SVRider.dk Forum

Forumliv => Lidt af hvert => Emne startet af: Sajmon efter Juli 16, 2007, 12:14:09 am

Titel: Jeg er nysgerrig. (En del spørgsmål om dette og hint...)
Indlæg af: Sajmon efter Juli 16, 2007, 12:14:09 am
Det er ikke en brugerundersøgelse - og det er heller ikke et krydsforhør - det er blot nogle af de overvejelser jeg gør mig mens jeg kører, eller ser folk køre foran mig. Det meste handler om kørsel i grupper, da jeg synesdet er en god måde at sammenligne folks måde at gøre tingene på.
Det er muligt nogle af spørgsmålene virker sære, men jeg spørger af interesse og fordi min tankegang til tider er meget direkte.

1. Kørestil.

a. I sving - smider du en endeballe udover sædet for at hjælpe på frihøjden?
b. I sving - holder du din egen bane slavisk, eller krydser du den modkørendes?
c. I sving - gas på hele vejen igennem eller først når du er ved at rette maskinen op på vej ud?
d. Mange "hop" på vejen - holder du gassen jævnt stramt så forhjulet evt letter?
e. 2 eller 4 fingre på forbremsen?
f. Hvor langt ude på dækkenes sider er du?

2. Fællestur

a. Hvor mange deltagere er passende, synes du?
b. Bør man køre mange fællesture som MC'ist? (Meget gerne en begrundelse for dit svar)
c. Afstand til den forankørende på fællestur - hvor meget har du og hvilke forhold er afgørende? (Farten ja - men ellers...)
d. Afstand til den bagvedkørende - hvad er din minimums tolerance for andres afstand til dig?
e. Er du til "den langsomste forrest" så han/hun bestemmer farten eller skal de hurtige køre forrest i gruppen, men vente ved f.eks retningsændringer og byzoner?
f. Hvor høj en hastighedsoverskridelse tillader du på land / i by? (Ingen grund til at benægte at der bliver kørt for stærkt...)
g. Overhaling over spærrelinje - ja / nej?
h. Overhaling i gruppen ja / nej - og under hvilke forhold?

3. Din motorcykel.

a. Hvad har du for en?
b. Kører den i regnvejr?
c. Hvor langt slider du dine dæk ned før du skifter?
d. Hvor meget tid har du brugt / bruger du på justering af kabler / koblingspunkt / pedaler / affjedring / dæktryk?
e. Spørger du om råd til nogle af tingene i punkt d. ??
f. Hvis en anden spørger dig om råd til tingene i punkt d, ved du så hvad du skal svare? (Mest dæktryk og affjedring...)

4. Generelt.

a. Hvis en eller anden siger "jeg kører totalt sindssygt hurtigt" - hvad tænker du så som det første?
b. Hvor mange KM har du kørt i indeværende sæson?
c. Hvor mange kørekurser (IKKE banedage) har du deltaget i?
Titel: Re: Jeg er nysgerrig. (En del spørgsmål om dette og hint...)
Indlæg af: Jannik efter Juli 16, 2007, 02:41:37 am
1. Kørestil.

a. I sving - smider du en endeballe udover sædet for at hjælpe på frihøjden? Nej men fordi det er fedt ;-)
b. I sving - holder du din egen bane slavisk, eller krydser du den modkørendes? Jeg holder den slavisk (99% af gangene)
c. I sving - gas på hele vejen igennem eller først når du er ved at rette maskinen op på vej ud? Forskelligt afhængigt af svingets skarphed.
d. Mange "hop" på vejen - holder du gassen jævnt stramt så forhjulet evt letter? ALTID!!!  :whatever:
e. 2 eller 4 fingre på forbremsen? 2  
f. Hvor langt ude på dækkenes sider er du? Helt ude

2. Fællestur

a. Hvor mange deltagere er passende, synes du? 6-8 stk
b. Bør man køre mange fællesture som MC'ist? (Meget gerne en begrundelse for dit svar) Ja da det er en af de fede ting ved at køre mc.
c. Afstand til den forankørende på fællestur - hvor meget har du og hvilke forhold er afgørende? (Farten ja - men ellers...) Jeg holder god afstand til forankørende. (Eller det vil sige at jeg plejer at føre an.  :innocent:)
d. Afstand til den bagvedkørende - hvad er din minimums tolerance for andres afstand til dig? Kommer an på hvor opmærksomme de er på mig, men ellers kører jeg bare fra dem så afstande giver sig selv.  :puke: :wink:
e. Er du til "den langsomste forrest" så han/hun bestemmer farten eller skal de hurtige køre forrest i gruppen, men vente ved f.eks retningsændringer og byzoner? NEJ!!!! Hvorfor ødelægge svingene for dem der kører hurtigere???:club: :club: Hurtigst forest og så langsommere dernedaf. Vi samler op ligeud.
f. Hvor høj en hastighedsoverskridelse tillader du på land / i by? (Ingen grund til at benægte at der bliver kørt for stærkt...)Tja pga klip så helst under 30% på landevejen og pga omtanke ikke over 60 i byen!
g. Overhaling over spærrelinje - ja / nej? Generelt NEJ, men kører der en traktor eller lign. og der er godt udsyn, så Jo.
h. Overhaling i gruppen ja / nej - og under hvilke forhold? Ja men kun i modsatte vejbane og ved at vise hensyn til den/dem man overhaler.

3. Din motorcykel.

a. Hvad har du for en? En Landrover. (Grøn SV1000s)
b. Kører den i regnvejr? Ja den kører i alt på nær salt
c. Hvor langt slider du dine dæk ned før du skifter? Helt ned, da guldstøv ikke sidder på træerne!!!
d. Hvor meget tid har du brugt / bruger du på justering af kabler / koblingspunkt / pedaler / affjedring / dæktryk? Jeg ordner det når det trænger.
e. Spørger du om råd til nogle af tingene i punkt d. ?? Ja
f. Hvis en anden spørger dig om råd til tingene i punkt d, ved du så hvad du skal svare? (Mest dæktryk og affjedring...) Jeg har lært meget af at spørge dem der ved noget om det og det vidregiver jeg gerne.

4. Generelt.

a. Hvis en eller anden siger "jeg kører totalt sindssygt hurtigt" - hvad tænker du så som det første? At jeg har for lidt tid til min baneracer!
b. Hvor mange KM har du kørt i indeværende sæson? 4000 km
c. Hvor mange kørekurser (IKKE banedage) har du deltaget i? 3 + jeg har været instruktør på DMC-køreteknisk anlæg i 2 sæsoner
[/quote]
Titel: Re: Jeg er nysgerrig. (En del spørgsmål om dette og hint...)
Indlæg af: Majse efter Juli 16, 2007, 10:58:26 am
1. Kørestil.

A. I sving - smider du en endeballe udover sædet for at hjælpe på frihøjden? Kun på bane
B. I sving - holder du din egen bane slavisk, eller krydser du den modkørendes? holder min egen bane, ryger jeg over i modkørendes, så er det klart en fejl med for høj fart.. Er sket nogle gange

C. I sving - gas på hele vejen igennem eller først når du er ved at rette maskinen op på vej ud? accelerer ud af svinget

D. Mange "hop" på vejen - holder du gassen jævnt stramt så forhjulet evt letter? nej
E. 2 eller 4 fingre på forbremsen? 0
F. Hvor langt ude på dækkenes sider er du? Ikke langt på vej, men helt ude på bane

2. Fællestur

A. Hvor mange deltagere er passende, synes du?
B. Bør man køre mange fællesture som MC'ist? (Meget gerne en begrundelse for dit svar) JA, det giver en noget mere erfaring, og man har måske en tendens til at presse sig selv lidt hvilket er godt.. Man lærer faktisk af at kører i grupper.

C. Afstand til den forankørende på fællestur - hvor meget har du og hvilke forhold er afgørende? (Farten ja - men ellers...) Nogen gange alt for lidt.. Hvis det er en vej med sving så holder jeg rimelig god afstand
D. Afstand til den bagvedkørende - hvad er din minimums tolerance for andres afstand til dig? genere det mig så trækker jeg.. i sving skal der holdes afstand til mig.. hvad nu hvis jeg lægger mig, så er jeg sgu ikke interesseret i at den bagved mig drøner op i mig...
E. Er du til "den langsomste forrest" så han/hun bestemmer farten eller skal de hurtige køre forrest i gruppen, men vente ved f.eks retningsændringer og byzoner? NEJ den langsomste kører fra midten og bagud...
F. Hvor høj en hastighedsoverskridelse tillader du på land / i by? (Ingen grund til at benægte at der bliver kørt for stærkt...) ????? Ved det faktisk ikke, kommer an på omgivelserne.. Men i byen.. max 60 som Jannik også skriver..
G. Overhaling over spærrelinje - ja / nej? NEJ, med mindre der holder et kørertøj i vejen og jeg er tvunget til det. Eller bilen trækker ind til højre så jeg kan komme forbi uden at skal over spærrelinie
H. Overhaling i gruppen ja / nej - og under hvilke forhold? Der må godt overhales synes jeg.. Samme regler som på ski.. Den bagfra tager hensyn...


3. Din motorcykel.

A. Hvad har du for en? Rød SV1000S
B. Kører den i regnvejr? Ja da... Ellers skal den jo holdes inde for det meste..
C. Hvor langt slider du dine dæk ned før du skifter? Helt ned.
D. Hvor meget tid har du brugt / bruger du på justering af kabler / koblingspunkt / pedaler / affjedring / dæktryk? Pt, tager moolex sig af det..

E. Spørger du om råd til nogle af tingene i punkt ?? Nej, ikke endnu..
F. Hvis en anden spørger dig om råd til tingene i punkt, ved du så hvad du skal svare?(Mest dæktryk og affjedring...)
NEJ

4. Generelt.

A. Hvis en eller anden siger "jeg kører totalt sindssygt hurtigt" - hvad tænker du så som det første? JA JA...  :rolleyes:
B. Hvor mange KM har du kørt i indeværende sæson? 3000 km tror jeg
C. Hvor mange kørekurser (IKKE banedage) har du deltaget i? 2 ( Bronzekursus - mestersvinger ) og så banedage
Titel: Re: Jeg er nysgerrig. (En del spørgsmål om dette og hint...)
Indlæg af: Coyote efter Juli 16, 2007, 11:16:23 am
1. Kørestil.

a. I sving - smider du en endeballe udover sædet for at hjælpe på frihøjden? Af og til
b. I sving - holder du din egen bane slavisk, eller krydser du den modkørendes? Holder mig i egen bane, kan dog ikke sige mig fri for at have benyttet modkørendes bane i en presset situation
c. I sving - gas på hele vejen igennem eller først når du er ved at rette maskinen op på vej ud? Før sving, gearer jeg ned til hvad jeg forventer er passende, jævn gas gennem svinget og fuld rulle ud af det
d. Mange "hop" på vejen - holder du gassen jævnt stramt så forhjulet evt letter? Forsøger at få forhjulet til at lette - Jannik kender nogle rigtig gode ruter til dem som måtte finde det sjovt
e. 2 eller 4 fingre på forbremsen? 2 fingre
f. Hvor langt ude på dækkenes sider er du? Det ser ud til at jeg har benyttet hele dækkets trædeflade

2. Fællestur

a. Hvor mange deltagere er passende, synes du? Det er sjov at køre tur uanset antallet, men for mig er det bedste 2-4 personer
b. Bør man køre mange fællesture som MC'ist? helt sikkert, det er rart at køre efter nogen som kender vejen og som kører habilt - det kan man kun selv blive bedre af
c. Afstand til den forankørende på fællestur - hvor meget har du og hvilke forhold er afgørende? passende afstand, så man kan nå at bremse
d. Afstand til den bagvedkørende - hvad er din minimums tolerance for andres afstand til dig? Jeg vil gerne have lidt plads, hvis en ligger helt op i røven betragter jeg det som jeg kører for langsomt, så er det bedre at overhale
e. Er du til "den langsomste forrest" så han/hun bestemmer farten eller skal de hurtige køre forrest i gruppen, men vente ved f.eks retningsændringer og byzoner? De hurtige forrest, men det vigtigste er at den som kender de gode veje ud og ind, ligger forrest
f. Hvor høj en hastighedsoverskridelse tillader du på land / i by? I by synes jeg ikke om at køre stærkt - vil egentlig helst holde mig til grænsen, men det kan være svært i store grupper - på landet derimod har jeg ingen grænse - udover at der selvfølgelig køres efter forholdene
g. Overhaling over spærrelinje - ja / nej? Kan være nødvendigt, men ikke noget jeg egentlig bryder mig om
h. Overhaling i gruppen ja / nej - og under hvilke forhold? Det er ok, når det går lige ud og det sker for at komme i rigtig position - det skal ske forsvarligt og der skal være en mening med det, det er ikke sjovt at blive overhalet og så bagefter selv at skulle slække på gassen gennem svingene

3. Din motorcykel.

a. Hvad har du for en? en Kawasaki Z750
b. Kører den i regnvejr? Helst ikke, jeg gider ikke at pudse den særligt ofte, så jeg foretrækker ikke at køre i regnvejr (det er sgu heller ikke særligt sjovt
c. Hvor langt slider du dine dæk ned før du skifter? Skifter gerne i god tid, de får ikke lov at køre over grænsen
d. Hvor meget tid har du brugt / bruger du på justering af kabler / koblingspunkt / pedaler / affjedring / dæktryk? ikke særligt meget, tjekker dæktryk ofte
e. Spørger du om råd til nogle af tingene i punkt d. ?? Jeps
f. Hvis en anden spørger dig om råd til tingene i punkt d, ved du så hvad du skal svare? Jeg lader dem, som mener at have forstand svare på sådanne ting, ligesom jeg undlader at svare på noget jeg ikke ved noget om.

4. Generelt.

a. Hvis en eller anden siger "jeg kører totalt sindssygt hurtigt" - hvad tænker du så som det første? Det er hans problem
b. Hvor mange KM har du kørt i indeværende sæson? ikke meget - dåligt vejr, ferie og arbejde har holdt mig væk så  alt alt for lidt max. 500-750 km
c. Hvor mange kørekurser (IKKE banedage) har du deltaget i? 1 Bronze-kursus
Titel: Re: Jeg er nysgerrig. (En del spørgsmål om dette og hint...)
Indlæg af: GTI efter Juli 16, 2007, 11:31:14 am
1. Kørestil.

a. I sving - smider du en endeballe udover sædet for at hjælpe på frihøjden?
Hvis farten er høy eller jeg er i rette humør.
b. I sving - holder du din egen bane slavisk, eller krydser du den modkørendes?
Holder min bane slavisk. Noen annet overlever man ikke lenge på i Norge.
c. I sving - gas på hele vejen igennem eller først når du er ved at rette maskinen op på vej ud?
Begge deler.
d. Mange "hop" på vejen - holder du gassen jævnt stramt så forhjulet evt letter?
Letter? På SVen, ja. Nåværende sykkel, nei.
e. 2 eller 4 fingre på forbremsen?
Som regel 4.
f. Hvor langt ude på dækkenes sider er du?
Mangler et par mm på helt ute.

2. Fællestur

a. Hvor mange deltagere er passende, synes du?
Alt fra 2 til 10. Best med under 5 stk
b. Bør man køre mange fællesture som MC'ist? (Meget gerne en begrundelse for dit svar)
Tja, mest for det sosiale...
c. Afstand til den forankørende på fællestur - hvor meget har du og hvilke forhold er afgørende? (Farten ja - men ellers...)
2-3 sekunder, gjerne litt mer når det kjøres aktivt.
d. Afstand til den bagvedkørende - hvad er din minimums tolerance for andres afstand til dig?
2-3 sekunder.
e. Er du til "den langsomste forrest" så han/hun bestemmer farten eller skal de hurtige køre forrest i gruppen, men vente ved f.eks retningsændringer og byzoner?
De hurtigste må gjerne kjøre fremst. Man får kjøre så hurtig man selv vil, og heller vente litt på resten.
f. Hvor høj en hastighedsoverskridelse tillader du på land / i by? (Ingen grund til at benægte at der bliver kørt for stærkt...)
I Norge, 20km/t over på landevei, bortsett fra ved overhalinger. Da går det gjerne litt hurtigere. Ved byer holder jeg grensen. I andre land feks Danmark er der vel fri fart??   :innocent:
g. Overhaling over spærrelinje - ja / nej?
NEI!
h. Overhaling i gruppen ja / nej - og under hvilke forhold?
Det er OK.

3. Din motorcykel.

a. Hvad har du for en?
07-modell Honda VFR 800
b. Kører den i regnvejr?
Jeg setter ikke på tur i regnvær, men det hender jo man blir fanget i en byge på langturene.
c. Hvor langt slider du dine dæk ned før du skifter?
Til der er 1mm igjen
d. Hvor meget tid har du brugt / bruger du på justering af kabler / koblingspunkt / pedaler / affjedring / dæktryk?
Ikke mye, MCen er ny og avfjæringen justeres på et blunk.
e. Spørger du om råd til nogle af tingene i punkt d. ??
Nei.
f. Hvis en anden spørger dig om råd til tingene i punkt d, ved du så hvad du skal svare? (Mest dæktryk og affjedring...)
Mulig.

4. Generelt.

a. Hvis en eller anden siger "jeg kører totalt sindssygt hurtigt" - hvad tænker du så som det første?
Idiot. Det er ikke tøft å kjøre fort.
b. Hvor mange KM har du kørt i indeværende sæson?
Ca 1000km med SV, 6000km med VFR
c. Hvor mange kørekurser (IKKE banedage) har du deltaget i?
Ingen. Bortsett fra å trene litt med en venn som er kjørelærer.
Titel: Re: Jeg er nysgerrig. (En del spørgsmål om dette og hint...)
Indlæg af: Brian Lund efter Juli 16, 2007, 11:47:42 am
a. I sving - smider du en endeballe udover sædet for at hjælpe på frihøjden? Ja
b. I sving - holder du din egen bane slavisk, eller krydser du den modkørendes?Jeg holder min egen bane
c. I sving - gas på hele vejen igennem eller først når du er ved at rette maskinen op på vej ud?En smule gas, indtil jeg kan se udgangen og så får den mere
d. Mange "hop" på vejen - holder du gassen jævnt stramt så forhjulet evt letter? Ja
e. 2 eller 4 fingre på forbremsen? Jeg har Pazzo shorty klinger, der er ikke plads til 4 :)
f. Hvor langt ude på dækkenes sider er du? 0-1mm fra kanten på bagdækket, mere på fordækket

2. Fællestur

a. Hvor mange deltagere er passende, synes du? 10-15 max.
b. Bør man køre mange fællesture som MC'ist? (Meget gerne en begrundelse for dit svar) Hvis man har lyst, det er generelt god hygge
c. Afstand til den forankørende på fællestur - hvor meget har du og hvilke forhold er afgørende? (Farten ja - men ellers...) Kommer an på farten og hvordan den forankørende opfører sig
d. Afstand til den bagvedkørende - hvad er din minimums tolerance for andres afstand til dig? Dunno
e. Er du til "den langsomste forrest" så han/hun bestemmer farten eller skal de hurtige køre forrest i gruppen, men vente ved f.eks retningsændringer og byzoner? Hurtigste forrest, de venter så
f. Hvor høj en hastighedsoverskridelse tillader du på land / i by? (Ingen grund til at benægte at der bliver kørt for stærkt...) By: max +10km - Land: efter forholdene
g. Overhaling over spærrelinje - ja / nej? Generelt nej
h. Overhaling i gruppen ja / nej - og under hvilke forhold? Nej, har set flere kørere få et chock når der pludseligt er en der fyrer den af og overhaler

3. Din motorcykel.

a. Hvad har du for en? SV1000S K6
b. Kører den i regnvejr? Alt for ofte
c. Hvor langt slider du dine dæk ned før du skifter? for langt.. men så de stadig er lovlige
d. Hvor meget tid har du brugt / bruger du på justering af kabler / koblingspunkt / pedaler / affjedring / dæktryk? Justerer vinkel på klinger/pedaler - lufttryk mindst en gang om ugen.
e. Spørger du om råd til nogle af tingene i punkt d. ?? Nej
f. Hvis en anden spørger dig om råd til tingene i punkt d, ved du så hvad du skal svare? (Mest dæktryk og affjedring...) At affjedring og korrekt lufttryk er vigtigt

4. Generelt.

a. Hvis en eller anden siger "jeg kører totalt sindssygt hurtigt" - hvad tænker du så som det første? Spade.. det gør vi andre også så ingen grund til at prale med det :)
b. Hvor mange KM har du kørt i indeværende sæson? omkring 12.000km
c. Hvor mange kørekurser (IKKE banedage) har du deltaget i? 0
Titel: Re: Jeg er nysgerrig. (En del spørgsmål om dette og hint...)
Indlæg af: Gud efter Juli 16, 2007, 11:53:32 am
1. Kørestil.

a. I sving - smider du en endeballe udover sædet for at hjælpe på frihøjden?  Ja
b. I sving - holder du din egen bane slavisk, eller krydser du den modkørendes? krydser gerne modkørendes bane hvis der er frit udsyn
c. I sving - gas på hele vejen igennem eller først når du er ved at rette maskinen op på vej ud? neutral gas i starten indtil man rammer apex derefter gas på
d. Mange "hop" på vejen - holder du gassen jævnt stramt så forhjulet evt letter?  :twisted: yessir stram gazz
e. 2 eller 4 fingre på forbremsen?  2
f. Hvor langt ude på dækkenes sider er du?  helt ude

2. Fællestur

a. Hvor mange deltagere er passende, synes du?  max 10
b. Bør man køre mange fællesture som MC'ist? (Meget gerne en begrundelse for dit svar)   Ja da det kan jhurtigt blive lidt træls at tullre rundt alene, og så er muligheden for at skabe nye venskaber og kontakter jo til stede
c. Afstand til den forankørende på fællestur - hvor meget har du og hvilke forhold er afgørende? (Farten ja - men ellers...)  det er forskelligt afhænger af rutinen hos forankørende, mit eget humør osv...
d. Afstand til den bagvedkørende - hvad er din minimums tolerance for andres afstand til dig? jeg skal bare ikke kunne se deres forhjul på en af mine sider og ellers skal de holde en fornuftig bremseafstandi sving
e. Er du til "den langsomste forrest" så han/hun bestemmer farten eller skal de hurtige køre forrest i gruppen, men vente ved f.eks retningsændringer og byzoner? hurtigst forrest
f. Hvor høj en hastighedsoverskridelse tillader du på land / i by? (Ingen grund til at benægte at der bliver kørt for stærkt...) det afhænger af forholdene, nogle steder 0% andre steder med gode oversigtsforhold 100%
g. Overhaling over spærrelinje - ja / nej?det samme som ovenstående
h. Overhaling i gruppen ja / nej - og under hvilke forhold? neej

3. Din motorcykel.

a. Hvad har du for en? sv100sk4
b. Kører den i regnvejr? helst ikke
c. Hvor langt slider du dine dæk ned før du skifter? helt ned helst under minimum
d. Hvor meget tid har du brugt / bruger du på justering af kabler / koblingspunkt / pedaler / affjedring / dæktryk?jeg har brugt en del tid på justering af affjedringen, dæktrykket er fast, pedaler og greb er justeret ind, dog tog det ikke ret lang tid
e. Spørger du om råd til nogle af tingene i punkt d. ?? jeg har læst sindsygt meget omkring opsætningen af affjedringen men har ikke spurgt nogle
f. Hvis en anden spørger dig om råd til tingene i punkt d, ved du så hvad du skal svare? (Mest dæktryk og affjedring...) jep

4. Generelt.

a. Hvis en eller anden siger "jeg kører totalt sindssygt hurtigt" - hvad tænker du så som det første? det passer ikke fjols
b. Hvor mange KM har du kørt i indeværende sæson? alt alt for lidt under 5000
c. Hvor mange kørekurser (IKKE banedage) har du deltaget i? 1 mestersvinger
Titel: Re: Jeg er nysgerrig. (En del spørgsmål om dette og hint...)
Indlæg af: Sajmon efter Juli 16, 2007, 12:42:08 pm
1. Kørestil.

a. I sving - smider du en endeballe udover sædet for at hjælpe på frihøjden?  Altefter hastigheden - men mest ja.
b. I sving - holder du din egen bane slavisk, eller krydser du den modkørendes? Bryder mig ikke om det. Hvis jeg har brug for det, er det for tæt på grænsen efter min mening.
c. I sving - gas på hele vejen igennem eller først når du er ved at rette maskinen op på vej ud? Fra Apex og udaf - fuld rulle ca...
d. Mange "hop" på vejen - holder du gassen jævnt stramt så forhjulet evt letter? Så ofte det er muligt - og jeg planlægger GERNE ruten efter det.   :mrgreen:
e. 2 eller 4 fingre på forbremsen?  2 styks - det samme på koblingen - et levn fra min Motocross tid.
f. Hvor langt ude på dækkenes sider er du?  Mangler 2-3mm

2. Fællestur

a. Hvor mange deltagere er passende, synes du?  Det kommer an på folks niveau. Jeg har været på ture 4 mand hvor vi ikke lavede andet end at vente, men også afsted med 15 mand hvor vi ikke ventede så meget som EN gang.
b. Bør man køre mange fællesture som MC'ist? (Meget gerne en begrundelse for dit svar)  Jeg planlægger altid ruter alene, men kører dem som fællesture - det er god underholdning.
c. Afstand til den forankørende på fællestur - hvor meget har du og hvilke forhold er afgørende? (Farten ja - men ellers...) Normalt mere end de fleste - som nogle kan have en tendens til at tolke som at jeg ikke kan følge med.
d. Afstand til den bagvedkørende - hvad er din minimums tolerance for andres afstand til dig? Jeg siger til i det sekund jeg synes de kører for tæt. Typisk må de bare ikke ligge i mine blinde vinkler - så er afstanden ikke så afgørende.
e. Er du til "den langsomste forrest" så han/hun bestemmer farten eller skal de hurtige køre forrest i gruppen, men vente ved f.eks retningsændringer og byzoner? Hurtigste mand/kvinde forrest - så venter de ved retningsændring.
f. Hvor høj en hastighedsoverskridelse tillader du på land / i by? (Ingen grund til at benægte at der bliver kørt for stærkt...) Byzoner er tæt på hellige for mig - folk får også meget hurtigt et negativt forhold til os MC'ister hvis vi altid vælter forbi med alt for høje omdrejninger og hastigheden passer dertil.
g. Overhaling over spærrelinje - ja / nej?Kommer an på udsynet og pladsen.
h. Overhaling i gruppen ja / nej - og under hvilke forhold? Når man venter på de bagvedkørende - dvs når man står stille - og KUN hvis den person som vil forbi, ER hurtigere.

3. Din motorcykel.

a. Hvad har du for en? Rød SV1000N K4
b. Kører den i regnvejr? Jeg har den for at bruge den - og lidt vand afskrækker mig ikke. Det er god træning.
c. Hvor langt slider du dine dæk ned før du skifter? Blanke på midten er altid  en meget god indikator.
d. Hvor meget tid har du brugt / bruger du på justering af kabler / koblingspunkt / pedaler / affjedring / dæktryk?Pedaler / greb osv er justeret ind en gang for alle. Det virker perfekt nu. Affjedring og dæktryk leger jeg stadig med. En eftermiddag med skemaet fra www.hyperpro.dk er GULD værd.
e. Spørger du om råd til nogle af tingene i punkt d. ?? Jeg er spørge-jørgen, men samtidigt også meget kildekritisk.  ;)
f. Hvis en anden spørger dig om råd til tingene i punkt d, ved du så hvad du skal svare? (Mest dæktryk og affjedring...) Til dels - men smag/behag er meget afgørende i den sag.

4. Generelt.

a. Hvis en eller anden siger "jeg kører totalt sindssygt hurtigt" - hvad tænker du så som det første? Det er ikke meget situationsfornemmelse du har, hva'? VIS mig det på en tur i stedet for at "blære" dig...
b. Hvor mange KM har du kørt i indeværende sæson?15531 i skrivende stund.
c. Hvor mange kørekurser (IKKE banedage) har du deltaget i? 1 - mestersvinger

[/quote]
Titel: Re: Jeg er nysgerrig. (En del spørgsmål om dette og hint...)
Indlæg af: Luske efter Juli 17, 2007, 12:46:47 am
1. Kørestil.

a. I sving - smider du en endeballe udover sædet for at hjælpe på frihøjden? Ikke mere..Som udgangspunkt ikke, kun hvis der er lagt op til et herre sving :-), og det er kun for at få placeret vægten en smule anderledes
b. I sving - holder du din egen bane slavisk, eller krydser du den modkørendes?Hvis der er frit udsyn, bruger jeg det asfalt der er tilrådighed
c. I sving - gas på hele vejen igennem eller først når du er ved at rette maskinen op på vej ud? Neutral gas ind, og gas gennem svinget, hvis det tillader det..  
d. Mange "hop" på vejen - holder du gassen jævnt stramt så forhjulet evt letter? Det hænder..
e. 2 eller 4 fingre på forbremsen? 2
f. Hvor langt ude på dækkenes sider er du? de kommer fint derudaf

2. Fællestur

a. Hvor mange deltagere er passende, synes du? (6-8)
b. Bør man køre mange fællesture som MC'ist? (Meget gerne en begrundelse for dit svar) Ja, man møder nye mennesker med samme passion, og man lærer nye ruter.
c. Afstand til den forankørende på fællestur - hvor meget har du og hvilke forhold er afgørende? (Farten ja - men ellers...) God afstand
d. Afstand til den bagvedkørende - hvad er din minimums tolerance for andres afstand til dig? jeg skal helst kunne se dem i spejlet
e. Er du til "den langsomste forrest" så han/hun bestemmer farten eller skal de hurtige køre forrest i gruppen, men vente ved f.eks retningsændringer og byzoner? Langsommeste bagerst (det kommer helt af sig selv..)
f. Hvor høj en hastighedsoverskridelse tillader du på land / i by? (Ingen grund til at benægte at der bliver kørt for stærkt...) Kører efter forholdene, og tager hensyn i byer
g. Overhaling over spærrelinje - ja / nej? Sjældent.. (kun i særlige tilfælde) jeg er tålmodig og har hele dagen..
h. Overhaling i gruppen ja / nej - og under hvilke forhold? JA, og ALTID venstre om.. Død ved kølle hvis du overhaler indenom  :club:

3. Din motorcykel.

a. Hvad har du for en? GSXR
b. Kører den i regnvejr? Kun hvis jeg bliver fanget i det..
c. Hvor langt slider du dine dæk ned før du skifter? Til slidindikatorne.. m.m, jeg fornemmer at dækket begynder at miste sit bid
d. Hvor meget tid har du brugt / bruger du på justering af kabler / koblingspunkt / pedaler / affjedring / dæktryk? Et par timer på års basis  :D
e. Spørger du om råd til nogle af tingene i punkt d. ?? Nej, ikke mere..
f. Hvis en anden spørger dig om råd til tingene i punkt d, ved du så hvad du skal svare? (Mest dæktryk og affjedring...) Ja, nogenlunde. Affjedring er en smagsag, jeg kan vejlede i hvordan en fungerende grundindstilling skal være

4. Generelt.

a. Hvis en eller anden siger "jeg kører totalt sindssygt hurtigt" - hvad tænker du så som det første? "Nå...!?"
b. Hvor mange KM har du kørt i indeværende sæson? lige under 1000  ( :oops: )
c. Hvor mange kørekurser (IKKE banedage) har du deltaget i? 1 (racing school 2 dages kursus)
Titel: Re: Jeg er nysgerrig. (En del spørgsmål om dette og hint...)
Indlæg af: Bill efter Juli 17, 2007, 10:56:21 am
1. Kørestil.

a. I sving - smider du en endeballe udover sædet for at hjælpe på frihøjden? Nej, øver mig på at ligge cyklen ordentligt ned i sving. Skal på kursus når jeg kommer hjem igen.
b. I sving - holder du din egen bane slavisk, eller krydser du den modkørendes? Holder for det meste min egen bane.
c. I sving - gas på hele vejen igennem eller først når du er ved at rette maskinen op på vej ud? Øver mig som sagt stadig, men gasser først op på vej ud af svinget.
d. Mange "hop" på vejen - holder du gassen jævnt stramt så forhjulet evt letter? Tror ikke jeg har prøvet sådan en strækning, men ville nok holde på.
e. 2 eller 4 fingre på forbremsen? Fik at vide på et bronze kursus at der ingen fingre skulle være, i tilfælde af man rammer en fugl, så vil forhjulet jo blokere...
f. Hvor langt ude på dækkenes sider er du? Mangler ca. 5mm. på hver side.

2. Fællestur

a. Hvor mange deltagere er passende, synes du? Det kommer an på hvordan der bliver kørt, man kan sagtens køre mange uden at skulle vente.
b. Bør man køre mange fællesture som MC'ist? (Meget gerne en begrundelse for dit svar) Ja da, det er piv hyggeligt og hvis man kører med nogle der er bedre end en selv, så lærer man også en masse.
c. Afstand til den forankørende på fællestur - hvor meget har du og hvilke forhold er afgørende? (Farten ja - men ellers...) Så jeg kan se vedkomnes hjelm i sidespejlet, så er jeg sikker på at vedkomne også kan se mig.
d. Afstand til den bagvedkørende - hvad er din minimums tolerance for andres afstand til dig? Vil helst ha at jeg kan se dem i mit sidespejl. Så jeg ikke har dem i min blindevinkel.
e. Er du til "den langsomste forrest" så han/hun bestemmer farten eller skal de hurtige køre forrest i gruppen, men vente ved f.eks retningsændringer og byzoner? Hurtigste forrest, så man de langsomme hænge på hvis de vil og ellers samler man op undervejs.
f. Hvor høj en hastighedsoverskridelse tillader du på land / i by? (Ingen grund til at benægte at der bliver kørt for stærkt...) Jeg holder mig som regel indenfor klip grænsen, dvs. 30 % overskridelse, dog prøver jeg at holde mig under 60 i by.
g. Overhaling over spærrelinje - ja / nej? Kun traktorer
h. Overhaling i gruppen ja / nej - og under hvilke forhold? Umiddelbart vil jeg sige nej, men det kan jo næsten ikke undgås og hvis det skal være, så skal det være venstre om.

3. Din motorcykel.

a. Hvad har du for en? SV650SK5
b. Kører den i regnvejr? Det er sjældent.
c. Hvor langt slider du dine dæk ned før du skifter? Har kun skiftet en gang og der var original dækkene godt firkantede.
d. Hvor meget tid har du brugt / bruger du på justering af kabler / koblingspunkt / pedaler / affjedring / dæktryk? Meget meget meget lidt
e. Spørger du om råd til nogle af tingene i punkt d. ?? Det er ingen skam at spørge, men må nok erkende at jeg læser om det og så prøver jeg mig frem.
f. Hvis en anden spørger dig om råd til tingene i punkt d, ved du så hvad du skal svare? (Mest dæktryk og affjedring...) Tja... jeg har da rodet lidt med det.

4. Generelt.

a. Hvis en eller anden siger "jeg kører totalt sindssygt hurtigt" - hvad tænker du så som det første? Idiot... Det er jo ikke noget at blære sig med.
b. Hvor mange KM har du kørt i indeværende sæson? Cyklen har trillet små 2200 km. mener jeg og jeg har vel kørt de 1000 af dem.
c. Hvor mange kørekurser (IKKE banedage) har du deltaget i? Jeg var på bronze kursus sidste år, kanon kursus, skal helt sikkert på det igen, når jeg får en ny cykel.
Titel: Re: Jeg er nysgerrig. (En del spørgsmål om dette og hint...)
Indlæg af: Nikolaj efter Juli 17, 2007, 11:01:04 am
3. Din motorcykel.

a. Hvad har du for en? sv100sk4


Hihi - det er en lille pjævs .. sædet er vel så lille at en af ballerne altid hænger udover ? :shock:
Titel: Re: Jeg er nysgerrig. (En del spørgsmål om dette og hint...)
Indlæg af: runes-mc.dk efter Juli 17, 2007, 11:54:35 am
Det var en ordentlig omgang, men ok da  :)

1. Kørestil.

a. I sving - smider du en endeballe udover sædet for at hjælpe på frihøjden? Afhænger af svinget og hastigheden, dog gøres det nogle gange for sjov.
b. I sving - holder du din egen bane slavisk, eller krydser du den modkørendes? Meget sjældent og kun hvis der er godt overblik over den modsatte bane langt frem.
c. I sving - gas på hele vejen igennem eller først når du er ved at rette maskinen op på vej ud? Afhænger af svinget, men prøver at holde "neutral" gas på
d. Mange "hop" på vejen - holder du gassen jævnt stramt så forhjulet evt letter? Nogle gange
e. 2 eller 4 fingre på forbremsen? 2, når jeg skal bremse
f. Hvor langt ude på dækkenes sider er du? Der er da ihvertfald 1 cm tilbage

2. Fællestur

a. Hvor mange deltagere er passende, synes du? Afhænger af formålet, tur med fuld gas = omkring 5-10, cruiser tur = så mange man kan samle
b. Bør man køre mange fællesture som MC'ist? (Meget gerne en begrundelse for dit svar) Der er gode muligheder for at lære, både ved at se de andre køre og ved at snakke med dem i pauserne.
c. Afstand til den forankørende på fællestur - hvor meget har du og hvilke forhold er afgørende? (Farten ja - men ellers...) Fart og oversigtsforhold, fornuftig afstand så man kan nå at reagere.
d. Afstand til den bagvedkørende - hvad er din minimums tolerance for andres afstand til dig? Har ikke tænkt nærmere over det, plejer at kigge fremad   :wink:
e. Er du til "den langsomste forrest" så han/hun bestemmer farten eller skal de hurtige køre forrest i gruppen, men vente ved f.eks retningsændringer og byzoner? Afhænger af formålet med turen.
f. Hvor høj en hastighedsoverskridelse tillader du på land / i by? (Ingen grund til at benægte at der bliver kørt for stærkt...) 20-30 km/t på landet, sjældent mere end 10-15 km/t i by
g. Overhaling over spærrelinje - ja / nej? Nej, der er en grund til de er der.
h. Overhaling i gruppen ja / nej - og under hvilke forhold? Jeg plejer at lade være med mindre personen foran vinker mig frem

3. Din motorcykel.

a. Hvad har du for en? Suzuki GSX-R 600
b. Kører den i regnvejr? Nej
c. Hvor langt slider du dine dæk ned før du skifter? Når bagdækket er for firkantet eller ikke har lovligt mønster på midten.
d. Hvor meget tid har du brugt / bruger du på justering af kabler / koblingspunkt / pedaler / affjedring / dæktryk? Dæktryk checkes jævnligt, resten 5 minutter
e. Spørger du om råd til nogle af tingene i punkt d. ?? Ja, eller søger på nettet
f. Hvis en anden spørger dig om råd til tingene i punkt d, ved du så hvad du skal svare? (Mest dæktryk og affjedring...) Ja/nej/måske afhænger da af spørgsmålet   :wink:

4. Generelt.

a. Hvis en eller anden siger "jeg kører totalt sindssygt hurtigt" - hvad tænker du så som det første? Idiot
b. Hvor mange KM har du kørt i indeværende sæson? 2000 km indtil nu + 4 dage på bane
c. Hvor mange kørekurser (IKKE banedage) har du deltaget i? 0 (dog 2 dage i grøn klasse med r4f, det er næsten kørekursus)
Titel: Re: Jeg er nysgerrig. (En del spørgsmål om dette og hint...)
Indlæg af: skurkenfradallas efter Juli 17, 2007, 12:41:33 pm
1. Kørestil.

a. I sving - smider du en endeballe udover sædet for at hjælpe på frihøjden?
Ja, det giver mig bedre balance hvis jeg skal langt ned og ligge.
b. I sving - holder du din egen bane slavisk, eller krydser du den modkørendes?
Holder min egen bane.
c. I sving - gas på hele vejen igennem eller først når du er ved at rette maskinen op på vej ud?
Holder gassen i svinget så jeg ikke får en overraskelse (eks. at den hugger fordi kæden lige skal rettes ud eller er i et forkert gear) på vej ud hvor jeg så gasser op imens jeg rejser cyklen.
d. Mange "hop" på vejen - holder du gassen jævnt stramt så forhjulet evt letter?
Som regel kører jeg pænt og efter forholdene - men altså den kan jo smutte en gang imellem.
e. 2 eller 4 fingre på forbremsen?
Afhænger af hvor jeg kører. Tænker ikke så meget over det. I byen er jeg som regel klar med 4 hvis jeg kører i kø.
f. Hvor langt ude på dækkenes sider er du?
1 cm kyllingestribe bagpå ca.

2. Fællestur

a. Hvor mange deltagere er passende, synes du?
Det kommer an på om der skal køres hyggetur eller ræs. Hyggetur må der være lige så mange som der kan være - ræs kan jeg bedst li hvis der ikke er mange flere end 3.
b. Bør man køre mange fællesture som MC'ist? (Meget gerne en begrundelse for dit svar)
Man bør hvis man har lyst - jeg syns' selv at det er hyggeligt!
c. Afstand til den forankørende på fællestur - hvor meget har du og hvilke forhold er afgørende? (Farten ja - men ellers...)
Fart - og om der er strafvægt som kan gøre et eller andet tosset eller betyder reduceret hastighed i sving. Kørebanenes tilstand - vejgreb etc.
d. Afstand til den bagvedkørende - hvad er din minimums tolerance for andres afstand til dig?
Det tænker jeg ikke så meget over - det er sjældent at jeg oplever at folk ligger oppe i røven på mig  :angel:
e. Er du til "den langsomste forrest" så han/hun bestemmer farten eller skal de hurtige køre forrest i gruppen, men vente ved f.eks retningsændringer og byzoner?
Det kommer an på om der skal køres tur eller ræs.
f. Hvor høj en hastighedsoverskridelse tillader du på land / i by? (Ingen grund til at benægte at der bliver kørt for stærkt...)
Det er relativt - min grundregel er dog at min egen og mine medtrafikkanters sikkerhed er afgørende for min kørsel. Med andre ord - hvis kl. er 2 om natten en tirsdag hvor jeg kører fra Hillerød til København og jeg er den eneste på vejen - så får den lidt peber!
g. Overhaling over spærrelinje - ja / nej?
Nej
h. Overhaling i gruppen ja / nej - og under hvilke forhold?
Nu kan jeg ikke tale for "gruppen" og kan jo ikke gøre noget hvis de følger efter mig  :angel: men generelt er det jo ikke en god ide.

3. Din motorcykel.

a. Hvad har du for en?
SV1000S K3 med div. lir.
b. Kører den i regnvejr?
Helst ikke.
c. Hvor langt slider du dine dæk ned før du skifter?
1 fordæk holder 2 bagdæks levetid - mine Power Pilot dæk holder en sæson ca. 8000 km. (slidt helt ned på lovlig vis)
d. Hvor meget tid har du brugt / bruger du på justering af kabler / koblingspunkt / pedaler / affjedring / dæktryk?
Ikke specielt meget. Jeg justerer kun selv dæktryk - resten ordner værkstedet.
e. Spørger du om råd til nogle af tingene i punkt d. ??
Nej - heller ikke hvis jeg selv skulle finde på at rode med det. Måske hvis vi snakker affjedring.
f. Hvis en anden spørger dig om råd til tingene i punkt d, ved du så hvad du skal svare? (Mest dæktryk og affjedring...)
Kig i forum og i manualen.

4. Generelt.

a. Hvis en eller anden siger "jeg kører totalt sindssygt hurtigt" - hvad tænker du så som det første?
Dig vil jeg være betænksom ved at køre med - hvis det er det eneste jeg ved om personen.
b. Hvor mange KM har du kørt i indeværende sæson?
5000 ca.
c. Hvor mange kørekurser (IKKE banedage) har du deltaget i?
0
Titel: Re: Jeg er nysgerrig. (En del spørgsmål om dette og hint...)
Indlæg af: Luske efter Juli 17, 2007, 12:56:48 pm
3. Din motorcykel.

a. Hvad har du for en? sv100sk4


Hihi - det er en lille pjævs .. sædet er vel så lille at en af ballerne altid hænger udover ? :shock:
Det er ikke sædets skyld at de konstant hænger udover  :lmao: :lmao:
Titel: Re: Jeg er nysgerrig. (En del spørgsmål om dette og hint...)
Indlæg af: Keltringer efter Juli 17, 2007, 01:15:21 pm
1. Kørestil.

a. I sving - smider du en endeballe udover sædet for at hjælpe på frihøjden? Af & til
b. I sving - holder du din egen bane slavisk, eller krydser du den modkørendes? Holder min egen
c. I sving - gas på hele vejen igennem eller først når du er ved at rette maskinen op på vej ud? Når jeg retter op
d. Mange "hop" på vejen - holder du gassen jævnt stramt så forhjulet evt letter? Alt efter humør
e. 2 eller 4 fingre på forbremsen? By 4 - Landet - 2
f. Hvor langt ude på dækkenes sider er du? mangler vel godt 5 mm

2. Fællestur

a. Hvor mange deltagere er passende, synes du? Jo flere jo bedre, men alt efter hva man vil opnå med turen.
b. Bør man køre mange fællesture som MC'ist? (Meget gerne en begrundelse for dit svar) Ikke nødvendigt, men det kan have sine fordele da man lære at læse andre nemmere
c. Afstand til den forankørende på fællestur - hvor meget har du og hvilke forhold er afgørende? (Farten ja - men ellers...)  Kommer meget an på om jeg kender dem jeg køre med eller ej. Men eller har den øvrige trafik noget at sige.
d. Afstand til den bagvedkørende - hvad er din minimums tolerance for andres afstand til dig? Hader hvis de ligger lige i mit baghjul, da en pludselig bremsning kan ende fatalt
e. Er du til "den langsomste forrest" så han/hun bestemmer farten eller skal de hurtige køre forrest i gruppen, men vente ved f.eks retningsændringer og byzoner?  Ser gerne vi kommer fremad  :D
f. Hvor høj en hastighedsoverskridelse tillader du på land / i by? (Ingen grund til at benægte at der bliver kørt for stærkt...) P10 km/t i byen max, landet er nok ca 30% alt efter forhold selvfølgelig  :angel:
g. Overhaling over spærrelinje - ja / nej?  Nej, da jeg lever af mit kort
h. Overhaling i gruppen ja / nej - og under hvilke forhold? Ja, hvis der er plads så ser jeg ingen problem i det. Vi er jo ikke en børnehave på tur der skal holde hinanden i hånden

3. Din motorcykel.

a. Hvad har du for en? Sv650s - k3
b. Kører den i regnvejr? Kun hvis det kommer under en tur
c. Hvor langt slider du dine dæk ned før du skifter? Skifter gerne før minimum belægning er nået
d. Hvor meget tid har du brugt / bruger du på justering af kabler / koblingspunkt / pedaler / affjedring / dæktryk?Den tid det tager
e. Spørger du om råd til nogle af tingene i punkt d. ??Ja da jeg er forholdvis ny MC´ist
f. Hvis en anden spørger dig om råd til tingene i punkt d, ved du så hvad du skal svare? (Mest dæktryk og affjedring...) Ikke 100%

4. Generelt.

a. Hvis en eller anden siger "jeg kører totalt sindssygt hurtigt" - hvad tænker du så som det første? Hans problem, men hold dig i pæn afstand fra mig under en fælles tur
b. Hvor mange KM har du kørt i indeværende sæson?  Knap 1500 km
c. Hvor mange kørekurser (IKKE banedage) har du deltaget i? 1 - køre teknisk i vejen (Fed dag)
Titel: Re: Jeg er nysgerrig. (En del spørgsmål om dette og hint...)
Indlæg af: Olfert efter Juli 21, 2007, 11:26:47 am
1. Kørestil.

a. I sving - smider du en endeballe udover sædet for at hjælpe på frihøjden?
Kommer helt an på svinget
b. I sving - holder du din egen bane slavisk, eller krydser du den modkørendes?
Krydser, hvis der er udsyn (og plads)
c. I sving - gas på hele vejen igennem eller først når du er ved at rette maskinen op på vej ud?
Gas på ud af svinget
d. Mange "hop" på vejen - holder du gassen jævnt stramt så forhjulet evt letter?
Stram gas
e. 2 eller 4 fingre på forbremsen?
2 på gaden, 4 på bane, og jeg kører kun med et par fingre klar ved køkørsel
f. Hvor langt ude på dækkenes sider er du?
1 cm kylllingestribe på gaden, helt ud på bane

2. Fællestur

a. Hvor mange deltagere er passende, synes du?
6-8, og med gas på 2-4
b. Bør man køre mange fællesture som MC'ist? (Meget gerne en begrundelse for dit svar)
Ja, det er altid dejligt at være sammen med andre mennesker der deler ens interesse
c. Afstand til den forankørende på fællestur - hvor meget har du og hvilke forhold er afgørende? (Farten ja - men ellers...)
God afstand til folk jeg ikke kender, men er vi ude og køre stærkt en 3-4 stykker som jeg kender, rører det mig ikke at ligge lige i røven på forankørende
d. Afstand til den bagvedkørende - hvad er din minimums tolerance for andres afstand til dig?
Se ovenstående. Forklaring: Når man har kørt en hel del sammen, kender man hinandens køremønstre
e. Er du til "den langsomste forrest" så han/hun bestemmer farten eller skal de hurtige køre forrest i gruppen, men vente ved f.eks retningsændringer og byzoner?
Hurtige forrest
f. Hvor høj en hastighedsoverskridelse tillader du på land / i by? (Ingen grund til at benægte at der bliver kørt for stærkt...)
Landevej med fuldt udsyn og motorvej=Fuld gas, byzone = tilladt hastighed, både af hensyn til uheld og  :police:
g. Overhaling over spærrelinje - ja / nej?
nej, men der forekommer situationer hvor jeg gør det alligevel  :oops:
h. Overhaling i gruppen ja / nej - og under hvilke forhold?
Ja, men under hensyntagen til den man overhaler

3. Din motorcykel.

a. Hvad har du for en?
SV650S K3+
b. Kører den i regnvejr?
Ja da, ellers kom den aldrig ud og køre :lmao: :lmao:
c. Hvor langt slider du dine dæk ned før du skifter?
Til slidindikatoerne, og skifter altid parvis, så fordækket er aldrig helt nede når jeg skifter
d. Hvor meget tid har du brugt / bruger du på justering af kabler / koblingspunkt / pedaler / affjedring / dæktryk?
Justerer løbende hele året
e. Spørger du om råd til nogle af tingene i punkt d. ??
Nej, men vi snakker da om tingene
f. Hvis en anden spørger dig om råd til tingene i punkt d, ved du så hvad du skal svare? (Mest dæktryk og affjedring...)
Ja

4. Generelt.

a. Hvis en eller anden siger "jeg kører totalt sindssygt hurtigt" - hvad tænker du så som det første?
 :hand:
b. Hvor mange KM har du kørt i indeværende sæson?
7-8000 km
c. Hvor mange kørekurser (IKKE banedage) har du deltaget i?
Ingen
Titel: Re: Jeg er nysgerrig. (En del spørgsmål om dette og hint...)
Indlæg af: Henning_F efter April 08, 2009, 01:02:12 am
Sjov gammel tråd, lad os genoplive den.  :)

1. Kørestil.

a. I sving - smider du en endeballe udover sædet for at hjælpe på frihøjden? Nogen gange, men mest for at øve sig, har som sådan ikke haft behov for det.
b. I sving - holder du din egen bane slavisk, eller krydser du den modkørendes? Prøver slavisk at holde min egen bane, at bruge begge baner er en dårlig vane. Jeg har dog ganske få gange haft behov for det, desværre.
c. I sving - gas på hele vejen igennem eller først når du er ved at rette maskinen op på vej ud? Afhænger af svingets størrelse og skarphed, men så vidt muligt gas hele vejen igennem.
d. Mange "hop" på vejen - holder du gassen jævnt stramt så forhjulet evt letter? Ja
e. 2 eller 4 fingre på forbremsen? 4 fingre
f. Hvor langt ude på dækkenes sider er du? Mangler stadig en 1 cm på min nuværende MC, var helt ud til kanten på min tidligere(GSX1400). Det må vist afhængige lidt af dækprofil og bredde, for kører med samme, måske lidt større nedlægning nu.

2. Fællestur

a. Hvor mange deltagere er passende, synes du? Højst 4-6 stk.
b. Bør man køre mange fællesture som MC'ist? (Meget gerne en begrundelse for dit svar) Ja, det er fedt at køre sammen med ligesindet og som regel kan man lære noget af at køre sammen med nogen som er mere rutineret.
c. Afstand til den forankørende på fællestur - hvor meget har du og hvilke forhold er afgørende? (Farten ja - men ellers...) Helst 10-20 meter, afhænger lidt af om jeg kender vedkommende kørestil og rutine, så jeg ikke pludselig overraskes af nogle mærkelige manøvrer.
d. Afstand til den bagvedkørende - hvad er din minimums tolerance for andres afstand til dig? 5-10 meter
e. Er du til "den langsomste forrest" så han/hun bestemmer farten eller skal de hurtige køre forrest i gruppen, men vente ved f.eks retningsændringer og byzoner? Hurtigste foran, så samler vi op ved lige strækninger, retningsændringer og byzoner. Ingen grund til at ødelægge det for de fartgale...  :mrgreen:
f. Hvor høj en hastighedsoverskridelse tillader du på land / i by? (Ingen grund til at benægte at der bliver kørt for stærkt...) Landevej med god udsigt = Fri hastighed, By? Nogen gang er byzonerne placeret meget mærkeligt og ligner nærmest en almindelig landevejszone, så 100 km/t i visse "byzoner", men ellers 40-60 km/t her
g. Overhaling over spærrelinje - ja / nej? Ja, hvis der er gode oversigtsforhold og overhalingen kan laves uden at være til fare for andre.
h. Overhaling i gruppen ja / nej - og under hvilke forhold? Ja, hvis vedkommende der overhaler er hurtigere gennem svingene og ikke vil sænkes af mig eller hvem der nu skal overhales.

3. Din motorcykel.

a. Hvad har du for en? SV650N
b. Kører den i regnvejr? Helst ikke hvis det kan undgåes, men nogen gange kan man blive fanget i en byge.
c. Hvor langt slider du dine dæk ned før du skifter? Når der ikke er nok tilbage af mønsteret eller dækket er blevet firkantet.
d. Hvor meget tid har du brugt / bruger du på justering af kabler / koblingspunkt / pedaler / affjedring / dæktryk? Ikke meget tid, vil først lige have lidt mere rutine med min nuværende MC før jeg begynder på affjedringen og dæktryk. Kabler, koblingspunkt og pedaler har jeg aldrig brugt specielt meget tid på.
e. Spørger du om råd til nogle af tingene i punkt d. ?? Ja, hvis det er aktuelt og helst over et forum, hvor jeg kan få flere forskellige meninger.
f. Hvis en anden spørger dig om råd til tingene i punkt d, ved du så hvad du skal svare? (Mest dæktryk og affjedring...) Endnu ikke nej men det kommer.

4. Generelt.

a. Hvis en eller anden siger "jeg kører totalt sindssygt hurtigt" - hvad tænker du så som det første? Det vil jeg se før jeg tror det, og derudover er der ingen grund til at prale med noget, som i bund og grund er dybt åndsvagt.
b. Hvor mange KM har du kørt i indeværende sæson? 700 km
c. Hvor mange kørekurser (IKKE banedage) har du deltaget i? 1
Titel: Re: Jeg er nysgerrig. (En del spørgsmål om dette og hint...)
Indlæg af: blz efter April 08, 2009, 09:21:44 am
1. Kørestil.

a. I sving - smider du en endeballe udover sædet for at hjælpe på frihøjden? kun hvis svinget er egnet til dette

b. I sving - holder du din egen bane slavisk, eller krydser du den modkørendes? jeg holder min egen bane, dog hvis ingen modkørende køre jeg idial og tærkker kort ud til midterlinien enten ved start/slut og midtpunkt
 
c. I sving - gas på hele vejen igennem eller først når du er ved at rette maskinen op på vej ud? tilpasser indgangsfarten og lidt mer gas ud af svinget
 
d. Mange "hop" på vejen - holder du gassen jævnt stramt så forhjulet evt letter? Ja - baghjulet slipper også nogen af gangene...

e. 2 eller 4 fingre på forbremsen? 4 fingre
f. Hvor langt ude på dækkenes sider er du? er godt ude mellem ½-1cm

2. Fællestur

a. Hvor mange deltagere er passende, synes du? kommer an på typen - man en mindre gruppe er nok sjovest

b. Bør man køre mange fællesture som MC'ist? (Meget gerne en begrundelse for dit svar) der er mange fordele ved det - dog er det op til den enkelte person
dæk-spart er det jeg har lært mest af, også at se andres placering på vej og kørestilling.
 
c. Afstand til den forankørende på fællestur - hvor meget har du og hvilke forhold er afgørende? (Farten ja - men ellers...) 10-20 meter forskudt køre bane

d. Afstand til den bagvedkørende - hvad er din minimums tolerance for andres afstand til dig? har ikke tænkt så meget over det, bare personen ik ligger lige i min køre linie
 
e. Er du til "den langsomste forrest" så han/hun bestemmer farten eller skal de hurtige køre forrest i gruppen, men vente ved f.eks retningsændringer og byzoner?

f. Hvor høj en hastighedsoverskridelse tillader du på land / i by? (Ingen grund til at benægte at der bliver kørt for stærkt...) by køre jeg for det meste pænt - tager det som en pause til næste åbne strækning
 
g. Overhaling over spærrelinje - ja / nej? ja - efter en grundig vurdering

h. Overhaling i gruppen ja / nej - og under hvilke forhold? jeg overhaler kun hvis jeg bliver vinket frem - ellers trækker jeg ind for at give plads til dem der presser

3. Din motorcykel.

a. Hvad har du for en? SV1000N k4

b. Kører den i regnvejr? det er sket
 
c. Hvor langt slider du dine dæk ned før du skifter? til afmærkningsklodserne

d. Hvor meget tid har du brugt / bruger du på justering af kabler / koblingspunkt / pedaler / affjedring / dæktryk? prøver at ændre lidt engang i mellem - dæktrykket sker hver anden/tredie gang jeg tanker

e. Spørger du om råd til nogle af tingene i punkt d. ?? tro der er en del her inden der ikke er i tvivl om at jeg spørger :)
 
f. Hvis en anden spørger dig om råd til tingene i punkt d, ved du så hvad du skal svare? (Mest dæktryk og affjedring...) svare det jeg kender til eller hvor informationen kan findes

4. Generelt.

a. Hvis en eller anden siger "jeg kører totalt sindssygt hurtigt" - hvad tænker du så som det første? tænker ikke over det

b. Hvor mange KM har du kørt i indeværende sæson? ....

c. Hvor mange kørekurser (IKKE banedage) har du deltaget i? 0
Titel: Re: Jeg er nysgerrig. (En del spørgsmål om dette og hint...)
Indlæg af: claus 1000 exmc efter April 08, 2009, 11:22:55 am
1. Kørestil.

a. I sving - smider du en endeballe udover sædet for at hjælpe på frihøjden?  kun hvis jeg har fejl læst et sving og det der med kræver at jeg gør det for at komme igennem det i min egen bane
b. I sving - holder du din egen bane slavisk, eller krydser du den modkørendes?forså vidt muligt i min egen bane ( men det kan jo smutte )
c. I sving - gas på hele vejen igennem eller først når du er ved at rette maskinen op på vej ud?let gas på ind for der efter gradvist at give gas igennem svinget
d. Mange "hop" på vejen - holder du gassen jævnt stramt så forhjulet evt letter?det afhænger af mit humør
e. 2 eller 4 fingre på forbremsen?det dikterer den uden om værende trafik
f. Hvor langt ude på dækkenes sider er du?mangler pt meget på de O-ringe jeg har på lige nu

2. Fællestur

a. Hvor mange deltagere er passende, synes du?det kommer helt an på hvilke fælles tur det er, hvis det er en sving tur en 6 10 stykker, er det med klubben er det jo over 20
b. Bør man køre mange fællesture som MC'ist? (Meget gerne en begrundelse for dit svar)ja man bliver bedre MCist møder mennesker og det er sjovere
c. Afstand til den forankørende på fællestur - hvor meget har du og hvilke forhold er afgørende? (Farten ja - men ellers...)om det er folk jeg kender og deres køre stil
d. Afstand til den bagvedkørende - hvad er din minimums tolerance for andres afstand til dig?da jeg ikke har spejle på og det er bagfra kommendes ansvar så kan han for min skyld ligge lige i røven på mig
e. Er du til "den langsomste forrest" så han/hun bestemmer farten eller skal de hurtige køre forrest i gruppen, men vente ved f.eks retningsændringer og byzoner?kommer igen an på hvilke slags fællestur vi snakker om, svingtur er det jo godt med en HARE der kender ruten med klubben er det langsomste der sætter farten eller formanden
f. Hvor høj en hastighedsoverskridelse tillader du på land / i by? (Ingen grund til at benægte at der bliver kørt for stærkt...) kører efter forholdene..
g. Overhaling over spærrelinje - ja / nej?mon ikke der er en chance for vi når det alligevel
h. Overhaling i gruppen ja / nej - og under hvilke forhold?ja men venstre om og hvis der er overblikket til det

3. Din motorcykel.

a. Hvad har du for en?GSXR1000
b. Kører den i regnvejr?ikke hvis jeg kan slippe.... kun fattigrøve køre MC i regnvejr  :mrgreen:
c. Hvor langt slider du dine dæk ned før du skifter?når det er slidt eller det ikke står fast længere
d. Hvor meget tid har du brugt / bruger du på justering af kabler / koblingspunkt / pedaler / affjedring / dæktryk? årligt et par timer
e. Spørger du om råd til nogle af tingene i punkt d. ??ja
f. Hvis en anden spørger dig om råd til tingene i punkt d, ved du så hvad du skal svare? (Mest dæktryk og affjedring...)det afhænger jo af spørgsmålet... er jo ikke et altvidende orakel  :mrgreen:

4. Generelt.

a. Hvis en eller anden siger "jeg kører totalt sindssygt hurtigt" - hvad tænker du så som det første?ja ja men skal kravle før man kan gå og træerne vokser jo ikke ind i himmelen
b. Hvor mange KM har du kørt i indeværende sæson?ikke en eneste
c. Hvor mange kørekurser (IKKE banedage) har du deltaget i?ingen
Titel: Re: Jeg er nysgerrig. (En del spørgsmål om dette og hint...)
Indlæg af: skurkenfradallas efter April 08, 2009, 11:28:51 am
Minimalistiske svar... Glemte lige at kopiere spørgsmålene med... I kan godt finde ud af det alligevel  :wink:

1:Kørestil

A: Endeballe - Nej, kun sjældent.
B: Kørebane - Holder min egen bane.
c: Gas i sving - (Moderat) Gas på hele vejen igennem svinget.
D: Wheelies over hop - Nej, kun meget sjældent.
E: Fingre på bremse - Det kommer an på om jeg kører i byen (4) eller på landeveje (2).
F: Dækslidtage - Ca. ½-1cm fra kanten.

2: Fæallestur

A: Deltagere - Det kommer an på om der skal køres stærkt (2-20) eller optog (Så mange som muligt).
B: Hvorfor - Ja, for det er efter min mening skide hyggeligt og styrker sammenholdet og kulturen!
C+D: Afstend - Relativt til hastighed og bremselængde.
E: Hurtigste forrest - For sikkerhedens skyld. Så er der ikke nogen som bliver utålmodige.
F: Hastighed - By/Landevej holder jeg mig under hastighed som giver klip - Motorvej UDEN tæt trafik op til 200. Det er dog sjældent at nålen ryger derop.
G: Spærrelinie og overhaling - Nej
H: Gruppeoverhalinger - Ikke hvis jeg kan undgå det.

3: Min motorcykel

A: Jeg kører - Jeg er ved at købe en ny hemmelig maskine i 1000cc supersport klassen.
B: Regnvejrskørsel - Kun hvis jeg bliver overrasket på vejen ellers nej.
C: Jeg slider dækket - Til slidmærket.
D: Tidsforbug på justeringer - Mere end de fleste amatører som ikke kører race.
E: Spørger andre - Ja - ofte!
F: Bliver spurgt og kender svaret - Ja - ofte!

4: Generelt

A: Follk der praler med hastighed - Jeg genereliserer og tænker Idiot.
B: Antal km i indeværende sæson - 500 (solgte min cykel for 2 uger siden)
C: Antal kørekurser - 0 - men har planer om at deltage i mindst 1 i år
Titel: Re: Jeg er nysgerrig. (En del spørgsmål om dette og hint...)
Indlæg af: runes-mc.dk efter April 08, 2009, 01:05:54 pm
1. Kørestil.

a. I sving - smider du en endeballe udover sædet for at hjælpe på frihøjden? Nej
b. I sving - holder du din egen bane slavisk, eller krydser du den modkørendes? Holder min bane
c. I sving - gas på hele vejen igennem eller først når du er ved at rette maskinen op på vej ud? Jævn gas
d. Mange "hop" på vejen - holder du gassen jævnt stramt så forhjulet evt letter? Enkelte steder
e. 2 eller 4 fingre på forbremsen? 1 eller 2
f. Hvor langt ude på dækkenes sider er du? Der er vist 1-2 ubrugte cm

2. Fællestur

a. Hvor mange deltagere er passende, synes du? 5-10
b. Bør man køre mange fællesture som MC'ist? (Meget gerne en begrundelse for dit svar) Ja, hvis en mere erfaren fører an er der gode muligheder for at lære noget og blive en bedre mc'ist
c. Afstand til den forankørende på fællestur - hvor meget har du og hvilke forhold er afgørende? (Farten ja - men ellers...) Nok til at reagere og nedsætte farten, afstemt efter fart og oversigtsforhold.
d. Afstand til den bagvedkørende - hvad er din minimums tolerance for andres afstand til dig? Har ikke tænkt over det
e. Er du til "den langsomste forrest" så han/hun bestemmer farten eller skal de hurtige køre forrest i gruppen, men vente ved f.eks retningsændringer og byzoner? Kommer an på formålet med turen
f. Hvor høj en hastighedsoverskridelse tillader du på land / i by? (Ingen grund til at benægte at der bliver kørt for stærkt...) Land: +20 / by: +10
g. Overhaling over spærrelinje - ja / nej? Nej
h. Overhaling i gruppen ja / nej - og under hvilke forhold? OK, hvis de foretages som normal overhaling

3. Din motorcykel.

a. Hvad har du for en? En sports-mc
b. Kører den i regnvejr? Ikke hvis jeg kan undgå det
c. Hvor langt slider du dine dæk ned før du skifter? De skiftes før minimumsgrænsen nås
d. Hvor meget tid har du brugt / bruger du på justering af kabler / koblingspunkt / pedaler / affjedring / dæktryk? Nok (affjedring undtaget, det er et hængeparti for mig)
e. Spørger du om råd til nogle af tingene i punkt d. ?? Nej, men har søgt information andetsteds
f. Hvis en anden spørger dig om råd til tingene i punkt d, ved du så hvad du skal svare? (Mest dæktryk og affjedring...) Ofte, men jeg siger altid hvis jeg selv er usikker

4. Generelt.

a. Hvis en eller anden siger "jeg kører totalt sindssygt hurtigt" - hvad tænker du så som det første? Idiot
b. Hvor mange KM har du kørt i indeværende sæson? 300 km
c. Hvor mange kørekurser (IKKE banedage) har du deltaget i? 0