælden
Så Jannik... selv :rolleyes: he he
-
Jeg kom lige i tanke om noget... har I stadig den lille inspektionsnote der sidder på cyklen ved kronrøret? Der står i hvert fald hvilken model fabrikken mener det er ;)
-
Jeg kom lige i tanke om noget... har I stadig den lille inspektionsnote der sidder på cyklen ved kronrøret? Der står i hvert fald hvilken model fabrikken mener det er ;)
Det må kræve et nærmere kig...