SVRider.dk Forum
Forumliv => Lidt af hvert => Emne startet af: Lasse1982 efter Juli 31, 2007, 02:32:59 pm
-
Hey
Jeg står og er ved at lede efter en afløser til min Yamaha SZR660. Og det skal være en V2 denne gang. Så jeg har kigge lidt på nogle forskellige sv'er. Er der noget specielt som jeg skal være opmærksom på??
Og hvad ville være en fair pris for sådan en maskine?? Årgang: 04-06 og under 15000km (Med fuldkåbe)
Jeg har kigget lidt på disse:
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=18743
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6103&ipc=30654
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=50997594
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=50968771
Er priserner for høje eller hvad??
På forhånd tak
-
Jeg synes prisen er fair nok på de to nederste du linker til (fra DBA).
Jeg ved ikke noget om priser uden reg. afgift.
For 105.000kr kan du få en helt ny SV650S med fuldkåbe.. Så det er nok ikke en helt fair pris :wink:
-
Den fra motorcykelgalleri.dk uden afgift er også til salg på dba.dk med afgift. :
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=51028576
-
Ja de to sidste er vist de mest realistiske priser, hentede selv en 04 model tysker (1 reg. 4/2005) dog uden kåbe men til ca 28K kr. km 5800.....
SørenG
-
Ja de to sidste er vist de mest realistiske priser, hentede selv en 04 model tysker (1 reg. 4/2005) dog uden kåbe men til ca 28K kr. km 5800.....
SørenG
Hvad måtte du give i afgift??
-
Ja de to sidste er vist de mest realistiske priser, hentede selv en 04 model tysker (1 reg. 4/2005) dog uden kåbe men til ca 28K kr. km 5800.....
SørenG
Hvad måtte du give i afgift??
Ja det kunne jeg da også godt tænke mig at vide...
-
Ja de to sidste er vist de mest realistiske priser, hentede selv en 04 model tysker (1 reg. 4/2005) dog uden kåbe men til ca 28K kr. km 5800.....
SørenG
Hvad måtte du give i afgift??
Ja det kunne jeg da også godt tænke mig at vide...
Jeg er også meget nysgerrig :D
-
Og hvordan vil I sige at en SV650s ligger i svingene??? Kan jeg forvente at den er lige så sjov der som min nuværrende SZR660?
-
Den er MINDST lige så velstyrende som din SZR, som har 12-15 år på bagen - hvis ikke mere.
Nej ikke selve maskinen, men stellet kommer jo fra en TZR250 som hærgede racerbanerne i 80'erne og 90'erne - og den kan ikke rende fra sin alder...
-
Den er MINDST lige så velstyrende som din SZR, som har 12-15 år på bagen - hvis ikke mere.
Nej ikke selve maskinen, men stellet kommer jo fra en TZR250 som hærgede racerbanerne i 80'erne og 90'erne - og den kan ikke rende fra sin alder...
Glæder mig helt vildt til denne weekend. Der skal jeg ud og prøve en SV650s og en Er-6f.... Glæder mig til at sammenligne de 2.
-
Den er MINDST lige så velstyrende som din SZR, som har 12-15 år på bagen - hvis ikke mere.
Nej ikke selve maskinen, men stellet kommer jo fra en TZR250 som hærgede racerbanerne i 80'erne og 90'erne - og den kan ikke rende fra sin alder...
Glæder mig helt vildt til denne weekend. Der skal jeg ud og prøve en SV650s og en Er-6f.... Glæder mig til at sammenligne de 2.
Jeg har ikke prøvet en ER-6f, men der er vidst ingen tvivl om at jeg ville vælge SV'en frem for ER6-f'eren!
-
Den er MINDST lige så velstyrende som din SZR, som har 12-15 år på bagen - hvis ikke mere.
Nej ikke selve maskinen, men stellet kommer jo fra en TZR250 som hærgede racerbanerne i 80'erne og 90'erne - og den kan ikke rende fra sin alder...
Glæder mig helt vildt til denne weekend. Der skal jeg ud og prøve en SV650s og en Er-6f.... Glæder mig til at sammenligne de 2.
Jeg har ikke prøvet en ER-6f, men der er vidst ingen tvivl om at jeg ville vælge SV'en frem for ER6-f'eren!
X2
-
he he ja der er sku noget fedt over en SV :lol:
-
Ja de to sidste er vist de mest realistiske priser, hentede selv en 04 model tysker (1 reg. 4/2005) dog uden kåbe men til ca 28K kr. km 5800.....
SørenG
Hvad måtte du give i afgift??
SørenG
Ca. 43 af de store.....
-
Ja de to sidste er vist de mest realistiske priser, hentede selv en 04 model tysker (1 reg. 4/2005) dog uden kåbe men til ca 28K kr. km 5800.....
SørenG
Hvad måtte du give i afgift??
SørenG
Ca. 43 af de store.....
Sådan ca. 71 i alt? :shock: Det var da billigt!
-
Ja det lyder sku til at have været en god pris ;)
-
Fandt også lige denne på dba.dk :
Suzuki SV650 s, 650 ccm, '06, km 10.560, Koksmetalgrå, m.afgift, Står som ny. kåbe, komplet MIVV udstødning. rizome diode blink. Kvittering/papire medfølger. alle service overholdt Pris: 85.000kr
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=50718620
-
Så var jeg ude og prøve en SV650s fra 2004 og en ER-6n.
Er6-n:
Køre super godt. Trækker fint i stortset alle gear. Gode bremser. Kørestillingen er meget oprejst. Hvilken jeg ikke er vant til. Men den var skide sjov at køre på når vejen svinger lidt. Inde i byen var det rart med den oprejste kørestilling. Den eneste som skuffede mig lidt var lyden og designet. Den er sku ikke for køn i den nøgen version.
SV650s:
Super fed design og fed lyd. Trækker også rigtig godt. Desværre var der super meget kø, da jeg skulle prøve den. Og når man holder i kø næsten hele tiden så er den sku ikke så sjov. Bremserne blev jeg skuffe over. Man skulle presse forbremsen helt i bund før der bare var lidt bid. Motoren på SV'en virker meget mere grov i det, i forhold til ER6n. Ved dog ikke om en powercommander kan hjælpe på dette. Håber lidt at det bare var mig som var lidt uheldig med denne SV. Glæder mig til at komme ud og prøve en igen, hvor man så kan få en ordenlig tur, uden kødannelse.
Skal ud og kigge lidt mere i løbet af ugen.
-
tja - lidt svært at sammenligne SV650s og ER-6n. eller en V-motor og en række-motor - eller en med kåbe og en uden...
-
tja - lidt svært at sammenligne SV650s og ER-6n. eller en V-motor og en række-motor - eller en med kåbe og en uden...
Jeps... Det er det. Skal ud og prøve en ER-6f i næste weekend. Og håber lidt på at jeg kan finde en forhandler med en demo mc så jeg kan prøve at få en ordenlig tur på en SV650s.
Motorgangen på en Sv virker lidt mere brutal end på ER6. Hvilket er fedt. Men var sku meget skuffet over de bremser....
-
Sintret-metal-bremseklodser til 2-300kr gør meget ved bremserne på en SV650'er..!
-
Sintret-metal-bremseklodser til 2-300kr gør meget ved bremserne på en SV650'er..!
Det vil jeg da lige huske på....
-
Sintret-metal-bremseklodser til 2-300kr gør meget ved bremserne på en SV650'er..!
Det vil jeg da lige huske på....
tro også jeg skal ha nye klodser på mit kilosvin...
-
tja - lidt svært at sammenligne SV650s og ER-6n. eller en V-motor og en række-motor - eller en med kåbe og en uden...
Jeps... Det er det. Skal ud og prøve en ER-6f i næste weekend. Og håber lidt på at jeg kan finde en forhandler med en demo mc så jeg kan prøve at få en ordenlig tur på en SV650s.
Motorgangen på en Sv virker lidt mere brutal end på ER6. Hvilket er fedt. Men var sku meget skuffet over de bremser....
Min søsters kæreste har en ER-6f... hold da op hvor lyder den som en GS500 :thumbsdown:
Hvis jeg stod i den situation at jeg overvejede at købe sådan en så ville jeg overveje et par afgørende ting.
- Er der en forhandler/værsted i mit lokalområde som jeg føler mig godt behandlet ved? (I københavn er der MC Hjørnet v. Per Harms - ham er jeg ikke videre begejstret for)
- Er den nem at sælge igen/holder den prisen/er den meget speciel?
I forbindelse med en ER-6f så tror jeg at den bliver sværere at komme af med end en SV650S. Det er en speciel MC som ser ganske "speciel" ud...
I det at jeg bor i KBH ville jeg nok vælge Stevens MC Shop eller Køge MC. Jeg har været med min kammerat hos MC Hjørnet et par gange og har forladt butikken med det samme negative indtryk hver gang.
Med andre ord ville jeg måske være tilbøjelig til at skide på at jeg kørte rundt på en MC som alle andre også har ift. at køre rundt på en som ingen har - men så derimod at have problemer med værkstedet og med at komme af med den igen.
Jeg ville måske være mere ligeglad med dette hvis jeg havde flere penge :D
-
tja - lidt svært at sammenligne SV650s og ER-6n. eller en V-motor og en række-motor - eller en med kåbe og en uden...
Jeps... Det er det. Skal ud og prøve en ER-6f i næste weekend. Og håber lidt på at jeg kan finde en forhandler med en demo mc så jeg kan prøve at få en ordenlig tur på en SV650s.
Motorgangen på en Sv virker lidt mere brutal end på ER6. Hvilket er fedt. Men var sku meget skuffet over de bremser....
Min søsters kæreste har en ER-6f... hold da op hvor lyder den som en GS500 :thumbsdown:
Hvis jeg stod i den situation at jeg overvejede at købe sådan en så ville jeg overveje et par afgørende ting.
- Er der en forhandler/værsted i mit lokalområde som jeg føler mig godt behandlet ved? (I københavn er der MC Hjørnet v. Per Harms - ham er jeg ikke videre begejstret for)
- Er den nem at sælge igen/holder den prisen/er den meget speciel?
I forbindelse med en ER-6f så tror jeg at den bliver sværere at komme af med end en SV650S. Det er en speciel MC som ser ganske "speciel" ud...
I det at jeg bor i KBH ville jeg nok vælge Stevens MC Shop eller Køge MC. Jeg har været med min kammerat hos MC Hjørnet et par gange og har forladt butikken med det samme negative indtryk hver gang.
Med andre ord ville jeg måske være tilbøjelig til at skide på at jeg kørte rundt på en MC som alle andre også har ift. at køre rundt på en som ingen har - men så derimod at have problemer med værkstedet og med at komme af med den igen.
Jeg ville måske være mere ligeglad med dette hvis jeg havde flere penge :D
ja det er også nogle af de ting som gør at jeg hælder lidt mod svs.
Og specielt også suzukis aftale med if.
-
Du er velkommen til at prøvekøre min... :wink:
-
Jeg ville købe den motorcykel, jeg helst ville have og kunne betale :)
-
Du er velkommen til at prøvekøre min... :wink:
Tak for tilbudet. Dog er der lidt langt til KBH.
Jeg ville købe den motorcykel, jeg helst ville have og kunne betale :)
Ja det er jo lige det. Cyklerne koster ca det samme. Det for forsikringen næsten også. Dog Bliver det helt klart en SVS.
Hvis jeg vælger en Er6 så er forsikringen ca 900kr billigere end hvis jeg vælger SVS. MEN så stiger min bilforsikring fra 3500kr til ca 10000kr. Så det er sku lidt voldsomt. Og der hvor jeg er forsikret i dag. Det vil de ikke give mig kasko på mc før jeg er 30. Derfor beholder jeg mine forsikringer hos GF også tegner en suzuki forsikring gennem IF.
-
Ja de to sidste er vist de mest realistiske priser, hentede selv en 04 model tysker (1 reg. 4/2005) dog uden kåbe men til ca 28K kr. km 5800.....
SørenG
Hvad måtte du give i afgift??
sørenG
Ca. 43 af de store.....
Sådan ca. 71 i alt? :shock: Det var da billigt!
Jeg har lige fået vurderet min K3'er med 9500km på bagen helt standard og står som fabriksny. Skal give 39000,- Gav 26000 for cyklen incl nyt kædekit, nyt batteri, komplet tøj, batterilader, MC garage, førstehjælpskit, bagsvingerhæver og sikkert noget jeg ikke kan huske.. Husk at lægge 2-3000 oveni til hent af cykel og toldsyn osv...
-
Ja de to sidste er vist de mest realistiske priser, hentede selv en 04 model tysker (1 reg. 4/2005) dog uden kåbe men til ca 28K kr. km 5800.....
SørenG
Hvad måtte du give i afgift??
sørenG
Ca. 43 af de store.....
Sådan ca. 71 i alt? :shock: Det var da billigt!
Jeg har lige fået vurderet min K3'er med 9500km på bagen helt standard og står som fabriksny. Skal give 39000,- Gav 26000 for cyklen incl nyt kædekit, nyt batteri, komplet tøj, batterilader, MC garage, førstehjælpskit, bagsvingerhæver og sikkert noget jeg ikke kan huske.. Husk at lægge 2-3000 oveni til hent af cykel og toldsyn osv...
Det er sku da også en meget god pris
-
Så er det afgjort det bliver en sv. Var lige nede og kigge lidt på Er6-f og Er-6n.... Og på den ene mc var der masser af rust. Det så ud til at det var der hvor bag fjederen er spændt fast til stellet. Men det havde så løbet ned at hele mc'en. Selv udstødningen var fuld af det. Det virker sku ikke særlig godt at en helt ny mc ser sådan ud. :?
-
Ja de to sidste er vist de mest realistiske priser, hentede selv en 04 model tysker (1 reg. 4/2005) dog uden kåbe men til ca 28K kr. km 5800.....
SørenG
Hvad måtte du give i afgift??
sørenG
Ca. 43 af de store.....
Sådan ca. 71 i alt? :shock: Det var da billigt!
Jeg har lige fået vurderet min K3'er med 9500km på bagen helt standard og står som fabriksny. Skal give 39000,- Gav 26000 for cyklen incl nyt kædekit, nyt batteri, komplet tøj, batterilader, MC garage, førstehjælpskit, bagsvingerhæver og sikkert noget jeg ikke kan huske.. Husk at lægge 2-3000 oveni til hent af cykel og toldsyn osv...
Også en rigtig fornuftig pris..... man kan da sige at det var HELE pakken du fik fat i der.... :D
Minhavde den fejl at Tyskerne har glemt at skrive modelår på reg.attesten og derfor er førstr reg. kommet på som modelår, dvs. 2005 og så synes jeg faktisk prisen er OK. De var ikke til at hugge eller stikke i, men prisen er fair (så fair som de danske afgifter nu engang er :twisted: )
SørenG