SVRider.dk Forum
Forumliv => Lidt af hvert => Emne startet af: blz efter Juli 10, 2007, 01:21:38 pm
-
pga politiets struktureret møde at arbejde på
deres manglende mandskab pga Fader Husets adoption af Ungdomshuset
og administrationen af teori- og køre-prøve er overgået et kommunalt Bogerservice
skete det endelig - jeg fik mit MC kørekort igår 8)
og Drømmen om en SV'er skulle snart blive til drømmen om en busa eller gixxxer ^^
men jeg har fået et fedt tilbud på en ducati monster og den minder jo meget om en SV'N eller omvendt ^^
-
pga politiets struktureret møde at arbejde på
deres manglende mandskab pga Fader Husets adoption af Ungdomshuset
og administrationen af teori- og køre-prøve er overgået et kommunalt Bogerservice
skete det endelig - jeg fik mit MC kørekort igår 8)
og Drømmen om en SV'er skulle snart blive til drømmen om en busa eller gixxxer ^^
men jeg har fået et fedt tilbud på en ducati monster og den minder jo meget om en SV'N eller omvendt ^^
Et fedt tilbud? Fortæl, fortæl.... :D
-
:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: Fedt!!! Tillykke med det.
Køb nu ikke en for vild cykel at starte på vel??? :police: :blink:
-
:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: Fedt!!! Tillykke med det.
Køb nu ikke en for vild cykel at starte på vel??? :police: :blink:
tja - Ducati'en er en 695 - men med nogen af 70hk
2 år gammel kørt under 10k - ny malet og stor service - 3 eller 5 fabriks garanti til 90k
den koster 130k til 135k for ny
minder meget om en SV650n så den er ik for stor ^^
-
hvorfor er den blevet malet
-
hvorfor er den blevet malet
ved det ik - skal undersøge det her en af dagene - enten tanken der er risset af tøjet eller den tidligere ejer har lagt sig med den
-
minder meget om en SV650n så den er ik for stor ^^
Også mere sætningen: Drømmen om en SV'er skulle snart blive til drømmen om en busa eller gixxxer
:blink:
ducati monster lyder mere rigtigt. :thumbsup:
-
minder meget om en SV650n så den er ik for stor ^^
Også mere sætningen: Drømmen om en SV'er skulle snart blive til drømmen om en busa eller gixxxer
:blink:
ducati monster lyder mere rigtigt. :thumbsup:
hehe - hvis man ik går og drømmer lidt er der noget galt - kunne også være det bliver nummeret større end 650cc / 700cc måske et kilo
men det går nok en del år før jeg får noget større ^^
-
En af mine kammerater har en Monster Dark 600 tror jeg nok den hedder... Min søsters kæreste har også 2 forældre som har hhv. en Ducati monster 69-et eller andet og en Motoguzzi Griso 800.
Erfaringer:
* Reservedele er pisse dyre og det samme er værkstedsreningen
* Det er som om sådan en SKAL lække en lille bitte smule olie pr. definition
* Jeg lange hyl 1.93 sidder elendigt på en Monster - totalt lodret
* Man får meget mindre MC for pengene
* Dem jeg har set har har alle set letter slidte eller anløbne ud - ved ikke om det er fordi at vi passer bedre på vores SVin?
* De lyder lidt som om de er i stykker på grund af tørpladekoblingen (rasler)
Med andre ord - jeg ville aldrig købe en Monster... Måske en 1098 hvis jeg havde kassen... Men ikke en Monster!
-
En af mine kammerater har en Monster Dark 600 tror jeg nok den hedder... Min søsters kæreste har også 2 forældre som har hhv. en Ducati monster 69-et eller andet og en Motoguzzi Griso 800.
Erfaringer:
* Reservedele er pisse dyre og det samme er værkstedsreningen
* Det er som om sådan en SKAL lække en lille bitte smule olie pr. definition
* Jeg lange hyl 1.93 sidder elendigt på en Monster - totalt lodret
* Man får meget mindre MC for pengene
* Dem jeg har set har har alle set letter slidte eller anløbne ud - ved ikke om det er fordi at vi passer bedre på vores SVin?
* De lyder lidt som om de er i stykker på grund af tørpladekoblingen (rasler)
Med andre ord - jeg ville aldrig købe en Monster... Måske en 1098 hvis jeg havde kassen... Men ikke en Monster!
den her har ik kør kobling - det er kun fra 900cc og op
tja - mindre MC for pengene... hvis man ser det som 2 hjul med en motor så ja
hvis man ser på motoren synes jeg man får mere - f.eks tvangslukkene ventiler (ducati patent)
jeg selv er 1,95 og sidder ik helt lodre men du skal ik sammeligne en streetfighter med en sport
en anden fordel er hvis det går galt og stellet blive beskadigt:
suzuki = totalskadet - køb en ny med afgift
ducati = få lavet nyt stel med samme stelnummer
men det er kun få ting jeg har hørt om fordele og ulember
jeg har prøvet at køre på begge - altså SV650n og monster 695
og begge køre godt i min mening
-
Der er jo også Cagiva Raptor 650 i.e. til 90k... italiensk eksotisk cykel med USD forgaffel og med den dejlige SV650-motor.
-
Der er jo også Cagiva Raptor 650 i.e. til 90k... italiensk eksotisk cykel med USD forgaffel og med den dejlige SV650-motor.
tja - og SV650AK7 eller SV650SK7 til 90k for ny ^^
-
En af mine kammerater har en Monster Dark 600 tror jeg nok den hedder... Min søsters kæreste har også 2 forældre som har hhv. en Ducati monster 69-et eller andet og en Motoguzzi Griso 800.
Erfaringer:
* Reservedele er pisse dyre og det samme er værkstedsreningen
* Det er som om sådan en SKAL lække en lille bitte smule olie pr. definition
* Jeg lange hyl 1.93 sidder elendigt på en Monster - totalt lodret
* Man får meget mindre MC for pengene
* Dem jeg har set har har alle set letter slidte eller anløbne ud - ved ikke om det er fordi at vi passer bedre på vores SVin?
* De lyder lidt som om de er i stykker på grund af tørpladekoblingen (rasler)
Med andre ord - jeg ville aldrig købe en Monster... Måske en 1098 hvis jeg havde kassen... Men ikke en Monster!
den her har ik kør kobling - det er kun fra 900cc og op
tja - mindre MC for pengene... hvis man ser det som 2 hjul med en motor så ja
hvis man ser på motoren synes jeg man får mere - f.eks tvangslukkene ventiler (ducati patent)
Desmodromiske ventiler er vist ikke lige et fortrin man på en 70hk cykel skal bruge så meget energi på at få fat i. Det er væsentligt dyrere at reparere på end den almindelige type NÅR det går i stykker. (ikke "hvis" - men "når")
Det har kortere service intervaller, og meget mere mekanisk støj.
jeg selv er 1,95 og sidder ik helt lodre men du skal ik sammeligne en streetfighter med en sport
En monster er ikke en fighter - det er en "Naked Bike" hvis vi skal skære helt ind til benet. Kronrørsvinkel og generel silart er ikke fighter - det er intet på cyklen ekstremt nok til.
Jeg er kun 193cm, og jeg sidder også milevidt meget bedre på en SV'er (1000 eller 650 efter 03) end en Monster. Hvis du selv synes du sidder fedt, så kør en tur på 200km og fortæl mig hvor meget følelse du har i ryg og hænder bagefter.
en anden fordel er hvis det går galt og stellet blive beskadigt:
suzuki = totalskadet - køb en ny med afgift
ducati = få lavet nyt stel med samme stelnummer
Om en cykel bliver totalskadet eller ej, afhænger af skadens omfang og pris i forhold til den øjeblikkelige handelsværdi - ikke mærke eller model, så det med stellet er noget sludder.
Desuden skal du vente 3 måneder på et stel til Duc'en hvor Suzuki er måske 14 dage om det. Dog synes jeg det er et dårligt argument at bruge, for du planlægger vel ikke at kvadre den allerede? ;)
men det er kun få ting jeg har hørt om fordele og ulember
jeg har prøvet at køre på begge - altså SV650n og monster 695
og begge køre godt i min mening
Jeg har ca de samme erfaringer som skurkenfradallas - og jeg har selv været varm på en Monster - dog noget med mere end 70hk - nemlig S2R eller lignende.
Jeg kører jævnligt sammen med 2 Ducati gutter som bander serviceniveauet på deres cykler LANGT væk. Der er enten MC Hjørnet eller FI Motorcykler i sorø at vælge mellem, og ingen af dem har vist ordet "kundetilfredshed" i deres ordforråd.
En anden ting er modifikationer. SV'eren kan ombygges til de syge ting bare ved at hive ned af hylderne i den rette butik - Duc'en kan du sgu ikke engang få et sæt andre blinklys til.
Monster'eren bremser bedre end en SV650 når du går til stålet, men det er ikke noget som et sæt sintermetal klodser ikke kan ændre drastisk på.
Ud fra et økonomisk synspunkt ser jeg bare ikke hvor Duc'en er bedre - og det er den primære årsag til jeg ikke ejer en.
-
Med fare for at gentage mig selv; KØB MED HJERTET!!!
Hvis en Ducati får dit hjerte til at banke på den helt rigtige måde, så skal du have en Ducati og ikke en japansk kopi af en Ducati :).
Hver gang du standser og ser på din bike, skal du tænke; "F%k! Den er FED!"
Det er ihvertilfælde sådan jeg har det...
-
Med fare for at gentage mig selv; KØB MED HJERTET!!!
Hvis en Ducati får dit hjerte til at banke på den helt rigtige måde, så skal du have en Ducati og ikke en japansk kopi af en Ducati :).
Hver gang du standser og ser på din bike, skal du tænke; "F%k! Den er FED!"
Det er ihvertilfælde sådan jeg har det...
Kan vist ikke siges meget bedre....hvis hjertet er med hele vejen så kommer tegnebogne også nemmere op af lommen når det gælder...
SørenG
-
jeg har mest kørt på en monster pga køreskolen og prøvet nogle småture på en sv - men der er lige en ting jeg skal undersøge - forsikring - IF & Suzuki har jo en fed aftale
det som jeg også tænker på er at jeg kan få en helt ny 650 til samme pris :P
en kollega sagde det samme her sidst på dagen man skal kunne lave den selv og være gode venner med dem der har et værksted der levere ducati dele for at ikke vente forlænge med at få den lavet...
eneste grund til jeg overvejede monsteren var at den var sat 45k ned og var kun 2år
hmm hjertet - tja - der er jo en grund til jeg oprettede en profil her til at starte med og ik ducati klubben dk ;)
Sajmon -> ik det at jeg kværner den - en ven fik smadre hans kawa ninja 600 i sverige på en villavej af nogle polske håndværkere i en størrer lastbil for nogle uger siden... det var stellet der blev bøjet
tja - jeg ved jo ik så meget - kun hvad forskellige fortæller mig ^^
-
Desmodromiske ventiler er vist ikke lige et fortrin man på en 70hk cykel skal bruge så meget energi på at få fat i. Det er væsentligt dyrere at reparere på end den almindelige type NÅR det går i stykker. (ikke "hvis" - men "når")
Det har kortere service intervaller, og meget mere mekanisk støj.
Lige netop servicceintervallerne er noget som Ducati har arbejder meget med på Monster 695. Generelt så er den blevet en del billigere at holde kørende mht serviceomkostninger for materialer og timeforbrug. Det viser lidt om at hvad du siger er rigtigt men samtidig så betyder det så også at du er lidt bagud :undecided:
Mht til den mekaniske støj så er der forskel på støj og støj - personligt så synes jeg at min SV1000 har meget mekanisk støj sammenlignet med mange andre motorcykler jeg har prøvet og at Ducati har en "lækker støj" så at sige.... men det er smag og behag og kan ikke diskuteres :afro:
-
Desmodromiske ventiler er vist ikke lige et fortrin man på en 70hk cykel skal bruge så meget energi på at få fat i. Det er væsentligt dyrere at reparere på end den almindelige type NÅR det går i stykker. (ikke "hvis" - men "når")
Det har kortere service intervaller, og meget mere mekanisk støj.
Lige netop servicceintervallerne er noget som Ducati har arbejder meget med på Monster 695. Generelt så er den blevet en del billigere at holde kørende mht serviceomkostninger for materialer og timeforbrug. Det viser lidt om at hvad du siger er rigtigt men samtidig så betyder det så også at du er lidt bagud :undecided:
Det er jeg sikkert - men jeg har så heller ikke sådan en Duc stående, da jeg er alt for afskrækket af italienske køretøjer generelt.
Mht til den mekaniske støj så er der forskel på støj og støj - personligt så synes jeg at min SV1000 har meget mekanisk støj sammenlignet med mange andre motorcykler jeg har prøvet og at Ducati har en "lækker støj" så at sige.... men det er smag og behag og kan ikke diskuteres :afro:
Enig - bortset fra det med den "lækre" støj. ;)
-
det med støj er tør koblingen - den findes kun på 900cc og op
Dry Clutch (http://www.youtube.com/watch?v=4P9Cz5G0PhU&mode=related&search=)
hvis den ikke rasler så den i stykker....
regner med jeg skal op i weekenden og kigge på en sv650 k7 med abs eller kåbe
og få en salgsopstilling